BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 25 października 2014, 09:42


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] common rail
PostNapisane: 12 maja 2008, 14:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Witam. Jestem tu nowy i mam kilka pytań. Intersuje mnie kupno E46 z silnikem diesla najlepiej bez common rail. Kolego ma 5 z 2001 z silnikiem 3.0 i mów że koszt jednego pompowtryskiwacza to 1.200 zł :kwasny: Ja chciałem kupić E46 najlepiej z silnikem 2.0. jak do tej pory myślałem że e46 z mocą 136 KM są bez systemu coomon rail ale znalazlem ogłosze nie co mi dało do myslenia że jednak tak nie jest (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5179795). Jak do tej pory myślałem że 136KM to bez common rail a 150 KM to z. Może mi ktoś napisać coś więcej o common rail? Na co trzeba uważać , jakie są rzeczywiste naprawy, na co trzeba uważać (oprócz tego że na dobrą jakoś paliwa), czy jest sens regenerować pompowtryskiwacze i czy jest wogóle to możliwe, no i tak ogólnie ineresują mnie koszty eksplooatacji E46 z silnikiem diesla. Na co zwracać uwagę przy kupnie? Lepiej sprowadzić czy kupić w kraju? Jak do tej pory jeżdż Mazdą Xedos 9 z 211KM silnikiem, ale chciałebym E46 ze względu na ekonomie jazdy (te ciągle rosnące ceny paliwa :kwasny: ) no i chciałby wrócić do marki od której zaczłem przygdę z motoryzacją :P Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. a i jeszcze jedno jak rozpoznać w ogłoszeniach że e46 jest z common rail czy też bez.


Ostatnio edytowano 12 maja 2008, 23:28 przez K4m1l, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 881
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46M3+E36M54
Kod silnika: S54 + M54
przede wszystkim w żadnym nie ma pompowtryskiwaczy.

moim zdaniem ;-) :
m47 czyli 136KM jest jeszcze na VP, 150KM jest z commonrailem (m47n)

_________________
www.bmwteile.net - części do BMW M3: E36 i E46 oraz M5 E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 296
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: F30
Kod silnika: N13
Garaż: Było:
viewtopic.php?f=6&t=117064
viewtopic.php?f=6&t=113274
viewtopic.php?f=6&t=105692
viewtopic.php?f=6&t=85306
viewtopic.php?f=6&t=101490
A silniki Common Rail to (prawie) wszystkie diesele w E46 ...
320D - 136 km najstarszy i pierwszy w E46 i chyba nie common
320D - 150 km
318D - 122 km
330D - 184 km
330D - 204 km
325D - 163 km
chyba był jeszcze jeden 330D ... 193 km? poprawcie mnie...

nie wspominam juz o nowych silnikach w E90
318D ma 143 km... 320D ma 177 km itd...

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 881
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46M3+E36M54
Kod silnika: S54 + M54
Koblov napisał(a):
chyba był jeszcze jeden 330D ... 193 km? poprawcie mnie...

ten 3.0d 193KM był w e39 (w tym samym czasie co w trójkach 184KM)
chyba nie było e46 325d tylko w 525d e39 było te 163KM

zgadza się - wszystkie to common raile tylko w pierwszych jest vp44 a w nowszych niet ;-)

_________________
www.bmwteile.net - części do BMW M3: E36 i E46 oraz M5 E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
co to te vp44? Czyli lipa :( Wszystkie drigie w naprawach jeśli coś poleci? A coś więcej odnośnie mojego pytania u góry :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 296
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: F30
Kod silnika: N13
Garaż: Było:
viewtopic.php?f=6&t=117064
viewtopic.php?f=6&t=113274
viewtopic.php?f=6&t=105692
viewtopic.php?f=6&t=85306
viewtopic.php?f=6&t=101490
K4m1l napisał(a):
co to te vp44?


to pompa wtryskowa ....

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 22:48 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Posty: 9927
Nie było E46 325d. E46 to 320d-2.0 oraz 330d-3.0, a potem dołączył 318d-2.0. Natomiast pompowtryskiwacze sa w silnikach TDI vw/audi/skoda/seat.

Kupic auto salonowe z Polski od 1 wlasciciela lub sprowadzic. Przejrzyj ceny, a zobaczysz, ze w Polsce pare tys auta są droższe od cen za granica ( duzo wiecej niz kwota kosztow rejestracji). Salonowe auta sa warte swojej ceny, a te sprowadzone to ostrożnie bez emocji - to prowizja handlarza, ktory i tak nie zagwarantuje dobrego stanu technicznego, wiec po co przepłacać.

_________________
Futbol: 09/12 - I, 10/12 - III, 11/12 - III, 12/12 - III, 2012r - II. 03/13 - I, 04/13 - III,
05/13 - I, 08/13 - I, 10/13 - I, 11/13 - III, 12/13 - II.
Łącznie za 2013r - brak wyników.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 19:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Dzięki za pomoc, ale jeszcze kilka pytań :zawstydzony: Który z tych silników polecacie? Który jest mniej awaryjna, a w razie awarii, który jest teńszy w naprawie :zakrecony: I jak ktoś by mógł odp. na inne moje pytania z pierwszego postu :P Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 881
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46M3+E36M54
Kod silnika: S54 + M54
w pierwszym (136KM) niezbyt mocnym elementem jest w/w pompa, a w drugim (150KM) zdarza się, że często turbo klęka.
zależy na jaki sie trafi egzemplarz.

_________________
www.bmwteile.net - części do BMW M3: E36 i E46 oraz M5 E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
Koblov napisał(a):
K4m1l napisał(a):
co to te vp44?


to pompa wtryskowa ....

Pompa specjalnej troski :kwasny: , identyczna jak w 2.5TDi grupy VW/Audi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2281
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
renoraines napisał(a):
Kupic auto salonowe z Polski od 1 wlasciciela lub sprowadzic. Przejrzyj ceny, a zobaczysz, ze w Polsce pare tys auta są droższe od cen za granica ( duzo wiecej niz kwota kosztow rejestracji). Salonowe auta sa warte swojej ceny, a te sprowadzone to ostrożnie bez emocji - to prowizja handlarza, ktory i tak nie zagwarantuje dobrego stanu technicznego, wiec po co przepłacać.

lub dobrze sprawdzic samochod sprowadzony
pamietaj ze samochod kupiony w Polsce ma przebieg powyzej 150 tys km a 150tys po Polskich drogach to jak 300tys po Niemieckich autostradach
nie wierz tez w brednie ze takimi samochodami w Polsce nie jezdza przedstawiciele handlowi-jezdza i nie jest ich tak malo
w Niemczech mysle ze co 2-3 bmw 320d to auto przedstawiciel
2,0 bierz tego 150 konego lub 3,0
mam 3,0 i wiem ze r6 to inna bajka nawet przy dieslu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:12 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Posty: 9927
Wiekszy silnik bedzie drozszy w zakupie/naprawie/serwisowaniu, poniewaz obslugi wymaga 6 cylindrow, a nie 4. Ale cos za cos, zdecydowanie lepszy jest silnik 6R, dlatego tez do wyboru: 320d/150KM albo 330d/204KM.

Pytasz o common rail, wiec common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.
W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. Właśnie rozwój elektroniki i precyzji obróbki wtryskiwaczy (mikrodawki paliwa) sprawił, że system common rail mógł się zrealizować w praktyce. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).
Warto w tym miejscu powiedzieć, iż idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku (układ stricte mechaniczny) charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego nazwanego common rail.
Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

Silniki common rail charakteryzują się:

lepszym spalaniem paliwa,
wysoką sprawnością termodynamiczną,
mniejszym wydzielaniem ciepła,
mniejszym hałasem,
mniejszą emisją spalin niż silniki poprzedniej generacji.
łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika.

Silniki zasilane systemem common-Rail wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń.

Silniki common rail zostały po raz pierwszy zastosowane w aucie osobowym przez Fiata w modelach Alfa Romeo w 1997 roku, a technologia jest powszechnie używana przez Fiata pod nazwą JTD oraz MultiJet.

_________________
Futbol: 09/12 - I, 10/12 - III, 11/12 - III, 12/12 - III, 2012r - II. 03/13 - I, 04/13 - III,
05/13 - I, 08/13 - I, 10/13 - I, 11/13 - III, 12/13 - II.
Łącznie za 2013r - brak wyników.
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 22:16 przez renoraines, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Domyslam się że 3,0 to inna bajka ale mi bardziej chyba zależy na 2,0. A jeżeli 2,0 to czemu 150KM?
Mike68 napisał(a):
Pompa specjalnej troski , identyczna jak w 2.5TDi grupy VW/Audi

Czemu? Nie sprawdziła się w tych autach? A ja myślałem że wbrew przeciwnie...że było oki. :wstyd: Pamiętam pierwsze A6 z tym silnikiem i nie mogę sobie przypomniec żeby ktoś na nie narzekał... no chyba że się myle. No wszystko super, ale... na forum fordowskim wyczytałem,że silniki w np. fordzie mondeo tzn 2,0 TDCi to silniki common rail i mają pompowtryskiwacze. O co kaman? to nie jest ten san typ silnika co w E46? :wstyd: wyczytałem tam że łatwo o ich awarie ze względu na słabej jakości paliwo w polsce... :kwasny: Czy wszystkie silnki w E46 320d to ta sama bajak co w mondeo 2,0TDCi? I tak wogóle szanowni forumowicze jak wy uważacie za najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam i przepraszam że tak męcze :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 881
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46M3+E36M54
Kod silnika: S54 + M54
w common railu NIE MA pompowtryskiwaczy tylko wtryskiwacze! jak ktoś nie widzi różnicy to polecam google.

_________________
www.bmwteile.net - części do BMW M3: E36 i E46 oraz M5 E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], jerzykilerr i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL