BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 16:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d Poważny problem z ABS/ASC
PostNapisane: 20 maja 2008, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
Witam wszystkich!POMOCY
Słuchajcie mam powazny problem z ABS/ASC jak zaczynam ruszac to zalacza mi sie kontrola trakcj i nie idzie jechac na poczatku wina był czujnik przy kole ale juz wszystkie wymienilem i jest to samo tyle ze sie nic nie pali dopiero jak przejade jakis kilometr na wylaczonym ASC to zapala sie ABS czy to moze byc wina sterownika jak tak to dajcie znac gdzie on sie znajduje i co trzeba zrobic słyszalem o jakiejs adaptacji ale nie wiem jak sie za to zabrac pomozcie prosze aha mam E39 530d z 1999 roku

Cytuj:
[model???] Poważny problem z ABS/ASC


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
moja zonka


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 19:43 przez darek275, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 50
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
podlacz pod komputer.... szybciej i taniej ci to wyjdzie niz zmiana wszystkich czujnikow po kolei

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
juz mialem podłączonego pod komputer i po kolei musialem wymieniac czujniki bo takie bledy wyskakiwaly dlatego wymienilem wszystkie teraz sie dzieje to co napisalem nie idzie jechac na właczonym asc jak wylacze to idzie jechac ale po chwili zapala sie abs

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 50
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
to ciekawe... bo komputer pokazuje blad czujnika w konkretnym kole np lewe przednie,
kasowales te bledy?

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: BrzozĂłw
Witam!!
Jak kolego wymieniłeś wszystkie czujniki i nie zamontowałeś oryginalnych siemensa to możesz zapomnieć że ABS/ASC będzie ci działał (za wszystko odpowiedzialny jeden sterownik). Ty w twoim modelu rocznik 99 masz już ABS typu 5,7 i żadne podróbki czujników kupione np na allegro nie będą poprawnie działać. Po podłączeniu czujnika i włączeniu zapłonu kontrolki oczywiście pogasną ale po przejechaniu około kilku kilkunastu kilometrów zapalają sie i ABS nie działa.. W tych typach absu często uszkodzeniu ulega też sterownik ABS który znajduje sie pod maską samochodu i jest dokręcony do pompy ABS.. Uszkodzenie jest jednak takie (prawie zawsze) że na zimnym silniku wszystko jest ok a na ciepłym zapala sie abs a po podpięciu pod komputer sygnalizuje usterkę któregoś z czujników.. Dlatego nie ma sie co sugerować do końca tym co pokazuje nam komputer a należy jeszcze sprawdzić kilka rzeczy..
Uszkodzenie polega na przerywaniu sie drucików łączących płytkę elektroniki z pinami biegnącymi do gniazda obudowy.. Usterka oczywiście do naprawienia ale nie jest prosta dla kogoś kto nie ma czym tego zrobić.. Nie obejdzie sie bez rozcinania obudowy i specjalnego kleju ze srebra bo lutowanie odpada a przynajmniej ja tego nie uznaje bo sterownik może sie nadawać tylko do wymiany....

Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu
Tu masz rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7 a taka masz na 100%

koło lewe przednie - 12 / 28
koło prawe przednie - 13 / 29
koło lewe tylne - 15 /16
koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..

Jeszcze proponuje sprawdzić na oczywiście wpiętej wtyczce i włączonym zapłonie jakie są napięcia biegnące do każdego z czujników a powinno ono wynosić około 9,5V. w Przypadku braku napięcia prawie na 100% jest uszkodzony sterownik a przy napięciach odbiegających jest prawie na 100% uszkodzony czujnik choć na pomiarach oporu tego nie wykazuje .. Jak wiadomo w środku jest elektronika..
Po włączeniu zapłonu na odpiętej wtyczce absu autko zarejestruje na 100% usterkę w silniku "brak komunikacji z ABS/ASC" i należy to później wykasować.. :hyhy:

Ja jeszcze dokonuje kilku pomiarów samego sterownika by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie..
Czujniki jednak jak już to tylko oryginał siemens a ty jak wymieniłeś wszystkie i na nie oryginały to muszę powiedzieć że to katastrofa..
Po podpięciu pod komputer raczej nie pokazywał ci uszkodzonych wszystkich czujników a jak już to 1 a naprawdę rzadko zdarza sie by były to nawet 2.. Trzeba było zając sie tym jednym czujnikiem i ewentualnie dokonać jeszcze pomiarów..
Zawsze, powtarzam zawsze wcześniej kasuje wszystkie błędy związane z ABSem bo jak wiadomo mogły one pozostać z wcześniejszych napraw lub nie zostały wykasowane np po odpięciu czujnika przy pracach jakich ktoś mógł dokonywać.. A najlepszym sposobem jest podpięcie komputera i przejechanie sie samochodem obserwując każdy z czujników ( jego prace i mierzoną prędkość w kilometrach.. Jakiekolwiek różnice wskazują niestety na to że czujnik nadaje sie do wymiany..

I jeszcze jedna sprawa.. Nie ma co szukać winy w piaście.. w modelach z ABSem 5.7 nie ma żadnej koronki a jedynie jest łożysko z pierścieniem magnetycznym i naprawę rzadko zdarza sie by to była jego wina.. Ja osobiście takiego przypadku nie miałem ale jak jest w tanich piastach to nie wiem.. Miałem już jednak przypadek w którym łożysko było już tak uszkodzone że koło miało bicia góra dół ale abs działał jeszcze ok.. Wina zawsze w 90% to uszkodzony czujnik lub niewłaściwy czujnik (podróba za około 100zł)i niestety 10% to sterownik abs ale tak prawdę mówiąc jak sie wie co i jak zrobić to naprawa o wiele taniej wychodzi.. Jak sie robi samemu rzecz jasna :hyhy:
Naprawa sterownika przez kogoś to koszt około 300zł a oryginalny czujnik w serwisie około 300 - 350zł

Pozdrawiam i jak coś to oczywiście postaram sie pomóc..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 08:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
Witam dzieki bardzo!Prawda jest taka ze nie mam oryginalnych czujników napewno nie siemens pojade dzisiaj wymienic je do sklepu bo tam brałem powiem ze ma mi sciagnąć oryginały i wtedy założe wykasuje błedy i zobacze co będzie się działo jak cos to bede sie odzywał.Pozdrowionka i jeszcze raz dziekuje

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: siemanko
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
napisz czy już wszystko u ciebie oki z tym ABS i ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
a u mnie już wszystko gra i jest spoko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
u mnie już tez jest wszystko w porzadku wystarczyło wymienić czujniki na siemensa i wszystko gra

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Drodzy forumowicze!
Mam poważny problem w moim 530 d.Zapaliły mi się i nie gasną kontrolki ABS i ASC.Jednocześnie prędkościomierz nie pokazuje prędkości,licznik kilometrów ich nie zlicza,a komputer nie liczy spalania.Kilka razy się zdarzyło,że samo od siebie wszystko zaczęło działać ale po chwili problem powrócił.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale to wszystko stało się po myciu auta myjką wysokociśnieniową(chociaż myłem nie pierwszy raz).Bardzo proszę o pomoc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 06:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
Witam! Napewno podczas mycia myjką uszkodziłeś sobe czujnik predkości koła i na 99% będzie to czujnik który się znajduje w lewym tylnim kole to jest taki kabelek musisz go wymienić ale tylko na oryginalny siemensa bo na innych nie bedzie dzialało poprawnie koszt około 200 zł zobacz jeszcze bo może tylko się wychaczył

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Ja mam podobny problem zrobiłem sterownik i wymieniłem czujniki na podróbki za 100zł i nie chodzi dalej,czy ja tez mam ten nowy abs 5.7 ,jak to sprawdzić ,
E39 2.5Tds 99 rok....

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
Siema miałem to samo tylko mi najpierw przestał działać ABS i ASC myślałem że to czujniki ABS przy kołach ale to nie to jak mi powiedzial znajomy mechanik tam nie ma co sie zepsoć znaczy w tych czujnikach no chyba że przetniesz przewód. Został mi tylko do sprawdzenia sterownik pompy ABS nom i on był uszkodzony wymontowalem go i potem też i u mnie sie zaczeły dziać takie rzeczy jak u ciebie czyli nie ma obrotów na zegarach nie pokazuje ile sie pomyka sterowanie na kierownicy nie działa nom i oczywiście ABS i ASC. Wysłałem go do naprawy i po 4 dniach było wszystko OK. więc to na pewno to pozdrawiam. Jak mial bys jakies pytania to dawaj śmiało, a jesli chodzi o te czujniki to simensa jest niebieski znaczy ma niebieskie końcówki a nie szare nom i od 98r byly juz simensy albo pod koniec 98roku pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: poznan
Fazi u ciebie to na 100% są czujniki siemensa bo wchodziły one od 98 roku wstawiłeś podróbki dlatego tak sie dzieje.Takie czujniki mozesz kupić pod adresem !_nie_reklamujemy_! tam ja kupowałem i gosciu ma je dosyć tanie bo w serwisie zapłacisz około 300zł/szt.

_________________
moja zonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ABS i ASC nie gasnie
PostNapisane: 14 lipca 2008, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Wlasnie wrocilem z komputera.Mechanik mial problem z polaczeniem sie za pomoca pierwszej sciezki diagnostzycznej.Dopiero za pomoca drogiej sciiezki diagnostycznej komputer zaczal diagnozowac.Stwierdzil ze uszkodzony jest sterownik ABS.Powiedzial ze gdy jest zwarcie na sterowniku to wystepuja problemy z diagnozowaniem.Poprostu komputer nie widzi auta.Teraz mam dylemat bo naprawa sterownika(nie oplaca sie kupowac uzywanego)to koszt 1200-1500 zl.Tak wiec roznica do czujnika=300 zl jest spora.Pojade do drogiego elektromechanika na komputer i zobaczymy czy diagnoza sie potwierdzi.Dodam ze zgadalem sie w poczekalni z gosciem ktory mial ten sam problem i naprawial sterownik.Zaplacil 1200 zl.Pozdrawiam MIKO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
ja naprawiłem swój sterownik za 500 zł a niedawno widziałem ze juz za 300zł mozna

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
ja tez zapłaciłem 300zł za naprawe swojego ale nie wszystkie da się naprawić tak jak mi ten koleś tlumaczyl w niektorych uszkodzenie jest takie że nie ma szans na naprawe ale to rzadko, ja czekałem na swój 4 dni bo wysylałem go poczta pozdrawiam napisz jak juz to załatwisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ABS i ASC nie gaśnie!
PostNapisane: 15 lipca 2008, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Czołem wszystkim.Cieszę się że Wam się udało naprawić autka(sterowniki)za takie sumki o jakich piszecie.To dla mnie optymistyczna wiadomość i mam nadzieję,że i mnie się uda w tym zakresie cenowym zmieścić.Jak wspominałem wczoraj,umówiłem się z innym elektromechanikiem,ale dopiero na poniedziałek.Robiłem u niego kiedyś AUDICZKĘ i byłem zadowolony.Zobaczymy jak będzie teraz.A narazie jeżdżę ostrożnie bez ABS-u i daję się wyprzedzać innym,bo wtedy wiem że nie przesadzam z prędkością(nie działa prędkościomierz).Odezwę się jak już będzie po wszystkim.Pozdrawiam-MIKO...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:07 
Witam serdecznie
Obserwuję w moim 530d, że zaczyna się tak naprawdę zbierać od ok 3000 obrotów. Jest w nim automatyczna skrzynia biegów. Mało tego jak jadę pod górę i raptownie wciskam gaz niebardzo się zbiera. Sprawdziłem zawór recyrkulacji spalin i zawór na turbinie pracują poprawnie w przewodach brak osadu a turbina nie jest zchlapana olejem. Co o tym myślicie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 23:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
a ja mam problem mianowicie taki ze w czasie jazdy zapalily mi sie kontrolki abs i asc po jakiejs godzinie zgasly. teraz zapalily sie juz chyba na stale licznik nabija kilometry i predkosciomierz dziala. czujnik w przednim kole??

_________________
Merctedes viewtopic.php?f=55&t=115261
Compact viewtopic.php?f=6&t=124922&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL