BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Moja przebudowa car-audio - zapraszam!
PostNapisane: 13 lipca 2008, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Jak wiadomo seryjne audio w e39 delikatnie mówiąc nie jest wysokich lotów (wyjątek DSP), tak więc zamiast narzekać postanowiłem coś z tym zrobić :) Oryginalne nagłośnienie w moim touringu niby nie było najgorsze (10 głośników, wzmacniacz, subwoofer) ale grało marnie. Priorytetem były poprawa brzmienia w całym zakresie częstotliwości przy zachowaniu seryjnego wyglądu wewnątrz samochodu.
Wybór komponentów nie był prosty, po ponad 3 tygodniowym przebieraniu w różnych modelach, czytaniu, zbieraniu informacji po różnych forach wybór padł na następujące modele:

Wzmacniacz u-Dimension Glow 2075 - 2x75W rms (4ohm)

Obrazek Obrazek Obrazek

Zestaw odseparowany (2x tweeter, 2x woofer 160mm, 4x zwrotnica) DLS RS6A - 2x 50W rms (4ohm) - warto dodać że woofery te mają bardzo płytką głębokość montażową (53mm) co przy miejscu wewnątrz drzwi e39 nie jest bez znaczenia jeśli chcemy upchnąć głośniki pod seryjną tapicerkę.

Obrazek

Wzmacniacz (monoblok) PHASE Evolution RS1 - 1x300W rms (4ohm)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Głośnik niskotonowy PHASE Highgrade 10 - 250W rms (4ohm), (25cm śred.)

Obrazek Obrazek Obrazek

Kondensator DIETZ Power Cap 1F

Obrazek

Ponadto cała masa różnych pierdół, takich jak okablowanie, oprawki na bezpieczniki, maty wygłuszające, konektory, itd, itp.

W skrócie cała instalacja miała wyglądać tak: Odseparowany zestaw przedni napędzany wzmacniaczem i subwoofer w bagażniku napędzany wzmacniaczem.

Poniżej zamieszczam foto-relację przebiegu prac nad car-audio w mojej e39, może komuś będzie pomocna. Opisałem tu wszystkie wykonane prace, m.in. jak upchnąć głośniki 160mm w seryjne miejsca 13mm, budowa subwoofera, wygłuszenie drzwi, itd.
Wszystkie prace od początku do końca wykonałem samodzielnie.

No to zaczynamy...

Zrobiłem projekt paneli głośnikowych z tektury, który później odrysowałem na kawałku płyty mdf 8mm.

Obrazek

Chwila zabawy wyrzynarką i oto mamy pierwszy w pół gotowy panel.

Obrazek

Nie chciałem co chwile chodzić do auta, ściągać tapicerki na przymiarki itd. więc kupiłem używane drzwi kierowcy i tapicerkę aby wszystkie prace wykonywać w domowym zaciszu :)

Obrazek

Dodatkowo wyciąłem dystanse z płyty mdf 6mm aby odsunąć głośnik od szyby (po opuszczeniu mogła by zahaczać o przewody)

Obrazek

Pierwsza przymiarka z głośnikiem i...

Obrazek

...pasuje idealnie :)

Obrazek

Czas na zwrotnice (DLS zastosował łącznie 4 zwrotnice, osobne dla tweeterów i wooferów, łączy się je szeregowo).

Ich ułożenie na panelu mdf nie jest przypadkowe, w innej pozycji tapicerka nie dolegała by do blachy.

Obrazek

Wewnątrz drzwi często panuje wilgoć, więc panele polakierowałem specjalnym do tego celu lakierem (dla pewności położyłem 3 warstwy).

Obrazek

Panele są już gotowe do zamontowania.

Obrazek

Ostatnia przymiarka. Dodatkowe na całej długości tej części panela, która nie styka się z blachą od spodu przykręciłem metalowy ceownik w celu usztywnienia konstrukcji (nie widać na zdjęciach). Panel jest przykręcany do drzwi za pomocą 4-ch śrub, wykorzystałem 3 otwory które zostały po oryginalnej plastikowej komorze z głośnikiem, 4-ty zostanie wywiercony już w drzwiach w moim aucie.

Obrazek

Czas na tweetery, pasują niemal idealnie w miejsca seryjnych, przywiązałem je czarną nitką do maskownic, ale i tak po zamontowaniu zostaną przyciśnięte do blachy drzwi i będą już całkowicie nieruchomo.

Obrazek

Pora zająć się basem, oto subwoofer w pierwotnej postaci :)
Dla usztywnienia całej konstrukcji co zapobiegnie powstawianiu rezonansu zdecydowałem że wszystkie ścianki zrobię z dwóch płyt mdf 16mm (łączna grubość 32mm). W miejscu gdzie kupowałem materiał obrazu pocięli płytę według podanych wymiarów.

Obrazek

Po sklejeniu, skręceniu konfirmatami i wycięciu otworu na głośnik zaczyna przypominać skrzynię pod suba :)

Obrazek

Tylną ściankę zrobiłem dokładnie pod takim kontem jak oparcie tylnej kanapy w e39 touring.

Obrazek

Napewno skrzynia wykonana samodzielnie i z grubych płyt będzie dużo lepsza niż te gotowe w sklepach z cienkiej płyty.

Obrazek

Są dwie szkoły na temat wygłuszania obudów zamkniętych, jedni twierdzą że takowych nie powinno się wygłuszać, a inni odwrotnie, ja zdecydowałem się wygłuszyć watoliną.

Obrazek

Obrazek

Głośnik zamontowany, szczelność obudowy sprawdzona.

Obrazek

Obijamy materiałem

Obrazek

Oto kleje których użyłem: Do drewna przy klejeniu płyt mdf i w sprayu do przyklejenia watoliny i materiału obiciowego.

Obrazek

Wzmacniacz u-Dimension napędzający przód postanowiłem zamontować w miejsce fabrycznego subwoofera i tak jak sub wzmacniacz też miał otwierać się na zawiasach aby w razie potrzeby ułatwić dostęp do akumulatora.

Obrazek

Kolejne zdjęcia z przebiegu prac przy aucie (przeciąganie kabli, instalacja wzmacniaczy):

Obrazek

Kable głośnikowe od wzmacniacza do głośników przednich przeciągnąłem po lewej stronie auta wzdłuż progów.

Obrazek

Czerwoną pętelką zaznaczyłem adapter zmieniający sygnał wysokoprądowy na chinch, podpiąłem go pod kable z sygnałem na przednie głośniki idące od tunera do fabrycznego wzmacniacza, teraz sygnał ten po przejściu przez adapter podawany będzie na wzmacniacz u-Dimension, a z niego kolejno na piecyk Phase napędzający suba. Co ciekawe mój wzmacniacz (u-Dimension) posiadał wejście highinput ale po podłączeniu do niego było słychać charczenie :(

Obrazek

Otwieraną podłogę bagażnika wygłuszyłem od spodu specjalną matą z filcem, jest ona samo przylepna ale dla lepszego trzymania użyłem jeszcze kleju Pattex Moment.

Obrazek

Wzmacniacz zamontowany już w miejsce fabrycznego suba, pod spodem na akumulatorze znajduje się oprawa z bezpiecznikiem. Wszystkie kable, zarówno zasilające jak i głośnikowe, zastosowałem grubsze od zalecanych tak na wszelki wypadek :)

Obrazek

Obrazek

Zabieramy się za wygłuszenie drzwi i montaż nowych paneli w miejsca starych plastikowych komór.

Obrazek

Bardzo ważne aby drzwi przed przyklejeniem mat wygłuszających dobrze odtłuścić, tak więc szmatka, rozcieńczalnik i jedziemy :D

Obrazek

Następnie kładziemy maty, podczas dociskania podgrzewałem dokładnie suszarką do włosów (lepsza była by opalarka) aby maty dokładnie dopasowały się do nierównej powierzchni drzwi.
Na wewnętrzną część drzwi użyłem twardych mat Boll, na zewnętrzną miękkich. Do dodatkowego wygłuszenia zewnętrznej części drzwi użyłem też maty dekarskiej do kominów (wszystkie użyte maty są samoprzylepne).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przeciąganie kabli na drugą stronę pod prawe drzwi i montaż dodatkowego przycisku do włączania/wyłączania wzmaka napędzającego suba w schoweczku poniżej włącznika świateł (na zdjęciu zdemontowany).

Obrazek

Obrazek

Deja vu! :znudzony: Drugie drzwi i taka sama mordęga z odtłuszczaniem i wygłuszaniem, dostęp do zakamarków jest utrudniony, dodatkowo przeszkadza mechanizm opuszczania szyby tak więc po tych pracach dłonie miałem całe poharatane, nie mówiąc o tym że cały etap wygłuszania jest bardzo czasochłonny i męczący.

Obrazek

Obrazek

Nareszcie koniec zabawy z drzwiami :D

Obrazek

Dodatkowo przeciągnąłem sobie kabel do sterowania potencjometrem tzw. Remote Bass Boost od wzmacniacza Phase RS1, potencjometr ten zostanie schowany pod panelem klimatyzacji (czerwona pętelka).

Obrazek

Na zewnątrz wyprowadziłem pokrętełko do regulacji basu i diodę sygnalizującą prace wzmacniacza.

Obrazek

Postanowiłem też wygłuszyć klapę bagażnika, z tym nie było dużo robory...

Obrazek

...30min i prawie gotowe, jeszcze tylko drobne poprawki.

Obrazek

A teraz fotki jak wygląda wszystko po zakończeniu prac. Jedynie widoczna rzecz to suba w bagażniku, całe wnętrze tak jak chciałem pozostało seryjne, a gra zupełnie nie seryjnie i o to mi chodziło. :D Subwoofer nie jest duży ale skutecznie targa wnętrzem i tu zaleta nadwozia kombi, bass nie musi się przedzierać z bagażnika do kabiny jak to ma miejsce w sedanie.
Tylne głośniki w podsufitce zostały seryjne i napędza je seryjny wzmacniacz, normalnie są wyłączone aby nie psuły sceny, włączam je w ustawieniach na konsoli gdy wiozę kogoś z tyłu aby coś mu tam grało. :)

Obrazek

Spostrzegawcza osoba zobaczy jeszcze dodatkowe pokrętło regulacji basu pod panelem klimatyzacji. Zmieniłem je na trochę ładniejsze niż to widoczne na wcześniejszej fotce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnio zmieniłem listwy ozdobne, aktualnie wnętrze wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Teraz jak już wszystko jest wyregulowane mogę powiedzieć że jak dla mnie sprzęt gra rewelacyjnie!!! Seryjne nagłośnienie przy tym brzmiało jak stare radio Kasprzak hehe :D Warto dodać że tuner jaki posiadam jest to jeden z gorszych jakie montowali w e39, tak więc przychylam się do zasady (często szerzonej na forach car-audio) że jednostka sterująca jest najmniej ważna i co najwyżej wpływa na 20% jakości dźwięku, należu zacząć od dobrego wygłuszenia drzwi, później dobre głośniki i wzmacniacz.
Przebudowy jakiej dokonałem może podjąć się każdy kto ma trochę chęci i umie prawidłowo trzymać śrubokręt :D, ja przyznam się że jeszcze 3 miesiące temu nie miałem w ogóle pojęcia o nagłośnieniu, doborze sprzętu, wygłuszaniu drzwi i co to jest odseparowany zestaw :rotfl: Po ślęczeniu nocami przed kompem dzięki wynalazkowi jakim jest internet dowiedziałem się sporo i przeprowadziłem przebudowę nagłośnienia samodzielnie od początku do końca wdrążając kilka własnych pomysłów, które przyszły mi do głowy. Wystarczy tylko chcieć :) Może komuś przyda się opis który sporządziłem i zamiast narzekać na kiepskie audio e39 postanowi coś z tym zrobić. :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Ostatnio edytowano 27 marca 2009, 17:07 przez Cobi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 21:50 
:padam: :padam: :padam:

Cobi, a skrzynię robiłeś na oko, czy liczyłeś objętość? Jeśli tak, to ze wzorków z neta, czy programikiem jakimś?

Cobi napisał(a):
Są dwie szkoły na temat wygłuszania obudów zamkniętych, jedni twierdzą że takowych nie powinno się wygłuszać, a inni odwrotnie, ja zdecydowałem się wygłuszyć watoliną.


no i dobrze, skrzynia zamknięta przede wszystkim musi być szczelna i wytrzymała :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
..::CZARNY::.. napisał(a):
Cobi, a skrzynię robiłeś na oko, czy liczyłeś objętość? Jeśli tak, to ze wzorków z neta, czy programikiem jakimś?


Z tego co pamiętam to dedykowana obudowa zamknięta pod ten głośnik to 25l. Obudowę zaprojektowałem samemu, bez programów, bardzo prosto, na zasadzie prób i błędów wyliczając objętość tak aby się zgadzała z wzoru długość x wysokość x szerokość :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 22:02 
aaaa.... czyli znałeś objętość :)

nie chodziło mi o wymiary geometryczne skrzyni, tylko samą objętość, czy liczyłeś z tych Vas i innych parametrów, no ale miałeś ją daną więc okay ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
o stary RESPEKT !!!!!!!! powaga :D

ja bym na twoim miejscu już zaczynał montować :padam: ludziom taki sprzęt za dobre siano :D :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
thomi napisał(a):
o stary RESPEKT !!!!!!!! powaga :D

ja bym na twoim miejscu już zaczynał montować :padam: ludziom taki sprzęt za dobre siano :D :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:


hehe :) dzięki ale nie uważam się za eksperta w car-audio, wymaga to napewno dużo większego doświadczenia poza tym nie jest to zajęcie które by mnie satysfakcjonowało na dłuższą metę, nakląłem się trochę przy wygłuszaniu drzwi ale jak się tak spędzie trochę czasu przy swoim aucie i wszystko wyjdzie tak jak należy to jest wielka satysfakcja zwłaszcza że aż chce się muzy teraz słuchać i wolno toczyć się do domu :D, jak kiedyś zmienię auto w którym audio nie będzie zadowalające to pewnie podejmę się znowu takiej przeróbki :D

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 03:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
superr :) ładnie to wszystko opisałeś :ok: przód bede zmieniał u siebie i robił podobnie jak u Ciebie.Szkoda tylko ze nie pamietasz wymiarów dokładnych tych paneli pod głośniki to by mi troszke ułatwiło robote bo też zamierzam wstawić160 głośniki.dzieki za opis, pozdroo!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 08:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
No proszę... bardzo ciekawa opowieść i sprzęt też fajny założyłeś :hyhy: :hyhy: :hyhy:
No nie powiem skrzynia trochę waży pewnie :P :P :P ale i gra też odpowiednio ;)
Kolego jesteś dobrym przykładem tego że jak się chce to się zrobi :D
Raz a dobrze a nie bawić się w kupowanie najpierw radia... potem może sub... a może głośniki...
Też bym tak chciał ale "dudków" zawsze brakuj....

PS
Autko też masz w bardzo ładnym stanie.... GRATULACJE!!!!

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 10:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Jestem pod WIELLLKIMMM wrazeniem i gratuluje kawał dobrej roboty!! :zdziwko: :przestraszony: :przestraszony: Ps.Nakrecilem sie na wymiane glosnikow ale tak jak ty chce zeby wygladalo to seryjnie :) Powiedz jesli mozesz jaki koszt tak mniej wiecej glosnikow kabli itp.. :hyhy:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
:padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 10:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
kurcze zdolny z Ciebie człowiek, zakres przeróbek jest imponujący. Gratuluje, kawał dobrej roboty ;)

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
a mnie ciekawi ile mat wygluszajacych musiales kupic, zeby spokojnie starczylo na wygluszenie 2 drzwi.

Bardzo ladne wykonanie jak na pierwszy raz :padam:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Dziękuję za uznanie Panowie :)

Chmielu napisał(a):
Powiedz jesli mozesz jaki koszt tak mniej wiecej glosnikow kabli itp.. :hyhy:


Zestaw głośników DLS RS6A kosztował mnie ponad 700zł., całe okablowanie, czyli: kable zasilające, głośnikowe, chinch + konektory z tego co pamiętam około 500zł. Zarówno konektory jak i kable kupiłem bardzo przyzwoite. Równie dobrze można było by kupić kable 3x droższe ale w tej klasie sprzętu nie ma to sensu, wystarczą dobre przewody z prawdziwej miedzi beztlenowej. Wszystko z wyjątkiem piecyka Phase RS1 kupiłem nowe, nie używane.

mongooes napisał(a):
a mnie ciekawi ile mat wygluszajacych musiales kupic, zeby spokojnie starczylo na wygluszenie 2 drzwi


Na jedne drzwi zeszło około 4-ch mat twardych, 6 miękkich i trochę maty dekarskiej.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 12:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Kawał dobrej roboty, jak na pierwszy raz to jest :super:
Oby tak dalej :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
MoZesz jeszcze napisać jakiej grubości i jakiej firmy dałes przewody ze wzmacniacza do przednich głośników?i jak wygłada ten ceownik ktory dales pod panel mdf dla usztywnienia?(może masz zdjecie jego?)i fajnie by było jak byś podał dokładnie jeszcze jakim lakierem malowales te panele mdf?dzieki :) .pozdroo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 18:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
grimmi540i napisał(a):
MoZesz jeszcze napisać jakiej grubości i jakiej firmy dałes przewody ze wzmacniacza do przednich głośników?i jak wygłada ten ceownik ktory dales pod panel mdf dla usztywnienia?(może masz zdjecie jego?)i fajnie by było jak byś podał dokładnie jeszcze jakim lakierem malowales te panele mdf?dzieki :) .pozdroo


Przewód który zastosowałem to ALPHARD Da Vinci 2 x 2,5 mm2, tu masz aukcje z tym przewodem:
http://www.allegro.pl/item391234206_prz ... 5_mm2.html

Ceowniki kupiłem w OBI, długość chyba 30cm, każda ścianka szeroka na 1cm, polakierowany na czarno z otworami na śruby, gotowy do przykręcenia. Niestety nie zrobiłem fotki paneli od spodu, ale w marketach budowlanych dostaniesz napewno i nie są drogie.

Lakier jakiego użyłem to dokładnie Jedynka Alkidowa Połysk, puszka 0,4 litra spokojnie starczyła i zostało jeszcze prawie połowe lakieru.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 21:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 522
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 328ci
swietna robota. Gratuluje :super:

_________________
viewtopic.php?t=45082


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 00:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
Cobi napisał(a):
grimmi540i napisał(a):
MoZesz jeszcze napisać jakiej grubości i jakiej firmy dałes przewody ze wzmacniacza do przednich głośników?i jak wygłada ten ceownik ktory dales pod panel mdf dla usztywnienia?(może masz zdjecie jego?)i fajnie by było jak byś podał dokładnie jeszcze jakim lakierem malowales te panele mdf?dzieki :) .pozdroo


Przewód który zastosowałem to ALPHARD Da Vinci 2 x 2,5 mm2, tu masz aukcje z tym przewodem:
http://www.allegro.pl/item391234206_prz ... 5_mm2.html

Ceowniki kupiłem w OBI, długość chyba 30cm, każda ścianka szeroka na 1cm, polakierowany na czarno z otworami na śruby, gotowy do przykręcenia. Niestety nie zrobiłem fotki paneli od spodu, ale w marketach budowlanych dostaniesz napewno i nie są drogie.

Lakier jakiego użyłem to dokładnie Jedynka Alkidowa Połysk, puszka 0,4 litra spokojnie starczyła i zostało jeszcze prawie połowe lakieru.



dzieki :) ile zamówiłeś tego przewodu na przednie głośniki tak mniej wiecej zeby starczyło a nawet moze jeszcze zostać na cos tam??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 08:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
grimmi540i napisał(a):
dzieki :) ile zamówiłeś tego przewodu na przednie głośniki tak mniej wiecej zeby starczyło a nawet moze jeszcze zostać na cos tam??


15m i mały kawałek jeszcze mi został.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 08:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja pitole ale wy macie kabli w tych waszych BMW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


RESPECT



Ostatnio wyciągałem instalację elektryuczną z e21 to cała przypomina instalację z Twojego baażnika :zdziwko: ale jest mniej skomplikowana :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL