BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] FAQ- Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 29 listopada 2006, 11:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Jak wymontować i oczyścić lampy w E36


Narzędzia:
• Śrubokręt gwiazdkowy- długi
• Klucz płaski 18 i 19
• Śrubokręt płaski
• Latarka albo najlepiej jakaś mała lampka
• Miękki pędzelek
• Ircha taka do okularów (miękka jest i nie rysowała tak powierzchni odbłysku jak zwykła szmatka, takie moje zdanie ;) )
• Smar, oliwa lub WD40- w razie jak by bardzo opornie śruby się odkręcały


Na początku trzeba odkręcić 5 śrub metalowych i 2 takie małe plastykowe (na zdjęciu jest ona zaznaczoną białą strzałką- najpierw wykręcić trzeba tą plastykową śrubkę a następnie wyjąc ten kołek z podkładką) mocujących plastykową zasłonę. Aby ją zdjąć trzeba ją delikatnie unieść i pociągnąć w stronę silnika. Ta osłona znajduje się miedzy „nerkami” a chłodnicą- po zdjęciu jej uzyskamy dostęp do wewnętrznych śrub mocujących lampy.

Obrazek

Następnie wymontowujemy kierunkowskazy, niby proste to jest ale chwile poświeciłem na to aby „rozkminić” jak to jest zamontowane (jasnoniebieska strzałka pokazuje mniej więcej gdzie jest ten zatrzask, który trzeba „wymacać”)

Teraz przygotowujemy sobie śrubokręt gwiazdkowy i klucz płaski 18 i 19(na jedną nakrętkę wchodziła 18 a na kolejną już nie :zalamany: ) Przytrzymując te czarne „wkrętonakrętki” co są oznaczone na zdjęciu strzałkami czerwonymi odkręcamy śruby oznaczone na zielono (ja tak nie zrobiłem na początku i wykręciłem te „wkrętonakrętki” przez co rozregulowałem ustawienie lamp :( ) takich śrub mamy do odkręcenia pięć, trzy na górze i dwie po bokach(miejsce ich jest pokazane na 2 zdjęciu już ze zdemontowaną lampą niebieskimi strzałkami).

Po wymontowaniu lampy tak to będzie wyglądało:

Obrazek

Od strony kierunkowskazu jest lepszy dostęp i można podejść z płaskim kluczem, przyda się długi śrubokręt. Od strony nerek trochę ciężej się dostać szczególnie po stronie filtra powietrza bo jest tam podłączony wlot do niego(na 1 zdjęciu obrysowany jest na biało). Nie zdejmowałem tego wlotu i przez to później musiałem „na oko” wkręcać tą „wkrętonakrętke” aby lampa była możliwie ustawiona. Jak już odkręcone są wszystkie śruby, a nie było to takie proste bo lata swoje zrobiły i zaśniedziałe i brudne śruby ciężko się odkręcały (dlatego tez polecam przed skręcaniem przesmarować je smarem czy oliwą jakąś) odłączyć teraz można zasilanie, i spokojnie można te lampy wyjąć.

Obrazek

Aby dostać się do odbłyśników trzeba rozłożyć lampę na dwie części, aby tego dokonać trzeba podważyć te klipsy co są zaznaczone na pomarańczowo (użyłem do tego płaskiego śrubokrętu) delikatnie i z wyczuciem- na górze 3 i od spodu 2. U mnie w środku po rozłączeniu wypadł samiec komara (ten taki duży) i ładnie ususzony :hyhy: jak są jakieś muchy paprochy i kurz można to wymieść miękkim pędzelkiem a następnie miękką szmatką wytrzeć klosze te okrągłe od wewnątrz.
Nie zdejmowałem tego szkła lampy bo jest to przyklejone na jakiś sylikon a niemiałem później aby to zakleić, ale bardzo możliwe ze i tam trochę kurzu jest. Aby to rozebrać trzeba (jak gdzieś na forum czytałem) podgrzewać suszarką ten sylikon (miejsce oznaczone żółtymi strzałeczkami) i delikatnie nożykiem go rozcinać czy tam rozpoławiać :niepewny:

Teraz najważniejsze- przetrzeć z kurzu odbłyśniki(przed tym polecam wyjąć żarówki ;) )- ja to zrobiłem „irchą” ze względu ze jest ona miękka i nie będzie rysować powierzchni. Trochę cierpliwości trzeba mieć bo zostawały smugi (widać je na ostatnim zdjęciu), ale to może była wina tego ze robiłem to w garażu a tam nie było za ciepło i troszeczkę rosiały :niepewny: Jaka Różnica jest przed przetarciem i po można zobaczyć na tych 2 ujęciach:

Obrazek

Obrazek

* Na forum jeden z użytkowników polecał przetrzeć szkła wewnątrz środkiem antyroszeniowym, który można dostać za 9zł na Shell'u, co powinno zapobiec parowaniu lamp.

Można tez przetrzeć soczewkę, jednak tylko z zewnątrz bo nie mogłem wyjąć przez otwór z tyłu (ten przez który się żarówkę wymienia) i najprawdopodobniej trzeba by odbłyśnik odmontować od korpusu lampy.. ale tego nie ruszałem bo nie wiem jak.
Po oczyszczeniu lampy składamy ją w odwrotnej kolejności jak ją rozłożyliśmy, ja dodatkowo jeszcze z zewnątrz umyłem ją z kurzu i piachu. Tylko NIE polewać tego wodą ani nie zanurzać w niej! Bo szczelnie to one zamknięte nie są! (ktoś na forum pisał o wywietrznikach w lampach).
Przy montażu lamp w samochodzie warto zwrócić uwagę na to aby równe szczeliny były na około bo delikatna regulacja jest zanim dokręcimy śruby.

Dla własnej pewności że światła są dobrze ustawione można przejechać się do diagnosty i ustawić je.
Mam nadzieję że opisane jest wszystko w prosty sposób jak by były jakieś pytania to służę pomocą :)


Ostatnio edytowano 5 grudnia 2006, 02:41 przez ptysiek, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2006, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Respect :!: :zdziwko:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2006, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1069
Lokalizacja: Warsaw / LA
Moje BMW: 911
Szukam tego odkad kupilem samochod :zdziwko: ... thx :D

_________________
Mialem kiedys bmw... ;s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
ja tez szukałem az znalazłem ....dzieki :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: lublin
fajny opisik,wszystko jasno opisane :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 104
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E36 1,8is coupe
to się nazywa profesionalny i wyczerpujący opis takiego szukałem ..pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
Cytuj:
to się nazywa profesionalny i wyczerpujący opis takiego szukałem ..pozdro


profesjonalnie i solidnie, to mi się podoba

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław | Valencia
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: m47
Witam!

Czy ktoś z Was wie jak najlepiej dostać się do przestrzeni między wnętrzem szkła, a plastikową obudową z wklejonymi na silikon dwoma okrągłymi szkłami? W różnych miejscach czytałem różne rzeczy:
- przeczyścić sprężonym powietrzem w spray-u (ale nie wiem czy moje szkła od wewnątrz nie są zbytnio upieprzone to coś da)
- rozkleić te okrągłe szkła i potem je wkleić sylikonem - tylko jakim, żeby to się potem trzymał i wytrzymywał wysokie temperatury?

Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
ptysiek napisał(a):
Nie zdejmowałem tego szkła lampy bo jest to przyklejone na jakiś sylikon a niemiałem później aby to zakleić, ale bardzo możliwe ze i tam trochę kurzu jest. Aby to rozebrać trzeba (jak gdzieś na forum czytałem) podgrzewać suszarką ten sylikon (miejsce oznaczone żółtymi strzałeczkami) i delikatnie nożykiem go rozcinać czy tam rozpoławiać :niepewny:


Kri$$ napisał(a):
Witam!

Czy ktoś z Was wie jak najlepiej dostać się do przestrzeni między wnętrzem szkła, a plastikową obudową z wklejonymi na silikon dwoma okrągłymi szkłami? W różnych miejscach czytałem różne rzeczy:
- przeczyścić sprężonym powietrzem w spray-u (ale nie wiem czy moje szkła od wewnątrz nie są zbytnio upieprzone to coś da)
- rozkleić te okrągłe szkła i potem je wkleić sylikonem - tylko jakim, żeby to się potem trzymał i wytrzymywał wysokie temperatury?

Co radzicie?


OCZYWISCIE ZDEJMUJE SIE TE SZKLA BEZ PROBLEMU :) a przykleja z powrotem za pomoca silikonu bezbarwnego lub czarnego. One procz silikonu maja zatrzaski i sie dobrze trzymaja ;) ja normalnie zdjalem lampy, rozebralem wszystko co sie dalo na najdrobniejsze czesci i wykąpałem w gorącej wodzie z płynem do naczyń (z wyjatkiem odblysnikow), po takim zabiegu trzeba suszyc lampy (szczegolnie szkła czołowe od wewnatrz) przez dobre pol godziny suszarka do wlosow bo beda parowac!! Teraz swieca o wiele lepiej a te zabiegi zrobilem z rok temu w obu balbinach i do tej pory jak nowe :rotfl: A odpowietrzniki w tych reflektorach sa w tylnych pokrywkach od zarowek.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][FAQ] Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 20:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e30 sedan
Kod silnika: m20b20
mam pytanie jak zamontować ringi w e30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][FAQ] Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Sam się borykam z parującymi lampami dlatego odkryłem szybszy sposób czyszczenia lamp BOSCHA i chętnie się z wami podzielę. Potrzebny jest tylko jakiś śrubokręt do wyjęcia migacza. cała operacja wygląda następująco:
- podnosimy maskę
- wyjmujemy migacz
- odczepiamy 3 zaczepy plastikowe od góry
- wyciągamy zaślepkę halogenu lub sam halogen
- przez otwór po halogenie sięgamy ręką do dwóch zaczepów od dołu
- teraz delikatnie ściągamy cały klosz
- czyścimy
- montujemy odwrotnie (trzeba uważać żeby wszystko szło równo zanim dociśniemy po czym same zaczepy zaskoczą i od dołu i od góry)
Lampa jest już wyczyszczona i gotowa. Dodatkowym plusem (oprócz czasu) jest to że nie trzeba później ustawiać lamp. Cała operacja zajmuje ok 15 min.

ps. u mnie szkła nie były na silikonie a trzymają się tylko na zatrzaskach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][FAQ] Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E39 525D Tour 2002r.
szczepan03 napisał(a):
ps. u mnie szkła nie były na silikonie a trzymają się tylko na zatrzaskach.


trochę dziwne, nie miałeś żadnej uszczelki?
ja w swojej E39 robiłem jedno podejście do czyszczenia, lampa już wyjęta ale nie dałem rady rozebrać bo na silikon, nie próbowałem nic więcej kombinować bo bałem sie że uszkodzę, może następne podejście będzie bardziej skuteczne. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][FAQ] Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
No właśnie nic nie było ani nie widać żeby od silikonu było brudne ( w obu lampach). Może to zależy czy lampy BOSCH czy ZKW? Ja mam BOSCHA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] FAQ- Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 17 marca 2015, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 53
Lokalizacja: Kleszcz
Moje BMW: e36
Odgrzeje kotleta..
Czy ktoś może jeszcze posiada fotki z pierwszego postu ?
Szkoda, że fotki wygasły w FAQ bo wielu pomogło by to.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] FAQ- Jak wymontować i oczyścić lampy
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 14:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: x1
Długi i profesjonalny opis, myśle że wielu osobom się przyda, ale jak dla mnie będzie to za trudne i zajęłoby dużo czasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL