BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316ti 01r brak nawiewu - czy to rezystor dmuchawy?
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
Witam,

Posiadam autko jak w temacie od 2 tygodni.
To moj pierwszy nabytek z tej stajni.

Problem mam taki:
Na poczatku nawiew dzialal tak ze na zimnym silniku na 1 i 2 biegu chodzil jakby na pol gwizdka - tak jak kolo zamachowe - nierownomiernie - na 3 i 4 mial rowne obroty.
Taki objaw byl przez 1-2 minuty potem przelaczenie na np 4 bieg i powrot na 1-2 - obroty sie normowaly.
Myslalem ze to ze wzgledu na temp silnika komputer blokowal obciazenie i ograniczal moc na nawiew ale teraz wiem ze tak raczej nie jest.

Wczoraj zatrzymalem sie na 10 min - w autku sie nagrzalo - wiec wlaczylem klime (wczesniej nie chlodzilem sobie) - nawiew na 1 ale po chwili zauwazylem ze nawiew nie dziala - przelaczenie na 2-3-4 bieg - zero reakcji nawiewu

Przelaczenie nawiewu z 0 na 1 i odwrotnie powoduje jedynie pykniecie tak jakby jakiegos przelacznika (stycznika) gdzies pod deska rozdzielcza.

Czy to rezystor dmuchawy? Czy moze cos innego?

Jezeli rezystor to czy jest w moim modelu umieszczony od strony pasazera - schowka czy moze gdzies indziej?

przypomne E46 316ti compact 2001r.

szukalem na forum i nierownomiernosc obrotow sugeruje jeza ale to ze calkiem klaplo - znaczy jez umarl?

ogolnie chce sie upewnic czy to jez bo 280 zl piechota nie chodzi ;)

z gory dzieki za pomoc

ps klima manualna 1 strefa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jeżeli to byłby rezystor to dmuchawa działała by na nawiekszym biegu a na innych nie,
sprawdz przekaźniki od dmuchawy oraz bezpieczniki.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
bezpieczniki sprawdzalem - sa OK

a ten przekaznik to gdzie jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
w e46 sie nie orientuje ale pewnie jest tak jak w e36
było pare postów niżej

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
Cześć

Też mam problem z nawiewem, tyle że u mnie wiem co jest już 5 .
Próbowałeś sprawdzić kostke od nawiewu ( jeśli masz klimatronik) ??
od strony pasażera pod schowkiem z lewej strony ( szukaj kostki za nawiewem na nogi )
tam jest ta kostka i być może ona nie styka, u mnie obiawy też takie są że działa nie działa czasem szybciej czasem wolniej . ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 16:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Jeżeli byłby to "jeż" to gdzieś na forum było opisane jak można go domowymi sposobami przywrócić do życia (fotorelacja i opis)

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Ja sie jeszcze dolacze ;)

Kolego Grzesku...gdyby to byl jez to na 4 biegu dmuchawa by dzialala...a przynajmniej tak powinno byc....jesli to wina oczywiscie jeza...wiec ja na sam poczatek posprawdzal bym wszystki styki.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Liverpool
Witam !!
Kolego mialem dokladnie problem jak ty!!
Wymienilem "jeza" dzisiaj i teraz jest wszystko oka!!!

Filmik jak zmienic:

http://www.youtube.com/watch?v=1hiQvaIm ... 3007148102

Ja mam kierownice po prawej mialem o niebo gorzej sie tam dostac ale udalo sie !!
Pozdro

_________________
Moja bunia!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 05:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
Mirku - tez padlo Ci calkowicie?

Bo troszke sie zagubilem - jedni mowia ze na bank nie jez a Ty ze to na bank jez :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Liverpool
Witaj Grzesku!
Opisze ci co sie u mnie dzialo.
Ok 3 miesionce temu w upalne dni albo jak padal deszcz zdarzalo sie ze nawiew sie wylanczal calkiem. Ale po jakiejs chwili jak dalem na maxa wlanczal sie! Sytuacja z czasem robila sie taka ze wylanczal sie coraz czesciej i nie chcialo sie wlanczac wogule! Ostatni tydzien bylo dosc cieplo i nawiew nie dzialal mi przez 3 dni!! Poczytalem na roznych forach polskich i angielskich - wszyscy wskazywali na Final Stage Resistor (jez)!
Kupilem £66 i wymienilem!
Minelo 2 dni i dziala super!
Wymiana calkiem latwa jak na filmiku! Powodzenia!
Mirek

_________________
Moja bunia!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 16:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
dzieki Mirek!
o to mi chodzilo
jutro najprawdopodobniej bede wymienial - mam nadzieje ze to to a jak nie to trudno przynajmniej jakas nowa czesc w autku bedzie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
jeszcze tylko jedno pytanie jak ja mam kierownice z lewej :) ... to jezyk bedzie po lewej czy po prawej stronie schowka?

Twoj filmik jest super ale ma jedno ale wszystko masz na zblizeniu i trudno sie zorientowac jesli sie tego jeszcze nie rozbieralo - ja niestety bede robil wymiane bez internetu pod reka zeby zerknac .... dlatego pytam

z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Liverpool
wiatam !
U ciebie jezyk bedzie od strony pasazera !! po lewej stronie od schowka!!
Obejzyj uwaznie filmik !!
Pozdro i powodzenia!!
Mirek

_________________
Moja bunia!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: krakĂłw
Mirku wielkie dzieki!

Po 2h boju zwyciezylem :D
Nawiewik buczy ze ho ho :)

Ad calej operacji to ja zdjalem sobie jeszcze panel radia i podwazylem wkretakiem przez przestrzen za nim zaczep tego duzego platikowego elementu ktory kieruje powietrze na nogi.
Bez tego jezeli bym ciagnal na sile to bym urwal koncoweczke.

Przyznam ze wiekszosc czasu z calej operacji to zdjecie i zalozenie wlasnie tego plastiku.

jeszcze raz dzieki serdeczne za nakierowanie na jeza.

Jak widac mylne jest twierdzenie niektorych ze jezeli na 4 biegu nie dziala dmuchawa - to wina nie jest jez


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 01:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Liverpool
Witam i gratuluje !!
Fajnie ze ci sie udalo i ze teraz wszystko jest ok!!
Co do tego plastikowego elementu który kieruje powietrze na nogi, mi sie nie udalo tego sciongnonc ale poradzilem sobie jakos!
Pozdrawiam
Mirek

_________________
Moja bunia!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 316ti 01r brak nawiewu - czy to rezystor dmuchawy?
PostNapisane: 7 września 2008, 13:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Sieradz
Kilka dni temu nwawiew w moim E46 320d kompletnie padł. Raz się włącza, a nieraz w ogóle. Stało mu sie tak z dnia na dzień jak stanąłem w mieście na światłach i nagle cisza nawiew się wyłączył. Nawet odpalenie klmy nic nie daje. Nadmienie ze mam klimatronic.
Pomóżcie gdzie i jak moge to sam naprawić.




moderato napisał(a):
Witam,

Posiadam autko jak w temacie od 2 tygodni.
To moj pierwszy nabytek z tej stajni.

Problem mam taki:
Na poczatku nawiew dzialal tak ze na zimnym silniku na 1 i 2 biegu chodzil jakby na pol gwizdka - tak jak kolo zamachowe - nierownomiernie - na 3 i 4 mial rowne obroty.
Taki objaw byl przez 1-2 minuty potem przelaczenie na np 4 bieg i powrot na 1-2 - obroty sie normowaly.
Myslalem ze to ze wzgledu na temp silnika komputer blokowal obciazenie i ograniczal moc na nawiew ale teraz wiem ze tak raczej nie jest.

Wczoraj zatrzymalem sie na 10 min - w autku sie nagrzalo - wiec wlaczylem klime (wczesniej nie chlodzilem sobie) - nawiew na 1 ale po chwili zauwazylem ze nawiew nie dziala - przelaczenie na 2-3-4 bieg - zero reakcji nawiewu

Przelaczenie nawiewu z 0 na 1 i odwrotnie powoduje jedynie pykniecie tak jakby jakiegos przelacznika (stycznika) gdzies pod deska rozdzielcza.

Czy to rezystor dmuchawy? Czy moze cos innego?

Jezeli rezystor to czy jest w moim modelu umieszczony od strony pasazera - schowka czy moze gdzies indziej?

przypomne E46 316ti compact 2001r.

szukalem na forum i nierownomiernosc obrotow sugeruje jeza ale to ze calkiem klaplo - znaczy jez umarl?

ogolnie chce sie upewnic czy to jez bo 280 zl piechota nie chodzi ;)

z gory dzieki za pomoc

ps klima manualna 1 strefa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: bielsko -biala
witam! pisze w awiaku z nawiewem w e46 poczytalem troche i mysle ze tez wina stoi po stronie rezystora dmuchawy <mam prosbe czy mogl bys udostepnic mi filmik jak go znalezc i wymienic? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 22:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Sieradz
Z tego co poczytałem na forum, to dochodze do wniosku że problem główny jest w "jeżu". Znajdziesz go zdejmując schowek po stronie pasażera, jest za dmuchawą na nogi. Bo skoro nawiewy chodzą mi ze 2 min po odpaleniu auta, a następnie się wyłączają, to prąd dochodzi, reagują na zwiększenie czy zmniejszenie siły nawiewu i nagle klapa! Więc chyba cos ze sterowaniem nie tak albo sie przegrzewa rezystor:/
Może ktoś wyrazi swoja opinie na ten temat albo z podobnym problemem do mojego, bo jednak 300zl na nowego jeża drogą nie chodzi;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 10:28 
Witam,
Niestety i mi dmuchawa nie działa (E30). Sprawdzałem przekaźnik e7 i to nie to.
Kiedy włączam nawiew słychac tylko pyknięcie gdzieś pod deską i tyle, nawiew nie działa.

Jaki może być powód w e30 i gdzie go szukać ;)??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 10:25 
Kali-4p,
witam.
mam prośbe. jakis czas temu zamiesciles filmik z wymiany jeża w e46
mam ten problem ale nie moge go zlokalizowac
mogłbyś mi przesłac ten filmik lub chociaz jakies fotki w ktorym on mijescy jets dokladnie bo nie chcialbym czegos przty okazji uszkodzic
pozdrawiam
moj maila pycco@o2.pl


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL