BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 02:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i M50 Skrzynia biegów - problem z 2-im biegiem
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Cześć,

W lipcu zakupilem e34 520i 24V ze stanem licznika 206.000
20.000km temu został wymieniony olej w skrzyni biegów na D-3 (albo P-3, nie widać dokładnie literki) i inne podzespoły. Obecnie mam 209.000.

Problem polega na tym, że na zimnym silniku, gdy rozpędzam auto i wrzucam "dwójkę" to słychać delikatne chrupnięcie przy zmianie biegu. Jak już auto trochę pojeździ to potem bieg wchodzi normalnie.
A niezależnie od tego czy auto dopiero zaczęło jechać czy już dłużej jeździ to czasem przy redukcji biegu z 3 na 2 nie chce wejść albo słychać dość głośny zgrzyt i dopiero druga lub trzecia próba wbicia biegu przynosi rezultat.

Ktoś wie może co to jest ?

Cytuj:
[model???] Skrzynia biegów - manual
Problem z 2-im biegiem


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Z góry dzięki za pomoc.


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 13:23 przez Mariusz_Jr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 16:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
stary olej.
albo pada synchronizator biegu drugiego

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 16:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
czesiio napisał(a):
pada synchronizator biegu drugiego
ja stawiał bym na synchronizator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 20:28 
spróbuj podwójnie wysprzęglić, jak się uda bez problemu, to synchronizator na 96%


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Znalazłem w sąsiednim temacie na forum:

Dzikus napisał(a):
Na moje to juz masz padniety synchronizator, spróbuj zmienic bieg na podwójnym wysprzegleniu to sie dowiesz (pierwszy raz wcisnij i wyrzuc na luz, i od razu szybko nacisnij drugi raz i wrzuc dwójke, jak w starych ciezarówkach) jak wejdzie bez zgrzytu to juz masz diagnoze ze to synchronizator


Dzięki, jutro sprawdzę.

Wiadomo, te auto ma swoje lata i jak będę chciał nim jeździć to trzeba będzie to w końcu zrobić ... wychodzi na to, że naprawa synch. nie ma sensu, więc nowa skrzynia.

A gdyby tak jeździć bez "prowokowania" wbijania "dwójki" w momentach kiedy może zgrzytać ? :)
Myślicie, że na takiej skrzyni można jeszcze pojeździć ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kolego, ja u siebie też miałem problemy z wrzucaniem 2 biegu. Przy okazji wymiany tulei belki wymieniłem olej w dyfrze. Teraz WSZYSTKIE biegi wchodzą mi dużo lepiej. Może spróbuj tego? Litr oleju to koszt ok. 25 zł.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 23:03 
Mariusz_Jr napisał(a):
Znalazłem w sąsiednim temacie na forum:

Dzikus napisał/a:


ooo hehe, nie widziałem nawet tego :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 06:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Spoko :)
Szukałem w googlach synchronizatora biegu i znalazło mi temat właśnie tutaj :)

A co jeszcze zauważyłem przy redukcji biegu -jak się skręca w prawo lub lewo i redukuje to zazgrzyta, a jak się jedzie prosto i redukuje to nie :)
Ale bajer ! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Mariusz_Jr napisał(a):
Spoko :)
Szukałem w googlach synchronizatora biegu i znalazło mi temat właśnie tutaj :)

A co jeszcze zauważyłem przy redukcji biegu -jak się skręca w prawo lub lewo i redukuje to zazgrzyta, a jak się jedzie prosto i redukuje to nie :)
Ale bajer ! ;)


to posprawdzaj poduszki pod silnikiem i pod skrzynią.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL