BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i Problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 08:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
Witam i proszę o pomoc.
sorki za dość długi post ale nie wiem jak to opisać.
Problem z temperaturą pojawił się jakoś z zeszłym tygodniu, były upały, korki w mieście , włączona klima , moja dość ciężka noga i stało się. Nigdy wcześniej tego nie mialem ale wskażnik temepratury wychylił się poza połowe, jak ruszyłem tylko ze skrzyżowania wskażnik temp. wracał na swoje prawidłowe położenie. Kilka razy tego dnia ta sytuacja się powtórzyła. Udałem się do mechanika w Bydgoszczy, firma dość znana z napraw BMW i nie tylko. Tam stierdzili,że visco ok, ale poszedł rezystor od wentylatora elektrycznego, który powinien się włączać gdy temp. wody jest zbyt wysoka> Od tej chwili wszystko ok. Samochodem pojechalem do Irlandii( dodam ,że nie pierwszy raz tym samochodem tam byłem i wszystko grało, więc auto byłó wypróbowane), Przejechałem jednym ciągiem aż na prom do Francji i auto szło super. Po dwóch godzinach spędzonych na promie wjechałem na angielskie drogi i jechałem bez zatrzymania przez godzinkę, po czym utknąłem w korku, i wtedy po około 10 minutach temp. znacznie przekroczyła swoja wartość, zanim doszła do czerwonego pola wyłaczyłem samochód.wiec zjechalem na pobocze i poczekalem chwilke na zgaszonym silniku jak włączyłem zaplon to temp bylo na czerwonym to podlaczylem na krotko wentylator od klimy zeby czodzil na stale i temp zeszlo ale po chwilce zaczelo roznac znow do czerwonego to już innych prób reanimacji nie podejmowalem. zanim zalatwilem pomoc i mnie ściągneli gdzies tam to minelo 2 godziny i jakis tam angol mi poprostu nalal wody do bylo malo.nie wiem czy bylo malo poprostu po dwóch godzinach bylo jeszcze cisnienie i jak otworzyl korek to wywalilo gora na wyłaczonym silniku.nałał wody i auto zaczęło norlamnie jezdzic.po przejchaniu 400km znow temp. poszlo do gory wiec sie zatrzymalem poczekalem az troche ostygnie -znow nalalem ale nie wiem czy dobrze sie odpowietrzyl bo byla noc i potem co chwile sie zagrzewal.Wody nalewałem nie na goracym, czekalem az ostygnie.Potem jechał norlanie 60 km i temp. podnosiła sie i tak w kółko az dotarłęm jakos na prom i jestem w Dublinie.Samochód odpala na dotyk.weze jest tak gorny jet maksymalnie goracy oczywiscie jak sie zaczyna gotowac a dolny jest zimny calkiem zimny.obydwa sa nabrzmiale.ogrzewanie dziala ale jak sie zaczyna podnosic temperatura to przetaje grzac tak jakby woda gdzies uciekala.ja nie wiem czy ona wkoncu ucieka czy poprostu w momencie jak sie zagotuje czy gdzies jak wywala.wczoraj go postawilem popolodniu a dzisiaj wieczorem jeszcze bylo cisnienie w ukladzie bo jak otworzylem korek to mi troche wody wywalilo ale nadal odpala na dotyk. mam wrażenie jakby ciut nierónwo chodził silnik ale może jestem juz przewrażliwiony. Trche naprawłem aauta ale bmw jeszcze nie. boje sie ,ze to uszczelka głowicy moze byc . Najgorsze jest to,że jestem w Dublinie i nawet nie wiem komu naprawe powierzyć. Moze ktoś ma jakies namiary na fachowca w tamtej części europy. Będę wdzieczny za każdą rade. aha silnik m52b25. model 523i
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:21 przez fantom320, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: lublin
MOZE CI POMOGE MUSISZ WYJĄC TERMOSTAT BO BYC MOZE JEST ZABLOKOWANY PO TYM CO MÓWIŁES ZE GÓRNY WĄZ JEST GORĄCY A DOLNY JEST ZIMNY JAK WYJMIESZ TERMOSTAT NALEJ WODY ODPOWIETRZYJ I ZOBACZ CZY SIE NIE ROBI CISNIENIE JAK NIE TO TYLKO KUP TERMOSTAT I OK A JAK SIE ROBI TO POSZŁA USZCZELKA POZDRAWIAM I POWODZENIA ODPISZ CO SIE DZIEJE JAK WYJMIESZ TERMOSTAT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 06:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
właśnie od tego mam zamiar zacząć, napisze co i jak po wymianie termostatu
dzięki pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ToruĂą
Witam wszystkich. Ta sama sytuacje miałem tylko ze w Niemczech tak samo dolewałem wody i tak samo miałem problem tylko ze ja wiedziałem ze mi woda ucieka koło chłodnicy koło zbiorniczka wyrównawczego jak był zimny to nic nie leciało a jak się nagrzał to ciśnienie wypychało cała wodę po kilku godzinach dotarłem do Polski :) wymiana chłodnicy załatwiła sprawę ale być może u Ciebie jest termostat albo pompa, sprawdza na nagrzanym silniku czy nigdzie Ci nie leci od dołu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
witam ponownie

Zanosi się ,że to jednak uszczelka pod głowicą. Byłem w serwisie pytać o koszt wymiany uszczelki i trochę się zdziwiłem bo 2000 euro wołają. Chyba samemu podejmę temat naprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 17:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
Witam po długim czasie, auto juz zostało dość dawno naprawione ale podziele się szczegółami. Okazało się,że to jednak uszczelka pod głowicą, niby minimalny "przestrzał" uszczelki a jednak. Okazało się,że przyczyna defektu było wczesnijesze przegrzanie silnika, fachowcy z bydgoskiej firmy podcza naprawy auta nie stwierdzli aby to miało jakikolwiek wpływ na silnik- a jadnak było inaczej. Auto zostało naprawione w Dublinie, mam cały wydruk z naprawy, została wymieniona uszczelka pod głowicą, pompa wody i wisco. Naprawa wraz z robocizna to 1650 euro. dodam jeszcze ,że to warsztat prowadzony przez polaka, inaczej byloby więcej. Tak czy inaczej przyczyna awarii byłó uszkodzone wisco, szkoda ,że tego nie stwierdzono w bydgoskim warsztacie.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 19:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
witam ponownie!
ledwo auto zaczeło normalnie chodzic pojawia się kolejne pytanie, znowu o temperature cieczy chłodzącej.
Jaką temperaturę trzymają Wasze silniki, bo mój na komputezrez pokazuje około 108 stopni, obawaim się,że to troche duzo, dodam ,że w drugiej mojej bumie z tym,że w 2.8 pokazuje mi 96 stopni, stąd moje pytanie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
czesc, u mnie temop zazwyczaj jest 94 st i wskazówka dokładnie na polowie......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
transporter81 napisał(a):
czesc, u mnie temop zazwyczaj jest 94 st i wskazówka dokładnie na polowie......

witam!

u mnie również wskazówka znajduje się w środkowym położeniu, ale w trybie serwisowym jest dokładniejszy pomiar i tam jest temp. od 96 w trasie do 105 w korku, a czasami aż do 110 potrafi podbić

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 8
Lokalizacja: Mogilno
Moje BMW: E60
witam!
to ,że wskażnik temperatury wskazuje połowe nie oznacza,ze temp. ma stała określona wartość, można sie o tym latwo przekonac wchodząc w tryb serwisowy mianowicie:
wciskasz przycisk od kasowania kilometrów trzymasz tak dlugo az wejdzie w tryb serwisowy, potem naciskasz kolejno az dojdzie do pozycji 19 czekasz az zacznie migac na przemian on off czekasz az bedzie off przytrzymujesz przycisk wtedy rozblokowujesz zegary i naciskaz znow kolejno do pozycji 7.0 wtedy pokazuje temperature cyfrowo
kolejno 7.1 7.2 obroty silnika predkosc itp.
a wracając do tematu moja bumka trzyma w przedzile od 93 do 106 w porywach.:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
witam!

dziekuję za fachową i treściwą odpowiedz.:)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 01:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Witam
To jak to w koncu jest z ta temperatura ?
Mam 535i i na kompie pokazuje mi 108 stopni, moze byc tyle czy to za duzo ?

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 8
Lokalizacja: Mogilno
Moje BMW: E60
Witam
Sprawdz czy masz dobre rezystory przy wentylatorze klimatyzacji. 109 to troszke duzo ja mialem tyle jak mi sie nie wlaczal wentylator klimatyzacji. Po wymianie rezystorów temperatura spadla. ale i tak jest kolo 104. jeszcze wisco slychac wyrazne załaczanie sie? jesli nie to radze wymienic jaknajszybciej.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Witam
Na razie nie wymienialem nic. Ostatnio sprawdzalem dokladniej jak to wyglada, i jest tak :
Na postoju przy max nagrzanym silniku pokazuje 111 stopni, nawet raz jak doszlo do 114 zalaczyl sie wentylator, schlodzil do 105 i sie wylaczyl, pozniej auto stalo z odpalonym silnikiem z 20 minut i temp trzymala sie na 110, 111 wentylator sie juz nie zalaczal.
Nie mam pojecia co moze byc.
Jak ktos wie od czego zaczac niech sie odezwie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Mi jakieś pół roku temu też się compact strasznie grzał. doszedłem do wniosku że to termostat i jak odkręciłem tą plastikową rurkę z termostatem okazało się że termostatu nie było w środku (!). Zdziwo. Po założeniu nowego hula aż do dzisiaj :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
I juz wiadomo co jest.
Wykrecilem termostat wsadzilem do granka zagotowala sie woda i......... nic !!!
Bez termostatu juz sie nie grzeje ale znowu nie dogrzewa.
Trzeba kupic nowy termostat i po sprawie :):):)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 15:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Mi bez termostatu grzała się właśnie jak bambo w Afryce, ot, taki paradoks...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 8
Lokalizacja: Mogilno
Moje BMW: E60
Wymień termostat. Ale tylko z oryginalu. Mi jaden fachura podczas wymiany uszczelki pod glowica wymienil termostat oryginalny na nie oryginalny nowy na ktorym bylo napisane ze jest francuski, ze 92 stopnie i wszystko oki. Tylko ze po tej wymianie silnik trzymal temperature okolo 108 stopni. wszystko sprawdzalem co moglem az wkoncu kupilem oryginalny temostat na ktorym bylo napisane ze tez na 92 stopnie jest. co dziwne ten nie oryginalny przy probie gotowania w garnku otwieral sie szybciej od tego nowego. a po zamontowaniu teraz temperature trzyma mi w granicach od 96 do 103 na klimatyzacji w korku.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Wsadzilem ten sam stary termostat i jest gitara. trzyma temp od 103 do 105 stopni.
Mysle ze moze byl zablokowany czy cus i po gotowaniu w garnku i innych operacjach odblokowal sie i dziala jak nalezy.

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL