BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 02:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d
PostNapisane: 7 września 2008, 07:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
:| witam wszystkich bardzo gorąco:)
przepraszam jeśli coś sknociłem ale usprawiedliwiam się że jestem z wami pierwszy raz,
mój problem to :kwasny: nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d :kwasny:
teraz dane bunia 3.0d przebieg 168tyś. dokument orginalny od germańca e39 2002 rok.
opis dokładny: :wstyd:
bunieczka pracuje w ten sposób jakby "wypadał" zapłon objawiało się to na wolnych obrotach , teraz coraz częściej :zly: :zly: niestety. A co zauważyłem to jeśli ten objaw wystopi natychmiast spalanie wzrasta o litr przynajmniej taką mam informację od komputerka.
jeśli możecie proszę powiedzieć od czego zacząć po podłączeniu kom. nic nie wykrył żadnej usterki co co robić :hyhy:
serdecznie dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 10:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
sprawdz czy nie dostaje slepe powietrze /jakis wezyk spadl od podcisnienia lub przetarte cos jest/ wymien filtry... http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... +powietrza
i filtr paliwa

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
najpierw DZIĘKUJĘ BARDZO KOLEGO :luka: ZBIGNIEWST :luka:
za podjęcie tematu ,,,, szperałem troszeczkę i gdzieś wyczytałem że występują usterki kostki połączeniowej która doprowadza sterowanie do wtrysków .
co Koledzy o tym sądzicie,,,,,
mam nadzieję że uda mi się z tym uporać dzięki waszej pomocy , jak ktoś ma może problem z automatem w becie e39 to mogę pomóc.]: :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 16:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
kilka dni temu naprawiałem dokładnie taką samą bunię i z tym samym problemem. Winę za to ponosił wtryskiwacz. Po prostu na chodzącym silniku odpinałem pokoleji kostki od wtrysków i sprawdzałem na którym nie ma reakcji. Po tym oczywiscie bedzie miał usterki ale trzeba je tylko wykasować. Po takim sprawdzeniu bo to może każdy sobie sam zrobić wtryski zdemontowałem i sprawdziłem na maszynie do takich wtrysków i okazało się że na tym na którym nie było reakcji wtrysk po prostu się nie otwierał i nie dawał paliwa. Ot cała przyczyna.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 17:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
anmax
wlej taki preparat do czyszczenia wtryskow i ukladu paliwa....mozna go kupic na CPN
nic nie zaszkodzi a moze pomoc / przecisci wtryski i caly uklad/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 17:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
są różne szkoły jesli chodzi o to czy szkodzi czy nie

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 17:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
darcyn napisał(a):
są różne szkoły jesli chodzi o to czy szkodzi czy nie

ja wlewalem i jest lepiej....nie zaleca sie do pompo-wtryskow :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Cz faktycznie w silnikach CR takich jak w 530d (M57) to nie zaszkodzi.
Kupilem STP Complete Fuel System Cleaner dla silnikow diesel'a.
http://www.stp.com/fuel_cfsc.html
Ale jeszcze nie wlalem, co radzicie?

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ja tez ten sam srodek wlalem....nic nie zaszkodzilo a wrecz przeciwnie :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
no ktos sie gdzies rozpisywał co sie stanie z tą rozpuszczoną "rdzą" z przewodów jak wejdzie do pompy. sam sie zastanawiam nad wlaniem bo kupilem auto które postało. z poczatku nie chodziło wcale, szarpało, po przegonieniu silnika nie szarpie ale mam wrażenie że brakuje mu troche tchu jak na te 180KM. poszukam tą dyskusje

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
nie to ale... http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24539

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ten srodek jest na caly bak paliwa...najgorszy syf zostaje w filtrze paliwa...sam sprawdzalem tak ze po tym zabiegu trzeba sprawdzic filtr paliwa i ewentualnie go wymienic :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
witam ponownie i dziękuję koledzy za podpowiedzi!
jeśli chodzi o szuwaxy to zgadzam się z kolegą syfek powinien pozostać raczej w filtrze paliwa ,,, jutro zabiorę się o separator oleju i sprawdzę wtryski zobaczę co dalej!!!!
na pewno napiszę co i jak :oczami: pozdro dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
witam zgodnie z obietnicą info do wiadomości ::::}}}
dziś wymieniłem filtr odmy , nie stety był :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: od nowości data na nim 12-2001 rok :cisza: :cisza: :cisza: :wsciekly: germaniec nie wymienił !!!!!
filtr był z filcem czyli orginalny jeszcze .
Po wymianie filtru i przelewów na miedziane /miałem plastikowe/ silnik tak jakby ożył skończyła się nierówna praca silniczek pracuje ciszej :hurra: :hurra: :hurra: , a dodałem jeszcze szuwaxa do ropki firmy valvoline jak na razie cudo
dziękuję za pomoc i podpowiedzi !! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
aaaaaaaaa , jeszce jedno pytanko komputer pokazuje mi tem. zewnątrz -40c ale podłączałem nowy czujnik i też taka sytuacja co to może być koledzy aaa co dziwne to po przekręceniu kluczyka na poz. 1 temp. jest +10c a jak stacyjka wędruje na poz. 2 to mam znowu -40c czyli baaaaaaaaaardzo zimno gdzie szukać pomocy !!! :zdziwko: :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 07:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
gdzies masz przerwe na tym obwodzie :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Koledzy,
ja tez walcze z problemem nierównej pracy silnika i wiekszego spalania.

Opowiadając historie w skórce, to:

skonczyła sie turbina, wszystko co z nia zwiazane itd.. Kupiłem nowa (ori), auto chodziło jak wsciekłe.
Nastepnie ciekło spod wtrysków (uszczelki miedziane), 2 wtryski wyszły lekko - te cieknace, pozostałe 4 były rwane. Po zamontowaniu ich z powrotem BMW straciło moc, zero błędów za kompie, dawka idealna na kazdym wtrysku, silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale nie chciała franca jechać.
Koniec końcem 2 nieudane regeneracje wtryskiwaczy, az w koncu zakupiłem 6 nowych (oczywiscie oryginalne).
W porównaniu do tego, jak auto chodziło przed wszytskimi usterkami, to teraz jest nastepujacy stan:
-nierówna praca silnika (raz pracuje nierówno na zimnym, innym razem na ciepłym, tak na zmiane, ogolnie kicha)
-zwiekszone spalanie od 1,5-2 L /100km
-po odpaleniu potrafi zadymic na siwo / biało
-właściciel spłukany z kasy i wykończony psychicznie

Koledzy, zarzućcie proszę jakąś radą.


Pozdrawiam

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 23:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Kolego mały_jasiu
Pisałem gdzieś już Tobie że po takich i tylu ingerencjach to DOBRY fachowiec z DOBRYM sprzętem.

Co do nierównej pracy silnika to przeczytałem chyba wszystko w sieci o środkach firmy STP i zresztą było już trochę o tym.
W moim klekocie pomimo tego że jeździł daleko od kraju a w kraju tylko na Shell Vpower diesel wlałem STP czarny do czyszczenia wtryskiwaczy.
Silnik pracuje wyraźnie ciszej - mniej twardo i równiej.
Zwiększył się też zakres +.- średniego spalania.
STP jest sprawdzony - nie znalazłem opinii żeby komuś coś od niego padło ( jeden przypadek z agonalnym wtryskiem w Mondeo )
W żony Lupo 1,0 PB też wlałem środek STP do PB i też lepiej , równiej chodzi silniczek.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Cytuj:
-po odpaleniu potrafi zadymic na siwo / biało

Jeśli dymi na biało po odpaleniu powiedzmy max pół minuty to świece żarowe nie robią jak trzeba- przy założeniu że temp zew jest <0 stopni.
Jeśli dymi na siwo - to obadaj uszczelniacze zaworów i czy bierze olej (nawet niedużo). Możliwość popuszczającego turbo pomijam, bo pisałeś, że nowe.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nierówna praca silnika bmw e39 3,0 d
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Po podłaczniu do kompa zero błedów.
Dawka w miarę OK.

Byłem na kompie u drugiego gościa (komp z oprogramowaniem jak w salonie BMW) tez zero błedów.

Mechanik wymienił mi dzisiaj kostkę elektryczna z nowymi pinami od czujnika cisnenia w listwie.

Jak na pierwszy rzut oka spalania na BC komputera jest OK.
jak bedzie dalej, zobaczymy.

P.S.
Świece sprawdzałem, jak wymieniałem wtryski (wszytskie grzeją)

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL