BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kupic regenerowana pompe wtryskowa czy uzywke???
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
witam wszystkich jest to mój pierwszy temat wiec wypada sie przywitac :mrgreen: padła mi pompa wtryskowa w 320d 136 konnym i nie umie sie zdecydowac co zrobic kupowac regenerowana czy lepiej uzywana po przebiegu około 90tys udokumentowanym... prosze o opinie :)

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
A twojej nie da się naprawić ( zregenerować ) :?:


ps. Tak widziałem Twoje tylne lampy jak Cię wyprzedzałem :rotfl:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
jeżeli udokumentowany to może warto, ale generalnie omijam uzywane rzeczy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 22:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
jasne ze mozna zregenerowac ale najtaniej i pewnie w serwisie boscha koszt około 2700 do 3000 a uzywka w granicach 1600-1700Zł troche zostaje ale jak mam po uzywce kupowac nastepna to wole juz dopłacic do regerowanej tylko czy taka regeneracja jest wytrzymała i czy tez zaraz mi sie nie rozleci? bo daja tylko 6miesiecy gwarancji... a dla ciekawostki nowa w serwisie bmw to koszt 6200zł

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
atinas, napisz PW do BrzeszczoT jego ojciec ostatnio robił to może on wie coś nie co...napisałbym dlaczego tamtą pompe trzeba było wymieniac ale nie wiem czy się BrzeszczoT nie obrazi ja wkarzdym razie padłem jak mi powiedział :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2006, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
można kupić używaną pompę w dobrym stanie za ok. 1500 zł, można regenerować za podobne pieniądze, a można tez rozpatrzeć kupno całego silnika - ale nie M47 tylko M47N na CR za około 4 - 6 tys zł ;) wprawdzie używka, ale nie trudno jest znaleźć dobrą zdrową sztukę :hyhy:

_________________
E46 320d`02 184PS@406Nm by Masters Tuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 09:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Nawet jak kupisz uzywke to bedziesz musial dac ja do serwisu Bosch, zeby immobilaizer przeprogramowali z Twojej do tej nowej(uzywki), takze koszt bedzie podobny co bys dal swoja do regeneracji (chyba, ze swoja pogonisz jeszcze za kilka stowekl). Nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest ta uzywka, a tak bedziesz mial gwarancje. Nie jestem pewien ale w Gryfine dali staremu rok. Koszt to 3050zl plus wymiana wtryskow i paru detali, takze lacznie remont zamknal sie w 4100zl :) Taka jest oszczednosc jak sie jezdzi Dieslem. Prawdopodobnie pompa pochodzilaby jeszcze dlugo, ale jakis debil (ktoremu pozyczyl ojciec auto), zalal benzyny, bo mu paliwa na autobanie zabraklo. Bezmyslny niemiaszek. W niemczech taka naprawa to okolo 1800-2000Euro. Takze oplacalo sie auto przywiezc z tamtad zeby naprawic. Smiga teraz lepiej niz przedtem.

PS. Na Allegro widzialem nowe pompy po 2700zl jakis czas temu.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 13:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
zeby immobilaizer przeprogramowali z Twojej do tej nowej(uzywki)

Po pierwsze w pompie wtryskowej nie znajdują się żadne powiązania z immobilizerem fabrycznym. Ten system pracuje bowiem w oparciu o kluczyk stacyjki, modułu EWS i sterownika silnika.
Po drugie elementem który najczęściej pada w pompach wtryskowych to rozdzielacz cisnienia wtrysku. Wytwarza on cisnienie czterokrotnie większe od potrzebnego do otwarcia wtrysku i rozdziela je na poszczególne cylindry - stąd nazwa rotacyjnej pompy wtryskowej.
Z biegiem czasu i eksploatacji to cisnienie jest coraz słabsze co powoduje opóźniony kąt wtrysku i problemy z rozruchem na ciepłym. Towarzyszy temu również spadek mocy, aż w końcowej fazie cisnienie generowane przez rozdzielacz jest już na tyle słabe, że wtrysk wogóle nie chce się otworzyć lub moment otwarcia wtrysku jest tak opózniony, że nie mieści się w jego koniecznym czasie otwarcia do uruchomienia silnika.
Tak więc jeżeli miałbym naprawić ten problem to nie szedłbym krokiem zakupu używanej pompy, gdyż niewiadomo jest nigdy jej pochodzenie. Regeneracja pompy wogóle nie wchodzi w rachubę. Co niektórzy regenerują pompy w oparciu o machlojki na rozdzielaczu niżeli na wymianie elementów rozdzielacza na nowe podzespoły.
Polecam więc zakup nowego rozdzielacza i jego wymianie lub oddanie pompy do serwisu boscha na tę wymianę rozdzielacza na nowy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
BrzeszczoT napisał(a):
PS. Na Allegro widzialem nowe pompy po 2700zl jakis czas temu.

te nowe to były regenerowane dzwoniłem do goscia....
na razie chyba wsadze uzywke a swoja dam do serwisu boscha zawsze potem ta gorsza moze uda mi sie sprzedac...

robertbmw napisał(a):
Towarzyszy temu również spadek mocy, aż w końcowej fazie cisnienie generowane przez rozdzielacz jest już na tyle słabe, że wtrysk wogóle nie chce się otworzyć lub moment otwarcia wtrysku jest tak opózniony, że nie mieści się w jego koniecznym czasie otwarcia do uruchomienia silnika.


kurcze ja nie miałem spadku mocy moze to nie POMPA!!! a w serwisie sa w błedzie??? u mnie wszystko chodziło jak nówka przeglady w terminie filtry tylko oryginały, ropa tylko markowe stacje nigdy nawet nie lana na stacjach typu auchan itp... po prostu nagle zgasła i koniec juz nie chciała zyc :rozpacz:

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 00:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Koszalin
Moja bmw tez zgasła i nie odpaliła dopiero jak jej dałem nowa pompe he, kupiłem regenerowana z serwisu boscha z roczna gwarancja robia to w gryfinie ale dosyc drogo popatrz na necie maja tego duzo juz zregenerowanego i daja gwarancje ja kupiłem u Wolinskiego zrobiłem juz 2 tys i jest ok on ma swoja strone jak brałem to mial z 5 sztuk 2200zł brutto nie bierz uzywki bo jak ci po miesiacu padnie to sobie bedziesz w brode pluł a wymiana w autoryzowany serwisie to tez z 1000zł ja płaciłe 450zł wymiana 300 programowanie lub inaczej ustawiene zaplonu olus dodatkowe koszty które oni sobie doliczaja a immobilajzer lub szpera jak kto woli jest w kasecie nie w pompie.

Pozdraiwm Maciek Koszalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Witam
Ja mam podobny problem pewnego razu nie umiałem odpalić oddałem pompę do regeneracji (tzn sprawdzenie i wyregulowanie oczywiście nowy zestaw uszczelek ) koszt 290 zł w bosch...
Okazało sie ze pompa sama w sobie jest idealna tylko mam nastawnik do wymiany koszt 1450 zł :/... Czasami warto oddać na taki zabieg i wszystkiego sie dowiecie..... pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL