Cytuj:
zeby immobilaizer przeprogramowali z Twojej do tej nowej(uzywki)
Po pierwsze w pompie wtryskowej nie znajdują się żadne powiązania z immobilizerem fabrycznym. Ten system pracuje bowiem w oparciu o kluczyk stacyjki, modułu EWS i sterownika silnika.
Po drugie elementem który najczęściej pada w pompach wtryskowych to rozdzielacz cisnienia wtrysku. Wytwarza on cisnienie czterokrotnie większe od potrzebnego do otwarcia wtrysku i rozdziela je na poszczególne cylindry - stąd nazwa rotacyjnej pompy wtryskowej.
Z biegiem czasu i eksploatacji to cisnienie jest coraz słabsze co powoduje opóźniony kąt wtrysku i problemy z rozruchem na ciepłym. Towarzyszy temu również spadek mocy, aż w końcowej fazie cisnienie generowane przez rozdzielacz jest już na tyle słabe, że wtrysk wogóle nie chce się otworzyć lub moment otwarcia wtrysku jest tak opózniony, że nie mieści się w jego koniecznym czasie otwarcia do uruchomienia silnika.
Tak więc jeżeli miałbym naprawić ten problem to nie szedłbym krokiem zakupu używanej pompy, gdyż niewiadomo jest nigdy jej pochodzenie. Regeneracja pompy wogóle nie wchodzi w rachubę. Co niektórzy regenerują pompy w oparciu o machlojki na rozdzielaczu niżeli na wymianie elementów rozdzielacza na nowe podzespoły.
Polecam więc zakup nowego rozdzielacza i jego wymianie lub oddanie pompy do serwisu boscha na tę wymianę rozdzielacza na nowy.