BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jakie tarcze hamulcowe na przód do 1000zł za kpl.?
PostNapisane: 24 września 2008, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: WWA
Muszę wymienić w swojej Beti tarcze. Oto moje typy:

1. Tarox G88 lub Tarox sport japan
2. Brembo ORO, ale nie wiem czy produkowali do mojego modelu (tarcza niewentylowana 286x12x51,5mm) bo pytałem już w kilku miejscach i nie mają
3. Fabryczne tarcze BMW z aso.

Autem poruszam się tylko po drogach publicznych, nie jeżdżę na torach, więc raczej bez szaleństw, ale nie ukrywam że na trasie lubię trochę "depnąć". Zależy mi na skutecznym hamowaniu, ale i na trwałości tarcz. Które z w.w. będą waszym zdaniem najlepsze? A może jakieś inne typy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ja polecam zwykłe Zimmermann za 102 zł / 1 sztuka. Sprzedaje sporo Zimmermanna i z doświadczenia uważam je za najbardziej trwałe.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 15:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
no wlasnie patrze ze do 1000zl za kompl na taka normalna jazde??
jak na moj gust to troche drogo :suchy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Polecam w 100% Zimmermann standardowe, założyłem takie w E39 na przód i rewelacja, są naprawde OK.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: WWA
Jeśli będzie mniej niż 1000 to naprawdę super, ale sporo się naczytałem na różnych forach o tarczach Zimmermann, Brembo, Ate, EBC, że pękają, gną się itp. Szukam czegoś w miarę trwałego co poprawi sprawność hamulców. Ma ktoś doświadczenia z tarczami Tarox? Poprawia się znacznie jakość hamowania? A może lepszym rozwiązaniem były by np. te zwykłe zimmermany+ przewody w stalowym oplocie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Tez myslalem o tarczach Zimmermann stones1, powiedz jak z trwałoscia ?? slyszale mze sie wyginaja ?? ktore lepsze Zimmermann czy brembo i jaki typ zeby byly najefektywniejsze nacinane nawiercane ?? :luka: :chytry:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Chmielu napisał(a):
Tez myslalem o tarczach Zimmermann stones1, powiedz jak z trwałoscia ?? slyszale mze sie wyginaja ?? ktore lepsze Zimmermann czy brembo i jaki typ zeby byly najefektywniejsze nacinane nawiercane ?? :luka: :chytry:



Trwałość Zimmermanna i Brembo oceniam najwyżej ze wszystkich sprzedawanych przeze mnie tarcz. Jeśli chcesz nawiercane - Zimmermann Sport. Jeśli nacinane - Brembo Max.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Mirczyk-kan napisał(a):
Jeśli będzie mniej niż 1000 to naprawdę super, ale sporo się naczytałem na różnych forach o tarczach Zimmermann, Brembo, Ate, EBC, że pękają, gną się itp. Szukam czegoś w miarę trwałego co poprawi sprawność hamulców. Ma ktoś doświadczenia z tarczami Tarox? Poprawia się znacznie jakość hamowania? A może lepszym rozwiązaniem były by np. te zwykłe zimmermany+ przewody w stalowym oplocie?


Ale po co Ci to wszystko do normalnej nie wyczynowej jazdy 318tką ? :zdziwko:

Kup dobre tarcze (Zimmermann, Brembo, Textar, Jurid) i dobre klocki (Jurid J, J-AS, Pagid, Textar), wymień płyn hamulcowy na nowy np. o podwyższonej temperaturze wrzenia.

Każde klocki hamulcowe sportowe, o większych współczynnikach tarcia mają zaletę - skracają drogę hamowania, ale i wady: hałas, brak komfortu (piszczenie), szybsze zużywanie tarcz hamulcowych. Takie zestawy moim zdaniem mają sens w przypadku mocnych aut, wykorzystywanych w sporcie lub bardzo szybkiej jezdzie, czestym hamowaniem z naprawdę duzych prędkości.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: WWA
O nawiercanych Zimmermannach sport jest w necie najwięcej negatywnych opinii, każdy pisze że to gówno. Widziałem sporo zdjęć gdzie widać wyraźnie że pękają w miejscach nawierceń. Nie kwestionuję jakości gładkich tarcz tego producenta ale skoro nawiercana "sportowa" tarcza kosztuje 188zł (P.H. LEWIAN) a jej odpowiedniki np. Tarox Sport japan i Brembo Racing Pro 3x tyle to skąd taka różnica w cenie? Moim zdaniem za ok. 200-300 zł. można kupić dobre gładkie tarcze, ale nie nacinane, czy nawiercane tarcze sportowe. Po co mi to wszystko? Po prostu chcę mieć dobry hebel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 22:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
A ja powiem że każdy kto twierdzi że Zimmermann jakikolwiek to gówno - nie wie o czym mówi. Kwestia jest jeszcze taka jak kto używa tych rzeczy, do czego. Dla mnie to tak jakby fan sportów motorowych wyśmiewał zawieszenie M Technik. Ok, na tor zbyt miekkie, ale z kolei zawieszenie typowo sportowe, wyczynowe, jest nie do zaakceptowania dla większości kierowców do normalnej jazdy drogowej. Tarox produkuje tarcze i klocki wyczynowe, stworzone na tory wyścigowe, na szutry, na najbardziej ekstremalne warunki. Zimmermann Sport jest tarczą do zwykłej jazdy, drogowej, nie nadaje się do wykorzystania w sporcie. Tak samo jak klocki Pagid, Textar czy Jurid - bardzo dobre w warunkach drogowych, nie sprawdzą się w jeździe wyczynowej na torach czy na szutrach... Wszystko ma dwie strony medalu, ja bym np. nie chciał w swoim samochodzie ciężkim i mocnym klocków i tarcz Tarox, typowo wyczynowych. Chce hamować komfortowo, chce móc dozować siłe hamowania w sposób znany z aut cywilnych nie typowo torowych, nie chce rozgrzewać hamulców, nie chce przy normalnej jeździe slyszej pisków hamulców sportowych. Za to gdybym miał do startów w wyścigach jakieś wyczynowe auto wybrał bym jakieś profesjonalne sportowe hamulce, a nie np. Zimmermann + klocki Jurid.


Zimmermann dla fanów wyczynowej jazdy ma serię OZ, np. do M5 e39 przednia 900 zł / 1

Uważam ze w jezdzie "cywilnej" hamulce typowo sportowe, typowo wyczynowe mają więcej wad niż zalet.


Przez 2 lata miałem dwie reklamacje na tarcze Zimmermann, a sprzedaje około 60 tarcz tej firmy miesięcznie. Najważniejsze moim zdaniem to rozróżnić hamulce i jazde normalną od elementów i jazdy typowo sportowej-wyczynowej.

Sam miałem kiedyś klocki Mintex. Hamowanie, trwałość przy seryjnych klockach - wspaniała. Komfort - tragiczny, zużywanie tarcz - o wiele większe niż przy seryjnych klockach. Do normalnej jazdy nie polecam.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Ja powiem tak Zimmermann-y to są tarcze które zakłada się jako ostateczność, czyli jeśli nie wytrzymują ATE albo Brembo to lepszych od Zimmermanów już nie ma sżłyszałem tą opinie od wielu naprawde bardzo dobrych mechaników którzy wiedzą na jakich częściach pracować i specjalizują się głownie w naprawach BMW, gdybym nie miał tych tarcz to bym pisał że słyszałem bo ktoś coś powiedział napisał a tamten to a ten tamto, ale mam te tarcze zamontowane u siebie (wersja standard) i naprawdę są OK przez duże O do nich zamontowałem klocki ATE (wbrew opini że się pogorszyły) i powiem tak jest super, nie hałasują mi przy hamowaniu, pedał hamulca jest miękko twardawy, i do tego nie walą tyle pyłu na felgi co np Textar-y, cały zestaw przejechał u mnie ok 8000 km i wciąż pracuje bez przeszkód czy to po deszczu czy w upały efektywność jest bardzo dobra, zresztą w ASO BMW dostaniesz tą samą firme która jest w zamiennikach, ale zapłacisz za to 2x tyle i zamisast logo bądź nazwy bedzie poprostu BMW OE, tylko trzeba wiedzieć która firma robi częsci jako ORI, w przypadku BMW jeśli chodzi o klocki to nie wątpliwie jest to ATE (głownie auta dla rynku niemieckiego), coś tam BMW kombinowało że np w polsce jako Ori szły Textar-y albo Juridy ale to było podobno tylko dla Poland-a.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 23:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 116
Lokalizacja: Zdunska Wola/Uk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47
stones1 napisał(a):
Uważam ze w jezdzie "cywilnej" hamulce typowo sportowe, typowo wyczynowe mają więcej wad niż zalet.




Stones1 Ma racje.

_________________
Z Szacunkiem Krzysztof ;)

STYL I KLASA-------->MOJA BYÂŁA MAÂŁOLATA :07:


Obrazek

Trzeba siĂŞ cieszyĂŚ z tego co siĂŞ ma, bo zawsze mogloby sie wogole nie mieĂŚ nic lub mogÂłoby sie mieĂŚ gorzej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 23:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
dla e30 ori dla wszystkich to textary :]
klocki moge polecic ate.
Pyla dosc mocno (mocniej niz poprzednie ori bmw czyli textar :P )
ale hamuja naprawde dobrze! :)
tarcze teraz kupie zimmermann chyba sport :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Mam Zimmermany Sporty kupione u Stones1, zrobiłem na nich około 60tyś(tre na nich 3 komplet klocków) wielokrotnie hamowałem z 200km do 0, po trasie jeżdże bardzo dynamicznie i nigdy nie miałem problemu, nigdy nie zagrzały się tak by nie można było wychamować, dodam że tarcza ma już ze 2mm rantu i nadal działa, ale szykuje sie wymiana. Pozdrawiam

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 10:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Tylko mala uwaga co do klockow textar - mam felgi z polerowanymi rantami i jest masakra w polaczeniu z pylacymi textarami - MASAKRA !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 11:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
stones a jakie klocki i tarcze polecasz do 323 mysle o zimmermann sport ale jakie klocki do tego? jaki koszt kompletu?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 12:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
krzysiekbb napisał(a):
stones a jakie klocki i tarcze polecasz do 323 mysle o zimmermann sport ale jakie klocki do tego? jaki koszt kompletu?


Przód:

Zimmermann - 140 / 1 , Zimmermann Sport - 238 / 1

tył:

Zimmermann - 130 / 1

Klocki polecam Jurid J lub Pagid:

komplet na przód - Jurid J 127, Pagid 124
komplet na tył - Jurid J 121, Pagid 129

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: WWA
Ok, nabyłem już Taroxy Sport Japan :hyhy: Jakie klocki polecacie do tego? Sprzedawca namawiał mnie na Lucas albo EBC Red. Jakie są wasze propozycje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Lucas moim zdaniem to zły wybór do sportowych tarcz. Kup jakieś sportowe klocki, np. EBC

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: WWA
No też mi się wydawało że nacinana i nawiercana tarcza zmasakruje Lucasa ale gościu twierdził że to najlepsze połączenie :D Stones sprzedajesz może EBC? Jaka jest twoja opinia na temat tej firmy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL