BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy to rozrząd?
PostNapisane: 29 września 2008, 06:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Witam, wczoraj jadać około 100 km/h, wrzucałem na 5 bieg, po spuszczeniu sprzęgła silnik wydał dziwne przeraźliwe dźwięki i zgasł... Złapałem sprzęgło bo silnik hałasował brzęczącym metalicznym dźwiękiem, zatrzymałem się maska do góry ale tam nic nie było widać... (10 minut wcześniej jechałem trochę szybciej 180kh/h)

Postanowiłem go pokręcić rozrusznikiem, silnik nie zapalał i wydawało mi się ze ogólnie ma mniejsze opory rozruchu niż wcześniej... ( czasami wydawał dziwne dźwięki metaliczne)

Postanowiłem go popchnąć na 2 biegu...( sprawdzić jak się zachowa) silnik wydawał te dźwięki i nie chciał załapać...

Jeszcze nic z tym nie zrobiłem nie wiem gdzie jest przyczyna, według mnie rozrząd??????

Dodam Ze 10 miesięcy temu bylem u kolesia który się zna trochę na bmw, ma sklep z częściami do bmw, pytałem się u niego czy zmieniać rozrząd on i jego koledzy posłuchali silnik i stwierdzili żebym się do niego przez długi czas nie dotykał bo silnik cicho i ładnie pracuje... Powiedział ze rozrząd się wymienia jak już głośno pracuje lub od awarii do awarii ;)


Od tamtego czasu zrobiłem przejechałem 40-45 tys km,
teraz ma przebieg 246 tys km
Auto ogólnie bardzo było zadbane i jest nadal...

Pomocy... Co jest przyczyna koniecznie rozrząd? :)

Jak najprościej sprawdzić czy to łańcuch??? Jest możliwość ze mógł przeskoczyc??? :(

Mod Edit - Regulamin! Wiecej nie bede poprawial Twoich postow.


Ostatnio edytowano 8 października 2008, 19:38 przez COUPE, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 07:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
No to nie ciekawie to wygląda co piszesz.Po mojemu to chyba masz rację że to rozrząd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 07:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Popraw temat! :wsciekly:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 08:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
COUPE napisał(a):
Olej to castrol magnatec 10/40 ( pobierał 3-4 setki na 1000km)
teraz ma przebieg 246 tys km


No to ładnie, też mam is-a taki sam przebieg i takie samo zużycie oleju, słychać u mnie trochę łańcuch ale żeby pękł ?? No teraz to ja mam noż na gardle po takiej akcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CO SIE STAŁO??? Rozrząd czy cos innego? POMOCY
PostNapisane: 29 września 2008, 08:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Wie ktoś Jeszcze coś na ten temat? :zalamany: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 15:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
zdejmij dekiel zaworowy i zobaczysz co sie dzieje.
obrucisz walem i powinienes cos wiedziec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
To jest chyba silnik kolizyjny wiec po zerwaniu lancucha tloki walna w zawory i remont gotowy :kwasny:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 05:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam, jaki masz silniczek ? to z 1.8is to wiem ale jakie oznaczenie ? w moim m44 2 tygodnie temu gdy stalem na swiatlach nagle zaczelo cos brzeczec i tracil na obrotach, dusil sie, tak z nikad , wczesniej go tylko troszke przegazowalem moze zbyt mocno :/ no ale wracajac do tematu , podejdz do jakiegos mechesa dobrego ktory ma pojecie i bedziesz wiedzial co i jak. Mnie auto palilo ale jak sie okazalo nie na wszystkie cyl , tylko na dwa, lancuch caly, zatarlem silnik tylko dziwi mnie to w jaki sposob poniewaz mialem olej :/ ale mechez w krk na piastowskiej powiedzial ze polecialy korbowody cos tam jeszcze i laczny remont dojdzie do okolo 3tys zl a nawet moze przekroczyc delikatnie. Fakt ze za 1.5 - 1.8zl idzie kupic silnik ale pytanie czy wiesz co kupisz ? dlatego jezeli padl CI silnik tak jak mnie to rozwaz czy kupic uzywke czy robic swoj. Pozdrawiam i mam nadzieje ze w Twojej sytuacji jest to blahostka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 13:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Witam, mam m42, otworzylem wlew oleju, i przy kreceniu stacyjka walki rozrzadu sie kreca....... zdjalem przewody ze swiec i sie okazalo ze w trzech przedziialach na swiecach i wokul swiec jest olej? skad on sie tam wziol????? wiec wykrecilem swiece ale od gwinttu w dul jest suchutko wiec olej nie znajduje sie w przedziale gloowicy.... Podejrzewam ze uszczelka pod klawiatura padla i stad tam ten olej zlewaL sie na swiece... dziiwne bo od zewnatrz silnika silnik suchy wokul uszczelki klawiatury... tloki widac ze sa suchutkie, pracuja tak jak powinny, iskra na swiecach jest.... co teraz rozebrac???????????

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 15:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
sprawdz cisnienie sprezania na cylindrach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 15:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ok sprawdze... Napisze niebawem...

Jezeli sie wałki rozrzadu kreca to nie mozliwe zeby lancuszek pekl????? Czy jest mozliwosc zeby przeskoczyl????

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 15:50 
jest


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
tzn jest mozliiwe zeby przeskoczyl??? co wtedy ulega uszkdzeniu?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 16:02 
możliwe, że przeskoczył. to się może zdarzyć. wówczas zapłon jest przestawiony, zawory otwierają się nie wtedy, kiedy trzeba i mogą uderzać w cylindry i mogą się niektóre pogiąć.

Jeśli przeskoczył o 1 ząbek, to nie powinno się nic dziać, nawet powinien silnik normalnie palić, ew. może stukać, ale jeśli o więcej, o ile, to już zależnie od konstrukcji, to może być tak, jak napisałem wyżej, czyli w sumie podobnie, jak przy zerwaniu łańcucha.

Chociaż, nawet jak pęka, jest jakaś tam mała szansa, że wszystkie zawory będą ok :)


a że silnik wydawał dźwięki, jak go pchałeś, to właśnie wydaje mi się, że zaworki pukały sobie w cylindry.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 16:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
w takim raze zebym sie dowiedzial to musze zdjac pokrywe klawiatury???

I jeszcze pytanko, dlaczego rozrzad na lancuszku przeskoczyl? moze Nadaje sie do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
nawet auta na lancuch nie powinienes pchac. Napinacz lancucha masz chydrauliczny. Jak pchniesz lancuch moze byc nie dopiety i zgrzyt. Krecac silnikiem olej zaczyna juz w jakims stopniu dopinac lancuch.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Może to nie łańcuch lecz któraś z zębatek. Pewien czas temu wymieniałem zębatki i łańcuszek i zębatka /mniejsza/jej ząbki były bardzo zaostrzone. Mechanik powieział że jeszcze spoko polata , ale lepiej wymienić. Mówie wam po jej wyjęciuziwiłem się jak taka zębatka wytrzymuje takie naprężenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/ ... vt7967.htm

A wiec w linku koleś miał podobne objawy jak ja... czy mi tez mógł tłok odpaść??? :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:

dopiero za 7 dni będę miał urlop to porozbieram silnik...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
a ja mialem taka sytuacje ze rozwalila mi sie dolna obudowa rozrzadu czyli to na czym znajduje sie lancuch.a dokladnie to urwala mi sie jeden z trybow jakas zebatka pekla.wtedy silnik mi chodzil tak jak disel klekotanie bylo slychac.wymienilem to i teraz jest git.za czesc zaplacilem 100zl a za robocizne mechanik wzial 270zl do tego mi wymienil pompke wody i napinacz ale to tak przy okazji :) powiem ci ze ta czesc jest trudno dostepna ja szukalem jej z tydzien no i w koncu znalazlem.ale gdzie?u nas na forum mi kolega sprzedal :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 12:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
No to wszystko jasne...Rozrząd przeskoczył :/ :/ Cienienia brak na każdym cylindrze... biorę się za rozbieranie silnika... Zobaczę straty...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL