BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 1 sierpnia 2014, 23:27


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wyciety katalizator ma wplyw na spalanie
PostNapisane: 15 października 2008, 13:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 25
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam wszystkich serdecznie
Na poczatku chcialem zaznaczyc ze jestem tu nowy:P niedawno kupilem e 320 i w coupe z wycietym katalizatorem (buczy super :] ).Chcialem zapytac czy brak katalizatora ma wplyw na spalanie mojej buni??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1851
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
katalizator blokuje cyrkulacje spalin aby je oczyścieć, więc wycięcie go powoduje wolny przepływ spalin, a zarazem zmiejszenie spalania auta.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
czesiio napisał(a):
katalizator blokuje cyrkulacje spalin aby je oczyścieć, więc wycięcie go powoduje wolny przepływ spalin, a zarazem zmiejszenie spalania auta.


Ja z tobą sie tutaj nie zgodzę :D

Wycięcie kata prawie zawsze powoduje większe spalanie,prawie ponieważ są auta które rzeczywiście lepiej jadą bez kata.Dotyczy to bardzo starych silników które konstrułowane były bez katalizatorów,a następnie zostały w nie doposażone(nawet z wtryskiem).

Ale kolega pyta o M50 a ten silnik napewno wiecej spali po wycięciu katalizatora.
Kat jest jak pisałeś pewną blokadą dla spalin ale obliczoną precyzyjnie przez inżynierów.Blokada ta jest celowa dla prawidłowej pracy sondy lambda.A jak wiadomo zła praca sondy wpływa na spalanie.
Nawet zamontowanie nie oryginalnego kata może zwiększyć spalanie.
Układ wydechowy BMW jest tak dopracowany materiałowo i konstrukcyjnie że każde domowe sposoby przeróbki zawsze spowodują gorsze osiągi a co zatym idzie większe spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 19:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 29
Posty: 4361
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No Andrzej napewno wycięcie kata nie zwiększy spalani w silniku M50 który ma sonde lambda przed katalizatorem to tak jakby wspawanie tylniego tłumiika sporotwego o zwiększonym przepływie spalin miało podnieść spalanie bajki panie i to na resorach :)

Wycięcie kata nie ma nic do dziąłania silnika w M50 fakt że układd jest pod niego obliczony nic nie zmienia napewno nie osłabi to silnika ani nie zwiększy spalania prosty przykłąd spojrzyj na moje E-32 wersja M30 bez kata 220KM z katem 211KM więc o czymś to świadczy fakt jest tsaki że samo wycięcie kata nie zwiększy mocy może delikatnie lub mocno o ile ten był zapchany ale napewno nie zwiększa spalania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Lokalizacja: warszawa
Zdzira 850I napisał(a):
No Andrzej napewno wycięcie kata nie zwiększy spalani w silniku M50 który ma sonde lambda przed katalizatorem to tak jakby wspawanie tylniego tłumiika sporotwego o zwiększonym przepływie spalin miało podnieść spalanie bajki panie i to na resorach :)

Wycięcie kata nie ma nic do dziąłania silnika w M50 fakt że układd jest pod niego obliczony nic nie zmienia napewno nie osłabi to silnika ani nie zwiększy spalania prosty przykłąd spojrzyj na moje E-32 wersja M30 bez kata 220KM z katem 211KM więc o czymś to świadczy fakt jest tsaki że samo wycięcie kata nie zwiększy mocy może delikatnie lub mocno o ile ten był zapchany ale napewno nie zwiększa spalania


wycięcie kata wbrew pozorom może obniżyć moc :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 20:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Zdzira 850I napisał(a):
wycięcie kata nie zwiększy spalani w silniku M50 który ma sonde lambda przed katalizatorem to tak jakby wspawanie tylniego tłumiika sporotwego o zwiększonym przepływie spalin miało podnieść spalanie


Pozwól,że Ci to wytłumacze.Ciśnienie spalin jakie panuje przed katalizatorem a spowodowane jego obecnością ma za zadanie prawidłowa pracę sondy.Jak wiadomo ma ona mierzyć zawartość tlenu nie spalonego w spalinach.Jeżeli predkość spalin będzie zaduża przez brak kata to praca sondy będzie nie precyzyjna.
A wspawanie jakiegoś badziewnego tłumika końcowego który robi tylko hałas nie zakłóci w poważny sposób pracy sondy.Może zakłócic pracę reszty układu wydechowego,zmieni sie na przykład przebieg momentu obrotowego i to napewno nie na korzyść :D

Zdzira 850I napisał(a):
E-32 wersja M30 bez kata 220KM z katem 211KM więc o czymś to świadczy


Tak to przykład o którym pisałem w poprzednim poście.To stara konstrukcja która najpierw była skonstrułowana bez kata o większej mocy a dopiero ekologia zmuliła ten silnik.
Współczesne silniki muszą współpracować z katalizatorami i dobrze dopasowanymi układami wydechowymi tak aby mało paliły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 00:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: tarnobrzeg
czyli rowniez moj silniczek m40 - 1,8 - '93 lepiej oczyscic z kata? bo poniekad jest to stara konstrukcja z 1 lambda przed katem... rozumiem ze wzrosnie v max i to jak sie zbiera?

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 22:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 786
Lokalizacja: WLKP
Kolego andrzej chyba nie czytałes ksiazki "Sam Naprawiam BMW" gdzie jest wyraznie napisane na stronie 131 cytat:
Aby w temperaturze od 330 stopni C do 800 stopni C w ogóle mogło dojść w kataliizatorze do spalania,potrzebny jest większy udział paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej niż byłby niezbędny do samego spalania,dlatego katalizator wpływa na nieco wieksze zużycie paliwa.

Pozdrawiam

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 06:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn Leicester
maniek6600 napisał(a):
Kolego andrzej chyba nie czytałes ksiazki "Sam Naprawiam BMW" gdzie jest wyraznie napisane na stronie 131 cytat:
Aby w temperaturze od 330 stopni C do 800 stopni C w ogóle mogło dojść w kataliizatorze do spalania,potrzebny jest większy udział paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej niż byłby niezbędny do samego spalania,dlatego katalizator wpływa na nieco wieksze zużycie paliwa.

Pozdrawiam



Bo to zapewne prawda tyle że inżyniery tak wszystko policzyli że bez niego z konfiguracją oprzyrządowania na katalizator palił by jeszcze więcej ! Nie znam sie na tym ale na chłopski rozum ! wyrzucajac kata napewno trzeba by zmienic parametry działania sondy może, może przepływki i innych urządzeń, tutaj musiał by sie wypowiedzieć naprawdę jakiś inżynierek poza tym pamietam sytuacje z motocykli jak chlopaki zaczęli robic wolne wydechy (nie chodzi o wyplucie kata a bebechów tłumika) to spalanie szło w góre nawet na węch czuło sie niedopalona benzyne w niektórych przypadkach kolektory wydechowe robiły sie tak grace że aż były obawy o stopienie aluminiowej głowicy, zawory też nie pozostawały w fabrycznym stanie.

_________________
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 13:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Mi akurat nie przeszkadza brak kata,ale diagnoście na przeglądzie tak.. jeszcze do sportowej kierownicy momo się czepiał..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 23:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 14643
Moje BMW: jest
Jest tak jak pisze andrzej3510 .

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 21:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 9
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Ja tam w mojej 328 Ci wywalilem tylko srodki z katalizatorów, i mysle ze jest lepiej, auto lepiej wchodzi na obroty, wkreca sie jak wiertarka :P i dźwiek z tłumika też jest milszy dla ucha :hyhy: Dodam ze po wycieciu katalizatorow raz zapalil mi sie check engine, po skasowaniu błedu(mała wydajnosc katalizatora) wiecej sie juz nie zapalil, chyba spodobalo sie to mojej bmw i juz sie nic nie zapala :] Zreszta jak wyciecie kata nie zwieksza mocy to po co sa te wszystkie sportowe kolektory wydechowe bez katalizatorów które zwiekszaja moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
w motocyklach wolny wydech a przynajmniej niefabryczny jest o tyle szkodliwy ze zaburza ruchy falowe gazu w ukladzie - silniki motocyklowe rozwijaja takie moce miedzy innymi za sprawa doladowania rezonasowego(pulsacyjnego) dlatego kazda zmiana geometri przeloto gazow w takim silniku niekorzystnie wplywa na osiagi jesli sie niezoptymalizuje przynajmniej metoda prob i bledow.... co do katow to jednostkowego zuzycia paliwa na kilowatogodzine niezmieni bo sady sa dawane w takich miejscach ze predkosc przeplywu gazow ma marginalne znaczenie dla ich dzialania zwikszy sie czasowe zuzycia paliwa a to dlatego ze przy zwiekszonym przeplywie przeplywomierz odczyta wiecej powietrza wiec wtryski podadza wiecej paliwa.... inaczej moze byc tylko z silnikami ktore maja sonde przed i za katem.... NIECH MNIE KTOS POPRAWI JAK SIE MYLE BO NIEJESTEM PEWNY NA 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 14:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 9
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
A jak to bedzie własnie z tymi katalizatorami co maja sondy przed i za katem? Co sie stanie gdy będa wycięte? Zwiekszy sie zużycie paliwa?? i Co z mocą w takim przypadku??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
ta sonde za katen dajesz na tulejce najlepiej zeby byla wyzej a nie bezposrednio w strumieniu spalin i blad sondy powinien zniknac a osiagi sie poprawia przynajmniej tak twierdza chlopaki z racingforum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 17:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 14643
Moje BMW: jest
albertobmw328 napisał(a):
jak wyciecie kata nie zwieksza mocy to po co sa te wszystkie sportowe kolektory wydechowe bez katalizatorów które zwiekszaja moc.


Po to że zakładasz cały wydech sportowy i przeprogramowujesz komputer i wtedy więcej pali ale i ma większa moc.

albertobmw328 napisał(a):
A jak to bedzie własnie z tymi katalizatorami co maja sondy przed i za katem? Co sie stanie gdy będa wycięte? Zwiekszy sie zużycie paliwa?? i Co z mocą w takim przypadku??


Sonda przed katalizatorem - regulacyjna, na jej podstawie DME ustala skład mieszanki.
(prawidłowa praca to skalanie w zakresie jej działania)
Sonda za katalizatorem - diagnostyczna, na jej podstawie DME stwierdza czy mieszanka została poprawnie dopalona przez katalizator (prawidłowa praca to stanie na wartości ok. 0.7V, nie skacze tak jak sonda regulacyjna).

Zarówno sonda przed katalizatorem jak i za katalizatorem wpływa na regulację mieszanki poprzez DME, tak więc wycięcie którejś z nich lub wsadzenie jakiegoś emulatora zwyczajnie w świecie powoduje złe dawkowanie paliwa przez sterownik, tym samym wyższe spalanie i gorsze osiągi.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 17:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 28
Posty: 28
Lokalizacja: Pszów
Moje BMW: 3er,5er
Kod silnika: M52B20...
ja ostatnio usunołem katalizator,środkowy tłumik a końcowy zmieniłem na sportowy...i o wiele lepiej sie zbiera no i wygar jest ogien...a spalanie to nie wiem bo wcześniej wogóle nie było tam sondy wiec komputer jest przestawiony i podaje mieszankę bez sondy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wyciety katalizator ma wplyw na spalanie
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 20:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 77
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20
Witam. Dzis rozpiżdził mi sie srodkowy kat. e46 320d 2000r.

Chce wstawic jakąś dobrą strumienice mozecie polecic jakąś firme albo dac namiary gdzie ją mozna kupic? Wielkie dzieki za info.... Dodam ze wydech koncowy dosta]je strasznych drgan... czy mozna tak z tym jezdzic przez jakis czas?

_________________
Zobacz i skomentuj moją ślicznotkę :)
viewtopic.php?t=54978


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wyciety katalizator ma wplyw na spalanie
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 11:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Rozluźnienie Wydechu przeważnie powduje spadkiem stopnia napełnienia cylindra i przy deklikatniej jeździe w niskich i średnim zakresie obrotówym powoduje jego mniejszą sprawnośc -> wzrost spalania zawsze jest

pytanie tylko czy to 0,1 litra czy 2 litry

wydech w aucie z silnikiem wolnosącym to nie taka prosta sprawa , że można robić go na pałe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 9160
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: czarne E30 qp 3**i+
Kod silnika: To temat tabu
andrzej3510 napisał(a):
są auta które rzeczywiście lepiej jadą bez kata.Dotyczy to bardzo starych silników które konstrułowane były bez katalizatorów,a następnie zostały w nie doposażone(nawet z wtryskiem).


Znaczy się jak wywalę kata to odzyskam te 10Nm momentu i 0,4s do setki lepiej? Bo m20b20 bez kata miała dokładnie o tyle różne parametry od mojej. Ktoś wie coś na ten temat?

_________________
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=16&t=137148 to pisz na pw, gwarantuję dobrą cenę i jakość.

Moja obecna czarna lampa - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL