BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 01:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]328 wybrac klocki i tarcze seryjne czy sportowe?
PostNapisane: 16 października 2008, 00:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Witam, czeka mnie wymiana zarówno klocków jak i tarcz i tu moje pytanie, czy kupic tarcze powiedzmy brembo za cene okolo 130zł sztuka czy isc w kierunku czegos bardziej sportowego typu zimerman sport za cene okolo 240zł, podobnie ma się sprawa z klockami czy wybrac np. textar za okolo 130zł czy może ebc GREENSTUFF za kwote 200zł a może ferodo performance, za 270zł, czy może np. zostac przy zwyklych tarczach a kupic klocki sportowe lub na odwrót, a może nie kombinowac i zostac przy zwyklym zestawie, o ile tak naprawde skuteczniejsze są takie sportowe elementy od zwyklych? moze lepiej przeznaczyc roznice w cenie na paliwo np.;)Doradzcie cos w tym temacie?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 01:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nie pomogę ci z doborem tarcz czy klocków gdyż ich nie testowałem. Ale różnica w skuteczności hamowania będzie znikoma. Seryjne tarcze i klocki są wyliczone dla seryjnych opon. Zmieniając na bardziej sportowe tak naprawdę zwiększysz ich odporność na fading. To znaczy że hamulce nie wysiądą ci za 10 ostrym hamowaniem z rzędu a powiedzmy za 30. Jeżeli użytkujesz auto wyłącznie po drogach to uważam że nie ma to większego sensu. Lepiej zainwestuj w lepsze opony, a wówczas poprawi ci się skuteczność hamowania ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 01:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
jeśli różnica byłaby taka jak mówisz to rzeczywiście nie warto przepłacac, na stronie z tym klockami ebc piszą żę skutecznośc hamowania jest lepsza ale to może byc jedynie chwyt reklamowy dla polepszczenia sprzedaży;) Czekam na ewentualne dalsze opinie...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 02:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Domyślam się że chodzi im o współczynnik tarcia, który na pewno jest większy pytanie tylko brzmi czy opony będą potrafiły przenieść to na asfalt ;) Teoretycznie nie powinny, ale BMW mogło dać dupy, a niestety czasami się im to zdarza :dobani:
Uważam że warto za różnice 70 czy nawet 140zł po testować klocki i dobrać takie które poprawiają skuteczność hamowania, aczkolwiek nie denerwują piszczeniem i sypaniem (gdyż to są niestety efekty uboczne sportowych klocków). Natomiast tarcze to już niemalże wyłącznie kwestia chłodzenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 09:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Sportowe klocki o większych współczynnikach tarcia możesz stosować tylko ze sportowymi tarczami. Inaczej mocno zmniejszysz trwałość zwykłych tarcz. Ogólnie hamulce sportowe polecam tylko osobom jeżdżącym bardzo bardzo ostro, lub odwiedzającym tor. M.in. że hamulce sportowe nie oferują takiego komfortu jak klocki seryjne w dozowaniu siły hamowania, wyciszeniu, pyleniu a przede wszystkim trzeba je porządnie rozgrzać by w pełni dzialały (co nie zawsze w zwykłej jeździe da się w sposób normalny uzyskać).


Myśle że warto pamiętać o tym jak duże hamulce ma większość BMW w serii w porównaniu do innych samochodów. Tak samo klocki - ich duza powierzchnia przylegająca do tarczy. Nie dziwie się że właściciele Golfów czy Civiców kupują sportowe klocki, ale BMW ma naprawde o wiele większe hamulce w serii niż tego typu samochody.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Rozumiem, w takim razie pozostanę przy serii, Powiedzcie mi tylko czy jeśli chodzi o tarcze wybrac brembo czy zimerman?Bo jeśli chodzi o klocki to z tego co widziałem na innych postach, polecacie głownie jurid i textar.
ps I prosiłbym o wyjaśnienie jeszcze jednej kwestii, z czego wynika że np. u mojego kolegi w civicu i u mojego ojca w escorcie, rekacja na naciśnięcie hamulca jest natychmiastowa, wystarczy go musnąc i auto hamuje strasznie ostro, a u mnie gdzie tarcze są większe trzeba nacisnąc ten hamulec dużo głębiej i mocniej żeby auto zaczęło dobrze hamowac?

ps. pytanie do stones1, jaką cenę masz na tarcze i klocki o których pisałem?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 11:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Być może masz już cienkie tarcze lub klocki, wtedy opada poziom płynu hamulcowego i należało by go troche dolać.



klocki, komplet na oś przednią:

Textar 132
ATE 118
Jurid J 127
Pagid 130

komplet na oś tylną:

Textar 93
ATE 90
Jurid J 121
Pagid 135



Tarcza hamulcowa 1 sztuka

przód Brembo 118 / 1
tył Brembo 207 / 1

przód Textar 147 / 1
tył Textar 152 / 1

przód Zimmermann 134 / 1
tył Zimmermann 144 / 1

te trzy firmy tarcz hamulcowych uważam za najbardziej godne polecenia


jeśli chodzi o hamulce w 328i e46, wszystkie tarcze masz wentylowane, przednie mają
średnice 300mm, tylne 294mm.Dla porównania GOlf IV R32 ma z przodu tracze 312mm,a z tyłu 256 mm,
a np. 2.3 V5 ma z przodu 288mm. Także widać że "zwykłe" BMW mają większe lub porównywalne hamulce
z "ekstremalnymi" wersjami Vw czy innych "zwykłych" samochodów.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 13:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Raczej nie jest to kwestia ilości płynu bo kontroluje jego poziom i jest cały czas na maksa, natomiast co do klocków to rzeczywiście się kończą stąd właśnie ten post bo czeka mnie ich wymiana, dzięki za cennik skontaktuje się z moim sklepem i wtedy wybiorę korzystniejszą ofertę:)
pozdrawiam

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jesli klocki się kończą to normalne że hamulce chwytają później, musisz wtłoczyć więcej płynu żeby je zacisnąc

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
stones1 napisał(a):
Jesli klocki się kończą to normalne że hamulce chwytają później, musisz wtłoczyć więcej płynu żeby je zacisnąc


Z tym bym do końca się nie zgodził. Klocki grube czy już cienkie zawsze pozostają w podobnej odległości od tarczy. Więc jest potrzebna podobna ilośc płynu aby je docisnąc do tarczy.
Oczywiście hamowanie może byc gorsze na cienkich klockach.

A co do tarcz to polecam wiercone Zimmermann i zwykłe klocki tzn nie do sportu.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 14:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
-grzechu- napisał(a):
Raczej nie jest to kwestia ilości płynu bo kontroluje jego poziom i jest cały czas na maksa,


Może to być też jakość płynu hamulcowego. Może jest już stary i wchłonął za dużo wody. Może przewody hamulcowe ci sparciały. Ja bym szukał winy w płynie i przewodach a nie tarczach i klockach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a ja BMW które ma mniej niż 20 lat nie podejrzewał bym o sparciałe przewody hamulcowe.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 16:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
a ja BMW które ma mniej niż 20 lat nie podejrzewał bym o sparciałe przewody hamulcowe.

Zawsze warto sprawdzić ;)
Nie mniej jednak płyn powinno się wymieniać co 2 lata, więc powiedzmy taki 5 letni może nie być za fajny. Pytanie tylko brzmi kiedy kolega -grzechu- ostatnio go wymieniał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 17:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
to że teraz hamulec ci póżno łapie jest (tak jak mówistones1, ) przyczyną konca klocków. ja w tamtym tygodniu wymieniłem klocki maff(dobre ale pylą chodz mniej od ate) na juridy i hamulec łapie od samej góry- trzeba sie przyzwyczaić ;)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
kwestia kiedy zmieniał płyn ostatni właściciel;)Ja kupiłem auto w tym roku...mam nadzieję że będzie jak mówi kolega wipeer zmienię klocki i hamulec będzie brzytwa, oby tak było..;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 20:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jeżeli po kupnie nie wymieniałeś płynu warto to zrobić teraz przy okazji wymiany hamulców. Ale co do samego skoku pedału hamulca uważam że jest tak jak pisałem i jak pisze Wipeer. Stary płyn daje objawy w postaci spadku siły hamowania ale po kilku porządnych hamowaniach, gdy mocno rozgrzejesz hamulce.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 23:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
a ile wchodzi płynu do układu?;>

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, 22:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Coś koło 1L ale kup 1,5-2L i przepłukaj układ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL