BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 21 października 2014, 12:57


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] naprawa centralnego zamka
PostNapisane: 17 listopada 2008, 00:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
Witajcie

Temat ten jest praktycznie kontynuacja tematu : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 i przedstawia wymiane przekaznikow przezemnie .

Dla nie wtajemniczonych : jak w E46 zamek centralny nie otwiera sie/nie zamyka sie ani z pilotow, ani z przycisku na tunelu srodkowym (w moim przypadku nie otwieral sie, zamykanie dzialalo ok) to naprawdopodobniej padly przekazniki w module komfortu . U mnie dzialo sie to losowo, raz dzialalo raz nie .

BMW zaklada w takim przypadku oczywiscie wymiane calego modułu komfortu lecz mozna rowniez to zrobic w inny sposob :

Naprawa bazuje na tym PDFie : http://www.benold77.de/ZVrelais.pdf (wielkie dzieki dla tomasz'af za podeslanie tego cennego PDFa).

W aucie ktorego naprawa jest opisana w tym pdfie byly elektryczne szyby we wszystkich 4 drzwiach, wtedy sa 4 przekazniki . Jednak dlaczego Pan od tego PDF'a zmienil tylko 2 - tego nie wiem, bo nie znam niemieckiego .

Moja e46 320d z grudnia 2000r ma elektryczne szyby tylko z przodu wiec mam 2 przekazniki .

Przekazniki - symbol V23084- mozna kupic w :

http://www.aphelektra.com/p/pl/216vd/pr ... -a303.html - nie polecam tego sklepu (jednak nie ma innego w PL ktory oferuje te przekazniki w rozsadnej cenie, znalazlem jeszcze jeden sklep to kosztowaly 80zl/szt) - przeslali mi przekazniki ktore widac po nich juz byly montowane gdzies , jak wyslalem zapytanie dlaczego tak jest to dostalem odpowiedz :"faktycznie przekaźniki te są z demotażu fabrycznego czyli mają na nóżkach ślady cyny i na obudowie lakieru, jednak przekaźniki te nigdy nie pracowały. " (to nie zgodne z tym co pisza w swoim wlasnym regulaminie -ze wszystkie towary sa nowe ale kij im w nos).

W sumie moglem albo je odeslac i szukac na allegro modułu komfortu albo zaryzykowac ich montaz . Zaryzykowalem - dzis rano zamontowalem je i jestem poki co zadowolony - dzis zamek by otwierany kilkanascie razy i ani razu nie zawiodl .

NIE POLECAM TAKZE SAMODZIELNEJ WYMIANY PRZEKAZNIKOW - wypadaloby to zrobic w jakims serwisie GSM lub czyms podobnym na stacji lutowniczej- zwykla lutownica trudno je wylutowac, sciezki lubia odejsc itp. stresy ;) . Jednak jak ktos lubi ryzyko i ma umiejetnosci lutownicze to zachecam :lol: . Ja choc ryzyka nie lubie to zrobilem to sam .

Foteczki :

NIE ZNAM Niemieckiego wiec nie moglem przeczytac tego PDF'a :lol: - jedynie ktos kto go znal niemiecki napisal mi ze wyczytal w nim iz nalezy przed robota odlaczyc akumulator i podlaczyc go dopiero po wlozeniu modulu . Tak tez zrobilem (klema minus z aku odlaczona).

Obrazek

Odkrecamy schowek, w sumie jest 5 wkretow do odkrecenia .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wyciagamy schowek unoszac go lekko do gory i jednoczescie ciagnac w strone fotela. odlaczamy wtyczki od lampki i druga ...nie wiem od czego (chyba od czujnika otwarcia schowka) :lol: .

Obrazek

Jak widac po ilosci modulow wypas mam lekko skromniejszy niz ten pan od PDF'a i 330d. :lol:

Odkrecamy kluczem 10mm plastikowa nakretke z dolu koszyka , zas na gorze sa w klipsy - wypychamy z nich koszyk w strone przodu auta .



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak to wygladalo przed zbrodnia :] .

Obrazek

Nie usuwalem tego laku dremelem jak jest opisane w PDFie , ktos zasugerowal ze zmywa sie go rozpuszczalnikiem nitro lecz mi sie to niestety nie udalo (nitro go NIC nie ruszalo), wiec wogole go nie usuwalem, tylko jak sie okazalo odpadal sam po dotnieciu go lutownica .

Uzylem lutownicy kolbowej o mocy 25 lub 30W i kompresora do pompowania kol dajacego ok. 4 bary - topilem cyne i ja rozdmuchiwalem . Wlutowanie jest juz proste.

Odlutowujemy nozki, usuwamy cyne, i lekko podwazamy nozem przekaznik od przeciwnej strony, wymaga to duuuzo wyczucia, przekaznik wciaz sie mocno trzyma (cyna trzyma go takze "od spodu" przekaznika), sciezki latwo wyrwac .

Mi pierwszy przekaznik poszedl bez strat, zas przy drugim sie chyba juz zbyt pewnie czulem i wyrwalem 1 sciezke plus lutownica oderwalem kawalek powloki miedzianej .

Obrazek

Obrazek

Pan w PDFie napisal (jak sie domyslam :lol: ) ze w tych przekaznikach koroduja styki . Z ciekawosci rozcielem dremelem 1 stary przekaznik i na stykach rzeczywiscie bylo widac slady lekki przypalen, choc korozji nie widzialem . Moze przeczyszczenie stykow drobniutki papierem sciernym by zalatwilo sprawe ale tak czy siac i tak raczej je trzeba wylutowac by rozciac ich obudowe.
:|
Obrazek

Obrazek

Wyrwana sciezke naprawilem b. cienkim przewodem o nazwie kynar (znalazlem miernikiem gdzie idzie sciezka, znalazl bym z drugiej strony plytki ale przeszkadzal ten cholerny lak :duh: ) zas drugie uszkodzenie kawaleczkiem drutu :mrgreen: (druciarnia jak sie patrzy) :wstyd: :rotfl: .

Ale ...zlozylem wszystko ...działa - mimo "nowych ale uzywanych" przekaznikow i 2 drucianych napraw modułu ;) .

Jak złożyc mysle ze juz wiecie .

Good luck.

pozdr.
Piotrek

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2009, 11:24 przez piotres, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 8
Lokalizacja: podkarpacie
mam BMW E46 z 1999 roku i od samego początku szwankował mi kluczyk tzn zamykanie z kluczyka bo otwieranie i klapa działa poprawnie dzisiaj rozebrałem te przekaźniki i nic dziwnego w nich tam nie widzę po za tym że przy otwieraniu działają 2 styki po jednym z każdych przekaźników a przy zamykaniu dział tylko jeden styk ale zamykają się wszystkie drzwi widziałem to zamykając się tym przyciskiem od środka a jak próbowałem zamykać tym stykiem nie działającym to rygielki zamykały się tylko do połowy.
Próbowałem zakodować kluczyk tak jak jest to opisane na forum ale nie udało mi się, nie wiem już co mam robić wkur...a mnie to że otwiera się bez problemu za zamknąć nie mogę POMOCY !!!

_________________
Mam maÂło rzeczy ale same porzÂądne !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Zrób tak jak jest opisane wyżej - to pomoże. Nie widzisz nic dziwnego, ale przecież nie działają tak jak trzeba więc nie ma co kombinować.

A swoją drogą myślę, że jeden post o tym by wystarczył, tymczasem wiedzę, że w kilku tematach piszesz to samo - ale to zostawmy moderatorom :wstyd:

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 16:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lipno
witam mam podobny problem ale kiedys jak zamknołem auto to musiałem szyszbe zbic zaby sie dostac bo auto niereagowało na pilota obiawy były tesame macie moze gdzies tego pdfa lub zdjecie z opisem prosze o emaila lub kontak na gg 5036414


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 23:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
Witam

Kontynuacja tematu jak w tytule aby nie zakładać nowego.

Mam ten sam problem z centralnym zamkiem - zamykanie odbywa się prawidłowo, natomiast problem z otwarciem co jakiś czas mnie nęka.
Ale co innego mnie niepokoi :niepewny: Od wczoraj zauważyłem iż nie mogę zamknąć i otworzyć z pilota drzwi od kierowcy :zalamany: a pozostałe działają bez problemu (zamykanie i otwieranie) :)

Pytanie moje odnośnie drzwi kierowcy jest takie: czy przyczyną także w takim przypadku są przekaźniki w module komfortu?

Kolejne pytanie: czy wszystkie przekaźniki muszę wymienić? ( bawarka ma na pokładzie 4 elektryczne szyby). Gdzieś wcześniej czytałem, że dwa przekaźniki są odpowiedzialne za centralny zamek i dwa za elektryczne szyby.

Dziękuję z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 39
Posty: 3
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 320 D E46
Sprawa jest dośyć odległa , ale chciałbym sie zapytać czy z wymienionymi przekaźnikami nadal jest ok. Może masz tego PDF na kompie bo link nie aktualny. Czy szukając tych przekaźników mogę sie posługiwać poisem z obudowy na Twoim foto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 01:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
Tak , centralny zamek wciaz dziala mi w 100% OK .

Po co wam koledzy ten PDF skoro wszystko wam opisalem tutaj lepiej niz bylo wlasnie w tym PDFie (skondensowalem to i dalem wiecej fotek) ? :zdziwko:

Jak ktos bardzo chce to niech sie po ten PDF do mnie zglosi na email : piotres@boo.pl

@mariuszb : jesli nie dzialaja Ci tylko jedne drzwi to jak na moj gust to NIE JEST wina przekaznikow.

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 05:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
piotres z dalszych moich obserwacji widzę, że ten zamek zamyka się ale tylko do połowy (czyli pół tego rygielka się chowa jakby nie miał siły dalej a czasami zamknie się normalnie).

W przyszłym tygodniu dopiero będę miał czas zająć się tym modułem, wymienię wszystkie przekaźniki i zobaczę jaki będzie efekt :hyhy: A jak nie to nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny :( do tej pory wszystko było oki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 06:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3884
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E63 650i Manual
Kod silnika: N62
Panowie a czy za samo sterowanie z pilota tez odpowiadają te przekaźniki?
Guzikiem na tunelu centralny działa mi bezproblemowo za to z kluczyka raz uda się zamknąć drugi raz nie działa to samo z zamykaniem raz działa raz muszę zamykać normalnie kluczem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
Jesli przycisk z pilota Ci NIE dziala, a przycisk na desce DZIALA to wg mnie to NIE sa te przekazniki . I pisalem o tym juz kilka razy . Jesli nie dziala i pilot i przycisk na desce to jest wina przekaznikow raczej na 100% .

PDF ktore speedyshare usunelo jest tutaj : http://www.benold77.de/ZVrelais.pdf

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3884
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E63 650i Manual
Kod silnika: N62
Przycisk na tunelu działa zawsze pilot raz działa raz nie działa nie wiem czego to moze być wina są w nim jakieś baterie czy jak ? Rozbieralny za bardzo nie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 23:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
Nie wiem jak Ty, ale jak nie widzialem pilota dzialajacego bez baterii :] . Wiec musisz go rozebrac i zmienic baterie .

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Propos instrukcji naprawy w przypadku jak auto się nie otwiera ani z kluczyka ani z guzika to potwierdzam że wymiana 2 szt lewych na płytce załatwia sprawe. Dzisiaj elektryk mi na stacji lutowniczej zrobił i chodzi jak baja.
Sklep podany jest OK bo przysłali sprawne przekaźniki.
Nie polecam własnej roboty bo można płytke załatwić bo jest zalana żywicą.
Dzięki za podpowiedz tak wogole bo juz mnie czasem do szału to doprowadzało.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
Forumowicze,

jestem po wymianie przekaźników, wymieniłem 2 z 4 przekaźników i może to mój błąd??
zamykam i otwieram z pilota bez problemu teraz :) prócz drzwi od kierowcy :( dokładnie nie mogę w ogóle otworzyć z pilota tylko z kluczyka :(
przy zamykaniu i otwieraniu dokładnie słychać jak w środku cały mechanizm pracuje ale nie ma siły otworzyć :zalamany:

Może mi podpowiecie gdzie tkwi błąd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 01:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
Mysle ze powinienes zdjac boczek drzwi i poobserwowac prace zamka.

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 39
Posty: 3
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 320 D E46
Jestem po wymianie przekaźników. Z pilota jak nie działał tak nie działa. Natomiast zaczął działać c.zamek z przycisku na konsoli. Zastanawiam sie jednak czy wcześniej nie uszkodziłem pilota próbując wymienić baterie. Pilot jest podobno nie rozbieralny. Potem dowiedziałem się że pilot nie ma baterii a ładuje się ze stacyjki. Może jest taka opcja że pilot rozładował sie bo od czau kłopotów z pilotem używam kpl kluczków bez sterowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1792
Lokalizacja: WND
Moje BMW: Z3 Roadster 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: viewtopic.php?t=28369
charli6 napisał(a):
Jestem po wymianie przekaźników. Z pilota jak nie działał tak nie działa. Natomiast zaczął działać c.zamek z przycisku na konsoli. Zastanawiam sie jednak czy wcześniej nie uszkodziłem pilota próbując wymienić baterie. Pilot jest podobno nie rozbieralny. Potem dowiedziałem się że pilot nie ma baterii a ładuje się ze stacyjki. Może jest taka opcja że pilot rozładował sie bo od czau kłopotów z pilotem używam kpl kluczków bez sterowania.


To ciekawe . Ktos pamietam na bmw-klub wymienial baterie w orginalnym pilocie w E46 i dawal nawet zdjecia jak to zrobic :zdziwko: .

_________________
Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 03.99'
SPRZEDAM:
Adaptery kolektorów dolotowych M54 do silników M52TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1549
Lokalizacja: Kozienice
A w moim przypadku co poradzicie??? Na konsoli przycisk idelanie zamyka i otwiera.
Awaria zaczeła się jak coś zacząłem grzebać z bezpiecznikami. Pilot zaczą raz działać, a czasem trzeba było się pomęczyć. Pierwsze co pomyślałem, że bateria, wymieniłem- ale było jeszcze gorzej. Otwierał i zamykał po większej męczarni. Zrobiłem inicjalizację i już zero reakcji z pilotem. O co biega? Ma ktoś fachowca co mógł by to rozwiązać?

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Temat opisuje sytuacje gdy central nie otwiera ani z pilota ani z konsoli. Jeśli jednak przycisk na konsolidziała to na 99% winny jest pilot alno odbiornik od sygnału.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 64
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: 320D
Podepnę się. W moim przypadku: zamyka z pilota ok, nie otwiera, no może raz na 50 wciśnięć sie uda. Rozebrałem ten moduł - mam 4 przekaźniki Siemens + 2 duże SIemens obok( nie Tyco jak na foto tu) te 4 one są chyba ok. Natomiast są takie 2 duże obok nich, niewiem za co odpowiadają ale pewnie za zamykanie i otw centralnego... biorąc płytę do ręki słychać w tym przekaźniku goniące styki - pewnie coś sie urwało w przekaźniku i to jest przyczyna ;/

Jakie są wasze rady? Kupi taki przekaźnik gdzieś?

Siemens V2307-C1002-A303


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mroova81, Paweł93 i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL