BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 23:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Zawieszenie
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam wszystkich. Mam taki problem w swojej becie ze gdy jade po nierownosciach przod auta sciaga mi na prawa strone czy to moze byc wina tulei na wachaczu?? dodam ze amorki zalozylem nowe...

_________________
Marcin


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2007, 21:39 przez Marcin 1985, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36
Kod silnika: M43B18
A geometrię zrobiłeś? Oczywiście gumy też mogą być walnięte. Generalnie to z takim czymś się jedzie do serwisu, bo tak to sobie można gdybać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 20:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Wlasnie na geometrie sie dopiero wybieram. na poczatku jak mialem stare amorki to bylo jeszcze gorzej. po wymianie sie troche poprawilo jeszcze musze zobaczyc na te tuleje. wymienie je i zobacze co sie bedzie dzialo. dzieki za rade. pozdrawiam :)

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
mam ten sam problem, sorry za glupie pytanie ale sie kompletnie nie znam na mechanice, sa jakies inne gumy na tylnim zawieszeniu oprócz tulei? ktore by mogly wplywac na zarzucanie "dupy"? ma ktos moze schemat zawieszenia? przynajmniej tylnego?

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2007, 21:14 przez DDDarOOO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
DDDarOOO napisał(a):
ktore by mogly wplywac na zarzucanie "dupy"? ma ktos moze schemat zawieszenia?

stuka ci zawias?musisz miec skrecona kiere do jazdy na wprost?powyzej 80 auto lata po drodze?jak tak to silentblock


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
hmmm "zawias" :P cos mi stuka w tyle, ale to chyba tuleje sa wydupane, kierownice lekko musze miec skrecona do jazdy na wprost, i owszem lata po drodze ale leciutko, czyli to silentblock? A mozesz mniej wiecej okreslic jak ta czesc wyglada? Jest to taka guma? Ktora mozna dosiegnac reka z boku auta a z tylu? Przymocowana taka jak by "łezką" odrazu obok progu? No i dla jasnosci mi tylem zarzuca.

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
to jest taka guma do której wchodzi wachacz i jest przy progu 9chyba dobrze mówie)

DDDarOOO napisał(a):
hmmm "zawias" cos mi stuka w tyle, ale to chyba tuleje sa wydupane, kierownice lekko musze miec skrecona do jazdy na wprost, i owszem lata po drodze ale leciutko, czyli to silentblock


na 100%silentblock


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
DDDarOOO napisał(a):
hmmm "zawias" :P cos mi stuka w tyle, ale to chyba tuleje sa wydupane, kierownice lekko musze miec skrecona do jazdy na wprost, i owszem lata po drodze ale leciutko, czyli to silentblock? A mozesz mniej wiecej okreslic jak ta czesc wyglada? Jest to taka guma? Ktora mozna dosiegnac reka z boku auta a z tylu? Przymocowana taka jak by "łezką" odrazu obok progu? No i dla jasnosci mi tylem zarzuca.



http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 numer 2 i 3 moze podwodowac "uciekanie" tylu.

a tu reszta zawieszenia tylnego to razy 2 , lewa i prawa strona, a to wyzej "srodek":
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
stones1 mogl bys wrzucic taki obrazek tylko z przednim zawieszeniem?? bylbym wdzieczny.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=31&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=31&fg=10

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Kurde cos te stronki nie dzialaja nie wiem czemu.... ale wielkie dzieki.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
super dzieki za pomoc i te schematy, rozumiem ze tak samo to wyglada w "trojkach" i "piatkach"...... i "siudemkach"? pozdrawiam

* spoko doszlem do tego modelu co mam

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

teraz bym prosil bardzo o pomoc, jak patrzalem pod zawieszenie na kanale to wyraznie widzialem ze jest przesunieta guma ktora ma numerak na tym schemacie 2 czy ona moze wplywac na zarzucanie "dupa"? to jest ten silentblock? bo razem z wujkiem (mechanikiem z zamilowania) tylko doszlismy do tego wniosku ze to przez to. (a numerek 5 to ta lezka :P o ktorej wspominalem wczesniej)

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2007, 17:33 przez DDDarOOO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 08:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tak to moze byc przyczyna, ta guma trzyma cala tylna belke, gdy jest wybita, belka nie trzyma sie sztywno tylko przemieszcza sie gdy ruszasz,. daodajesz lub odejmujesz gaz etc.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
no to w moim przypadku na bank to jest to, bo tak sie wlasnie dzieje przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu, to teraz bym jeszcze prosil o fachowa nazwe :hyhy: i jesli sie orietujecie mniej wiecej ile to moze kosztowac, a najlepiej dwie?

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
moge Ci to wyslac, prowadze sklep z czesciami i sprzedaje forumowicza.

Mechanicy "fachowo" to nazywaja bycze jaja..... żenada...


Tuleja tylnej belki:

Febi - 60 zl / szt.
Lemforder - 70 zl / szt.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 17:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam mam jeszcze pytanko do was. Jutro bede zakladal tuleje metalowo gumowe na wahaczach z przodu i w zwiazku z tym mam pytanko. Czy te tuleje zaklada sie w jakis okreslony sposob czy jest to obojetne jak??

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
spoko to jak co sie zglosze dzieki bardzo!! jak ci mozna dodac pkt za to ze pomogles :D ??

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Moje BMW: E60 530iA
Kod silnika: M54B30
Garaż: E34 525i > E46 325i > E60 530iA
Stones1 mam jeszcze pytanko rowniez w kwestii montarzu, opierajac sie na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 czy wystarczy odkrecic czesci nr 9,8 i 5 aby wymienic nr 2 ?? czy trzeba z gory odkrecac jakas czesc np 7,6 ?? Bo planuje to z wojkiem zrobic i sie zastanawiamy czy damy rade stawiajac auto na klockach (tyl) i odkrecic to od dolu, bo slyszalem ze to ponoc nie jest takie proste ze trzeba wyciagac tlumik, i cala os tylna, czy to prawda? Czy jest jakis prostszy sposob? Bardzo prosze o odp!! :zalamany:

_________________
I like big butts and I cannot lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 12:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa-WesoÂła
Musisz odkręcić śrubę 6. Dostaniesz sie do niej wyjmując tylna kanapę. Tłumik też będziesz musiał wyciagnąc żeby miec dobry dostęp do wymienianego elementu. Co do tylnej belki to nie musisz jej wyjmować bo powinno ci sie udać wcisnąc tuleje na samochodzie

_________________
Pozdrawiam Grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kod silnika: M50B20
ja ci powiem tak koleszko. nie baw sie w zadne wciskanie tuleji tylko zdejmij cala tylna belke jedz z tymi czesciami na prase i niech ci to wprasuja bo tak to powinno sie robic tak naprawde tuleje to wazna rzecz wciskane bez zdejmowania tylnej belki albo wtlukiwane mlotkiem to za dlugo ci nie posluza . wiem bo ostatnio sam wymienialem caly tyl i mowie ci TYLKO I WYLACZNIE na PRASIE to zrob.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL