BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 17:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 528i od kiedy podwojny vanos ?
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: poznan
witam! wiem ze bylo duzo tematow o vanosach i dlatego sie pogubilem. wiem ze e39 528i mialo silnik m52 na pojedynczym vanosie, a interesuje mnie od ktorego roku w tym modelu wprowadzono podwojnego vanosa. konkretnie od ktorego miesiaca?
vanos przenosi maksymalny moment obrotowy z 3950rpm juz na 3500rpm, wiec polepsza elastycznosc i zmiejsza spalanie- dobrze mysle ;)?

z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam

_________________
kupie bmw 318is gg 2393781


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Modyfikacje silnika M52B28, jak i innych silników M52... na M52TUB28 zmodyfikowane zostały w 1998 roku.

Na zamieszczonych zdjęciach masz pokazaną różnice zewnetrzna (jako przykład silnik 2,5 170KM)

M52B25
Obrazek

M52TUB25
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 528i od kiedy podwojny vanos ?
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 20:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
tomaszek napisał(a):
, a interesuje mnie od ktorego roku w tym modelu wprowadzono podwojnego vanosa. konkretnie od ktorego miesiaca?




od 09/98

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 10:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 814
Lokalizacja: WROCŁAW
Moje BMW: e21/3x850/Z3/2xZ4,M3
Kod silnika: M70B50
Frank mam to samo pytanie dotyczące silników V8 w E31 E39 i E38

_________________
850i 6b Manual Diamantschwarz
viewtopic.php?f=6&t=167668
850i 6b Manual Rosso Corsa
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166537
Z3 2.8 Roadster M Optik
viewtopic.php?f=6&t=152954&p=2012676#p2012676
Z4 3.0i G Power SK Plus RS
viewtopic.php?f=6&t=164216&p=2171698#p2171698
M3 E36 3.2l SMG
viewtopic.php?f=89&t=167590


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 11:25 
Cytuj:
Frank mam to samo pytanie dotyczące silników V8 w E31 E39 i E38


Wrzesień 1998- od tego czasu montowane były M62TU z VANOSem i alternatorami chłodzonymi cieczą :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 11:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 814
Lokalizacja: WROCŁAW
Moje BMW: e21/3x850/Z3/2xZ4,M3
Kod silnika: M70B50
Fryderyk napisał(a):

Wrzesień 1998- od tego czasu montowane były M62TU z VANOSem i alternatorami chłodzonymi cieczą


ale rozumie że to był podwójny Vanos? stąd oznaczenie TU w kodzie silnika?
i chyba w E31 ich nie było bo 98 to ostatni rok produkcji ósemki?

_________________
850i 6b Manual Diamantschwarz
viewtopic.php?f=6&t=167668
850i 6b Manual Rosso Corsa
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166537
Z3 2.8 Roadster M Optik
viewtopic.php?f=6&t=152954&p=2012676#p2012676
Z4 3.0i G Power SK Plus RS
viewtopic.php?f=6&t=164216&p=2171698#p2171698
M3 E36 3.2l SMG
viewtopic.php?f=89&t=167590


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 11:58 
remotec napisał(a):
ale rozumie że to był podwójny Vanos? stąd oznaczenie TU w kodzie silnika?


pojedyńczy :) TU jest to odróżnienia od "zwykłych" M62. M54 też ma podwójnego i nie ma TU.

a czy w E31 był M62TU, to nie jestem pewny, E31 klepali do maja 1999, ale z ciekawości sprawdziłem na realoem i tam nic o VANOSie w końcówce produkcji nic nie ma :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 814
Lokalizacja: WROCŁAW
Moje BMW: e21/3x850/Z3/2xZ4,M3
Kod silnika: M70B50
Fryderyk napisał(a):
remotec napisał(a):
ale rozumie że to był podwójny Vanos? stąd oznaczenie TU w kodzie silnika?


pojedyńczy :) TU jest to odróżnienia od "zwykłych" M62. M54 też ma podwójnego i nie ma TU.


czyli V8 M62 z podwójnym Vanosem nie było? bo już sie troche pogubiłem z tym wszystkim

sory że troche zboczyłem z pierwotnego tematu tomaszka

_________________
850i 6b Manual Diamantschwarz
viewtopic.php?f=6&t=167668
850i 6b Manual Rosso Corsa
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166537
Z3 2.8 Roadster M Optik
viewtopic.php?f=6&t=152954&p=2012676#p2012676
Z4 3.0i G Power SK Plus RS
viewtopic.php?f=6&t=164216&p=2171698#p2171698
M3 E36 3.2l SMG
viewtopic.php?f=89&t=167590


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Podwójnego vanosa miał dopiero N62 w 745i/Li ( pozniej uzytego tez w 645, 545) . A jesli chodzi o E39 - podwójnego miał S62 w M5- pierwszy V8 BMW z double vanos. Poza tym ,jak juz pisał Czarny :D - M62 LEV od 09/98 i tak, nie było E31 z M62 LEV.

DOdam, ze M62 LEV miał jeszcze jedną wazną modyfikacje- elektronicznie sterowaną przepustnicę,juz bez linki , ze zintegrowanym krokowcem.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Ostatnio edytowano 13 grudnia 2008, 13:33 przez Frank, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:34 
3:29!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 814
Lokalizacja: WROCŁAW
Moje BMW: e21/3x850/Z3/2xZ4,M3
Kod silnika: M70B50
Fryderyk Frank dzięki za pomocne info
kliknoł bym pomógł ale nie ja zakładałem ten post :)

_________________
850i 6b Manual Diamantschwarz
viewtopic.php?f=6&t=167668
850i 6b Manual Rosso Corsa
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166537
Z3 2.8 Roadster M Optik
viewtopic.php?f=6&t=152954&p=2012676#p2012676
Z4 3.0i G Power SK Plus RS
viewtopic.php?f=6&t=164216&p=2171698#p2171698
M3 E36 3.2l SMG
viewtopic.php?f=89&t=167590


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
TU pochodzi od niemieckiego "Technisch Überarbeitet" - technicznie zmodyfikowany.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 13:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sprawdziłem w BMW TIS i niestety nie ma M62 TU ani M73 TU. Są M62 LEV i M73 LEV.

takze trzeba zrewidować wątek.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: poznan
ok dzieki czyli w e39 od wrzesnia 98r montowano podwojnego vanosa ;] duzo rozni sie od pojedynczego vanosa w praktyce?

_________________
kupie bmw 318is gg 2393781


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL