BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Gdzie w M30 jest czujnik temperatury silnika; pomiar
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 23:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Gdzie w M30 szukać czujnika temperatury silnika? Wiem że można go sprawdzić sprawdzając jego opor. Tylko gdzie on jest? Patrzyłem na realoem ale dla mnie te schematy tam sa lekko nie jasne... bo co prawda jest ładny schemat elementów obok... ale nie pisze kompletnie gdzie to jest i jak się do tego dostać :hyhy:


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2007, 13:48 przez michael, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gdzie w M30 jest czujnik temperatury silnika (do MOTRONK
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 23:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
Witam

Gdzie w M30 szukać czujnika temperatury silnika? Wiem że można go sprawdzić sprawdzając jego opor. Tylko gdzie on jest? Patrzyłem na realoem ale dla mnie te schematy tam sa lekko nie jasne... bo co prawda jest ładny schemat elementów obok... ale nie pisze kompletnie gdzie to jest i jak się do tego dostać :hyhy:


Pozdrawiam


czujniki temp płynu są dwa - sprawdz oba-
Obrazek

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gdzie w M30 jest czujnik temperatury silnika (do MOTRONK
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 01:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
michael napisał(a):
Witam

Gdzie w M30 szukać czujnika temperatury silnika? Wiem że można go sprawdzić sprawdzając jego opor. Tylko gdzie on jest? Patrzyłem na realoem ale dla mnie te schematy tam sa lekko nie jasne... bo co prawda jest ładny schemat elementów obok... ale nie pisze kompletnie gdzie to jest i jak się do tego dostać :hyhy:


Pozdrawiam


czujniki temp płynu są dwa - sprawdz oba-
[url=http://img180.imageshack.us/img180/9793/czujnikias1.jpg]Obrazek[/URL]


Dzięki za odpowiedź :) Teraz juz wiem gdzie to. Czy te dwa są równorzędne? Czy one oba odpowiadają za wskazania do komputera? Robią to samo a jeden koryguje drugi?

Czy ta tabela jest dla nich prawidłowa? (to z autodata)

Obrazek


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 01:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
o. Czy te dwa są równorzędne? Czy one oba odpowiadają za wskazania do komputera? Robią to samo a jeden koryguje drugi?


nie, jeden daje wskazania do kompa a drugi do zegarów, ale teraz juz nie pamietam ,ktory jest który

dane z tabeli wydają sie byc ok

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 01:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
michael napisał(a):
o. Czy te dwa są równorzędne? Czy one oba odpowiadają za wskazania do komputera? Robią to samo a jeden koryguje drugi?


nie, jeden daje wskazania do kompa a drugi do zegarów, ale teraz juz nie pamietam ,ktory jest który

dane z tabeli wydają sie byc ok


I te czujniki są budową identyczne? Może mozna zamienic im wtyczki i zobaczyć jak auto będzie jeździło?

Moje cieżko odpala (długo kręcę) i na zimnym silniku faluje.



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 02:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
I te czujniki są budową identyczne?


wg ETK nie są

michael napisał(a):
Może mozna zamienic im wtyczki i zobaczyć jak auto będzie jeździło?

zobaczyc mozna ale watpie,zeby to cos dało. A nie mają czasem innych wtyczek ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Ja na Twoim miejscu zagrzałbym silnik na tyle by wskazówka na desce wyraźnie się
ruszyła i odłączyłbym jeden z czujników, poczekał, jak wskazówka zmieni diamertalnie swoje położenie to wiadomo, że dany czujnik był od wskaźnika na desce.

W takim razie drugi będzie musiał byc od ECU (droga elminacji)... :)

Dla innych, którzy może przeczytają ten wątek i będą szukać info o silniku M70:
w silniku M70 są 4 czujniki temp. płynu chłądzącego.

3 fizyczne, z czego 1 jest podwójny.

Ten, który posiada 3 piny (to są 2 w jednym) jest od ECU1 i ECU2.
Pozostałe 2 są 2 pinowe jeden na dechę a drugi... nie wiem :(

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Prudnik/Opolskie
Nie różnią się kolorami ? W M20 :
brązowy - wskaźnik
niebieski - ECU

_________________
Pozdrawiam
PaweÂł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Cuba napisał(a):
Nie różnią się kolorami ? W M20 :
brązowy - wskaźnik
niebieski - ECU


Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Zaraz będę schodził do auta celem sprawdzenia tych czujników. Pytanie: Czy odłącza je się tak normlanie na siłę czy jest jakiś sposób? :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 09:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Znalazłem w Bentley'u...

M30 M60 i M70

Opisy czujników temperatury czujnik temperatury

Obrazek

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 11:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
marekp750 napisał(a):
Znalazłem w Bentley'u...

M30 M60 i M70

Opisy czujników temperatury czujnik temperatury

[url=http://img403.imageshack.us/img403/5886/opisczujnikwtemperaturyeh2.th.gif]Obrazek[/URL]


Czy ja dobrze widze? EML ma własny czujnik temperatury?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 12:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Ano ma...
To jest ten, o którym pisałem, że nie wiem do czego jest podłączony w M70...
Teraz już wiem.

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
marekp750 napisał(a):
Ano ma...
To jest ten, o którym pisałem, że nie wiem do czego jest podłączony w M70...
Teraz już wiem.


No i zmierzyłem ten czujnik ten niebieski do silnika. Na zimnym silniku w temp. otoczenia 8-10 st. (więc pewnie tyle miał mniej-więcej silnik) pokazywał nieskończoność...

Potem sprawdziłem jeszcze raz na rozgrzanym... tylko chyba zapomniałem zmienić skali... zawaliłem? :( Czy taki pomiar jest coś wart?

Wyszło tyle na wskazówce prawie w pionie.

Obrazek

Wybrana skala to 20k... tylko co to znaczy? Tyle że na skali pokazuje w kiloomach czyli 2,48 kilooma czyli wg tej tabelki która tu wrzuciłem około 20 st. dla komputera podaje gdy wskazówka jest w pionie?
Właściwie to gdy zacząłem mierzyć było trochę więcej... jakieś 2,53... ale szybko spadało i 2,48 było jak zrobiłem fotke.

Błagam pomóżce :) Nigdy nie mierzyłem oporu :P

Dodam jeszcze że gdy odepnę ten czujnik silnik nie odpala a gdzieś czytałem że komputer powinien pobierać temperature z czujnika temperatury powietrza...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
-10 st C = 7-11,5 k ohm
20 st C = 2,1-2,9 k ohm
80 st C = 0,27-0,40 k ohm


Na zimnym nie może być przerwy... na bank. W Twoim przypadku powinno być
między 3 k a 7 k ohm.

Na ciepłym, patrz dane wyżej.

Czujnik do wymiany (zakładamy, że pomiar dobrze wykonany, może trzeba
styki wyczyścić?).

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
marekp750 napisał(a):
-10 st C = 7-11,5 k ohm
20 st C = 2,1-2,9 k ohm
80 st C = 0,27-0,40 k ohm


Na zimnym nie może być przerwy... na bank. W Twoim przypadku powinno być
między 3 k a 7 k ohm.

Na ciepłym, patrz dane wyżej.

Czujnik do wymiany (zakładamy, że pomiar dobrze wykonany, może trzeba
styki wyczyścić?).


Na ciepłym mam taki pomiar stabilny, cały czas temperaturka ładnie leci w dół, gdy trochę "poskrobię" styki to pomiar taki sam... czyli jest tak jak napisałem? Na rozgrzanym silniku komp dostaje informacje że silnik ma około 20 st.?

Co jest w moim aucie źle?

Muszę dłuuuugo kręcić, z 5 sekund; obroty na zimnym mi falują bardzo. Spalanie chyba trochę za duże, średnio wychodzi mi 17 litrów gazu + cośtam benzyny (ze 2 litry) na 100 km przy trasie Jaworzno - Katowice; czasem A4 czasem 79, ale raczej wtedy gdy nie ma ruchu. Na autostradzie nie szaleje bo ślisko może być teraz.

I jeszcze pytanie... czy jak wykręce ten czujnik to zacznie mi się z dziury po nim lać woda? :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Jeżeli ECU widzi niezagrzany silnik to wzbogaca mieszankę.
Większe zużycie jak najbardziej możliwe.
Piszesz, że na zimnym silniku masz przerwę na czujniku. Też źle. Źle będzie odpalał.

Jak odkręcisz czujnik to trochę płynu zacznie lecieć. Zatkać palcem, wcześniej
przygotować nowy czujnik i szybciutko wkręcić. Zleci może ze 100 ml.

W sumie prosta operacja.

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
marekp750 napisał(a):
Jeżeli ECU widzi niezagrzany silnik to wzbogaca mieszankę.
Większe zużycie jak najbardziej możliwe.
Piszesz, że na zimnym silniku masz przerwę na czujniku. Też źle. Źle będzie odpalał.

Jak odkręcisz czujnik to trochę płynu zacznie lecieć. Zatkać palcem, wcześniej
przygotować nowy czujnik i szybciutko wkręcić. Zleci może ze 100 ml.

W sumie prosta operacja.


A czy ktoś ma może PRAWIDŁOWĄ wg BMW wartość spalania na biegu jałowym? Ja aktualnie mam 2,3-2,5 i wydaje mi się że to trochę dużo.

Poza tym mimo maksymalnie oszczędnego trybu jazdy nie mogę zejść poniżej 10 litrów na 100 km wg OBC nawet jadąc po prostej 70-80 km/h. Na gazie auto pali mi to co pokazuje OBC + 8,5% + trochę benzyny na rozruch.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 16:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Byłem w sklepie, zamówiłem czujnik, dałem zadatek. Czujnik ma kosztować 49 zł... pojeździłem trochę po mieście, nagrzałem silnik porządnie... po jeździe sprawdziłem... 193 omy :( Czyli chyba jest dobry? Co Wy na to? :(

Pobawiłem się w rysowanie wykresu wygładzonego w excelu na podstawie danych z tych czujników (z tego co wiem to matematycznie działa to tak że dopasowuje jakieś wielomiany pod wartości więc jest w stanie mniej więcej ocenić dobrze w jaką temperature "trafia" 193 ohmów)... wychodzi że motronik na rozgrzanym silniku i tak dostaje ponad 95 st. a to chyba za dużo?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
marekp750 napisał(a):
Jeżeli ECU widzi niezagrzany silnik to wzbogaca mieszankę.
Większe zużycie jak najbardziej możliwe.
Piszesz, że na zimnym silniku masz przerwę na czujniku. Też źle. Źle będzie odpalał.

Jak odkręcisz czujnik to trochę płynu zacznie lecieć. Zatkać palcem, wcześniej
przygotować nowy czujnik i szybciutko wkręcić. Zleci może ze 100 ml.

W sumie prosta operacja.


Kurde, zamówiony czujnik ma zły gwint :( A zamawiałem po numerze wg Auto Data... :( Czy to możliwe?

Poza tym ten stary wg pomiaru oporu właściwie mierzy dobrze poza czyś takim.

Pojedże chwilkę na zimnym silniku, z 5-10min jest odpalony, wskazówka prawie w pionie... gasze, odczakam trochę i czujnik nie pokazuje kilkaset ohm, jak powinien, tylko kilka tyś...

Czy to możliwe że ta woda gdzieś ucieka i nie opływa czujnika? Dlatego czujnik się chłodzi i auto w takich warunkach nie chce zapalić? Dobrze kombinuje? Z drugiej strony czujnik na desce jest ok...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Definitywnie szwankuje ten czujnik temperatury.
Zmienić go i nie spekulować ;)

Na realoem masz nr BMW tego czujnika, sprzedawca w katalogu powinien
go namierzyć. Masz wymiar i skok gwintu.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC41&mospid=47346&btnr=11_1118&hg=11&fg=35

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL