BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 17 kwietnia 2014, 10:56


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Panowie jaki akumulator do 318i ?
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 20:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Witam - chyba raczej klęknął mi akumulator i mam pytanie co kupić teraz. W instrukcji jest napisane tylko napięcie oraz pojemność 50Ah, natomiast nic nie ma tam na temat prądu rozruchowego. Obecnie mam centre 50Ah i prąd 510A. Czy jest to odpowiedni prąd ? Jaki jest sugerowany prąd do tego silnika ? Tylko chodzi mi o zalecenia producenta (parametry) a nie wypowiedzi "ja mam taki i śmiga" ...

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1851
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
według katalogu jest napisane tylko że ma być 50ah. Im wiekszy prąd rozruchowy tym lepiej kręci rozrusznik. Taki jak miałeś jest odpowiedni.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 292
Lokalizacja: okolice Konskich
Nie wiem jaki powienien być w katalogu, nie chce się mądrować, ale kurcze 50 Ah?
Troche mało mnie się wydaje.... w punto I taki miałem :D

Ja w swoim e30 18is mam akumulator 74Ah, i spisuje się rewelacyjnie w największe mrozy, mimo swoich kilku lat.

_________________
http://www.image-board.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 17:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
nidhhog napisał(a):
Nie wiem jaki powienien być w katalogu, nie chce się mądrować, ale kurcze 50 Ah?
Troche mało mnie się wydaje.... w punto I taki miałem :D

Ja w swoim e30 18is mam akumulator 74Ah, i spisuje się rewelacyjnie w największe mrozy, mimo swoich kilku lat.

prad rozruchowy sie liczy a nie pojemnosc :hyhy: pojemnosc to zalezy ile ma urzadzen do obslugi

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 17:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 791
Lokalizacja: Lublin
Dokładnie tak jak pisze czesiio, katalogowo jest 50Ah dla bmw E36 318i. W praktyce jednak możesz założyć o te 5Ah mniejszy lub większy akumulator. Jednak nie mniej i nie więcej bo będziesz miał albo niedoładowany albo szybko będzie padał. Ja na twoim miejscu kupiłbym taki sam co miałeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 18:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Ja mam 45 Ah i juz 6 lat smiga i nie kuca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 17
Lokalizacja: Pruszkow
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Hej Panowie,
Kupiłem niedawno E36 318i(klima, el. lustra, el.szyby, radioodtwarzacz, centralny), sprowadzoną i długo nie jeżdżoną. Zapaliła jednak za pierwszym razem kiedy ją odbierałem, choć zaznaczam że nie za bystro. Stwierdziłem pobieżnie, że jak pogonie ją w drodze powrotnej(ok.16km) to alternator podładuje bateryjkę i będzie lux. Od tamtej pory cały czas mam problem z rozruchem. Baterią jest 44Ah akumulator firmy "Arctica". Wymontowałem go, podpiąłem pod prostownik na ponad 10h, elektrolitu było akurat więc nie uzupełniałem, no i oczyściłem przy okazji czopy i klemy. Zabrałem zadowolony, zamontowałem cacy, klemy przesmarowałem wazeliną techniczną co by się nie utleniały za słusznie no i :wstyd: :zdziwko: :kwasny: . Przy włączeniu zapłonu tylko pyk i nic więcej. Moje obserwacje to m.in.: wolne reakcje lub ich brak el. luster, lub el. szyb a kontrolka ładowania w porównaniu do kontrolki oleju świeciła jakby chciała a nie mogła.
Odpaliłem więc swojego włoskiego potwora, mianowicie Fiata EL126, podjechałem i podłączyłem kabelkami. Zapalił żywo bez najmniejszych problemów. Przejechałem się po osiedlu kawałek i wróciłem z powrotem. Następnie go zgasiłem i niestety nie mogłem rozpalić na nowo. Choć tym razem lekko kręcił po pyknięciu ale to było znikome.
Zastanawiam się więc czy to stary i niewydolny akumulator czy może regulator napięcia????
Dzięki za wytrwałość w czytaniu ;-)

_________________
When it comes over me...I like it!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 791
Lokalizacja: Lublin
Raczej to bedzie wina akumulatora niż regulatora napięcia. Jakiś czas temu koledze w E46 padł tak akumulator na miescie. Pojechał na wywiadówke a jak chciał wrócić to kaplica-tylko pyk i kontrolki gasły. Próbował potem jeszcze ten aku ładować ale bezskutecznie. Nawyrażniej juz teraz większośc tak ma ze jak padnie to na amen i zaden prostownik go nie odratuje. Ale ładowanie mogłbyś sprawdzić tez przy okazji. Sam, ewentualnie podjechać do mechanika u którego bywasz i pewnie za friko ci sprawdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 17
Lokalizacja: Pruszkow
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
no właśnie wszystko na to wskazuje, ale zawszę wolę zapytać być może kogoś kto zna się lepiej. Dzięki El-Tomaso. Wymienię "aku" na jakiś potężniejszy i w razie co napiszę jaki będzie tego efekt co by inni wiedzieli w razie co.
Pozdrawiam :)

_________________
When it comes over me...I like it!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 791
Lokalizacja: Lublin
DObra dobra...
Tylko z tą "potęgą" to nie przesadzaj bo będzie niedoładowany i szybko wykorkuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 17
Lokalizacja: Pruszkow
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
No no ;) Nie przesadziłem. Zamontowałem baterie marki VARTA 53AH; 530A i zrazu moja Bunia odpaliła i odpala jak nówka sztuka :hyhy:
Pozdrawiam

_________________
When it comes over me...I like it!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bedi_24, Google Adsense [Bot], stef1984 i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL