BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 19 kwietnia 2014, 12:57


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] samochód nieodpalany kilkanaście lat
PostNapisane: 9 lutego 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 292
Lokalizacja: okolice Konskich
Otóż:
Trafiłem na e30 z 1990 r. 320, nie było użytkowane od 1995r. Samochó te 14 lat stoi w suchym garażu.
Przebieg, 60 tyś km.
Pytanie: Czy taki postój mógł zaszkodzić takiemu autu? Z tego co wiem, nie był nawet przetaczany z miejsca na miejsce. Po prostu stał tyle lat. Wygląd zewnetrzny idealny.
? Jak się zabrać za odpalenie? Na co zwrocic uwaagę? Poenienm wlać chyba nowy olej, wymienić akumulator i świece?

Macie jakieś sugestie ?

_________________
http://www.image-board.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Wymień olej,posprawdzaj płyny, załóż nowy aku, zobacz czy jest zasilanie.
Po pierwsze to przed odpaleniem przeciągnąłbym go na linie kilka metrów,powoli oczywiście żeby się to wszystko rozruszało. No i paliwo zlać i zalać świeże.A i jeszcze jedno uważaj jak odkręcasz śruby,jakiekolwiek,rób to ostrożnie.


Ostatnio edytowano 9 lutego 2009, 17:22 przez Przemas137, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 17:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 9
Lokalizacja: gdansk
szczesciarz, chcialbym znalesc taka E36 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
mm-gsm napisał(a):
szczesciarz, chcialbym znalesc taka E36


szczerze mówiec jeżeli samochód jest odpowiednio eksploatowany to stanie bezczynnie bardziej mu szkodzi mówie o odpowiednim eksploatowaniu. W aucie które przez x czasu słało nie ruszane wszystkie elementy gumowe sparcieją, el. metalowe zerdzewieją a nie mówie już o elektronice... kiedyś kupiłem samochód który stał 5 lat nieużywany co chwila sie coś psuło być może to wynikało z tego że stał w zawilgoconym garażu. Może u ciebie nic takiego nie będzie

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1282
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e36 e34
Kod silnika: m52b20 m43b18
Wykręc świece i podaj strzykawką do każdego cylindra po jakieś 20ml nafty , wymień paliwo ,akumulator w/g wcześniejszych wskazówek i postaraj się obrócic wałem korbowym przy użyciu klucza dopiero po takich zabiegach wymień olej próbuj odpalic silnik z kluczyka .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 22:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 747
Moje BMW: E36
Olej ten samochód.
Tak jak pisali przedmówcy elementy gumowe są do wymiany czyli przewody paliwowe, hamulcowe, uszczelki w drzwiach i wszelkie inne (to wszystko jest popękane). Opony, korozja nie tylko karoserii ale w silniku i układzie napędowym.
Wogóle szkoda gadać i szkoda twojego zachodu.
Poszukaj czegoś innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2542
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
Kupiłem w Niemczech golfa, który długo stał miał 110 tyś przebiegu mimo kilkunastu lat, z zewnątrz igła, w środku igła. Ale pod spodem skorodowany, komora silnika też zaczynała rdzewieć, uszczelki sparciałe. Hamulce zapieczone, drzwi jak otwierałem to wszystkie z takim oporem :hyhy: Na pewno nie jest tak z każdym autem, ale warto zwrócić na to uwagę przed zakupem. Jak to mówią auto, które stoi często niszczeje bardziej niż to użytkowane regularnie ;)

Jeśli chcesz odpalać taki samochód tak jak pisali przedmówcy wymień olej, świece, akumulator.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1000
Lokalizacja: ZamoœÌ
Kumpel kupił uno po dziadku który zmarł maiło zrobione 5000tys. stało 12 lat w garazu nie jezdzone po przejechaniu 300km zawieszenie zozleciało sie w drobny mak

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
ja kupiłem też e30 które stało 1,5 roku i wymieniłem już wachacze piasty kół przednich przewody hamulcowe i ma 142 tyś przepiegu wiec sprawdź dokładnie zawieszenie i podłoge auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 09:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: slask
rany kupuj a nie sluchaj tego co piszą ! a odpalaj normalnie zadne zaciaganie ! od tego jest rozrusznik by zakrecił ....

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Ja też bym brał i nie patrzył na nic...tymi argumentami wyżej możesz zbić ceną:D ja użytkowałem auto które stało 5 lat w suchym garażu...co prawda był to polonez i nie miał elektroniki ale wszystko w nim było ok. hamulce normalnie pracowały i nie wymieniłem żadnego elementu gumowego (polonez to pancerny wóz) tylko przez pierwsze 1500km był trochę zamulały...

PS. co do odpalania...hmm ja włożyłem akumulator i odpaliłem :D po rozgrzaniu autka wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne. :D :D :D Jeśli kupisz daj znać jak CI poszło??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 292
Lokalizacja: okolice Konskich
Ale tutaj nie ma śladu rdzy. Auto stało w suchym garażu, przykryte folią, a na wierz jakies stare plandeki byly polozone. Wnetrze w ogole nie widac sladu uzytkowania, opony wiadomo, do wymiany, ale drzwi, usczelki wszystko wygląda ok. Jutro bede przeprowadzał próbę odpalania, to napisze co i jak Kupilem nowe swiece, olej , plyn do chlodnicy, hamulcowy.. Dzieki za wskazówki

_________________
http://www.image-board.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 11:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 6296
Lokalizacja: B-stok/O-ka
Moje BMW: Panther
Kod silnika: R6
Garaż: Obecne Coupe
viewtopic.php?f=6&t=120174&start=0

Były Compact
viewtopic.php?f=6&t=25848&start=180
sprawdz czy jest wogole olej w skrzyni i dyfrze.
P.S foty daj odrazu nam tu :) albo filmik z pierwszego odpalenia :hyhy:

_________________
Better way? BLACK!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 12:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 6935
Lokalizacja: Toronto
Moje BMW: e38
Kod silnika: m57
Zalej jakąs nafta troche tłoki i niech tak postoi, bo na bank wszystko jest zapieczone. wymien olej i dopiero wtedy odpalaj...pierwsza minuta po odpaleniu bedzie morderstwem dla tego silnika jak to zrobisz na wariata bez przygotowania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 848
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Moim zdaniem auto jest warte uwagi jesli wyglada jak mowisz.
Ale faktycznie odpal go tak jak Dzikus radzi, a nie bedzie tragedii bo tak to na sucho pochodzi ;)
napewno bedziesz mial do wymiany wszystkie gumowe elementy w zawieszeniu, a pewno i amortyzatory. Opony etc to wiadomix. Wydaje mi sie ze po wlozeniu troche kasy w takie pierdoly oraz poswieceniu troche czasu temu autku na zabiegi kosmetyczne typu przesmarowanie uszczelek etc to niezle auto moze byc :)
Tylko wszystko bez pospiechu i ze spokojem :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 13:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1331
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M40B16
I oczywiscie nie dawaj mu w du..e zaraz po odpaleniu...tylko niech sobie pochodzi na wolnych obrotach z godzine...az sie zagrzeje...po odpaleniu patrz na wszytko...silnik...czy gdzies cos nie cieknie czy cos sie nie pali...obserwuj takze wszystko w srodku...czy rowniez sie nie pali...jak wskazniki dzialaja itp...jednym slowem po odpaleniu musisz miec oczy szeroko otwarte...i czasem gdy zapalisz nie odchodz zbyt daleko...bo nie wiadomo co sie moze dziac.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 14:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
co do wymiany oleju..to co da spuszczenie oleju na zimnym silniku i wlanie nowego?? jak odpalisz go na tym oleju i rozgrzejesz wtedy spuść...po tak długim czasie wszystkie zanieczyszczenia osiadły w misce olejowej i się do niej przykleiły...spuścisz tylko olej bez zanieczyszczeń...a jak pochodzi to pod wpływem temp. wszystkie zanieczyszczenia osiadłe w misce się rozpuszczą i wymieszają z olejem i wtedy spuścisz te zanieczyszczenia z olejem. takie jest moje zdanie. A wlewając nowy olej po odpaleniu wszystkie osady rozpuszczą się w nowym oleju. Rób jak chcesz to jest tylko moje zdanie. acha tak jak kolega pisał nie dawaj mu od razu wysokich obrotów...zrób tak z 1500km jeżdżąc spokojnie...musi się odmulić (a odmulanie to nie dawanie w piz...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 14:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
acha jak go odpalisz to zwróć uwagę na temp silnika...jak się rozgrzeje żeby się nie zagotował...niby to się nie powinno stać ale....lepiej kontrolować temp.silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 15:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 6935
Lokalizacja: Toronto
Moje BMW: e38
Kod silnika: m57
piotr3 napisał(a):
co do wymiany oleju..to co da spuszczenie oleju na zimnym silniku i wlanie nowego??


Gratuluje pomysłu odpalenia auta na kilkunastoletnim nieużywanym oleju, równie dobrze zalej silnik wodą i odpal :!:

Ja pierwsze co to bym zalał nowym olejem, wtedy go przepalił i nawet ze dwa razy wymienił olej dzien po dniu, tam w srodku na bank jest wszystko zasniedziałe i zapieczone, zalać go naftą zostawić nawet na noc, i wtedy na poczatku krecic wałem powoli zeby to wszystko sie ruszyło a nie od razu odpalać i dac obciązenie, nie umiejętnie to zrobisz i silnik na złom pojdzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 17:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Nie słuchaj tych bredni "nie kupuj " , "nie warto" . masz wielkie szczęście że takie coś znalazłeś.Tylko pamiętaj aby go obserwować jak tu kolega wyżej pisał. Bo już słyszałem że w układzie chłodniczym osadza się rdza i syf i robi się korek..A jak zrobi się korek to może być nie ciekawie. Jak odpalisz to posluchaj czy nic nie stuka, chuczy itp. a najważniejsze sprawdzić olej(możesz nawet zmarnować te pare litrów świerzego oleju,zawsze to troche po tylu latach zaciągnie coś dobrego, a później i tak jest do wymiany) i czy się nie pali konrtolka od oleju i czy temp. jest ok. powodzenia:D

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kostek, Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL