BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem z odpalaniem
PostNapisane: 12 lutego 2009, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
na początek, jako że jestem tutaj nowy witam wszystkich użytkowników.

Od dwóch tygodni jestem nowym właścicielem BMW 530d 1999r. Jak dotychczas "współpraca" odbywała się idealnie aż do dzisiejszego poranka, kiedy przy temp. -4 stopnie samochód nie odpalił. Przejrzałem forum jednakże nie znalazłem posta, który by opisywał objawy jakie wystąpiły u mnie:
- samochód otworzyłem pilotem z kluczyka,
- po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki na początek świecą potem gasną (świeci się tylko kontrolka akumulatora i oleju),
- rozrusznik kręci i po chwil ma się wrażenie jakby samochód chciał załapać (stało się tak 2 razy na 5 prób) jednakże nic się nie dzieje i w tym momencie świecie dalej kontrolka akumulatora oraz zaświecają się kontrolki abs i asc

Poprzedni zdarzyło mi się tak że dwa razy nie odpalał za pierwszym na zimnym silniku razem - jednakże nie zaświecały się kontrolki abs i asc a za drugim razem jak spróbowałem zapalić wszystko było ok

Mam nadzieję że dokładnie opisałem problem - jeżeli coś nie tak to proszę o wyrozumiałość dla zupełnie świeżego użytkownika bmw - diesla - i automatycznej skrzyni biegów:) Z góry dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Mi to wygląda na akumulator

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
sprawdz swiece zarowe , jakie masz ladowanie i czy masz sprawne aku. :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
zbigniewst napisał(a):
sprawdz swiece zarowe , jakie masz ladowanie i czy masz sprawne aku. :P


A jak była by to wina świec to chyba lampka DDE gasnąć nie powinna? Pewien nie jestem ale tak mi sie wydaje

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bialy napisał(a):
zbigniewst napisał(a):
sprawdz swiece zarowe , jakie masz ladowanie i czy masz sprawne aku. :P


A jak była by to wina świec to chyba lampka DDE gasnąć nie powinna? Pewien nie jestem ale tak mi sie wydaje

tak bylo w Mercach ze jak swieca przepalona to po chwili zapalala sie ale BMW tego nie ma :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Dziś jak się troszkę ociepli może uda mi się go odpalić i podjadę sprawdzić akumulator. A co do świec żarowych jest szansa że samemu można je sprawdzić i zdiagnozować niesprawność, czy zostaje tylko wizyta u mechanika???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
swiece wyjda czy sa sprawne wyjdzie na komp.
chyba ze chcesz sam czy mechanik.... http://www.maxbimmer.pl/gosc/TEMP2/Wymi ... ku-m57.pdf :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
mimo tego bardzo dokładnego opisu chyba za wysokie progi jak na moje umiejętności:) zacznę od akumulatora i jak tutaj będzie wszystko ok to przejdę do świec:) jeszcze raz dzięki:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Kolego jak bedziesz chcial sprawdzac swiece to jesli nie masz umiejetnosci to nie radze sie za to brac;) do sprawdzenia swiec jesli nie masz mozliwosci podpiecia pod kompa to bedziesz misial zdjac cala pokrywe silnika, odkrecic korektor ssacy itd;) wiec nieradze sie za to zabierac;) ostatnio sam to przezylem i wiem jak jest, a jeszcze jak nie czujesz sie na silach to tymbardziej:) Zacznij od aku a jak to nie aku to patrz dalej pozdrawiam

_________________
Moje Cudo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Kolego jak bedziesz chcial sprawdzac swiece to jesli nie masz umiejetnosci to nie radze sie za to brac;) do sprawdzenia swiec jesli nie masz mozliwosci podpiecia pod kompa to bedziesz misial zdjac cala pokrywe silnika, odkrecic korektor ssacy itd;) wiec nieradze sie za to zabierac;) ostatnio sam to przezylem i wiem jak jest, a jeszcze jak nie czujesz sie na silach to tymbardziej:) Zacznij od aku a jak to nie aku to patrz dalej pozdrawiam

_________________
Moje Cudo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: DOlnyÂŚlÂąsk
Podjedź do jakiegoś serwisu zeby Ci podłączyli auto pod kompa i wykaże co i jak ze świecami. Moim zdaniem to, że auto nie chce odpalic to wina akumulatora bo nic nie jest wieczne... Może spróbuj na jakimś innym aku odpalic np. od kumpla i wtedy sprawdź czy taka sama sytuacja. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Witam,

przepraszam, byc moze zabrzmi to smiesznie ale czy w e39 530d jest kontrolka od grzania swiec?
U mnie nie moge jej nigdzie zlokalizowac. Autko odpala w mrozy bez problemu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
Nie ma żadnej kontrolki.Na wyświetlaczu komunikatów pojawia się informacja:"VORGLUHEN",co oznacza nic innego jak świece żarowe.Można odpalać silnik dopiero po zgaśnięciu komunikatu co jest równoznaczne z rozgrzaniem świec.Dodam,że komunikat ten pojawia się zazwyczaj gdy temp.otoczenia spada naprawdę dużo poniżej zera lub po dłuższym nieodpalaniu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
MIKO napisał(a):
Nie ma żadnej kontrolki.Na wyświetlaczu komunikatów pojawia się informacja:"VORGLUHEN"


Ale dopiero po FL. Przed FL w lewym dolnym rogu jest kontrolka z napisem "EML" (przynajmniej tak wynika z instrukcji)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Problem rozwiązany. Winnym był jednak akumulator - po naładowaniu wszystko wróciło do normy:) jeszcze raz dzięki na pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
...a jednak nie wróciło do normy...

po naładowaniu akumulatora rzeczywiście na okres około dwóch tygodni problem zniknął. Jednakże później, szczególnie po dłuższym postoju np przez noc ponownie pojawiły się problemy z odpalaniem. Wówczas wymieniłem akumulator i świece. Przez ok. 3 tygodnie odpalał bez problemu, chociaż dało się zauważyć, że gdy odpalałem zaraz po zgaśnięciu wszystkich kontrolek to rozrusznik musiałby jakby mocniej zakręcić - niewiele bo niewiele ale nie było tzw. odpalania na dotyk. Gdy po zgaśnięciu kontrolek poczekałem ok 2-3 sekund wszystko był ok. Aż do zeszłego tygodnia kiedy raz zdarzyło mi się nie odpalić. Spróbowałem drugi raz nic, trzeci czekając po zgaszeniu kontrolek ok 15 sekund i poszło. Następnie problem zniknął znów na tydzień i ponownie pojawił się wczoraj z tym że teraz udało sie odpalić za 4 razem po odczekaniu ok 25 sek po zgaszeniu kontrolek.

Reasumując objawy są takie.
- pali praktycznie za każdym razem - chociaż przy odpalaniu zaraz po zgaszeniu kontrolek rozrusznik musi sie bardziej "napracować" aby zapalił,
- raz na ok 30 prób nie zapali i wówczas trzeba przez następnym razem po zgaśnięciu kontrolek odczekać 15 - 25 sekund, zdarza się że konieczne są 3 - 4 próby aby zapalił,
-wymieniony akumulator oraz wszystkie świece
-pompa paliwa pracuje - przy czekaniu słychać jednostajne buczenie nie wiem czy to ma znaczenie ale kiedy po raz pierwszy wystąpiły objawy jeszcze przed wymianą świec i akumulatora czekałem ok 40 sek i wówczas po "buczeniu" pojawił się specyficzny odgłos "pyrkania" i cisza
- nie odpala obojętnie czy silnik jest zimy czy ciepły, czy jest po nocy czy po godzinie - chociaż można wskazać prawidłowość, iż im zimniejszy silnik tym zdarza się to częściej,
- po odpaleniu chodzi idealnie nie ma problemu z mocą, nie jest zamulony, nie przerywa,
- spalanie również w normie wychodzi ok. 8 ,5 l/100,
- stan paliwa zawsze powyżej 15 litrów,
- nie wiem czy to ma wpływ na odpalanie - jedyna rzecz do, którą mam do wymiany to czujnik temperatury zewnętrznej

to chyba wszystko starałem się jak najdokładniej opisać problem. Czy ktoś spotkał się już z tym i ewentualnie wie co może być???. z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,sprawdż jakie masz ładowanie oraz czy coś nie kradnie prądu.Aku kupiłeś z 95 Ah?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
hmmm facet u którego kupowałem akumulator sprawdzał i wyszło mu 0,5A, ale powiedział że w samochodach BMW nie da się sprawdzać poboru zaraz po zgaszeniu samochodu tylko trzeba odczekać kilka godzin. Nie wiem czy to prawda, zawierzyłem mu na słowo. Jeżeli nie to mógłbym prosić o wskazówki jak dokładnie zmierzyć to samemu???.

Co do akumulatora to mam dokładnie identyczny jak ten:

http://allegro.pl/item578559920_niemiec ... i_bmw.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 13:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
O,5A to duży pobór,nieprawidłowy. U takiego to nic nie sprawdzaj,jakie kilka godzin? :) trzeba trochę poczekać,ale kilka ,kilkanaście min.,w moim 523i po kilku min. wszystko się "uśpi" i pokazuje 0,04A.Sprawdza się amperomierzem,najlepiej jedż do elektryka, to musisz sprawdzić.A jakie aku?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Akumulator Moll 100Ah, PRĄD ROZRUCHU 850 A (EN)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL