BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 1 listopada 2014, 09:07


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Sprężyny zwykłe + amortyzatory sportowe? Co się stanie
PostNapisane: 11 marca 2009, 00:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
witam wszystkich

a mianowicie tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się czy mogę założyć zwykłe sprężyny do sportowych amortyzatorów, ponieważ na naszych drogach ciężko się jeździ na sportowej zawieszce i chciałbym troszkę podnieść auto i poprawić komfort jazdy bez wkładu finansowego w amortyzatory standardowe, ponieważ sprężyny już mam.

I pytanie brzmi czy owe sportowe amortyzatory Bilsteina nie ulegną trwałemu uszkodzeniu, przy standardowych sprężynach???

Czekam na odpowiedzi i sugestie. Z góry dziękuje :)

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Czy może mi ktoś doradzić?????

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 07:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 25
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam ! To ja dołączę się do pytania, ale odwrotnie. Czy można założyć sportowe sprężyny np. Eibach Sport Line czy Weitec - 50/-50mm do seryjnych amorków Sachsa ?? Dałbym jakieś sportowe, ale oryginalne mam nowe ( 2 miesiące już złożone :rotfl: ) i szkoda je wywalać.... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 07:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
jesli chodzi o obnizenie na serie to nie wiecej niz 20-30mm w dół


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 09:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: lubelskie dziury
również jestem ciekaw czy można do zwykłych sprężyn włożyć sportowe amorki( czy da się to wogóle założyć)?
Myślę o kupnie amortyzatorów SACHS ADVANTAGE na tył ale nie wiem czy podejda pod zwykłe sprężyny, czy mocno ucierpię na komforcie?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 marca 2009, 13:16 przez pavko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 09:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 26
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Ghost_Rider, do -35mm można


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 15:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
ok wszyscy dowiedzieli sie co chcieli a autor tematu czyli JA, nic, czy nikt nie potrafi mi odpowiedzieć????

czekam :P

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 15:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 12535
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ʕ•ᴥ•ʔ
Jakie masz te amory? B6? B8?

_________________
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
piorom3, wydaję mi się, że amorki szybciej się zużyją - miększa sprężyna... ale to moje przypuszczenia trochę, bo coś słyszałem, ale ręki nie dam uciąć ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
NIE MOŻNA TEGO ROBIĆ ! Założenie sportowej sprężyny do seryjnego amora spowoduje że sprężyna która ma zmniejszony skok i zwiększoną progresje będzie się całkowicie luzowała na amortyzatorze podczas pracy zawieszenia w odbiciu !!! Założenie normalnej sprężyny na sportowy /krótkoskokowy/ amortyzator spowoduje że zawieszenie bedzie pracowało z odciętym dolnym rejestrem skoku !!! /choć fizycznie możliwe to jest jaknajbardziej jeśli o to chodzi/.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
lizardking, z twojej wypowiedzi wynika że gwintowane zawieszenia są bez sensu. Chyba że czegoś nie rozumiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
gwintowane zawiechy to inny temat. Tam są amory twarde ale długoskokowe i sprężyny o specjalnej charakterystyce. Nie bardzo mi się chce opisywać to dokładnie bo to dłuższy temat ale jak ktoś mi zarzuci że piszę bzdury to jutro to wytłumacze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
lizardking napisał(a):
Założenie normalnej sprężyny na sportowy /krótkoskokowy/ amortyzator spowoduje że zawieszenie bedzie pracowało z odciętym dolnym rejestrem skoku

Michał_ napisał(a):
amorki szybciej się zużyją

Czyli mam rację?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
nie masz racji ! nie chodzi o to że amorki szybciej się zużyją tylko o to że się zabijesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 20
Lokalizacja: Ostro³êka
witam ja mam z kolei inny problem niedawno kupilem moje drugie e39 tamte mialem na zwyklym zawieszeniu (tak sadze bo bylo komfortowo na 235u /45/17 i 255/40/17 i ok 3cm przeswitu od kola do blotnika) a ta bawarka siedzi na ziemi w zakretach poezja jak marzenie pod warunkiem ze jeznia jak stol rowniutka w tamtym tygodniu obulem ja w kola od e60 245/40/18 i 275/35/18 i jazda nie daje juz tyle komfortu. Rozumiem ze profil mniejszy i rozmiary o 10mm za szerokie na obu kolach ale jak kupie nowe to dam takie jak fabryka pozwala. Pytanie jest takie czy mozna poprawic w jakis sposob komfort jazdy zmieniajac amorki na zwykle sachs bo moglbym wywalic to iwrzucic nowe sprezyny z amorkami ale nie chcialbym tego robic bo wyglada slicznie na tych kolkach jak tak siedzi na ziemi. Lizardking moze Ty cos podpowiesz bo widze ze w temacie dobrze sie orientujesz z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Nie możesz założyć zwykłych amorków do tych sprężyn jakie posiadasz bo tylko pogorszysz sprawę. Kiedy sprężyna jest sportowa to jest krótsza /żeby auto niżej siedziało/ ale max ugiecie zawieszenia się nie zmienia więc takie sprężyny są progresywne i wymagają twardszych amortyzatorów żeby nie dobijał ci wózek na dziurach. Jak założysz normalne amort. do tych sprężyn to komfort niby na równej drodze minimalnie się poprawi ale każda dziura w jaką wjedziesz będzie się kończyła wielkim "łup" bo zawias dojdzie do odbojników. Albo jeździj jak jest albo kombinuj z innymi sprężynami i amortyzatorami. Dodatkowo jest temat o którym mało kto wie że BMW ma w serii bardzo usportowione /krótkoskokowe/ zawiasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 436
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
sprezyna progresywna - sprezyna, ktora zmienia swa charakterystyke w zaleznosci od sily nacisku.
przyklad (z innego Forum):
"Sprezyna progresywna to taka sprezyna w ktorej aby ja zgniesc o 1 cm nalezy przylozyc zalozmy 100 kg, ale zeby zgniesc ja o kolejny 1 cm juz potrzeba 200 kg, a o kolejny 1 cm 300 kg i tak dalej. To odroznia sprezyne progresywna od sprezyny seryjnej (linearnej) w ktorej przylozenie kazdych 100 kg pozwala ugiac sprezyne o kolejny 1 cm. Wniosek: w sprezynie progresywnej aby ugiac sprezyne o 3 cm potrzeba 600 kg podczas gdy w sprezynie seryjnej (linearnej) tylko 300 kg. Sprężyna progresywna w pierwszej fazie nacisku reaguje tak samo jak linearna jednak ugięcie zostaje szybciej wytłumione. Nie mamy do czynienia z " falowaniem" karoserii na pojedynczych nierównościach nawierzchni , a prowadzenie samochodu jest bardzo stabilne. "

Ogolnie nie powinno sie zakladac nizszych i twardszych sprezyn do seryjnych amortyzatorow. Na nasze drogi to proponowalbym miekkie sprezyny i twarde amortyzatory. Wtedy mamy zapewnione dobre tlumienie, i mniejsza sklonnosc do przechylania nadwozia - nastepuje ono duzo wolniej niz w perzypadku seryjnego zawieszenia ze wzgledu na to iz amortyzator tego pilnuje. W przypadku wjazdu w dziure w jezdni, obciazenie bedzie juz na tyle duze, ze przyczepnosc bedzie zachowana.
W przypadku seryjnych amortyzatorow, i "sportowych' sprezyn, amortyzator moze nie dac rady wytlumic pracy sprezyny, i w efekcie auto moze zachowywac sie troche agresywnie, moze miec tendencje do "hustania" podczas duzych przechylow.

Nie wiem natomiast jak to ma sie do amortyzatorow dwururowych. Wie ktos cos na ten temat?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 20
Lokalizacja: Ostro³êka
witam, dzięki chłopaki za objaśnienie sprawy wszystko skłania się niestety do jednego rozwiązania trzeba kupić nowe sprężyny i amorki poskładać do kupki i wymienic całą zawiechę.W dodatku dzisiaj przez kolesa ktory scinał sobie zakręt suv-em musiałem uciekać na bok i oczywiście akurat tam była dziura i po przedniej good year run flat zostały tylko wspomnienia :cenzura:
mam jeszcze jedne pytanie może ktoś już kupował sachs advantage są troche twardsze nisz zwykłe czy to samo?????? ktoś może coś polecić a sprężyny jakiej firmy?????
Uprzedzając niektórych od razu piszę że nie stać mnie na wydanie 5tyś w serwisie coś tak do 2tyś byłoby ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 07:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: lubelskie dziury
równiez jestem ciekaw opinii co do amorków SACHS ADVANTAGE
http://moto.allegro.pl/item566668516_am ... e_tyl.html
całkiem przyzwoita cena, czy komfort mocno odbiega od seryjnych?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 15:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
Mieciu, nie wiem, jakiej mam firmy, ale mam zielone sprężyny i jest okej pod względem komfortu, jak i prowadzenia ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL