BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 17:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx]Jak działa ASC w BMW?
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 14:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Mam BMW e32 z ASC. Jak działa ten system? Czy tylko na przepustnice czy także przyhamowuje koła?


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2007, 20:38 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 14:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ASC tylko na przepustnice. ASC+T rowniez przyhamowuje. Ktory masz rok?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 15:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
stones1 napisał(a):
ASC tylko na przepustnice. ASC+T rowniez przyhamowuje. Ktory masz rok?


E32. Sierpień 91. Na przycisku pisze ASC. Jak auto jest w poślizgu to mam wrażenie że dodaje gazu... więc może to ASC+T?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 15:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
zawsze na przycisku jest ASC, rowniez jak w e32 jest ASC+T, na przycisku jest tylko napis ASC. Wydaje mi sie ze ASC+T weszlo w 92 roku, wiec masz ASC. Ale nie jestem pewny.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
michael napisał(a):
E32. Sierpień 91. Na przycisku pisze ASC. Jak auto jest w poślizgu to mam wrażenie że dodaje gazu... więc może to ASC+T?


Pozdrawiam


witam
Jest to tylko wrażenie.
Systen ASC (ASC+T) zapobiega poślizgowi obrotowemu tylnych kół.
Działanie ASC+T - Gdy siła napędowa jest zbyt duża, system to rozpoznaje i powoduje zmniejszenie momentu obrotowego silnika, a w razie potrzeby również uruchamia hamulce kół tylnych :hyhy:

pozdro


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2007, 16:27 przez Camillo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 16:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ale rozniaca miedzy ASC a ASC+T jest wlasnie taka ze jeden z nich (chyba ASC) tylko hamuje kola, nie moze wplynac na moc wyjsciowa z silnika, a drugi (chyba ASC+T) dohamowuje kolo, a rowniez moze wplynac na moc.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
stones1 napisał(a):
ale rozniaca miedzy ASC a ASC+T jest wlasnie taka ze jeden z nich (chyba ASC) tylko hamuje kola, nie moze wplynac na moc wyjsciowa z silnika, a drugi (chyba ASC+T) dohamowuje kolo, a rowniez moze wplynac na moc.


A nie odwrotnie ? ASC na pewno przymyka przepustnice, więc napewno wpływa na moc silnika (przecież, dlatego jest to EML, czyli elektroniczne przepustnice).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Piotr_Ł napisał(a):
stones1 napisał(a):
ale rozniaca miedzy ASC a ASC+T jest wlasnie taka ze jeden z nich (chyba ASC) tylko hamuje kola, nie moze wplynac na moc wyjsciowa z silnika, a drugi (chyba ASC+T) dohamowuje kolo, a rowniez moze wplynac na moc.


A nie odwrotnie ? ASC na pewno przymyka przepustnice, więc napewno wpływa na moc silnika (przecież, dlatego jest to EML, czyli elektroniczne przepustnice).


Stones1 - już doprecyzowałem swoją wypowiedź powyżej :)

dokładnie tak - i ASC i ASC+T wpływają na moc ograniczając moment

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 16:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
EML rowniez jest w 750 bez ASC/ASC+T

nie jestem pewny, byc moze to Ty masz racje ze ASC ogranicza moc , a nie przyhamowuje, a ASC+T dodatkowo moze przyhamowac kola.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
stones1 napisał(a):
EML rowniez jest w 750 bez ASC/ASC+T

nie jestem pewny, byc moze to Ty masz racje ze ASC ogranicza moc , a nie przyhamowuje, a ASC+T dodatkowo moze przyhamowac kola.


Wiem że te systemy różnią sie także tym że jak sie jedzie po śliskim, pusci gaz to któryś z nich zapobiega przed zarzuceniem tyłu (efekt recznego); u mnie podaje paliwo w takim przypadku, wiem co mówie bo ekonomizer nie schodzi na zero.

I chyba ASC+T zapobiega przed ujeciem gazu...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Cytuj:
Wiem że te systemy różnią sie także tym że jak sie jedzie po śliskim, pusci gaz to któryś z nich zapobiega przed zarzuceniem tyłu (efekt recznego); u mnie podaje paliwo w takim przypadku, wiem co mówie bo ekonomizer nie schodzi na zero.


Dokladnie. Wedlug tej stronki jest to cecha ASC+T
http://www.bmwworld.com/technology/asct.htm

I jeszcze jedna informacja:
Cytuj:
ASC+T is available as standard equipment in all '97 BMW models with a capacity of 2.8 litres or more and as an option in all BMW four cylinder models


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
stones1 napisał(a):
EML rowniez jest w 750 bez ASC/ASC+T

nie jestem pewny, byc moze to Ty masz racje ze ASC ogranicza moc , a nie przyhamowuje, a ASC+T dodatkowo moze przyhamowac kola.


A były 750 bez ASC, bo mi się wydaje, że nie.
Wiem, że w 735 w każdym z ASC było EML (było to powiązane)

Ps. My tu sobie rozmyślamy, a zaraz wpadnie Frank i pozamiata :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 20:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hehe, wiec po kolei -
ASC steruje tylko przepustnicą, iskrą i dawką paliwa a zatem takze i mocą silnka. Od początku produkcji opcja dla wszystkich E32.
ASC + T - weszło w 09/91
dohamowywało ono dodatkowo tylne koła. Zawsze było hamowane te koło,ktoremu podłoze stawiało mniejszy opór. Dodatkowo zapobiegało poslizgowi przy gwałtownym odjeciu gazu na śliskich nawierzchniach.
Wykluczało ono z listy wyposazenia szperę .
(rozwinieciem ASC+T jest system DSC i dohamowuje rowniez przednie koła) .
Nie było 730 R6 i 735 z ASC+ T
EML było dodatkowo w R6 z ASC
Kazda 750 miała EML
ASC było na poczatku produkcji w 750 OPCJĄ - kosztowało w 87 roku równe 1350 DM
ASC było seryjne w 750i/L od 09/89
Nie było V8 z ASC. Tylko z ASC+T
V8 nie mają takze EML
Po liftingu 04/92 ASC+T było seryjne dla 750i/L

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 251
Lokalizacja: Vielitshka Siitii
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
wszyscy tu gadu-gadu a jak jest w E39 od 96' ??

ja mam wrazenie ze jak daje gaz na silskiej nawierzchni to mi tylko przyhamowuje to kolo a moc silnika jest taka sama natomiast hamuje to ktore ma poslizg i dzieki temu ruszam bez buksowania. teraz pytanie czy to jest gole ASC czy ASC+T czy ASC+EML czy hgw :hyhy:

_________________
B-ardzo M-ądry W-ybór

------------------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ASC+T albo DSC

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
To znaczy że ja mam chyba ASC+T bo auto jak ślisko to nie jedzie i dodatkowo jest takie trzeszczenie z tyłu podobne do ABS . Czy tak :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 23:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Jakbys miał DSC to na wyłączniku tez bys miał DSC

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Auto 2001r e39 na guziku DSC a jak na placyku sie bawiłem to mogłem auto wprowadzić w poślizg nie było znaczenia czy DSC włączone czy nie ? :23: Czy to DSC działa tak jak ESP np: Passat

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
DSC to po bmwowskiemu ESP. Ale fizyki nie zmienisz. A czujesz jakies ingerencje DSC, szalejac na sniegu? Mruga kontrolka miedzy zegarami?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2007, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Właśnie nie. Wiem jak działa ESP w superbie ojca, a moja Bunia tak sie nie zachowuje i nie czuje igeręcji DSC w czasie poślizgu kontrolka też nie myga tylko jak ruszam to TC działa i wtedy kontrolka miga? Coś jest nie tak, albo nie posiadam ESP Trzeba będzie pod kompa do servisu pewnie :niepewny:

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL