BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 06:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 22 marca 2009, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 83
Lokalizacja: Sieradz
witam chciałbym sie dowiedziec jak rozpoznac ze do wymiany jest uszczelka pod głowicą???

_________________
podziwiajcie i oceniajcie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=446568#446568


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 09:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam - uszczelki pod glowica nie wymienia sie ot tak sobie -musza byc jakies objawy-np. zwieksza sie stan oleju poprzez plyn ,ktory wlasnie przepuszcza uszczelka - przedmuchy kompresji do ukladu chlodzenia tzw puchnace weze stad tez przegrzewanie sie silnika-olej w ukladzie chlodzenia -lub tez wyciek wody badz oleju na zewnatrz po bloku itp.- ubywanie plynu chlodzacego trudne do zlokalizowania -podczas eksploatacji samochodu -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
ja dodam jeszcze że bujanie obrotami i calym silnikiem na wolnych obrotach, utrata mocy, ubywanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym,biała maź na bagnecie lub kurku od wlewu oleju. Polecam sprawdzić spręż na cylindrach

_________________
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 83
Lokalizacja: Sieradz
a jakie powinno byc ciśnienie w cylindrach prawidłowe???

_________________
podziwiajcie i oceniajcie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=446568#446568


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
chyba 13 na kazdym napewno niemoga byc różne na kazdym tłoku musisz mieć tyle samo!!!
a jak olej normalny czy mleko??
a jak płyn chłodzoncy??
jakieś wycieki na zewnatrz silnika? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: B-stok
U mnie objawy były takie: (silnik M43)
- ubywający płyn chłodzący
- niewielkie plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym
- nierówna praca po odpaleniu zimnego silnika, ponieważ płyn dostawał się do cylindra przez pęknięcie w uszczelce
- lekkie 'strzały' z tłumika na ciepłym silniku
Płynu ubywało również przez króciec chłodzenia z tyłu silnika. Stary wymieniłem na nowy jednak ciekło też przez nowy. Po zdjęciu głowicy okazało się, że powierzchnia przylegania o-ringa do głowicy była pokryta "kamieniem".
Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę uszczelki głowicy po tym, gdy się okazało że woda wydostająca się z tłumika jest słodka...
Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki, które były ruszane podczas zrzucania głowicy. Całkowity koszt (robocizna+dobre uszczelki+planowanie) - 900zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nikt nie napisal o bialym dymie wydobywającym sie z rury :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 20:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
a czy objawem peknietej uszczeli moze byc cisnienie w ukladzie chlodzenia tj twarde rurki od chlodnicy? czy korek chlodnicy w m52 ma za zadanie upuszczanie zbyt duzego cisnienia?



reszty objawow nie mam. no moze jakis mały wyciek oleju :wstyd: ale to juz jest od wiekow :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 25 października 2010, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Moje BMW: 323 i se e46
Witam mam Bmw 323i se e46 moje pytanie dotyczy uszczelki pod głowica, mianowicie jechałem prze Francje wskazówka pokazala mi wysoka temperature silnik sie zagrzał itd, domyslam sie ze to uszczelka, lecz moje pytanie dotyczy swiec. samochód nie chce odpalic, kreci ale na tym koniec czy moze mi ktos powiedziec jaka jest tego przyczyna czy mozliwe ze swiece sa zalane, i po wysuszeniu odpali ? Zanim wymiene uszczelke bo to bez watpienia mnie nie minie :( Lecz chodzi mi tutaj o sam zapłon. dziekuje za pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1525
Lokalizacja: Poznań
Garaż: Byłe E36 318iS Motorsport International
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112799
Siema... Myślałem że do tego tematu nie będę musiał zaglądać a jednak.

Otóż byłem dziś u swojego mechanika [znajomy - były właściciel mojej bemki] bo martwiło mnie dziwne zachowanie silnika na zimnym. E36 318i silnik M40B18.
Posprawdzał co się dało i stwierdził że uszczelka pod głowicą lub inna sprawa.
To co sprawdził i gdzie były objawy:
- korek od wlewu oleju [biały osad pod nim]
- bagnet od oleju [lekki osad]
- płyn chłodnicy - [jakby mniej a było nie dawno lane]

Obadał uszczelkę i stwierdził ze jest oryginalna i na pewno nie była zmieniana więc możliwe że nadszedł już jej koniec. Jednakże że auto jest zasilana LPG stwierdził zę możliwe iż jak auto jeździ na LPG to może się z niego skraplać woda i dlatego jest taki syf w silniku i jest ta maż. I chciałbym się dowiedzieć od Was czy z tym LPG to możliwe jest że się woda skrapla i jest wrażenie że poszła uszczelka.

Dodam że innych objawów nie ma, czyli mocy mu nie brakuje, nie kopci więcej niż zwykle.
I od słowa do słowa przeszliśmy do kwestii ewentualnej naprawy tego, czy bawić się w nową uszczelkę czy zmienić silnik - chociaż nie wiadomo na jaki się trafi. Jaką byście uszczelkę polecali i czy to planowanie jest konieczne i ile mniej więcej to teraz kosztuje - w starych tematach na forum ceny widzę różne więc się pogubiłem z tym.

_________________
|•|Była czerwonka >> E36 318i |•|
|••|Obecna czerwonka >> E36 318iS Motorsport International |••|
|•••| SPOTY W POZNANIU|•••|

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 20:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
tutaj masz wszystko na temat masła kakaowego na bagnecie i rzeczy z tym związanych :wstyd: :hyhy:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=85039&p=966961&hilit=mas%C5%82o+na+bagnecie#p966961

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Moje BMW: 323 i se e46
Witam A ja chciałem sie dowiedzieć na temat resetowania kompa. A mianowicie wymieniałem serce, także pare dni moje malenstwo było bez niczego!! obecnie jest calusia skompletowana slicznie odpala itd, ale czasami slabnie i tu mam pyatanko, bo podobno zaawsze po wymianie silnika trzeba na nowo programowac komputer zeby wiedzial ile paliwa itd!! czy to prawda?? dzieki za pomoc pozdrawiam moja bmw to 323i E46 1999


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Łukasz20sieradz napisał(a):
witam chciałbym sie dowiedziec jak rozpoznac ze do wymiany jest uszczelka pod głowicą???


Moze prościej by było gdybyś napisał jakie masz objawy... Skoro podejrzewasz uszczelkę...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Moje BMW: 323 i se e46
nie kolego. autko juz jest po wymianie silnika, uszczelke podejzewalismy na samym poczatku tematu, i mielismy racje ale niestety wal tez sie zdeformowal!! Lecz autko juz ma wstawione nowe serce i pytanie dotyczylo czego innego czytaj wyzej :) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL