BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 29 lipca 2014, 07:37


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Turbina. Jak sprawdzić?
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 5
Lokalizacja: Stade
Moje BMW: E46 320D
Witam! Mam takie pytanie... Będe miał robioną regeneracje pompy wtryskowej i zastanawiam się czy nie zrobić też regeneracji turbiny... Nie jestem pewien czy jest popsuta. Jak można sprawdzić czy działa w 100% ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Podłączyć do kompa i sprawdzić jakie ma parametry na doładowaniu(najprościej) lub dostać się do turbiny i sprawdzić jaki ma luz .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 5
Lokalizacja: london
hej jestem nowy na forum wlasnie sie zalogowalem niedawno kupilem sobie bmw 530d model e 60 wszystko dziala jak trzeba martwi mnie jednak dzwiek jaki dobiega mnie z turbiny wydaje mi sie ze z turbiny poniewaz pojawia sie w zakresach pracowania turbiny mianowicie od okolo 1.5 tys obrotow w zwyz jest to zwiek jakby metalicznego huku (troche gwizdze ) nie wiem jak to opisac wiem ze turbinaswiszcze jak pracuje ale ten odglos jest zbyt glosny jak dla mnie moze ktos ma jakis pomysl co to moze byc?? prosze o podpowiedz mimo wszystko jade na tyg do kuimpla ktory ma taka sama zeby porownac z jego moze wtedy sie wyjasni ok to dzieki za pomoc jakby co p[ozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Ma świstać to przecież BMW a tak poważnie jak nie kopci z rury i nie ma spadku mocy wszystko ok. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 08:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
torsten napisał(a):
Ma świstać to przecież BMW a tak poważnie jak nie kopci z rury i nie ma spadku mocy wszystko ok. :hyhy:


ja mam 530d, przebieg oryginalny 160 tys i nigdy nie słysze turbiny a auto mocne jest jak niedźwiedź

jak ją słychać to jest już podrobiona /ale może jeszcze sporo pochodzić/

Jeśli chodzi o temat postu: jak sprawdzić turbosprężarkę ? - to może ona mieć trzy rodzaje uszkodzeń:

1. uszkodzenie łożyskowania /tulei pływających/
2. uszkodzenie uszczelnień /uszczelniaczy labiryntowych/
3. mechaniczne uszkodzenia łopatek turbiny i kompresora

waste gate`a pomijam jako osobną część

Uszkodzenia pierwszego rodzaju sprawdza się chwytając za ośkę wirnika kompresora od strony dolotu i określenie luzów. Luzy poprzeczne są jaknajbardziej mile widziane pod warunkiem ze nie powodują dotykania łopatek do obudowy. Luzy wzdłużne nie mogą wystąpić wogóle !

Uszkodzenie drugiego rodzaju sprawdza się oglądając turbosprężarkę wymontowaną z auta pod kątem ewentualnych zabrudzeń olejem silnikowym. Jakiekolwiek ślady oleju są poważnym argumentem na niekorzyść podzespołu.

Uszkodzenia trzeciego rodzaju sprawdza się oglądając łopatki turbiny i kompresora pod kątem uszkodzeń wywołanych przez ciała obce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 08:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 516
Lokalizacja: slask
lizardking napisał(a):
[

ja mam 530d, przebieg oryginalny 160 tys i nigdy nie słysze turbiny a auto mocne jest jak niedźwiedź

no i co z tego , ze Ty nie slyszysz turbiny ? sa turbiny co nie swiszcza ,. a sa i takie co swiszcza ? nie wiem czy wasze modele to to samo , kolega ma e-60 a tam moze byc mocniejszy silnik jak i inna turbina , chyba ze macie te same motory

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
krzys124 napisał(a):
sa turbiny co nie swiszcza ,. a sa i takie co swiszcza ?


racja, tyle że nie świszczą te w dobrym stanie technicznym a te w gorszym świszczą.


ale jeśli masz inna teorię na ten temat to postaraj się ją rozwinąć - spróbujemy podyskutować merytorycznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
Primo każdy specjalista w tej dziedzinie Ci powie że turbinę Garetta regeneuje tylko sama firma, ponieważ oficjalnie na rynku polskim nie ma Oryginalnych zestawów naprawczych do Garetta jest to informacja w 100% potwierdzona przez jedyne i główne przedstawicielstwo na Polskę jak nie wieżysz to zadzwoń, w Iławie jest jedna z lepszych firm zajmujących się turbinami (motoarena) może wystarczy tylko przeczyścić koszt około 500pln pozdro

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
nosek99 napisał(a):
Primo każdy specjalista w tej dziedzinie Ci powie że turbinę Garetta regeneuje tylko sama firma, ponieważ oficjalnie na rynku polskim nie ma Oryginalnych zestawów naprawczych do Garetta jest to informacja w 100% potwierdzona przez jedyne i główne przedstawicielstwo na Polskę


zgadza się w 100 % aczkolwiek to że garett nie sprzedaje już reperaturek do swoich dmuchawek specjalnie większości polskich "fachofców" nie stresuje bo nigdy ich nie stosowali. Zwykle naprawa turbosprężarki w naszej najjaśniejszej polegała na podpicowaniu i lekkim uszczelnieniu /dodatkowym pierścieniem !!!/. Potem właśnie użytkownicy piszą że są takie turba co gwiżdzą naturalnym i nieszkodliwym dla siebie gwizdem...

Tak naprawdę to turbosprężarki poza zakładem macieżystym ZREGENEROWAĆ SIĘ NIE DA !!! Tak jak skrzynia biegów zregenerowana pokona prawie drugi taki sam dystans jak przed remontem o tyle zregenerowana /w polsce/ turbosprężarka 30 % dystansu.


Ostatnio edytowano 24 marca 2009, 21:29 przez lizardking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego po pierwsze gdyby turbina była uszkodzona to waliła by olejem w intercooler.
Po drugie spadek mocy i kopcenie z rury.
Sprawdź podczas jazdy jaka masz turbo dziurę dużą małą.
Zdejmij gumowa rurę z turbiny lub intercoolera i zobaczy czy nie ma oleju,wszystko bedziesz wiedział.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
RaceR napisał(a):
Kolego po pierwsze gdyby turbina była uszkodzona to waliła by olejem w intercooler.
Po drugie spadek mocy i kopcenie z rury.
Sprawdź podczas jazdy jaka masz turbo dziurę dużą małą.
Zdejmij gumowa rurę z turbiny lub intercoolera i zobaczy czy nie ma oleju,wszystko bedziesz wiedział.


piszesz bzdury !!! wcale nie musi walić olejem żeby kwalifikowała się do kosza, wcale nie musi powodować spadku mocy żeby nadawać się do kosza.

Jeśli ktoś nie ma doświadczenia to nawet jak sprawdzi osad z colera na jęzorze to nic nie stwierdzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego jak jesteś taki mądry to wiedz że jak jest olej to zazwyczaj padaja uszczelniacze i łożyska. Turbina jest chłodzona olejem nigdy nie gasi się silnika po ostrej jeździe daję się jej czas na ostygnięcie żeby uszczelniacze nie popazały i zeby sie nie zatarły łożyska KAŻDY CI TO POWIE!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
RaceR napisał(a):
Kolego jak jesteś taki mądry to wiedz że jak jest olej to zazwyczaj padaja uszczelniacze i łożyska. Turbina jest chłodzona olejem nigdy nie gasi się silnika po ostrej jeździe daję się jej czas na ostygnięcie żeby uszczelniacze nie popazały i zeby sie nie zatarły łożyska KAŻDY CI TO POWIE!!


po pierwsze - turbina to dopiero połowa turbosprężarki - jest jeszcze kompresor

po drugie - w żadnej turbosprężarce nie ma łożysk !!!

po trzecie - niekoniecznie olejem bo są również chłodzone z układu chłodzenia silnika
/TOYOTA/

po czwarte - o tym jak posługiwać się silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę wiem
doskonale ale to temat nie o tym.


Ostatnio edytowano 24 marca 2009, 21:55 przez lizardking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Inow³ódz
Cytuj:
po drugie - w żadnej turbosprężarce nie ma łożysk !!!

I tu się kolego mylisz grubo, Stare turbosprężarki były na łożyskach tocznych ale one pracowały do około 80 tyś obrotów na minute, obecnie są to łożyska slizgowe smarowane olejem który również odprowadza ciepło z turbosprężarki.
Cytuj:
Primo każdy specjalista w tej dziedzinie Ci powie że turbinę Garetta regeneuje tylko sama firma, ponieważ oficjalnie na rynku polskim nie ma Oryginalnych zestawów naprawczych do Garetta jest to informacja w 100% potwierdzona przez jedyne i główne przedstawicielstwo na Polskę jak nie wieżysz to zadzwoń, w Iławie jest jedna z lepszych firm zajmujących się turbinami (motoarena) może wystarczy tylko przeczyścić koszt około 500pln pozdro

a co mają powiedzieć , że wszyscy extra regenerują turbiny, panowie prawa rynku rządzą. Dzwoniłem do przedstawiciela Garetta w polsce i sam gość stwierdził że handlują podzespołami do tych turbin, tylko że nie każda firma potrafi to dobrze zrobić. A wiadomo nówka to nówka tyle że kosztuje 3200PLN :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Tylko przypomniałem dlaczego lubi lać. O japońcach tu nie gadamy.
A to ze olej odprowadza ciepło to oczywiste ale żeby odprowadzał musi być w obiegu za czym idzie silnik musi być włączony by nie zatarły się łożyska i ich nie przegrzało.
Ja tylko wymieniałem objawy jakie temu wszystkiemu towarzyszą żeby kolega mógł sobie wszystko sprawdzić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 5
Lokalizacja: Stade
Moje BMW: E46 320D
Dziękuje koledzy za wszystkie posty! Wyszło na to że z turbem mojej buni jest wszystko w porządku. Jednie regeneracja pompy ją czeka. No i nowe bucki na lato... hehe Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Biały_79 napisał(a):
Cytuj:
po drugie - w żadnej turbosprężarce nie ma łożysk !!!

I tu się kolego mylisz grubo, Stare turbosprężarki były na łożyskach tocznych ale one pracowały do około 80 tyś obrotów na minute, obecnie są to łożyska slizgowe smarowane olejem


jak nie masz niczego mądrego do powiedzenia to nie otwieraj dzioba bo piszemy o turbosprężarce BMW 320d a nie o zabytkach. Ponadto NIE ISTNIEJE i nigdy nie istniało łożysko toczne mogące pracować przy obrotach rzędu 80 tys/min. Wreszcie właściwiej byłoby napisać że współcześnie turbosprężarki łożyskowane są za pomocą tulei pływających /rzeczywiście jest to rodzaj łożyskowania ślizgowego/, choć tak na dobrą sprawę wirniki łożyskowane są hydrostatycznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 18:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1699
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
lizardking napisał(a):
jak nie masz niczego mądrego do powiedzenia to nie otwieraj dzioba bo piszemy o turbosprężarce BMW 320d a nie o zabytkach. Ponadto NIE ISTNIEJE i nigdy nie istniało łożysko toczne mogące pracować przy obrotach rzędu 80 tys/min.

powiedz dlaczego Ty otwierasz dziób skoro guzik wiesz :wstyd: ??
owszem temat jest o turbinach bmw ale reszta twojego postu to herezje.
Międzyinnymi Garrett robi turbiny z łożyskami kulkowymi , a można je poznać bo sumbolach BB w kodzie produktu czyli Ball Berings .
Mają również swoje wady ale szybciej się wkręcają niż slizgowe.
jeden z pierwszych z brzegu linków:
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php? ... 16a2a96247
następnym razem jak nie jesteś pewny to pogoogluj przynajmniej...

ps. sorry ale nie mogłem sie powstrzymać :]

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, 21:57 przez mcgiver, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
W pierwszej chwili miałem zamiar polemizować z kolesiem który daje link do wiertarek dentystycznych http://www.finmed.pl/index.php?k18,turbiny,,39,w-h ale przemyślałem i nie warto. Zgadzam się - ja jestem w błędzie - wy macie racje - niech wam długo służa te tocznie łożyskowane turbiny. Ja opuszczam to forum bo jego poziom merytoryczny jest poniżej poziomu.


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, 21:57 przez lizardking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1699
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
lizardking napisał(a):
pajac daje link do wiertarek dentystycznych

sorry pomyłka .
a pajaca sobie w rodzinie poszukaj
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php? ... 16a2a96247

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL