BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 10:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] twardy pedał hamulca
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 06:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
witam! czytalem podobne tematy ale u mnie jest troszke inaczej, a mianowicie jak auto postoi pare godzin to pedal robi sie jak skala i wogole nie hamuje dodam ze temp jest powyzej 10st C (wciskam sprzeglo i auto jedzie) po dopaleniu hamulec wraca do normy i jest miekki i hamuje jak trzeba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
to jest normalne ze pedal w momencie wylaczenia silnka jest twardy i to nie tylko po godzinie
jak wylaczysz silnik i popompujesz pedal pare razy tez bedzie twardy

po prostu jak masz wylaczony silnik to nie dziala serwo
po wlaczeniu silnika zaczyna pracowac i hamulec lepiej i latwiej hamuje, nie trzeba uzywac duzej sily nacisku stopy na pedal

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 09:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Jesli na wyłączonym silniku masz tzw. twardy pedał hamulca to jest to normalne zjawisko, natomiast nie normalne byłoby gdyby pozostawał twardy po uruchomieniu silnika (wtedy oznaczałoby że masz padniete serwo, albo podcisneinie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 10:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
ventola, tak wiem ze jak jest twardy po odpaleniu to jest zle ale tu chodzi o to ze nigdy tak nie bylo ze wsiadam do auta wciskam sprzeglo i hamulec zeby odpalic auto a auto mi zjezdza bo pedal jest twardy jak skala inic nie przyhamuje, zawsze tak bylo ze zanim odpalilem moglem przychamowac ze 2 razy i dopiero robil sie twardy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
Jesli po odpaleniu jest normalny hamulec czy tam pedal to wszystko jeste w pozadku.A ztego co mi wiadomo przy zgaszonym aucie gy pedal jest twardy jak skala to raczej nie bedzie chamowal chyba ze go naprawde mocno wcisniesz.Czyli tak jak chlopaki wyzej pisali :P

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
STREETMANis, ale problem pojawil sie 2 dni temu zawsze mozna bvylo przychamowac na zgaszonym silniku jest to nie 1 moje auto i nigdy takiego problemu nie mialem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
serwo działa ale jest nieszczelne i po wyłączeniu silnika podciśnienie znika od razu i pedał się stawia ;)

Serwo by działać potrzebuje podciśnienia produkowanego przez chodzący silnik. Nie wiem jak jest w naszych autach ale zapewne jakimś wężyk z podciśnieniem biegnie od silnika do serwa i może on jest gdzieś strzelony?

Nie wiem czy dobrze kombinuję jak coś to mnie poprawcie :D
Nigdy serwa w ręku nie miałem ........ narazie :hyhy:

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
podłączam sie do tematu. u siebie zaobserwowałem podobne zjawisko:

- po dłuższym postoju, gdy auto jest ciut pochylone do tyłu - pedał hamulca jest twardy,
- po myciu auta, w tym i felg na myjni ręcznej wodą pod ciśnieniem pedał hamulca "chlupie", jakby gdzieś do układu dostawała się woda...??
- tej zimy, jak auto postało na mrozie kilka dni pedał hamulca zamarzł... musiałem uruchomic silnik na jakieś półtorej godziny, żeby auto zaczęło wreszcie hamowac i żebym mógł wrócic z urlopu sylwestrowego do domu...

mało tego... wspominałem o tym zamarznięciu mojemu mechanikowi, ale nic nie znalazł... gdzie szukac problemu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
bierute napisał(a):
podłączam sie do tematu. u siebie zaobserwowałem podobne zjawisko:

- po dłuższym postoju, gdy auto jest ciut pochylone do tyłu - pedał hamulca jest twardy,
- po myciu auta, w tym i felg na myjni ręcznej wodą pod ciśnieniem pedał hamulca "chlupie", jakby gdzieś do układu dostawała się woda...??
- tej zimy, jak auto postało na mrozie kilka dni pedał hamulca zamarzł... musiałem uruchomic silnik na jakieś półtorej godziny, żeby auto zaczęło wreszcie hamowac i żebym mógł wrócic z urlopu sylwestrowego do domu...

mało tego... wspominałem o tym zamarznięciu mojemu mechanikowi, ale nic nie znalazł... gdzie szukac problemu??


A wycieków nigdzie nie masz, tzn nie dolewasz płynu ? Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
look4s, ja bym na to stawiał, wszystko działa tylko znika ciśnienie,
StraHu napisał(a):
po wyłączeniu silnika podciśnienie znika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
AC_SCHNITZER napisał(a):
look4s, ja bym na to stawiał, wszystko działa tylko znika ciśnienie,
StraHu napisał(a):
po wyłączeniu silnika podciśnienie znika
i sprawdz czy z tym cisnieniem nie znika płyn hamulcowy :] :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
powim tak, cos mi tam kapie dzis jade do mechanika sprawdzic co to za wycieki moze to bedzie to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 08:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
bierute napisał(a):
podłączam sie do tematu. u siebie zaobserwowałem podobne zjawisko:

- po dłuższym postoju, gdy auto jest ciut pochylone do tyłu - pedał hamulca jest twardy,
- po myciu auta, w tym i felg na myjni ręcznej wodą pod ciśnieniem pedał hamulca "chlupie", jakby gdzieś do układu dostawała się woda...??
- tej zimy, jak auto postało na mrozie kilka dni pedał hamulca zamarzł... musiałem uruchomic silnik na jakieś półtorej godziny, żeby auto zaczęło wreszcie hamowac i żebym mógł wrócic z urlopu sylwestrowego do domu...

mało tego... wspominałem o tym zamarznięciu mojemu mechanikowi, ale nic nie znalazł... gdzie szukac problemu??


Mistrzu masz nieszczelne serwo i dostaje ci się do niego woda, któwa zacieka z podszybia. Częsta przypadłość E39. Sprawdż czy przypadkiem nie ma sparciałej gumy.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 09:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
El-Tomaso, a sama gume mozna wymienic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 09:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Nie sądzę ale można by spróbować. Tylko gdzie taką gumę dostaniesz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Bobby_Valentino napisał(a):
A wycieków nigdzie nie masz, tzn nie dolewasz płynu ? Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy ?


a cholera wie... choc ostatnio wymieniali mi tarcze i klocki, więc na pewno sprawdzili...


hehehe... "na pewno"... ale to musiało naiwnie zabrzmieć... :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: BMW
look4s napisał(a):
ventola, tak wiem ze jak jest twardy po odpaleniu to jest zle ale tu chodzi o to ze nigdy tak nie bylo ze wsiadam do auta wciskam sprzeglo i hamulec zeby odpalic auto a auto mi zjezdza bo pedal jest twardy jak skala inic nie przyhamuje, zawsze tak bylo ze zanim odpalilem moglem przychamowac ze 2 razy i dopiero robil sie twardy


Odgrzeję temat. Od niedawna mam dokładnie ten sam objaw. Wydaje mi się, że wcześniej tak nie miałem, zawsze mogłem trochę przyhamować przed włączeniem silnika. Ostatnio miałem ściągany kolektor ssący w aucie, nie wiem czy przypadkiem niema to jakiegoś związku, może coś zostało źle podłączone. Czy autor tematu rozwiązał już tą zagadkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] twardy pedał hamulca
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
autor tematu olal sprawe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] twardy pedał hamulca
PostNapisane: 3 września 2012, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: BMW
A u mnie samo się naprawiło :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] twardy pedał hamulca
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e39 520i
Ja mam tak samo jak kolega który zakładał temat, tzn.: przed odpaleniem nie mogę nawet delikatnie podhamować - auto zjeżdża, dodatkowo przy mrozie muszę czekać aż przyjdzie odwilż żeby hamulce wróciły, jak jest zimno pedał hamulca jest twardy nawet po odpaleniu. Po myjce bulgotanie pedału też występuje.
Ja stawiam na serwo tak jak większość, chętnie bym pogrzebał sam, ale z braku czasu oddaję auto do mechaniora, ma posprawdzać podciśnienie i to co może dolegać, oprócz serwa. W razie czego kupiłem oczywiście używane serwo.
Jutro, albo pojutrze postaram się napisać co i jak było u mnie, oczywiście jak będę wiedział.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL