BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 10:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] chiptuning czy pomaga? czy wiecej pali?
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 22:04 
witam
posiadam bmw e36 316 104konie.chcialbym kupic chiptuning czy ktos z Was to ma? pomaga naprawde to cos? i jak ma sie ta modernizaja do spalania benzyny? wiecej bedzie mi palic?


Ostatnio edytowano 14 kwietnia 2009, 00:03 przez tovisto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 01:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
przy tak małym silniczku i mocy nie bedzie oszałamiającej zmiany osiągów,a szczególnie jeśli jest to benzyna. Moim zdaniem szkoda kasy na chip benzyniaka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 08:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
odezwij sie kolego do bagora z forum bmw-klub.pl ;)
Sprzedaje on b.dobre chipy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Moja 316stka jest zczipowana i zbiera się znacznie lepiej niż przed wgraniem...spalanie nie zwiększyło się jakos 'odczuwalnie', krótko mówiąc opłaca sie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 19:33 
ahahahh dobre sobie.

to są boksy, które oszukują czujniki i tyle (nie pamiętam dokładnie które). przyrost- będzie przyrost, ale nie wielki, po prostu więcej paliwa trochę daje ecu silnikowi i tyle, żadnej filozofii, ani map tam nie ma, ale za to żadnych testów emisji spalin taki samochód nie przejdzie heheheh

Pablosek napisał(a):
i zbiera się znacznie lepiej


znacznie? co znaczy znacznie? bardziej psychotuning. Ptysiek też mówił, że znacznie lepiej jeździ (ten sam silnik) itd. itd. porównywałem filmy jego i moje i jeszcze mi wychodziło za każdym razem, że moja seria nieznacznie szybsza :wstyd:

Sam też byłem tak głupi, żeby to testować, bo każdy zachwalał, efekt był taki, że faktycznie może nieco inaczej się wkręcał silnik, za to na jałowych obrotach w ogóle nie chciał pracować równo i jeszcze dostałem cynk, że u mnie coś nie działa :ok: a na zwykłym ori boxie chodzi mi równo jak szwajcarski zegarek :ok:

Ja tam nie polecam boxów, lepiej wymienić świece, filtry i olej za tą kasę, najprawdopodobniej efekt polepszenia osiągów będzie podobny, a jak już koniecznie coś chce się zmieniać w silniku, to polecić mogę wkładkę bawełnianą filtra powietrza KN.

Co innego jednak strojenie ECU pod konkretne przeróbki. To ma sens, a niekiedy jest wręcz wymagane, żeby wykorzystać potencjał np. ostrzejszego wałka rozrządu.

Z resztą... co ja tam się znam ;)

http://www.autocentrum.pl/go/338__Chipt ... 04315.html


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jestes w błedzie...To nie jest box tylko chip z superchips.uk
Mapy sa w nim bardziej dopracowane niz w serii.
Mówie to z własnego obiektywnego wrażenia.Kolega ma 318is i załozył sobie własnie ten chip.Fura pali mniej przy normalanej jezdzie oraz czuć ze zbiera sie od wczesniejszych obrotów niz normalnie.Sam zamierzam załozyc go do swojej 320i ale to dopiero za jakies 2-3 tygodnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
Fryderyk napisał(a):
znacznie? co znaczy znacznie? bardziej psychotuning. Ptysiek też mówił, że znacznie lepiej jeździ (ten sam silnik) itd. itd. porównywałem filmy jego i moje i jeszcze mi wychodziło za każdym razem, że moja seria nieznacznie szybsza


Dokładnie tak! Mój kolega po zrobieniu wydechu u Tomali odczuł wspomnianą znaczną różnicę, stwierdził, że czuć przyrost mocy... po odwiedzeniu hamowni, gdzie wyszło, że zamiast pierwotnych 250KM ma 230 jego mina była bezcenna :D

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
nakręcić filmiki z przyspieszenia przed chipem i po, bedzie jasność :] proste :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jak bede miał to napewno nakrece ;)

A po za tym jakby to była naprawde wielka farsa to na bmw-klub.pl nie byłoby takich pozytywnych opinii na temat tego chipa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Po pierwsze jeśli masz (jak masz) 104 km to sądzę, że jakieś 8KM to max co może Ci dać taki chip i takiej różnicy nie będzie czuć. Tak jak napisał fryderyk to będzie co najwyżej psychotuning;/

Nie to żebym był przeciwnikiem chipów ale uwierzcie mi i innym, że przy 1.6 tej różnicy naprawde nie będzie.

A najlepiej to każdą taką modyfikację sprawdźcie na hamowni czy na G-techu to się przekonacie.

U mnie po chipie z 194 zrobiło się 214km i moment z 225 podskoczył do 260nm i dużo niżej dostępnych i taką dopiero różnice jest czuć.
Ale i tak gościu który pisał program robił to bardzo niechętnie bo powiedział, że programy przy benzynie zmienia bardzo niechętnie bo te ewentualne przyrosty są naprawdę niezauważalne...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 22:26 
pszczolek napisał(a):
Jestes w błedzie...To nie jest box tylko chip z superchips.uk
Mapy sa w nim bardziej dopracowane niz w serii.


:zdziwko:

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Jakie mapy :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Będzie przyrost, bo to oszukuje czujniki, ale tam nie ma żadnych map. Pic na wodę. Ludzie pojęcia nawet nie mają co wkładają do samochodów :ok:

Niech sobie będzie +5PS i co z tego, jak silnik narażony jest na

Jaja jak berety. Poczytajcie ludzie link który dałem, opisuje dokładnie to, o czym ja pisałem (choć wkleiłem 1. z brzegu, najpierw wkleiłem, potem czytałem :wstyd: )

Hmmm jakieś spece z superczips mają być lepiej obeznani, niż inżynierowie z BMW :-k

Zakładajcie boxy, strumienice, stożki, ringi i znaczek ///M, na pewno odczujecie dużą różnicę +50PS :ok:

pszczolek napisał(a):
A po za tym jakby to była naprawde wielka farsa to na bmw-klub.pl nie byłoby takich pozytywnych opinii na temat tego chipa ;)


Jedzmy kupę. Miliony much nie mogą się mylić :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 02:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 19
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: M52TUB20
Fryderyk napisał(a):
Jedzmy kupę. Miliony much nie mogą się mylić :super:


:rotfl: dobre :rotfl: dobre :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 05:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Cytuj:
Jakie mapy :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Będzie przyrost, bo to oszukuje czujniki, ale tam nie ma żadnych map. Pic na wodę. Ludzie pojęcia nawet nie mają co wkładają do samochodów :ok:

Niech sobie będzie +5PS i co z tego, jak silnik narażony jest na

Jaja jak berety. Poczytajcie ludzie link który dałem, opisuje dokładnie to, o czym ja pisałem (choć wkleiłem 1. z brzegu, najpierw wkleiłem, potem czytałem :wstyd: )

Hmmm jakieś spece z superczips mają być lepiej obeznani, niż inżynierowie z BMW :-k

Zakładajcie boxy, strumienice, stożki, ringi i znaczek ///M, na pewno odczujecie dużą różnicę +50PS :ok:

pszczolek napisał/a:

A po za tym jakby to była naprawde wielka farsa to na bmw-klub.pl nie byłoby takich pozytywnych opinii na temat tego chipa ;)


Jedzmy kupę. Miliony much nie mogą się mylić :super:


Kazdy zrobi jak uważa ale w Twoim wypadku to poprostu czysta nie wiedza..na temat tuningu.Owszem sa chipy typu oszukaj czujnik temperatury silnika oraz czujnik temp przepływu powietrza ze samochód lepiej(*niby) chodzi bo pracuje nonstop na ssaniu :]

I na koniec jeszcze raz... Kupcie, sprawdzcie i dopiero oceńcie..a nie wyssysajcie opiny z palca lub opartych na innym swoich doswiadczeniach z tej dziedziny :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:07 
pszczolek napisał(a):
Kazdy zrobi jak uważa ale w Twoim wypadku to poprostu czysta nie wiedza..na temat tuningu.


Dobrze, widzę, że Ty się znasz, jak będę myślał o TUNINGU, zgłoszę się do Ciebie.

Boks, czy nie boks, nie ma znaczenia jak to się nazywa.

Widzę, że masz o wiele większe pojęcie o tym temacie, niż spece z Dekra, oraz doktorki z mojego wydziału, którzy na hamowniach Schencka ze wszystkimi analizatorami robili testy takich wynalazków :ok:

Efekt- mały przyrost i 3x większa emisja spalin :ok:

http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 38749.html

Cytuj:
Tuning elektroniczny

Chip tuning silników atmosferycznych ( to znaczy - bez doładowania) o niedużej pojemności skokowej silnika, nie przekraczającej 1,6 l. nie daje pozornie znaczących efektów. Najczęściej zwyżka mocy oscyluje w okolicy 8% a momentu w granicy 10%. Jednak w porównaniu z innymi formami tuningu opartego zwłaszcza o montaż różnych gadżetów tuningowych ( nieśmiertelne : magnetyzery, sportowe świece, sportowe filtry, dodatki do paliw i oleju) efekty są zdecydowanie lepsze przy wyraźnie niższych kosztach.Relatywnie najlepsze efekty mogą być oczekiwane w kompaktowych, najtańszych samochodach oraz w silnikach o dużej pojemności skokowej. Przesuwanie maksymalnych dopuszczalnych obrotów silnika poza zakres działania fabrycznego limitera obrotów w granicy 10%, w celu osiągnięcia wyższej maksymalnej mocy silnika, jest bezpiecznym rozwiązaniem dla silnika pod względem jego trwałości. Szczególnie w samochodach użytkowanych na terenach górzystych ma to pewien sens. Jeśli jednak wykonawca chiptuningu w przypadku silnika atmosferycznego zacznie wabić Was zwyżką mocy ponad 10% lub 15% to szybko uciekajcie od takiego fachowca bo po prostu szuka "frajera na kajak".
Od niedawna, właśnie w silnikach atmosferycznych stosuje się doskonalszą formę tuningu elektronicznego polegającą na montażu różnych dodatkowych modułów cyfrowych zwanych - Piggiback. Jest to jednak drogie rozwiązanie i dlatego z reguły stosuje się je tylko w samochodach wyczynowych. Istota ich działania polega na tworzeniu nowych map sterowania silnika poprzez strojenie na hamowni lub w warunkach trakcyjnych parametrów silnika w zakresie takich wartości jak :

Tworzenie nowych map paliwa i zapłonu dla :

* biegu jałowego silnika
* pośrednich czy też częściowych otwarć przepustnicy
* pełnego otwarcia przepustnicy
* stworzenie dwóch map przełączanych w czasie rzeczywistym dla jazdy z pełną mocą lub w trybie ekonomicznym lub możliwość stworzenia odpowiednika mapy kontroli startu ( Launch control).

Jest to do tej pory najdoskonalsza forma tuningu elektronicznego silników atmosferycznych. Jest jeszcze wyższa forma polegająca na montażu dodatkowego programowanego komputera, który przejmuje wszystkie funkcje seryjnej ECU, i w którym należy stworzyć od podstaw wszystkie mapy spędzając co najmniej kilka dni na hamowni obciążeniowej. Najbardziej znanym jest MOTEC przy użyciu którego można stworzyć prawdziwą mapę procedury startu a także odtworzyć całą historię z eksploatacji silnika co ma duże znaczenie w przypadku wyczynowych kierowców wskazując czy właściwie wykorzystywali podczas próby sportowej charakterystykę silnika.
Silniki atmosferyczne przygotowane do sportu czy wyczynu muszą być poddane ingerencji elektronicznej z pełną świadomością konsekwencji takiego rozwiązania. W tym przypadku utracenie tak cenionych zalet jak : kultura pracy silnika czy niewielkie zużycie paliwa a także podwyższona głośność pracy silnika czy znacznie mniejsza trwałość - są podporządkowane celowi nadrzędnemu, jakim jest oczekiwany radykalny przyrost przede wszystkim momentu obrotowego tak przygotowanego silnika.
Natomiast tuning elektroniczny wykonany w silnikach doładowanych daje doskonałe efekty i jedynym problemem nie jest wielkość zwyżki mocy i zwłaszcza momentu obrotowego a ustalenie rozsądnego kompromisu między zwiększoną mocą a trwałością takiego silnika. Przyjmuje się że zwyżka mocy oraz momentu w granicy do 20% nie ma negatywnego wpływu na trwałość jednostki napędowej, przy zachowaniu głównego parametru mającego bezpośredni wpływ na trwałość silnika jakim jest prawidłowy AFR (Air/Fuell Ratio - stosunek powietrza do paliwa). W tego typu silnikach nie jest żadnym problemem podniesienie mocy o 50%. Nie mniej w takim rozwiązaniu trwałość silnika i dla przykładu - kosztownego przepływomierza oraz filtra cząsteczek stałych w silnikach diesla - spada radykalnie żeby nie powiedzieć katastrofalnie. Powyższe zastrzeżenia nie dotyczą silników wyczynowych, w których wszystkie odpowiedzialne elementy są zastępowane specjalnie wykonanymi o zdecydowanie większej trwałości. W tym jednak przypadku koszt jest nieprawdopodobnie duży a trwałość silnika i tak zdecydowanie mniejsza od seryjnego.


z http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7

Czip i 1.6. No to faktycznie posiadacze 328i zaczynają czuć deptanie po piętach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
no te słowa potwierdzaja tylko to co ja napisalem.
przyrost dla 320i po chipie to 13km :] a nie 20 czy 30km :]
Dobra jak ja bede tuningował samochod to napewno skorzystam z Twoich bezcennych rad.
:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:20 
czipuj na 163PS i zatruwaj potrójnie środowisko spalinami. aha, kata też wytnij jak masz :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Katalizatora to ja juz dawno nie mam :hyhy:
a jak na przeglad sie jedzie to 30zł panu Stasiowi w kielnie i po zawodach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:32 
pszczolek napisał(a):
Katalizatora to ja juz dawno nie mam :hyhy:
a jak na przeglad sie jedzie to 30zł panu Stasiowi w kielnie i po zawodach ;)


No to nie mam pytań.

Najlepiej po wymianie oleju stary wylać do rzeki :ok:

Tyle ode mnie w kwestii TUNINGU. Wybaczcie panowie, ale to takie "zboczenie zawodowe" z tą emisją spalin.

Wszystko jest już jasne w zasadzie. Przyrost- owszem, ale nie duży i nie za darmo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 06:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Cytuj:
Wybaczcie panowie, ale to takie "zboczenie zawodowe" z tą emisją spalin.


Każdy ma fioła na jakims punkcie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
bmw e36 316i mam takie samo i jest to samochodzi do normalnej jazdy zaden czip ani zadne inne cholerstwo za psie pieniadze nic nie pomoze a raczej wykonczy silniczek. Moja rada jak Ci mało z tego silniczka to zmień na wiekszy chociazby 1.8is i juz poczujesz sporą róznice. A jak nie to zostaje jeszcze opcja zmiany autka na jakies z wiekszym motorkiem :hyhy: .
Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL