BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 03:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problemy z akumlatorem
PostNapisane: 9 maja 2009, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Zacznę od początku.
W zimie kilkakrotnie nie chciał zapalić po postoju rzędu 3 do 5 dni - ale myślałem że to w miarę normalne, pomimo że autko zimuje w murowanym garażu ale nie ogrzewanym. Problem zaczął się teraz - tak mi się wydaje że jest to już raczej problem.
W czwartek zrobiłem ok 120 km i wieczorem odstawiłem do garażu.
Dziś po południu - chcę odpalić i lipa - brak wystarczającego prądu.
Prostownik - 5 minut i zapala.

Jak Wy macie ze swoimi autami. Aku wytrzyma 3-4 max 5 dni bez jazdy?
Bo już sam nie wiem, czy zgłębiać temat i szukać, czy po prostu za mało jeżdżę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Kyau napisał(a):
Aku wytrzyma 3-4 max 5 dni bez jazdy?

wytrzyma wytrzyma...
zdejmij kleme z aku podlacz do niej jeden przewod miernika a drugi do aku bieguna z ktorego zdjales kleme... bez znaczenia ktora zdejmiesz. miernik ustawiony na amperomierz. zamknij normalnie auto i zobacz jaki pokazuje Ci pobor prądu. powinno byc nie wiecej niz 100mA. jesli jest wiecej to cos kradnie Ci prad...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Dzięki bardzo.
Zaraz lece i to sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
U mnie trzyma 2 tygodnie bez jazdy nawet w zimie.

Zrób tak jak pisze eagle lub tak:

Odepnij ujemną klemę akumulatora i zostaw auto na noc lub kilka dni przed próbą odpalenia auta podłącz z powrotem akumulator. Jeśli odpali tzn że jest ok.
Ta próba pozwala sprawdzić, czy coś Ci prąd pożera w aucie

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 22:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Sprawdz tez jakie masz ladowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
eagle, radzi dobrze z tym że w BM-kach przez chwilę po zamknięciu auta pobór może utrzymywać się w okolicach 750mA po czym zaczyna spadać (MAX po 15min) w zależności od wyposażenia, pobór na postoju nie powinien przekroczyć 130mA. Oczywiście większość aut ma pobór nie przekraczający 100mA.
Tak czy tak ważne jest żeby w aucie nie świeciły się żadne żarówki radia itp.
Nawet przy poborze prądu 130 mA x 24h pobór = 3,12Ah na dobę, czyli przy założeniu że masz akumulator 65Ah prąd zostanie wyssany po 20 dniach bez odpalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak jeszcze w ramach uzupełnienia, zwykłym małym miernikiem można z reguły mierzyć prąd stały max do 10A.
Żeby nie przyszło komu do głowy mierzyć prądu na chodzącym silniku, a broń Boże prądu rozruch bo z miernika w najlepszym wypadku zostanie obudowa :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Witam po krótkiej przerwie.
Miałem mierzyć ten prąd już w niedziele, ale mój stary miernik coś zaniemógł.
Dziś zanabyłem inne cudo i potrzebuje wskazówek jak podłączyć go żeby nic się nie zjarało, gdyż z elektryką u mnie nie za bardzo.
Wklejam link do zdjęcia miernika i proszę o pomoc jak to podłączyć prawidłowo.

http://img135.imageshack.us/img135/2543/dsc00458h.jpg

Podejrzewam że wskazówka ustawiona ma być na 1 (200mA) a ta czerwona wtyczka w gnieździe 4?
Dobrze myśle???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
Kyau, ja bym radzil na pierwszy pomiar pozostawic przewody w takim polozeniu jak sa na zdjeciu, a pokretlem ustawic na 10A, bo jesli pobierany prad bedzie wiekszy niz to zakladane 100mA to miernik Ci sie uszkodzi... bo tak jak pisal kolega wyzej, ze poczatkowo prad pobierany moze siegac nawet 750mA co trzykrotnie przewyzszy zakres miernika
mam nadzieje, ze zrozumiales :P
pozdrawiam i zycze powodzenia

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
no tak, zrozumiałem i dzięki za radę...
jurto mierzę i zobaczymy co się okaże...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
No i pomierzone:
Mierzyłem w ten sposób:
1. Zamknąłem auto ( z kluczyka - nie używając/uzbrajając alarmu)
2. Odpiąłem klemę "-" (masa)
3. Do klemy "masa" podpiąłem jeden koniec próbówki miernika, a do akumulatora (strony"-") drugi koniec miernika
Miernik ustawiony na 10A i wynik:
0.04 zmieniający się co 2 sekundy na 0.05 i tak w kółko 0.05 na 0.04

Podpiąłem aku do auta i wróciłem po 15 min. Pomierzyłem raz jeszcze w identyczny sposób i wynik był taki sam.

Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Kyau, niedawno ojciec w swoim mercu e-klasse mial problem z pradem ... po wizycie u elektryka dowiedzialem sie ze dopuszczalny jest pobor 0,02 a nawet 0,03 ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Czyli chcesz powiedzieć, że wszystko jest w normie?

W takim razie aku byłby już do wymiany???:zalamany:
Kupiłem go w pierwszej połowie 2007r.
Podobno oryg. Bosh Silver


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
no wiesz, slyszalem ze kazde rozladowanie akku do 0 skroca jego zywotnosc .... ja Pamietam swoj w zime w mrozy -25 nosilem do domu, nie ze strachu ze nieodpale tylko jakos tak dla komfortu psychicznego - lubie dbac o to co mam, co prawda kumple tlumacza mi ze to bez sensu, bo akku jest roczne i nie ma zadnych problemow z odpalaniem, ale ja uparty jestem i robie po swojemu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 01:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kyau napisał(a):
Czyli chcesz powiedzieć, że wszystko jest w normie?

W takim razie aku byłby już do wymiany???:zalamany:
Kupiłem go w pierwszej połowie 2007r.
Podobno oryg. Bosh Silver


a wiesz ze podobno czasami nawet nowy-kilkumiesieczny akumulator ma jakas wade i pada. ostatnio kupilem nowy akumulatorek( KAGER) i znajomy w sklepie mi powiedzial ze teraz akumulatory sa robione pod okres gwarancji (ja mam 2lata) i potem moga juz padac, ale na to nie ma reguly moze sluzyc jeszcze lata ale moze tez nie, ale w kazdym badz razie gwarancji nie ma :] :] :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 06:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Swinoujscie
czesc.tak czytajac ostatnie odpowiedzi to co do akumulatorow to mam podzielone zdania.pare miesiecy temu jezdzilem ciezarowka i wozilem akumulatory z pod poznania jak raz weszlem na hale i zobaczylem cos takiego jak mala tasma produkcyjna byl taki maly regal z poleczkami a na poleczkach byl naklejki z roznymi markami aku czyli jakie jest zapotrzebowanie na aku to takie naklejki naklejaja,a akumulatory mieli dostarczane z centry.reszte sami sie domyslcie.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 08:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Centra to nie jest zła firma. Lepiej kupić oryginalny Centra Futura (nikt tego nie podrabia) który jest bardzo dobrym akumulatorem (Centra daje 3 lata gwarancji na niego), niż jakiegoś Bosch-a niewiadomego pochodzenia jak pisze raftersik,

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 12:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Toudi napisał(a):
Centra to nie jest zła firma. Lepiej kupić oryginalny Centra Futura (nikt tego nie podrabia) który jest bardzo dobrym akumulatorem (Centra daje 3 lata gwarancji na niego), niż jakiegoś Bosch-a niewiadomego pochodzenia jak pisze raftersik,


Zgadzam się z tobą Toudi, Centra Futura to dobry wybór. Sam taki kupiłem (60 za ~280zł) i jestem z niego bardzo zadowolony - jeszcze mnie nie zawiódł :) A nawet jeśli coś będzie szwankować to mam gwarancje na 3 lata .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
reasumując - z elektryką w moim samochodzie jest OK?
Pobór prądu rzędu (0,4A) 400mA jest w normie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Kyau napisał(a):
reasumując - z elektryką w moim samochodzie jest OK?
Pobór prądu rzędu (0,4A) 400mA jest w normie?

no co TY??? za dużo w czasie uśpienia nie więcej niż 100mA i to chyba jak masz farelkę włączoną :hyhy: poważnie za dużo!!! odłączaj po bezpieczniku i patrz czy spada po niżej 100mA przy którymś trafisz i wytypujesz złodzieja prądu. nie zapomnij o przekaźnikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL