BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] jaka reakcja po wykreceniu korka wlewu oleju?
PostNapisane: 6 lutego 2007, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam, wszystkich...Jestem nowy na tym forum...odrazu mam pytanie. Jak powinien zachowywac sie samochod po wykreceniu korka wlewu oleju?Dzisiaj to zrobilem, odkrecilem...i samochod chodzil, wiadomo troche glosniej, ciutke nim telepalo...spojrzalem na obroty i praktycznie sie nie zmienily...czy mam cos nie tak z silnikiem??Slyszalem juz tyle opinii na ten temat, ze naprawde mam juz metlik w glowie :wstyd: ...tak wiec, moze mi ktos pomorze??


Ostatnio edytowano 7 lutego 2007, 00:11 przez Kisiel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Teoria mówi iż zdrowy silnik powinien kuleć, telepać się, dusić..... a najlepiej żeby zgasł.
Źle by było jeżeli przed i po wykręcieniu korka silnik chodziłby tak samo.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ehhh, kurde to co, znaczy ze mam silnik dupniety????Zero oznak jakiego kolwiek zuzycia...wkreca sie normalnie, przyspieszenie ma...cholera zawsze cos :niepewny: , co ja mam teraz z tym zrobic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: KrakĂłw
Pułkownik Zuber napisał(a):
Teoria mówi iż zdrowy silnik powinien kuleć, telepać się, dusić..... a najlepiej żeby zgasł.
Źle by było jeżeli przed i po wykręcieniu korka silnik chodziłby tak samo.


Obroty na biegu jałowym po odkręceniu kora oleju powinny wyraźnie spaść! Po przyłożeniu jego mają wzrosnąć do poprzedniego stanu. Tak powinien się zachować silnik prawidłowo eksploatowany i który ma przebieg deklarowany na liczniku(teoretycznie- i praktycznie). Inne zachowania -stałe obroty-mogą świadczyć o zmianach w kulturze pracy tegoż motoru ( "wyruchany" silnik... :) Sprawadź ten sposób, jest prosty i daje jakiekolwiek pojęcie o stanie kompresji.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
a nie wydaje Ci sie, że szukasz dziury w całym? skoro normalnie pracuje OK, przyspiesza dobrze i nie ma oznak zużycia to w czym problem? masz mało zmartwień w życiu?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
:rotfl: czyli teoretycznie moja bunia jest zdrowa :rotfl: ostatnio dolewalem oliwy i zapomniałem korka zakręcić :rotfl: nie chciała iść, kulała itp...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
w 1,6 (m40)jest tak ze jak odkreci sie korek to obroty gwałtownie spadaja,silnik prawie gasnie a potem obroty wracaja do normy(sprawdzałem to na zdrowiutkim egzeplarzu).Natomiast w m50 nie zmienia sie nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 06:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
bartus napisał(a):
a nie wydaje Ci sie, że szukasz dziury w całym? skoro normalnie pracuje OK, przyspiesza dobrze i nie ma oznak zużycia to w czym problem? masz mało zmartwień w życiu?

Bardzo dobrze, ze mnie opieprzyłeś...chyba kurde jestem przewrazliwiony juz za mocno... :niepewny:


Ostatnio edytowano 7 lutego 2007, 15:38 przez Kisiel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 07:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
miasto Smoka napisał(a):
Pułkownik Zuber napisał(a):
Teoria mówi iż zdrowy silnik powinien kuleć, telepać się, dusić..... a najlepiej żeby zgasł.
Źle by było jeżeli przed i po wykręcieniu korka silnik chodziłby tak samo.


Obroty na biegu jałowym po odkręceniu kora oleju powinny wyraźnie spaść! Po przyłożeniu jego mają wzrosnąć do poprzedniego stanu. Tak powinien się zachować silnik prawidłowo eksploatowany i który ma przebieg deklarowany na liczniku(teoretycznie- i praktycznie). Inne zachowania -stałe obroty-mogą świadczyć o zmianach w kulturze pracy tegoż motoru ( "wyruchany" silnik... :) Sprawadź ten sposób, jest prosty i daje jakiekolwiek pojęcie o stanie kompresji.
Pozdrawiam


Opisane troche malo tresciwie i ogulnie, malo mozna z tego wywnioskowac.
Obroty spadaja poniewaz spada cisnienie pod pokrywa ( podczas pracy silnika ma on takie samo cisnienie pod pokrywa jak i w misce) gdy obroty nie spadaja przy odkreceniu korka moze znaczyc to iz dolot jest gdzies nie szczelny lub cos innego co lapie lewe powietrze i otwarcie korka nie robi roznicy bo cos innego zmienia cisnienie.Obroty dlatego skacza i silnik sie dlawi poniewaz przeplywomierz daje komputerowi takie dane jakie powinny byc na temat docierajacego tlenu do silnika a jakies nieszczelnosci to zaklucaja i motor dostaje za duzo powietrza w porownaniu do mieszanki.
[Na podstawie innych postow ]
Pzdrawiam.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Ostatnio edytowano 7 lutego 2007, 07:45 przez szwedu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 08:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
a gdyby brał lewe powietrze to przy zakręconym korku pracowałby dobrze?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 09:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
bartus napisał(a):
a gdyby brał lewe powietrze to przy zakręconym korku pracowałby dobrze?


jak jest rozgrzany to na wolnych tak :) wiem z doswiadczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 09:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tak wiec w mordeczke...skoro wszystko u mnie dziala, to chyba nie mam sie co na zapasa martwic????Zreszta jak czytalem opienie z innych forow to kazdemu jakos inaczej dziala...jednym gasnie, jednym troszke telepie i chodzi normalnie...cuda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 13:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
wg mnie tak powinno być - silnik pracuje... odkrecasz korek, możliwe delikatne drgania (mniej równa praca) i nic poza tym.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 15:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No i oka, nie bede sie tym przejmowal...jak wszystko chodzi to napawno jest ok :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: KrakĂłw
Kisiel, czytając na forum i studiując ten temat to rzeczywiście nie powinieneś mieć obaw co do stanu motoru, wnioskując po tym wszystkim.
Poprostu niech się dobrze buja ten motorek i już. OK!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 18:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No i wszystko jasne...jeszcze zaleje ceramizera i bedziemy sie dalej bujac... :hyhy: :rotfl: , dziekuje koledzy!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
może skocz na hamownie jak chesz mieć 100% pewności co do stanu silnika :hyhy:

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Przeciez mielismy sie razem wybrac...wezmiemy Radzka, Macka hyhyhy i reszte, moze nas taniej policza...a co do silnika to spoko, juz ja go kilka razy posprawdzalem :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL