BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 09:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 17 maja 2009, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Dzis postanowilem sprawdzic sprawnosc swojego czujnika za pomoca miernika (tak jak napisano w "sam naprawiam bmw"). Poniewaz od jakiegos czasu borykam sie z niedoborem mocy, falowaniem obrotów, lekkimi strzalami w kolektor oraz wydech, slyszalny jest takze dzwiek wtryskiwaczy. Po przeczytaniu paru tematów doszedlem do wniosku ze winny bedzie owy czujnik.

w "sam naprawiam" napisane jest cos takiego:
Obrazek

tak wiec wypiąłem go i zaczałem sprawdzac:
miedzy 1-2 pinem opór wynosił tyle(mierzone 2 razy na roznych ustawieniach miernika):
Obrazek
oraz:
Obrazek

natomiat miedzy 2-3 pinem caly czas pokazywało "1". nie reagowalo na przelaczanie miernika, zamiany kabli. A przeciez powinno pokazywac ponad 10M ohmów :kwasny:


Stand wnioskuje ze mam nie sprawny ten czujnik. Jesli sie mylę to mnie poprawcie. Może złe sie do tego zabrałem ? Zle cos podlaczylem i stad takie wyniki? Jesli tak to piszcie.

Ewentualnie mam prośbę do kogoś kto posiada taki czujnik (na wierzchu) zeby sprawdził w nim opory. Bylbym bardzo wdzieczny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 11:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Po pierwsze to najlepiej było by wyjąć czujnik do pomiarów, bo wskazania mogą być zależne od ustawienia wałka względem czujnika.
Po drugie za nim wymienisz czujnik wymień baterię w mierniku, bo na jednym z foto widać kontrolkę. Słabe zasilanie powoduje znaczne zmiany wskazań miernika, więc warto zainwestować w baterię 9V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
co do tego wskazania między pinami 2-3 to tej jedynki nie pokazywało czasami po lewej stronie??? to oznacza nieskończoność , koniec zakresu, bo ten miernik ma maksymalny zakres 2MOhm więc nie zmierzysz nim czy jest 10 MOhm tylko dla każdej wartości większej od 2MOhm wskaże właśnie tą jedynke po lewej stronie

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jak Ty kolego chcesz zmierzyć rezystancję 10 Mohm na mierniku o maksymalnym zakresie 2 Mohmy

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
cfaniak, dzieki za sluszna rade. jutro sprawdze jeszcze raz czy jedynka wyswietla sie po prawej czy po lewej stronie.

a co konkretnie powinno sie dziac przy odpietym czujniku? bo moje auto bez niego nawet nie chcialo zapalic (wiec moze jednak jest sprawny?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 09:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
majler, na pewno odpiłeś dobry czujnik??
Kostka złącza czujnika położenia wałka rozrządu i położenia wału są obok siebie, więc jeżeli nie tą kostkę wypiłeś do dlatego auto nie chciało odpalić.
Jest jeszcze druga opcja. Mianowicie na własne patrzałki widziałem jak w E39 528i silnik M52, koledze padł czujnik położenia wału, a auto byle jak, ale chodziło, nie chciało odpalić jak wypiło czujnik wałka :zdziwko: (prawdopodobnie do odpalenia silnika w BM-ce potrzebny jest minimum jeden z tych czujników)
Więc spróbuj wypiąć tę drugą kostkę, jeżeli silnik odpali, to padł Ci ten drugi czujnik.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Toudi, własnie wczoraj kombinowałem z kolega mechanikiem. i tez mówił ze mial taki przypadek ze m52 2,8 zapalalo bez czujnika polozenia walu. Zaraz ide popatrzec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 10:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Toudi napisał(a):
majler, na pewno odpiłeś dobry czujnik??

odpiałem czujnik polozenia walu :wstyd:
dopiero teraz skumalem :zakrecony:

Po odlaczeniu czujnika walka rozrzadu (teraz juz wlasciwego) auto odpalilo normalnie, chodzilo tak jak zawsze. aa wiec juz pojawia sie swiatelko w tunelu ze Beta bedzie wreszcie smigac jak nalezy:D bo prawnopodobnie uszkodzony jest czujnik walka;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
auto będzie chodzić jak jest minimum jeden z tych czujników sprawny tyle że będzie słabsze i może nie równo pracować, więc np jak odpiąłeś jeden(sprawny) i nie chce odpalić to znaczy że drugi jest niesprawny. Chodzi mi o to np że jak czujnik położenia wałka rozrządu( identyfikacji pracy cylindrów) jest niesprawny to przy sprawnym czujniku położenia wału silnik będzie chodził ale paliwo wtryskiwane jest wtedy dwa razy częściej do każdego cylindra czyli np podczas suwu ssania i pracy( tyle że sie nie dostaje do cylindra podczas suwu pracy bo wiadomo zawór zamknięty) dawka wtedy jest o połowe mniejsza auto słabsze więcej pali itp

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 11:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
teraz juz wszystko wiem.

zrobilem kilkanaści KM z odpietym czujnikiem. wynik? praktycznie zero zmian.

Po zmierzeniu mojego czujnika (u elektryka na profi mierniku) wykazało:
1-2 pin = martwica, skala nawet nie drgneła.
2-3 pin = wszystko poprawnie, pokazywało powyżej 10M ohmów.

wiec musze szukac czujnika teraz. Mam osprzet Boscha. Czy czujnika z napisem BMW (oryginał) bedzie wspolpracował z moim osprzetem? Czy lepiej szukac Boscha o identycznych numerach jak mój?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 14:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
wydaje mi sie że tak, zreztą większość elementów elektryki robi Bosch, jak kupisz konkretnie do tego modelu to powinno być ok, ale na 100% w tej kwesti to nie jestem pewien

a tak na marginesie....piszesz że skala nie drgnęła...robiliście to na dobrym zakresie? bo rezystancja 1 Ohm to mała , więc mam nadzieje że dobrze dobraliście zakres. Nie to żebym sie czepiał tylko czy napewno jest nie dobry ten czujnik żeby po wymianie nie okazało sie że i tak jest lipa, niby piszesz że kolega elektryk więc napewno sie zna, ale lepiej dwa razy sprawdzić niż nie potrzebnie wydać kase
pzdr

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 14:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
majler, a dzwoniłeś na serwis?? Pytałeś o oryginał??
Czasem cena jest porównywalna z podróbkami.
Tak wogóle to trudno odróżnić Bosch-a oryginał od podróby :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 18:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
cfaniak napisał(a):
a tak na marginesie....piszesz że skala nie drgnęła...robiliście to na dobrym zakresie?

robił to elektryk na profesjonalnym mierniku. (nie takim jak na poczatku ja chcialem sprawdzac)

Toudi napisał(a):
majler, a dzwoniłeś na serwis?? Pytałeś o oryginał??
Czasem cena jest porównywalna z podróbkami.
Tak wogóle to trudno odróżnić Bosch-a oryginał od podróby

znalazlem na stronie Boscha ze taki czujnik kosztuje 314zl, natomiast zamiennik firmy Hella moglbym miec za 230zl. I tu pojawia sie dylemat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Czujniki kupuj oryginalne, zamienniki sobie odpuść. Ja niestety się skusiłem, teraz zapłacę za swój błąd :wstyd: Nie jestem pewien poprawności działania tego czujnika, więc kupuję oryginalny :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Cytuj:
Czujniki kupuj oryginalne, zamienniki sobie odpuść. Ja niestety się skusiłem, teraz zapłacę za swój błąd :wstyd: Nie jestem pewien poprawności działania tego czujnika, więc kupuję oryginalny :]

Cos nie dziala Ci poprawnie z zamiennikiem? Od poczatku tak bylo czy po jakims czasie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 05:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
majler napisał(a):
Cytuj:
Czujniki kupuj oryginalne, zamienniki sobie odpuść. Ja niestety się skusiłem, teraz zapłacę za swój błąd :wstyd: Nie jestem pewien poprawności działania tego czujnika, więc kupuję oryginalny :]

Cos nie dziala Ci poprawnie z zamiennikiem? Od poczatku tak bylo czy po jakims czasie?

Niby błędu na komputerze nie ma, ale auto do końca mocy nie odzyskało, tak jak mi się wydawało zaraz po zmianie. Czujni różni się budową od oryginału (przynajmniej z zewnątrz), kilka osób ma podobne odczucia co ja. Nie mam innego na chwilową podmianę, pewnie niedługo zdecyduję się na ori, na razie mam kilka innych elementów do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
No nic. Zaryzykowalem i postanowilem zakupic oryginalna uzywke (jest identyczny jak mój). Oby wszystko było Ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam :)

Kolego daj znać czy coś się zmieni po wymianie tego czujnika bo ja też mam go do wymiany chyba. Na kompie nic mi nie wyszło ale auto po rozgrzaniu traci te NM poniżej 4tys.obr. :(

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
piotrek8113, odłacz go i pojeżdzij bez niego. Jesli nic sie nie zmienia to prawdopodobnie czujnik do wymiany.

Tyle ze u Ciebie problem pojawia sie na cieplym silniku, wiec moze byc to wina sondy (ale nie mam pewnosci)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Toudi, i cfaniak, mam szybkie pytanie.

Jak najprostszym sposobem wymienic ten czujnik? tzn mam silnik z Vanosem tak wiec jest schowany pod spodem. Po obejrzeniu wymiane przeprowadze poprzez odkecenie tego co zaznaczylem na zdjeciu. Czy dobrze robie? czy lepiej odkrecic cos wiecej zeby uniknac jakichs niespodzianek?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL