BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] LPG do E30 318 M40 Prośba o pomoc
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Witam Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do mojej E30 Byłem się wstępnie rozeznać co i jak i znalazłem taką ofertę 2500 zł IV generacja Butla 48l w koło Pokrowiec na koło zapasowe Wlew gazu gdzie chce Nawet obok wlewu paliwa :) Lub 2900 To samo Tyle że ELPIGAZ A pierwsza jest jakaś mieszana Chciałbym przeczytać wasze opinie na temat montażu instalacji Jakie centralki najlepiej spisują się w tych silnikach Jakie wtryski i reduktory Na co zwrócić uwagę i wszystko co jest z tym związane A jeśli jest taka możliwość to może jakieś namiary na firmy montujące inst. z małopolski i wschodniej części woj. śląskiego Dzwoniłem do GODULA Moto Sport I powiedzieli mi że ze względu na wiek nie zamontują mi instalacji Bardzo się rozczarowałem tym faktem bo mają hamownie podwoziową i mogli by bardzo dokładnie zestroić instalacje - Szkoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 10:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ralliart, powiem Ci że twoje autko będzie ładnie chodzić na instalacji typu Stag 300
Co do Elpigazu to mają bardzo dobre instalacje, byle tylko nie montować ich elektroniki z NORD w nazwie, ponieważ są to bardzo zubożone wersje ich starszych braci i sióstr ;)
Zaraz mnie tu "znawcy" opykają za tę sugestię, ale..
- Brawa dla Ciebie że zdecydowałeś się na sekwencje, a nie na II generację, pomimo że niema konieczności montażu instalacji IV generacji
-Zaawansowanie układu wtrysku benzyny jest niezbyt skomplikowane w silniku M40, więc zastosowanie bardzo czułego sterownika gazowego przyniesie odwrotny efekt do zamierzonego.
W związku z tym że układ wtrysku benzyny to pół-sekwencja, dlatego odradzam wtryskiwacze typu Matrix.
Aby wystroić auto na gazie może zaistnieć konieczność dokalibrowania każdej sekcji z osobna. I znów mnie zakrzyczą że przecież większość sterowników ma opcje korekty na każdy wtryskiwacz z osobna, ale zawsze mechaniczne dogranie elementów jest skuteczniejsze i trwalsze niż jakieś tam zabiegi elektroniczne (tak jak zoom optyczny i cyfrowy w aparacie fotograficznym, żadne cyfrowe rozwiązanie nie dorówna optyce)
Dlatego według mnie znajdź dobrego montażystę który zrobi i umiejętnie wyreguluje instalację na Stagu-300 i listwie kalibrowanej Valtek (ponieważ to pół-sekwencja i czasy wtrysków benzyny mogą być stosunkowo krótki, dobrze byłoby zastosować żółte wtryskiwacze 1Ω). Cena instalacji powinna zamknąć się w 2400 pln, a uto bedzie jeszcze długo służyć.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 12:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Fajne porównanie z tymi optykami mam lepsze.

Valtek to polonez, matrix to jakieś bmw z niższej półki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 14:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pinczer, może i tak, ale to tak jakbyś BMW do Etiopi sprzedał, trzeba mieć pieniążki żeby w razie awarii móc zapłacić za naprawę, a ta nie jest tania.
Owszem, są dokładniejsze i szybsze jeżeli chodzi o dawkowanie gazu niż Valtek.
Problem tkwi w naszym zanieczyszczonym gazie, na który jak dotąd nie ma żadnych norm.
Jak Matrix zacznie umierać to tylko płakać i płacić pozostaje. Tym bardziej że padnie jedna sekcja, a musisz całą listwę wymienić.
Po co do pół-sekwencji matrix, żeby pchać się w koszta?? Wytłumacz mi logicznie jak możesz.
Nikt mnie do Matrixa nie przekona. Jak bym chciał dobrą listwę to zamontowałbym Elpigazowski I-PLUS (szczegóły na http://www.elpigaz.com/?p=pl/menu/3c/index)
Co to matrix wiedzą tylko montażyści.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak tylko wycieczka do zakładu i dokładnie dowiedzieć się jakich producentów montują podzespoły Ale boję się że w okolicy nie będzie takie zakładu co będzie montować wtryski Valtek I tym bardziej koloru żółtego :) A o co chodzi z tą "pół-sekwencją" ? A o co tu chodzi ? "-Zaawansowanie układu wtrysku benzyny jest niezbyt skomplikowane w silniku M40, więc zastosowanie bardzo czułego sterownika gazowego przyniesie odwrotny efekt do zamierzonego. "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 06:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Z tego co pamiętam żółtych valteków czyli 1 ohmowych nie produkują już.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 08:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ralliart, co do tych Valteków to ja się tak mocno nie upieram (auto będzie chodzić na valtekach 3 omowych, są jeszcze deko szybsze 2 omy), nie daj sobie założyć Matrix tylko. Wtryskiwacze mogą być inne.
Pół-sekwencja, oznacza że sygnał do wtryśnięcia benzyny nie jest na każdy wtryskiwacz osobno, ale są one spięte parami. Czyli w twoim aucie pracują po dwa. Taki układ niekiedy jest na IV generacji trudniej dograć, niż pełną sekwencje.
Jeżeli chodzi o ten efekt zamierzony, to raczej chodzi o to że wywalisz kupę kasy na jakiś sterownik, który rzeczywiście ma ful możliwości regulacyjnych, z których i tak nie skorzysta instalator regulując twoje auto, a taki sam efekt uzyskasz po zamontowaniu np. Staga-300 i kasa o wiele mniejsza.

Pinczer , Ty to strasznie zadziorny jesteś :D Żółte Valteki dalej produkują we Włoszech, tylko dystrybutorzy z Polskiego rynku je wycofują. Na pewno są tacy co jeszcze w kraju mają tego całe kartony.
Tak żartem jeszcze, to jak Cię tak obserwuję to odrazu mi się przypomina cennik który kiedyś w centrali Elpigaz widziałem, tak pod ostatni punkt mi się kwalifikujesz:

Cytuj:
Usługa podstawowa - 100 % ceny
Usługa kiedy klient patrzy na pracę mechanika - 125% ceny
Usługa kiedy klient patrzy na pracę mechanika i komentuje - 150% ceny
Usługa kiedy klient patrzy na pracę mechanika , komentuje i w dodatku wie lepiej - 200% ceny


P.S. Tylko się nie pogniewaj bo to żart miał być :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 15:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co do sytuacji "pół sekwencji" u mnie tak jest i mam stag 300. Niema on z tym żadnego problemu, sam wie co ma robić podłącza się jakby była sekwencja i tyle. Jak to jest w KME i innych wynalazkach nie wiem.

Toudi nie jest czasem tak że te jedno ohmówki wycofują bo się szybko rozlatują?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Z tego co teraz wnioskuje to w moim BMW jest pól-sekwencja wtrysku paliwa ? I dlatego zakładają instalacje IV generacji będę miał pół-sekwencje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 09:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pinczer,w KME i innych wynalazkach, jak to nazwałeś, z reguły trzeba wybrać rodzaj wtrysku benzyny, ponieważ OFFSET-y i takie tam pierdoły są inne dla różnych rodzai wtrysku.
Z tymi Valtekami w to sumie tak :P , bo z lekcji elektroniki i Prawa Ohma wynika że I=U/R
I - prąd, U-napięcie, R-rezystancja
czyli przy listwie 1 ohm i zasilaniu 12V
I=12/1=12A
Listwa z czerwonymi cewkami 3 ohm
I=12/3=4A
Prosta sprawa, drut cewki żółtej przepali się ino myk jeżeli w sterowniku LPG ustawisz zły rodzaj listwy (po wybraniu w sterowniku rodzaju listwy Valtek 1 ohm, zasilanie zostaje zmienione na 5V czyli I=5/1=5A) i tak było w większości przypadków. Dużo było zwrotów z tytułu uszkodzonych cewek wtryskiwaczy, a diler nie udowodni montażyście że uszkodzenie było z jego winy, ponieważ nie zmieniając rodzaju listwy, tym samym napięcia zasilania, traktował zwoje cewek prądem 12A i pupa.
Więc to nie jakaś wada konstrukcyjna, tylko nieuwaga ludzi miała największy wpływ na wycofanie tych wtryskiwaczy.
ralliart,
Cytuj:
Z tego co teraz wnioskuje to w moim BMW jest pól-sekwencja wtrysku paliwa ? I dlatego zakładają instalacje IV generacji będę miał pół-sekwencje

W sumie tak, tylko że trochę mylisz pojęcia ;) sekwencją przyjęło się nazywać instalacje IV generacji i takową zamontujesz w swoim aucie. To w jaki sposób LPG jest podawane do silnika zależy tylko i wyłącznie od sterownika benzyny. Jak ECU benzyny steruje każdym wtryskiem z osobna, to i ECU LPG tak robi, jeżeli steruje parami, to i gazówka tak robi.
To jak jest podane paliwo nie ma znaczenia jeżeli chodzi o pracę silnika, problem może pojawić się z dostrojeniem gazu.
Akurat silniki M40 na gazie IV generacji zachowują się bardzo ładnie i nie masz się czego obawiać montując taką instalację.
Na pewno będziesz zadowolony z osiągów, a w kieszeni parę zeta zostanie w porównaniu do jazdy na Pb.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Dzisiaj rozmawiałem z znajomym na temat ewentualnej instalacji IV generacji. Powiedział mi że założy mi reduktor KME Silver i żółte wtryskiwacze Valtek pojawił się następny problem. A mianowicie wspominał coś sterowaniu "Sirocco" Czy jakoś tak Co to jest za sterowanie? Czy spotkaliście się z takim systemem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 14:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sirocco to nic innego jak Diego firmy KME. Instalacja porównywalna z Stag-300
To ten sam poziom technologiczny.
Jak chcesz dowiedzieć się coś na temat instalacji to odwiedź stronę producenta.
http://www.kme.com.pl/
Stag i KME to podobne pod względem działania instalacje.
Tylko w tym całym Sirocco często padały diody w przełączniku, potem nie wiesz czy jedziesz na LPG czy Pb i czasami Mapsensory.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Toudi napisał(a):
Sirocco to nic innego jak Diego firmy KME. Instalacja porównywalna z Stag-300
To ten sam poziom technologiczny.
Jak chcesz dowiedzieć się coś na temat instalacji to odwiedź stronę producenta.
http://www.kme.com.pl/
Stag i KME to podobne pod względem działania instalacje.
Tylko w tym całym Sirocco często padały diody w przełączniku, potem nie wiesz czy jedziesz na LPG czy Pb i czasami Mapsensory.


Aha. Dzięki za wyjaśnienie Wszystko wskazuje na to że będę mieć zamonto waną w/w instalacje tj. reduktor KME Silver, żółte wtryski Valtec i sterowanie Sirocco

Spotkałem się z kilkoma wypowiedziami że przewody od wtrysków do dysz powinny być jak najkrótsze Rozumie że wtryski montowane są na kolektorze ssącym i połączone są przewodami z dyszami wkręconymi do kolektora.

A jak wygląda sprawa z dyszami ? Jest jakaś zasada z ich doborem, montażem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Zgadza się powinny być jak najkrótsze, przy czym w miarę równe długości powinny mieć.
Króćce w kolektorze powinny być montowane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, pod podobnym kontem i takiej samej odległości wszytki.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
[quote="Toudi"]Sirocco to nic innego jak Diego firmy KME.

A orientujesz się może Jaki dokładnie model Diego ? Przed chwilą czytałem instrukcje do Diego G3 - Instrukcja montażu i ustawiania (ver 3.1 r2) I muszę przyznać że nie taki diabeł straszny jak go malują :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
G3 tak, ale w praktyce to autokalibracja nie wystarcza. Jak byś zaczął jeździć tylko wstępnym kalibrowaniu to ECU benzyny po kilkuset km zgłupieje.
Sirocco to takie pierwsze Diego i tam ustawienie jest kosmicznie zamotane.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Toudi napisał(a):
G3 tak, ale w praktyce to autokalibracja nie wystarcza. Jak byś zaczął jeździć tylko wstępnym kalibrowaniu to ECU benzyny po kilkuset km zgłupieje.
Sirocco to takie pierwsze Diego i tam ustawienie jest kosmicznie zamotane.


Teraz się trochę zamotałem. Sirocco to Diego G3 ? Czy jakieś pierwsze Diego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 18:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
ralliart napisał(a):
Sirocco to Diego G3 ?


Nie. Dobrze Ci radze dołóż parę stówek i załóż stag-a.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 19:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie oto mi chodziło, napisałem:
Cytuj:
Sirocco to takie pierwsze Diego

Chodziło że G3 jest w miarę przyjazne do kalibracji i regulacji.
Pinczer, to jest E30 M40, a nie E46 M43TU i tak że chłopak zdecydował się na wtrysk, bo większość popsuła by to auto II generacją.
Natomiast faktem jest, że klasyfikując, STAG-300 jest półę wyżej.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
A powiedz mi Czy indywidualny odbiorca mogę kupić samo sterowanie STAG300 plus niezbędne urządzenia ? Na stronie producenta jest opis STAG 4 i STAG 300 plus Nic nie wspominają o STAG 300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL