BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stuka,klepie,żęzi!!!! FILMIK!
PostNapisane: 31 maja 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
witam jak widac cos klepie i nie moge dojsc co to moze byc to wy radzice. prosze o rady, walek jest wporzadku.

Film


Ostatnio edytowano 31 maja 2009, 18:51 przez Robson@RS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 18:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
zdejmuj pokrywe zaworów i zobacz co sie stało
a może panewki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
ale jest po remącie pierscieni ,panewek zawory dotarte walek wyglada wpozo a jednak cos na gorze klepie! jakby zawór?? czy moze jeszcze cos innego i w zakresie od 1000 do 2tys. obr. dalej cisza jak w sumie na filmiku widac. moze to cos z rozrzadem czy klepał by tak ja by byl przestawiony, prosze o jak najwiecej opini na temat pracy mojego silnika bo wszystkiego mozna sie spodziewac, mam nadzieze ze ktos przedyskutuje temat a nie bedzie mi pisał tylko np... walek, panewka, potrzebuje dokladniejszych info. z góry dzieki

dodam ze wymienilem napinacz i lancuch i przed rematem bylo to samo samochud smiga az milo ale dzwiek wpieniajacy.


Ostatnio edytowano 31 maja 2009, 19:04 przez Robson@RS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Ja stawiam na popychacze hydrauliczne bo na wyższych obrotach cichną może przez to że jest większe ciśnienie oleju.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
ale mi sie wydaje ze popychacze cykaja bo mialem juz doczynienia z cykaniem popychaczy a tu jet klepanie, ale moze masz racje czy one moga zle dzialac i przez to zawór moze klepac mimo iz nie słychac objawow cykania popychaczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Wiem jak cykają popychacze ale jak siadł całkowicie to masz z pół cm luzu między zaworem a tą dźwigienką( nie pamiętam dokładniej nazwy) i wtedy tak głośno klepie. Wystarczy zdjąć pokrywę i dokładnie się przyjrzeć, podotykać a jak będzie na którymś luz to z pewnością go wyczujesz.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
z popychaczmi juz sie bawilem szystkie twarde nawet na imadle sie ciezko wyciskaja , :niepewny: to co moze byc grane :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Jedyny pomysł jak mi przychodzi do głowy to łąńcuch rozrządu może zaczął ocierać o coś

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kto ci zmienial pierscienie - wiadomo ze wyjmowales tloki i odkrecales panewki - moze sie poluzowalo na srubach korbowodowych czy zakladales nowe ? moze zamieniles stopy korbowodow itp.itd.- stuki z dolu przenosza sie do gory tak ze czasami trudno zlokalizowac - jesli jedanak na jakims tam poziomie obrotow cichna to cos u gory - ale wykluczam wtedy walek i panewki - poszukaj -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
racja remont robilem sam wszystko dokladnie pozmienialem, podokrecalem nawet tydzien po remocie znow miche wyjolem bo myslalem ze to moze nowa panewka sie przekrecila ale wszystko bylo ok, znow skrecilem, po jakims czasie tak mnie wpienialo ze lancuch z napinaczem wymienilem, sporo sie wyciszyl ale klepanie zostalo, slyszalem cos o sworzniu w tloku ze moze latac i tak tłuc ale czy tłukł by on sie na wyzszych obrotach??

jeszcze raz spytam czy rozrzad o jeden zab przekstawiony mogłby wpływac tak na prace silnika i powodowac to klepanie niby zaworu.

kolego pytales czy pozamienialem cos,wszystko jest na tym samym miejscu co bylo, kompletnie wszystko, przed remontem bylo to samo i myslalem ze chociaz wymiana paru czesci cos da a tu lipa, głowice oczywiscie docieralem, gniazda rowno sie docieraly brak jakiej kolwiek krzywizny na zaworze i olej na to nie ma znaczenia czy 5w40 czy 15w bo teraz zalalem taki, i bez zmian a moze cos uszlo mi uwadze moze to prowadnice zaworowe?? czy one by dawaly taki dzwiek??

dodam jeszcze ze jak sie rozgrzeje to klepie na zimnym prawie nie klepie tylko okolo 1700 ogr i cisza a na rozgrzanym prawie od jalowego do 2 tys. zauwazcie ze jak schodze z obrotów najbardziej klepie jak mocno dodam gazu nawet w tym zakresie od 1000-2000tys. jest cicho dopiero ja k powoli sie krecam a najgorzej jak spada z obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 10:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
pytanie - zmieniales panewki - czy wal byl szlifowany - drugie czy sprawdzales wlasnie luzy na sworzniach tlokowych- nastepnie jesli na zimnym oleju cicho a rozgrzanym stuka to wyglada na uklad tlokowo-korbowy --obawiam sie ze z czasem bedzie stukac mocniej - musisz dokladnie przemyslec sprawe i bsluchac auto gdzie ci stuka - bo tak na odleglosc to trudno cos poradzic-- nie wiem jak sprawuje sie twoja pompa olejowa --pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jeszcze jedno moze walek w glowicy ci stuka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 10:17 
nieeee to nie możliwe, przecież to M43, a wiadomo, że M40 tylko klepią, cykają i takie inne :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 13:33 
ja mam to samo u siebie.
poszukałem, popytałem i to podobno łańcuch rozrządu stuka bo dostał luzu (z czasem zakres obrotów na jakich stuka zwiększa się).
łańcucha podobno nie trzeba wymieniać i wystarczy założyć nowy napinacz.
ale nie jestem pewien czy to na pewno to.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Brat miał taki sam dzwięk w swojej corsie 1,4 ,rozebraliśmy silnik i okazało się że miał luz na sworzniach korbowód tłok, jak trzymałem korbowód i ruszałem tłokiem na boki to ewidentnie był luz na tej tulejce [sworrzniu]. Zawieżliśmy do gościa co robi te rzeczy 4 korby z tłokami a on wymienił te sworznie i co jeszcze z tym robił nie wiem ale po zamontowaniu cisza .

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
kolega w is'ie miał moze i to samo pojechał do mechaniora i stwierdził ze to gdzies kolo lancuszka rozrzadu jakis plastik czy cos sie wyrobiło i stad taki dzwiek moja rada poszukaj gdzies w tamtych rewirach przyczyny stukotu..

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
harnas621 napisał(a):
pytanie - zmieniales panewki - czy wal byl szlifowany - drugie czy sprawdzales wlasnie luzy na sworzniach tlokowych- nastepnie jesli na zimnym oleju cicho a rozgrzanym stuka to wyglada na uklad tlokowo-korbowy --obawiam sie ze z czasem bedzie stukac mocniej - musisz dokladnie przemyslec sprawe i bsluchac auto gdzie ci stuka - bo tak na odleglosc to trudno cos poradzic-- nie wiem jak sprawuje sie twoja pompa olejowa --pzdr


zmienialem panewki chociaz ze stare byly wpozadku ale nie zaszkodzilo wstawic nowe sa nominalne, zadna ze starych panewek nie byla (różowa) lub w jaki kolwiek sposób bardzo złuzyta, wal nie byl szlifowany, odnosnie luzów na sworzniach nie stwierdzilem ale mogłem sie temu bardziej przyjrzec i tak jak piszesz na zimnym cicho na rozgrzanym stuka, po obsłuchaniu słychac to gdzies na drugim tloku ale wiadomo dzwiek sie przenosi,tez mi sie tak wydaje ze to bedzie ten sworzen bo juz walcze troszke z ta beta i czesciej jej zagladam pod dekiel niz jezdze wiec jak mogłbym to stierdzic ze to akurat sworzen, czy macie jakies sposoby, czy da sie stwierdzic bez rozbierania znów buni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wiesz nie polecam nowych panewek na stary wal- z tym stukaniem to -obejrzyj ten rozrzad zanim cos rozbierzesz - no a jak nic nie znajdziesz to rozbierz -pzdr - daj znac co wyczaisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: ÂŁazy
mam ten sam problem to jest tuleja korby wybita :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
cycu80 napisał(a):
mam ten sam problem to jest tuleja korby wybita :)


???czy mozna jasniej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL