BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 19:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] 0w40 jaki to olej jest?
PostNapisane: 12 lutego 2007, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Witam mam silnik 1,8 M40 już drugi raz wymienałem olej na Castrola GTX magnatec 10w40,mam pytanie jaki to jest olej 0w40??? i czy zmiana ta takiego castrola z castrola 10w40 wpłynie negatywnie??? Fura chodzi jak powinna ale przepala olej niekiedy 1L na 1000Km,ale według książki "Sam naprawiam E36" to może być norma! piszcie co myślicie może jakieś rady wskazówki mile widziane Pozdrawiam

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Ostatnio edytowano 12 lutego 2007, 20:12 przez mpower007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
0W-40 To prawdopodobnie pełen syntetyk a 10W-40 to półsyntetyk......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Tak to w pełni syntetyczny olej , a jesli ci bierze nawet 1 L oleju na 1000 km to troche przy dużo , sam mam silnik m40 1.8 jeszcze na LPG i jego pobór oleju wynosi ok 2L na 10 tys.

Na twoim miejscu skonsultował bym sie z dobrym mechanikie co sądzi o takiej zmianie z 10w40 na 0w40 , pełny syntetyk ma duze właściwości myjące i moge wypłukac silnik. Tym bardziej jesli bierze ci duze ilości oleju.

Ja pozostał bym przy 10w40 Castrola.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
niech cie bóg chroni przed zalaniem pełnego syntetyka wtedy to napewno bedziesz dolewał oleju ile wlezie, jak chcesz zmienić oil to w drugą stone czyli na mineralny (15w/40) , być może przestanie brac olej. pozdro

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 19:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
witam . to co dotyczy oleju -przydatność oleju do użytku w okresie zimowym określa sześć klas oznaczonych liczbami , po których umieszczono litere W (winter) , tj. SEA 0w , 5w , 10w,15w, 20w,25w. im niższa cyfra przed literą W , tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. dla okreslenia lepkości oleju w temp. roboczej silnika obowiązuje 5 klas lepkości SEA20, 30 , 40 , 50 , 60 . do wielosozonowej eksploatacji olej jest tym lepszy , im ma niższe oznaczenia W , natomiast drugie oznaczenie musi odpowiadać wymaganiom producenta jednostki , gdyż zbyt niska lepkość prowadzić będzie do przyspieszonego zużycia elementów a zbyt wusoka do wzrostu oporów ruchu. :super:

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
mpower007 napisał(a):
Fura chodzi jak powinna ale przepala olej niekiedy 1L na 1000Km,ale według książki "Sam naprawiam E36" to może być norma! piszcie co myślicie może jakieś rady wskazówki mile widziane Pozdrawiam


też miałem kiedyś taką książkę do mojej e28 2,5 12V i pisało że do litra na tysiąc to norma :zdziwko: , ale moja bunia brała od wymiany do wymiany 0,6litra :super: coś w tych książkach głupoty piszą bo liter na tysiąć to wg mnie jest przegięcie.

Amoże masz gdzieś wyciek??? Ja w mojej e34 m50 b25 miałem niepozornie wyglądający wyciek i brała też około litra na tysiąc a po uszczelnieniu nie bierze nic

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
mcgiver napisał(a):
Amoże masz gdzieś wyciek??? Ja w mojej e34 m50 b25 miałem niepozornie wyglądający wyciek i brała też około litra na tysiąc a po uszczelnieniu nie bierze nic


Właśnie żadnego wycieku nie zaobserwowałem :zdziwko: a olej róznie bierze od stylu jazdy raz to może być 0,5L oleju na 1000KM a raz nawet 1 litr,jak wymieniałem świece to mechanik powiedział że jest na nich nagar,ale autko chodzi jak powinno i nie kopci,ma kopa i jest ok.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Ostatnio edytowano 13 lutego 2007, 09:27 przez mpower007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
spróbuj z Castrolem RS/EDGE 10W-60 . To full syntetyk i niejednokrotnie spisuje się w autach, ktore podczas ostrej jazdy spalają wiecej oleju.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
niech cie bóg chroni przed zalaniem pełnego syntetyka wtedy to napewno bedziesz dolewał oleju ile wlezie, jak chcesz zmienić oil to w drugą stone czyli na mineralny (15w/40) , być może przestanie brac olej. pozdro


niech Cie bog chroni przed udzielaniem takich rad! 15w40 stosuje sie w Nysie, Żuku, Warszawie. Jezeli faktycznie cos sie dzieje z silnikiem i pozera zbyt duzo 0w40 przejscie na olej GĘSTSZY A WIEC GORZEJ SMARUJACY DOBIJE SILNIK DO RESZTY.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
stones1 napisał(a):
esiue30 napisał(a):
niech cie bóg chroni przed zalaniem pełnego syntetyka wtedy to napewno bedziesz dolewał oleju ile wlezie, jak chcesz zmienić oil to w drugą stone czyli na mineralny (15w/40) , być może przestanie brac olej. pozdro


niech Cie bog chroni przed udzielaniem takich rad! 15w40 stosuje sie w Nysie, Żuku, Warszawie. Jezeli faktycznie cos sie dzieje z silnikiem i pozera zbyt duzo 0w40 przejscie na olej GĘSTSZY A WIEC GORZEJ SMARUJACY DOBIJE SILNIK DO RESZTY.



Dokładnie tak jak mowi kolega:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: Brzostek
Moje BMW: e39 535iA
Kod silnika: M62B35
powiem tak: sprawdż kompresję, a potem pomyśl nad nowymi pierścieniami i po 1000-cu km. uspokoi sie wszystko, jest cos nie tak skoro tyle łyka oleju na 10000km 1 litr to mogę zrozumieć, druga rzecz gumki na popychaczach mogą być juz twarde i puszczają-tyle :)

_________________
nie bijcie nie ma za co?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 15:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
na popychaczach nie ma gumek. Byc moze uszczelniacze zaworowe sa zuzyte i to moze byc przyczyna zwiekszonego zuzycia oleju.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
oj chłopaki chłopaki... :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2007, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
Też się :D .

Albo napraw silnik, albo zalej "gęsty" olej(co nie pomoże twojemu silnikowi, ale może trochę mniej będzie łykał i nie będzie walić po kieszeni).

Chociaż jeśli masz nagar w cylindrach to mógł on zablokować pierścienie i stąd duże zużycie oleju. Spotkałem się już z opinią, że w takiej sytuacji może pomóc wlanie dobrej klasy oleju(o dobrych własnościach myjacych).

A co do tej normy 1l na 1000 km to sam się przekonałeś. Łyka Ci dokładnie tyle, a śmiga bez zarzutu. Jak Ci nie szkoda kasy na olej to możesz tak jeżdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 09:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
stones1 napisał(a):
esiue30 napisał(a):
niech cie bóg chroni przed zalaniem pełnego syntetyka wtedy to napewno bedziesz dolewał oleju ile wlezie, jak chcesz zmienić oil to w drugą stone czyli na mineralny (15w/40) , być może przestanie brac olej. pozdro


niech Cie bog chroni przed udzielaniem takich rad! 15w40 stosuje sie w Nysie, Żuku, Warszawie. Jezeli faktycznie cos sie dzieje z silnikiem i pozera zbyt duzo 0w40 przejscie na olej GĘSTSZY A WIEC GORZEJ SMARUJACY DOBIJE SILNIK DO RESZTY.


Powiem krótko 15W40 to bardzo dobry olej, skończcie z tymi zabobonami, że to olej do żuka. Jak nie wierzycie to nawet zajrzyjcie do instrukcji obsługi waszego bmw i zobaczycie, że nawet bmw zaleca ten olej po przejechaniu 200 000km.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 11:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lolejko napisał(a):
stones1 napisał(a):
esiue30 napisał(a):
niech cie bóg chroni przed zalaniem pełnego syntetyka wtedy to napewno bedziesz dolewał oleju ile wlezie, jak chcesz zmienić oil to w drugą stone czyli na mineralny (15w/40) , być może przestanie brac olej. pozdro


niech Cie bog chroni przed udzielaniem takich rad! 15w40 stosuje sie w Nysie, Żuku, Warszawie. Jezeli faktycznie cos sie dzieje z silnikiem i pozera zbyt duzo 0w40 przejscie na olej GĘSTSZY A WIEC GORZEJ SMARUJACY DOBIJE SILNIK DO RESZTY.


Powiem krótko 15W40 to bardzo dobry olej, skończcie z tymi zabobonami, że to olej do żuka. Jak nie wierzycie to nawet zajrzyjcie do instrukcji obsługi waszego bmw i zobaczycie, że nawet bmw zaleca ten olej po przejechaniu 200 000km.


bzdura.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Stones skoro twierdzisz, że bzdura to jestem ciekawy skąd masz takie wiadomości?
Znając życie to ty nie wiesz co oznaczają oznaczenia tych oleji!
Otóż np. 5W40 oznacza -
5- klasa lepkości ZIMNEGO OLEJU! Im wyższa ta liczba tym mniej płynny jest ten olej w niskich temperaturach!
W- mówi nam że ten olej także można stosować zimą.
40- klasa lepkości rozgrzanego juz oleju.
I jescze raz napisze!
BMW zaleca oleje silnikowe o oznaczeniach: 0W30/40, 5W30/40/50, 10W30/40/ oraz 15W40!!!
Jestem ciekawy skąd masz teorie o tym, że olej 15W40 to jest dzidostwo!
Nie chce mi się tu już pisać o jakościach oleju ACEA, API(SJ/CF) i SAE.
Co też jest ważne przy wymianie oleju jak nie ważniejsze.
Ale popraw mnie Stones jeśli masz jakieś dowody na to, że się myle!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5076

przeczytaj moje posty w tym temacie

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lolejko napisał(a):
Stones skoro twierdzisz, że bzdura to jestem ciekawy skąd masz takie wiadomości?
Znając życie to ty nie wiesz co oznaczają oznaczenia tych oleji!
Otóż np. 5W40 oznacza -
5- klasa lepkości ZIMNEGO OLEJU! Im wyższa ta liczba tym mniej płynny jest ten olej w niskich temperaturach!
W- mówi nam że ten olej także można stosować zimą.
40- klasa lepkości rozgrzanego juz oleju.
I jescze raz napisze!
BMW zaleca oleje silnikowe o oznaczeniach: 0W30/40, 5W30/40/50, 10W30/40/ oraz 15W40!!!
Jestem ciekawy skąd masz teorie o tym, że olej 15W40 to jest dzidostwo!
Nie chce mi się tu już pisać o jakościach oleju ACEA, API(SJ/CF) i SAE.
Co też jest ważne przy wymianie oleju jak nie ważniejsze.
Ale popraw mnie Stones jeśli masz jakieś dowody na to, że się myle!


W nie oznacza ze mozna stosowac olej takze zima....

okreslenie przed W to tak zwana lepkosc zimowa, po W to tak zwana lepkosc letnia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Maciek nie denerwuj sie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL