BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wymiana oleju w automacie 530d
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: krakow
witam od niedawna jestem wlascicielem trzy litrowej piatki w automacie po przebigu 200 000 tys obowiazkowo wymienilem olej w silniku oraz wszystkie filtry wloncznie z filtrem odmy .drodzy klubowicze prosze o porade odnosnie wyminy oleju w skrzyni biegow w serwisi powiedzieli ze nie powinno sie tam zagladac ... czy to prawda ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Opinie są różne. Wg zaleceń producenta nie powinno się wymieniać i ja się tego trzymam, obecny przelot 270 000 km i wszystko gra, ale są i tacy co wymieniają.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jak kolega bialy pisze nie ruszalbym, sa rozne opinie kilka teamtow nizej jest nawet temat o wymianie oleju w skrzyni bodajze w E46 2 litrowym dieslu...koledzy wymieniali...ja mam u siebie na blacie 325 tysiecy...i raczej nie wymieniam, o wszystko dobrze dziala...tak wiec, ja bym nie ruszal :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 11:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Kisiel24 napisał(a):
Jak kolega bialy pisze nie ruszalbym, sa rozne opinie kilka teamtow nizej jest nawet temat o wymianie oleju w skrzyni bodajze w E46 2 litrowym dieslu...koledzy wymieniali...ja mam u siebie na blacie 325 tysiecy...i raczej nie wymieniam, o wszystko dobrze dziala...tak wiec, ja bym nie ruszal :)


Tu sie troszkę zmartwiałem bo ja wymieniam jutro juz jest filter i olej . Dam znać albo jak mi sie uda to zrobie fotki ok i dam znać :] :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
To powodzenia kolego, napewno bedzie wszystko ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 23:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - ja po duzym przebiegu bym zmienial - powiem dlaczego ale -podepre sie przykladem -nie bmw - mam bardzo czesto okazje wymieniac miski olejowe automatikow - uszkodzone w wypadku-auta to mercedes - po zdjeciu przewaznie sa opilki na magnesiku ktory w miskach jest umieszczony - auta maja nieduze przebiegi - w misce miesci sie filter olejowy - musi byc tez wymieniany co jakis czas -wiec tak mysle ze i bmki maja tez filtry a co za Ăźproblem - zakupic filter -uszczlke olej i do dziela -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
W automacie powinno wymieniać się olej i filtr co kilkadziesiąt tyś. km, to nie jest skrzynia manualna gdzie oleju się tylko dolewa bo wymieniać nie trzeba, w automacie jest filtr oleju, pompa i do tego kanaliki olejowe które mogą się zatkać syfem, a gęstrzy przepracowany olej nie będzie przez nie przepływał i skrzynia nie będzie pracować tak jak powinna.
Ważne jest żeby zalewać skrzynie tylko olejem zalecanym przez producenta a nie tym co doradza pan w sklepie, najczęściej do skrzyń w BMW leje się olej dexron 3, a w sklepie powedzą że dexron 2 "bo jest tańszy i wszyscy go biorą" :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 00:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Jeżeli auto ma przejechane do 150tyś.km można wymieniać ,jeśli przebieg jest natomiast większy niż to co podałem ,raczej nie zaleca się wymiany.W serwisach ASB zawsze powiedzą Ci że się wymienia bo to jest dla nich kasa ,a Twój problem jak skrzynka padnie i tak naprawisz u nich.Dlaczego po większym przebiegu nie zaleca się wymiany,ta sama zasada co z olejem silnikowym.Wyobraźcie sobie co się stanie gdy do silnika o przebiegu 300tyś.km gdzie już ktoś nalał wcześniej minerał i tak jeździł bo pan Kaziu mu zalecał ze względu na przebieg auta my zalejemy syntetyk,po jakimś czasie eksploatacji silnik straci "szczelnośc",ponieważ rzadszy olej wszystko wypłucze.To samo jest z ASB po wymianie oleju przy większym przebiegu, rzadszy olej "wypłucze" wszystki brud i stracimy szczelność na pompie,na zaworach i zaczną się szarpania ,utrata mocy itp..Znam kilka przypadków w których ASB chodziło bez problemów,rutynowa wymiana oleju i zaczeło się a finał w każdym przypadku był taki sam ,remont lub wymiana na drugą,dlatego nie polecam wymiany oleju przy wiekszych przebiegach,a są przypadki że autka mają najechane 500tyś.km i wszystko działa bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 05:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
torsten napisał(a):
Jeżeli auto ma przejechane do 150tyś.km można wymieniać ,jeśli przebieg jest natomiast większy niż to co podałem ,raczej nie zaleca się wymiany.W serwisach ASB zawsze powiedzą Ci że się wymienia bo to jest dla nich kasa ,a Twój problem jak skrzynka padnie i tak naprawisz u nich.Dlaczego po większym przebiegu nie zaleca się wymiany,ta sama zasada co z olejem silnikowym.Wyobraźcie sobie co się stanie gdy do silnika o przebiegu 300tyś.km gdzie już ktoś nalał wcześniej minerał i tak jeździł bo pan Kaziu mu zalecał ze względu na przebieg auta my zalejemy syntetyk,po jakimś czasie eksploatacji silnik straci "szczelnośc",ponieważ rzadszy olej wszystko wypłucze.To samo jest z ASB po wymianie oleju przy większym przebiegu, rzadszy olej "wypłucze" wszystki brud i stracimy szczelność na pompie,na zaworach i zaczną się szarpania ,utrata mocy itp..Znam kilka przypadków w których ASB chodziło bez problemów,rutynowa wymiana oleju i zaczeło się a finał w każdym przypadku był taki sam ,remont lub wymiana na drugą,dlatego nie polecam wymiany oleju przy wiekszych przebiegach,a są przypadki że autka mają najechane 500tyś.km i wszystko działa bez problemu.

I tego sie kolego trzymam :ok: i napewno nie bede ruszal :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
I ra również :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 12:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
totalna bzdura


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Niedawno kupiłem 530d z przebiegiem ok. 220 tys. km (i wiele wskazuje, że to może być prawda :hyhy: ), w którym poprzedni właściciel przy ok. 200 tys. km wymienił olej i filtr w skrzyni. Tym sposobem rozwiązał za mnie ten trudny dylemat. Stwierdzam jednak, że po 35 tys. km od wymiany skrzynia chodzi po prostu pięknie, sama poezja. Tak więc chyba nic się złego nie stało...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 16:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
według licznika mam 245 tys i wymieniam :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Dokładnie tak jak się rozpoczeły wpisy tak będą się ciągnąć, opinie sa tak podzielone ile jest tylko modeli samochodów, ja sam nie wiem bo od kilku miesięcy się nad tym zastanawiam, też mam 530dA i ciągle mnie to nurtuje kilku mechaników mi odradza twierdzą że fabryka nie zaleca a skrzynie na dniemają magnezy które przyciągają opiłki. Zaś kilku innych mi mówiło żeby wymieniać, bo zawsze nowsze jest lepsze. Więc może niech wypowiedzą się osoby które wymieniły i zrobiły co najmniej 80-90 tyś na tym. Pod warunkiem jak skrzynie wytrzymały takie przebiegi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Ja w moim samochodzie wymieniałem olej w skrzyni przy okazji jej remontu, w skrzyni założyłem nową pompę i tarczki, olej zlałem cały, łącznie z tym ze sprzęgła, wyczyściłem miskę, wymieniłem filtr i wlałem nowy olej, narazie zrobiłem 500km i wszystko gra, skrzynia chodzi świetnie, a ma 310000km przebiegu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Moje zdanie w tym temacie jest żeby słuchać się tego co zaleca BMW. Kiedyś oglądałem ciekawy program na temat produkcji tych samochodów, każdy nowy model zanim zostanie włączony w stałą produkcje przechodzi roczne testy w najbardziej niesprzyjających warunkach na ziemi, od upałów w meksyku po siarczyste mrozy gdzieś na biegunie. Testy mają na celu znalezienie usterek i wyeliminowanie ich przed produkcją. Następna sprawa to taka że to nie jest pierwsza, druga i nawet piąta skrzynia automatyczna którą wypuściło BMW. Akurat w tym temacie bardziej stawiam na inżynierów i specjalistów którzy ten układ przeniesienia napędu skonstruowali. Oczywiście mogę się mylić, jak każdy, ale sobie to tak policzyłem, w ASO na śląsku za wymianę oleju z filtrem plus robocizna chcą ok tysiąca zł do tego znajac życie pewnie cos jeszcze dojdzie tak więc minimum 1200 zł i jazda jak na szpilkach, a używane skrzynie to wydatek nieco większy niż wcześniej wymieniona usługa. Następna sprawa zbliża się okres wakacyjny będziemy wyjeźdzać na urlop i nie życzę nikomu awarii skrzyni 200 km przed celem podróży, trochę mniej zdenerwowania mogą mieć osoby które mają asistance. No i ostatnia sprawa bardziej w wieże w awarie skrzyni po jej otwarciu niż w ciągu ciągłej ekspluatacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - oczywiscie co kierowca to opinia - ale powiem tak dlaczego producent zaleca wymiane? - bo jak juz tu ktos wspomnial przetestowal - spotkalem tez ze nie wszystkie miski maja owe magniesiki -niech mi ktos tez powie jak ma sie smarnosc wytrzymalosc na temperature itd.itp-oleju ktory smiga juz 3 setke -i jeszcze jedno filter - ten tez trza zmieniac - anie zmieniany jest normalnie bezuzyteczny -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: KrakĂłw
Cały problem w tym, że bywa różnie, kwadratowo i podłużnie ;-) Po prostu każdy używany samochód ma inną przeszłość, która decydująco wpływa na stan podzespołów i nawet przebieg wszystkiego nie powie. Zazwyczaj nie wiemy, jak traktowane było auto, w jakich warunkach jeździło, z jakimi obciążeniami, na jakich trasach, w jakiej temperaturze itd. Stąd trudno orzec: wymieniać czy nie wymieniać.
Poprzednio jeździłem mercem W124. Wielu odradzało wymianę oleju w tylnym moście i płynu we wspomaganiu. Zaryzykowałem, idąc za radą innych. I tak: most działa pięknie do tej pory (po wymianie jakieś 60 tys. km), ale już układ wspomagania się nieco rozszczelnił, działa, ale są wycieki. Nie ma reguły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 16:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


5 litrów oleju olej i filtr kupiony ASO :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Bochnia
ja mam ok 275 tys olej wymieniłem jakieś 4 tyś km temu rutynowo oczywiście, powiem tak skrzynia pracuje niezauważalnie, przedtem lekkie szarpnięcia były teraz tylko widać po obrotomierzu ze skrzynia biegi zmienia
JA MÓWIĘ WYMIENIAĆ!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL