BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 13:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Swap z m20 b25 na m50b25 vanos proszę o pomoc co do el
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
Witam. siedze już dzis około poł dnia i zbieram informację na temat swapu ale nadal nie mogłem znaleźć kilku informacji dlatego założyłem ten temat. Czy mogłby mi ktoś pomóc co do instalacji elektrycznej? co pasuje co nie pasuje z m20 do m50? co trzeba przerabiać? może jakieś fotki? jakiś link? starałem się znaleźć na tych niemieckich stronach ale niestety ni w ząb nie kojarze tego języka i jest mi naprawde bardzo ciezko. Przy okazji jeszcze jedna sprawa czy dyfer z m20 moze zostać? co do elektryki to pilne. Z gory dziękuję za wszystkie odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2009, 10:34 przez piotrekpiotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
dodam że jest to e34


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 09:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kupując komplet do swapu upomnij się o całą wiązkę elektryczną do silnika, nic nie będziesz musiał przerabiać, po za upchnięciem kabli, coby nie wisiały na silniku :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
czyli wszystko jest na zasadzie wypnij jedno wepnij drugie? a co z dyfrem? moze zostac z m20? czy m50 jest inny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e34 525i, e46 320d
Kod silnika: m50, m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=39217
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103274
sprawa z tym wygląda tak że zależy czy chcesz zmieniać skrzynie i założyć od m50 czy zostawić starą od m20, powinna Ci pasować ale będziesz musiał przerobić wybierak i kolejna sprawa z przełożeniami biegów w m20 są dużo dłuższe niż w m50, i jeśli być zmieniał skrzynie od m50 to musisz zmienić wszystko czyli wał, dyfer oraz belkę bo jest inne zupełnie mocowanie dyferencjału po za tym jest on mocowany na przegubie na 6 śrub a ty masz zapewne na krzyżaku na 4 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
a koleś mówi ze skrzynia nie pasuje dlatego biore od niego skrzynie i wał a dyfer chciałem zostawic swoj bo ten koles tez mowił ze dyfer pasyje. podkreśle jeszcze że silnik jaki mam to m20b25 czyli 2,5 12v a wkładam m50b25 vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 14:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e34 525i, e46 320d
Kod silnika: m50, m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=39217
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103274
chociaż przy 2,5 12v już możliwe że jest belka taka sama i dyfer z tzw. duża głową jak przy 2,5 24v więc jeśli kupiłeś skrzynie i wał to powinno wszystko pasować, jedynie dyfer będzie miał inne przełożenia ale to już nie problem, będzie jeździło i tym, kiedyś sobie zmienisz jak coś, (3,23 przełożenie powinno być przy 2.5 24v) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
rozumiem. a możesz mi powiedzieć jeszcze bo wyczytałem gdzies ze prawdopodobnie u mnie przełozenie jest 3,71? co za tym idzie co sie bedzie działo jesli powinno byc 3,21 a bedzie 3,71?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e34 525i, e46 320d
Kod silnika: m50, m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=39217
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103274
zgadza się u Ciebie będzie 3,71, a działo się będzie to że będziesz miał po prostu gorsze przyśpieszenie, im przełożenie większe tym gorsze przyśpieszenie a większa prędkość maksymalna, a im mniejsze tym lepsze przyśpieszenie a mniejsza prędkość maksymalna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
no to juz wszystko wiem dzieki:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL