BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 01:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] hamulec ręczny słabo trzyma
PostNapisane: 28 lipca 2009, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Czy mógłby mi ktoś udzielić informacji, pomocy w sprawie hamulca ręcznego w BMW e46 318i.
Po wymianie tarcz, klocków oraz szczęk hamulca ręcznego (wszystko ATE), hamulec ręczny jest bardzo słaby. W czasie wymiany rozpornik znajdujący się w bębnie został ustawiony na maksimum tak, aby weszły szczęki a zarazem, aby szczęki nie ocierały o bęben. Po regulacji śrubkami znajdującymi się przy raczące od hamulca ręcznego i ustawieniu na maksimum (tak, aby po spuszczeniu jego nie było żadnego tarcia) po zaciągnięciu na maksimum na 5 ząbek hamulec bardzo słabo trzyma. Stając pod górką przy tak zaciągniętym ręcznym samochód stacza się do tyłu. Więcej nie mogę podciągnąć na śrubkach, ponieważ rączka bardzo ciężko chodzi. Czy linki oliwi się, co może być przyczyną i w jaki sposób można ją zlikwidować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
a czy przypadkiem na bebnach nie bylo progu??
po zalozeniy trzeba wkretakiem przez otwor na szpilke rozkrecic rozpierak tak aby bylo slyszalne bardzo delikatne ocieranie i aby przy tym kolo obracalo sie luzno dodam ze jesli zlozyles wszystko jak nalezy to samo regulator powinien sobie sam wyregulowac ten luz o ile to sa bebny a nie tarczobebny.przy bebnach jedna podstawowa zasada:po zlozeniu (prawidlowym)obu stron nalezy napompowac nozny chamulec uzywajac sporej sily poto zeby w/w samoregulatory mialy mozliwosc sie rozkrecic jesli najpierw podciagniesz linke to sie niewyreguluje i bedze kiepsko trzymal nawet jak podciagniesz linke do konca.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
w twoim przypadku sa to tarczo bebny wiec popusc linki i podkrec wkretakiem rozpierak przez otwor szpiki potem podciagnij linki powinno byc git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
w twoim przypadku sa to tarczo bebny wiec popusc linki i podkrec wkretakiem rozpierak przez otwor szpiki potem podciagnij linki powinno byc git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 10:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
mationo napisał(a):
w twoim przypadku sa to tarczo bebny wiec popusc linki i podkrec wkretakiem rozpierak przez otwor szpiki potem podciagnij linki powinno byc git.


tak też było robione po zmianie tarczobębnów były zalożone szczęki a rozpierak tak był ustawiony aby po założeniu delikatnie ocierać póżniejszym czsie regulowałem linką ale regulacja linka zbytnio nic nie daje poniewaz ciężko chodzi rczka od ręcznego a on i tak slabo trzyma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
byłem w ASO BMW podobno wyregulowali to na rozporniku, ale nie wiem jak teraz trzyma ponieważ auto odbieram jutro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
A przemyłeś nowe tarczobębny np rozpuszczalnikiem albo bezynom ekstrakcyjną..morze sa tłuste i dla tego nie hamuje.. A pozatym jak wszystko nowe to musi sie poukładać. :)

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
bylem w ASO BMW popuścili linkę przy rączce od ręcznego i wwyreulowali na rozporniku w tylnych kołach, teraz jest wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
kedzior001 napisał(a):
bylem w ASO BMW popuścili linkę przy rączce od ręcznego i wwyreulowali na rozporniku w tylnych kołach, teraz jest wszystko ok


kedzior jak jeszcze raz pojedziesz do ASO to cie zabije :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
marver napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
bylem w ASO BMW popuścili linkę przy rączce od ręcznego i wwyreulowali na rozporniku w tylnych kołach, teraz jest wszystko ok


kedzior jak jeszcze raz pojedziesz do ASO to cie zabije :D


:rotfl:

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL