BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 02:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Kiedyś gadaliśmy o silnikach, turbo i sprawnościach.

Okazuje sie że jest silnik spalinowy który zamiast 30% sprawności ma 90%....

Wynalazca to Kanadyjczyk Kazimierz Hołubowicz.

Wywiad :


Bon Kulman rozmawia z Kazimierzem Hołubowiczem, wynalazcą "kanonierki" (w oryginale: "gun-engine" - przyp. tłum.), czyli silnika spalinowego nowej
generacji, przy projektowaniu którego nacisk położono na zwiększenie sprawności z 20% (sprawność "tradycyjnych" silników spalinowych - przyp. tłum.) do wielkości wielokrotnie wyższej.

P(ytanie): sądzę, że powinniśmy najpierw przedstawić Pana. Proszę opowiedzieć parę słów o sobie, i wyjaśnić, co Pana skłoniło do pracy nad
"kanonierką"?

O(dpowiedź): jestem fizykiem o specjalności elektrodynamika kwantowa, i raczej nie zajmowałem się silnikami. Będąc inwalidą po sześćdziesiątce,
jestem uzależniony od pomocy socjalnej od czasu, kiedy 8 lat temu doznałem paraliżu części ciała. Siedzę więc w pustym pokoju, i zamiast poddawać się
depresji próbuję ratować naszą planetę - w znaczeniu: myślę i pracuję nad wynalazkami.

Któregoś dnia, zajęty rozważaniami o antygrawitacji, zostałem sprowadzony na Ziemię przez mojego syna Grega (mam trzech synów i córkę). Greg podsunął mi wyzwanie w postaci zwiększenia sprawności silnika spalinowego, jeszcze
przed opracowaniem mojej teorii antygrawitacji. Powiedział, że każdy silnik ma sprawność nie przekraczającą 20% - a to przecież niewiarygodne.
Powiedziałem, że skoro tak jest, nie powinienem mieć problemu z ulepszeniem takiego silnika.

Greg potwierdził, że to prawda, i podjąłem to wyzwanie, mówiąc:

- trójfazowe silniki elektryczne osiągają sprawność do 94% - a więc byłyby trudne do dalszego ulepszenia;
- jakiekolwiek urządzenie o sprawności zaledwie 20% winno być dość proste do ulepszenia;
- to powinno być nietrudne, gdyż tak niska sprawność z pewnością jest spowodowana wadami konstrukcyjnymi, a więc należy jedynie zmienić zasadę działania oraz konstrukcję.

Mój syn się roześmiał!

Siadłem - i sporządziłem plan zmierzenia się z tym zadaniem. 8 lat później otrzymałem potwierdzenia wypełnienia wniosków patentowych z biur patentowych.

P: Czym "kanonierka" różni się od od standardowych silników znajdujących się obecnie w użyciu? Co czyni Pańską konstrukcję lepszą?

O: Moja "kanonierka" ma wiele części wspólnych z silnikiem tradycyjnym (zawory ssania i wydechu, wał korbowy itd.), ale główną różnicą jest to, że mój silnik wykorzystuje eksplozje paliwa; tradycyjne silniki nie wytrzymałyby długo takiej pracy. Kluczową różnicą [pomiędzy tym silnikiem - a rozwiązaniem dotychczasowym - przyp. tłum.] jest to, że eksplozje par paliwa wstępnie już wymieszanych z powietrzem (paliwo "homogeniczne") nie zachodzą na powierzchni zasadniczego tłoka - tego, który przekazuje pracę - ale raczej na powierzchni tłoka dodatkowego, który "pływa" na rodzaju poduszki powietrznej. Takie rozwiązanie spowalnia wzrost ciśnienia działającego na tłok zasadniczy. Dzięki temu otrzymujemy ważną możliwość
zwiększenia momentu obrotowego od 70 do 90 razy (!) bez wzrostu poboru paliwa.

Analogicznie, konstrukcja zmieniła charakterystyki "momentu obrotowy - prędkość" oraz "moc - prędkość". Momentu obrotowy nie zależy od prędkości, zaś moc jest do niej wprost proporcjonalna, co eliminuje konieczność
zastosowania złożonego układu przeniesienia napędu oraz skrzyni biegów. Dodatkowo, zbędne staje się wyprzedzenie zapłonu, które jest odpowiedzialne
za występowanie "pasożytniczego" momentu obrotowego w każdym tradycyjnym silniku. W taki sposób konstrukcja ta umożliwia projektowanie pojazdów
(samochodów, ciężarówek...) bez skomplikowanych układów przeniesienia napędu.

Każdy silnik tradycyjny obciążony jest wadami powodującymi niską sprawność; niesprawność ta to po prostu wada projektowa. Usunąłem większość przyczyn
złego działania, mogę więc chyba stwierdzić, iż mój projekt jest znacznie lepszy. Jedną z najważniejszych przyczyn niskiej sprawności było marnowanie ciepła uchodzącego do układu chłodzenia. Inną - nie mniej ważną - było odprowadzanie gorących, nie do końca jeszcze rozprężonych spalin. Dotychczas używane układy chłodzenia - główną przyczynę niskiej sprawności - zastąpiłem układem chłodzenia wewnętrznego, który chroni energię cieplną, która może być zamieniona w dodatkową pracę. Wydech spalin następuje pod ciśnieniem
mniej-więcej równym atmosferycznemu.

Silniki tradycyjne pracują w cyklu czterotaktowym (lub dwutaktowym), zaś moja "kanonierka" pracuje jako czterotakt w czasie rozruchu, do czasu
osiągnięcia wymaganej prędkości, po czym automatycznie przestawia się na dwunastotaktowy cykl pracy, który pozwala na całkowitą przemianę energii uwolnionej z paliwa - w pracę.

12-taktowy cykl pracy obejmuje:

- suw ssania napełniający komorę spalania mieszanką paliwowo-powietrzną
- suw sprężania inicjujący wybuch mieszanki ciepłem pojawiającym się przy jej sprężaniu
- podstawowy suw pracy analogiczny do tego w silnikach tradycyjnych, oraz:
- do 4 dodatkowych suwów sprężania, oraz 4 dodatkowe suwe pracy, które wykorzystują tę część energii, która w przypadku tradycyjnych silników
jest marnowana.

Taki sposób przemiany energii powoduje poczworzenie sprawności w porównaniu z tradycyjnymi silnikami, a gdy dodać tutaj eliminację złożonego układu
przeniesienia napędu, umożliwia konstrukcję pojazdu o bardzo dużym przebiegu.

P: Jak przewiduje Pan rozwój konkurencji Pańskiej "kanonierki" z najlepszymi silnikami produkowanymi obecnie? Jak Pan sądzi - kiedy ten silnik pojawi się na rynku?

O: Zacznijmy od tego, iż silnik ten jest znacznie tańszy w produkcji dzięki wyeliminowaniu niektórych procesów. A ponieważ można go zasilać dowolnym
paliwem - nawet wodorem - właściciele pojazdów będą mogli wybrać najtańsze paliwo dostępne na rynku. Pojazdy bez układów przeniesienia napędu, o znacznie wydłużonym przebiegu, spowodują zupełnie zniknięcie z rynku silników dotychczasowych.

Dodatkowo, przy zachowaniu nakładów na dalsze prace rozwojowe, "kanonierka" zapobiegnie wejściu na rynek ostatnio mocno reklamowanych ogniw paliwowych, gdyż jej sprawność jest znacznie wyższa. Uważam, że wodoru nie należy tak marnować, jak dotychczas marnowane były tradycyjne paliwa, więc sugeruję, aby przemyślano sposób pracy ogniw paliwowych. Winien być znaczenie udoskonalony, zanim zostaną skierowane do produkcji masowej.

Uważam także, że "kanonierka", która przecież może korzystać zarówno z obecnej, jak i przyszłej infrastruktury dystrybucji paliwa, jest znacznie
lepszą alternatywą niż ta mocno dofinansowywana, bardzo kosztowna, ale niezbyt pewna technologia, która przecież nie jest jeszcze nawet w stadium
produkcji masowej. A obecne technologie oraz urządzenia, wykorzystywane dotychczas do produkcji tradycyjnych silników, mogą być bardzo łatwo
adaptowane do masowej produkcji "kanonierki".

Uważam także, że urządzenie, które akceptuje rozmaite paliwa, bądź mieszanki paliwowe, jest znacznie lepsze, niż to, które działa wyłącznie na wodorze o wysokim stopniu czystości.

P: Czy Pański silnik można zminiaturyzować?

O: Jasne, że można. Napisałem nawet opracowanie na ten temat pod tytułem: "Zwiększając przebieg", którego tekst będę rozdawał na targach
technologicznych "Arno" w Hanowerze. Przewodniczący targów udostępnił mi nieodpłatnie stanowisko, co umożliwi mi zaprezentowanie tamże mojej technologii
jako lepszej alternatywy w stosunku do ogniw paliwowych.

P: Biorąc pod uwagę wszystkie te głosy o ekonomii paliwa wodorowego, jak Pan sądzi, co się stanie, gdy Pana silnik trafi na rynek? Czy zajmie jej miejsce - czy też będzie wspomagał wchodzenie wodoru jako paliwa?

O: Uważam, że wprowadzenie mojego silnika na rynek tak "na całego" spowoduje czasowe zamieszanie na rynku paliwowym. Stanie się coś takiego, jakby nagle zaczęto tego paliwa produkować niewyobrażalne przedtem ilości, np. czterokrotnie więcej, niż obecnie. To z pewnością wyeliminuje import paliw
przez Amerykę.

Ale najwidoczniejszym rezultatem będzie wpływ na środowisko, gdyż masowe zastosowanie "kanonierki" da ten sam efekt, co usunięcie obecnie 90%
pojazdów z naszych ulic i dróg. Zaoszczędzenie zasobó ropy naftowej dla przyszłych pokoleń z pewnością dadzą czas na zbudowanie infrastruktury
odpowiedniej dla dystrybucji paliwa wodorowego, co ułatwi przejście w "epokę wodoru". Ale najistotniejszym efektem będzie to, że monopol naftowy nie zostanie zastąpiony monopolem wodorowym, ponieważ każdy człowiek będzie mógł
zasilać swój pojazd paliwem "pędzonym" po prostu w domu. W rzeczy samej: "kanonierka" będzie korzystać zarówno z obecnej, jak i z przyszłościowej
infrastruktury.

P: Jak widzi Pan następne 5-10 lat? Dokąd - Pana zdaniem - zmierza światowa infrastruktura energetyczna?

O: Nie sądzę, aby następne 5 czy 10 lat znacząco różniło się od czasu obecnego, ponieważ rządzący raczej mają na uwadze własne interesy, niż dobro krajów, czy świata. Niech na poparcie tego przemówi fakt, że wynalazca nie może jakoś ich przekonać, że warto zainwestować choć tak małą sumę, jak -
powiedzmy - 200 tys. USD w jego technologię, jako rodzaj grantu. Uniwersyteccy profesorowie zrobili wszystko, co w ich mocy, aby tak się nie stało, a ci z NRC nie mają ani odpowiedniej wiedzy, ani chęci żeby cokolwiek pomóc w tej sprawie. Zmiany mogą nastąpić w efekcie braków zasobów ropy i
jednoczesnej niedostępności przyszłościowej infrastruktury "wodorowej". Moja rola, jako wynalazcy, to udostępnienie możliwości.

Politycy zdecydują, czy warto ją wykorzystać, jednakowoż nowy kanadyjski rząd - będący pod dużym wpływem administracji Busha - odwodzi ten kraj od
przestrzegania standardów protokołu Kioto. Może Pan sam wyantycypować szanse przebicia się mojego pomysłu.

P: Czy znaleźli się jacyś inwestorzy bądź firmy zainteresowane "kanonierką"?

O: Paru się znalazło, lecz proponowali warunki nie do przyjęcia. Na razie próbuję przekonać pewnego producenta silników z Europy do wykonania dużej,
morskiej wersji "kanonierki", o mocy 200 tys. KM przy 100 obr./min. Spotkam się także w Niemczech z przedstawicielami tutejszych kół przemysłowych, ale
nie jestem optymistą. A to dlatego, że firmy te chciałyby praw "na wyłączność", a ja chciałbym powszechne prawa zachować dla siebie, uzgadniając jedynie konkretne wdrożenia i jakieś szczególne, określone przywileje. Mam już 3 partnerów mojej spółki, znajdującej się w fazie rejestracji, która będzie własnością prywatną, dzięki czemu zredukujemy koszty. Zobowiązany jestem do zachowania dyskrecji, więc nie mogę w tej chwili powiedzieć, jakiego typu wdrożenie wprowadzimy na rynek.

P: Ile może ważyć pojazd zawierający Pana silnik? Czy "kanonierka" potrzebuje kosztownych części?

O: Taki pojazd będzie nieco lżejszy (eliminacja układu przeniesienia napędu oraz lżejszy silnik), zaś jego koszta produkcji nowego silnika będą ułamkiem kosztów obecnych, gdyż z wielu procesów technologicznych można będzie zrezygnować, i ponieważ "kanonierka" nie wymaga złożonych procesów produkcyjnych, czy też materiałów niedostępnych na rynku. Dodatkowo warto wspomnieć, że tylko te części bezpośrednio wystawione na uderzenie wybuchu
sprężonej mieszanki muszą być metalowe. Resztę można wykonać z mas plastycznych, metodą kształtowania wtryskowego - a jest to znacznie tańsze, niż obróbka metalu.

P: Czemu nikt nie wpadł na to wcześniej? Czyżby wszystkich "zżarła rutyna"?

O: A skąd mam wiedzieć, czemu nikt nie wpadł na taki pomysł, jak ja? Nie potrafię na to odpowiedzieć, bo nie odpowiem na pytania, na które odpowiedzi nie znam. Ale równie dobrze Pan może odpowiedzieć, czemu sam nie wpadł Pan na podobny pomysł.



Szukając w sieci Gun Engine można coś tam znaleźć, i okazuje się że to nie bujdy a konkret.....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja jestem ciekaw jak mu dalej idzie z tą antygrawitacją.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Jak by mu tam nie szlo, to silnik jednak dziala i ma na niego prawo patentowe.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ciekawe ile tego typu pomysłów leży u kogoś w szufladzie, tylko dlatego bo na tym co jest, zarabia się nieźle i nikomu nie jest na rękę zmieniać układ.

P.S.
już jakoś przycichło z robieniem paliwa równoważnego dla benzyny z co2...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:23 
Boogie, czy znalazłeś jakieś informacje o konkretnym prototypie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29691
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
bardzo ciekawe

Fryderyk napisał(a):
Boogie, czy znalazłeś jakieś informacje o konkretnym prototypie?


przyłączam się do pytania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Panowie, szukajcie po sieci, są informacje o tym wynalazku

Prototypy sa i dzialaja

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:34 
Pytam, czy masz konkretną specyfikacje, bo ja czegoś takiego nie znalazłem.

Swoją drogą, ciekawe jak rozwiązał problem filmu olejowego i smarowania :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jak przeglądałem 20 minut temu to były w necie zdjecia prototypu i opisu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kyokushin napisał(a):
P.S.
już jakoś przycichło z robieniem paliwa równoważnego dla benzyny z co2...


Nie ma pieniedzy na sfinansowanie budowy prototypowej instalacji, jednak nie wiem dlaczego nie szukaja jakiegos strategicznego inwestora. Moze projekt nie jest tak "rozowy" jak mial byc?

A co do tematu

http://www.ilmor.co.uk/concept_5-stroke_1.php

tu nie ma zadnych finezyjnych technologii, wszystko mozna zbudowac niskim nakladem. Firma jest tez uznanym producentem silnikow, a nie pasjonatem, o ktorym niewiele wiadomo :P

Tak czy inaczej cos idzie do przodu, co do tego, ze silnik tlokowy mozna jeszcze bardzo udoskonalic jestem pewien, pytanie tylko kto zrobi to pierwszy na masowa skale ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 19:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No zobaczymy, co z tego wyjdzie. "Kanonierka" + paliwo z CO2... :oczami:
Jakby się komuś nie chciało szperać - gość przerobił jakiś 3-garowy silnik suzuki. Rezultat: moc: +14 %, zużycie paliwa... -90%. Redukcja szkodliwych spalin - 100%.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 00:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
:niepewny:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
no fajnie pięknie ale konkretów nigdzie nie ma... :zdegustowany:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 13:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 733i
Kod silnika: M43B16
Dla zainteresowanych - powstaje serwis poświęcony temu wynalazkowi (i innym konstrukcjom K. Hołubowicza zresztą też), adres chyba dość oczywisty: http://gun-engine.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 14:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ale wy naiwni jesteście ludzie. Szkoda gadać :(
2m-ce temu jeden z szanowanych tutaj forumowiczów stwierdził, że przerobi TDI-ka na gaz HHO. Nie chcę być niedobry, ale gdyby mogło powstać cokolwiek, co by miało znacznie lepszy stosunek pieniędzy włożonych do wyjętej pracy dawno by to już powstało. Teraz to możemy sobie tutaj tylko science fiction z naciskiem na fiction uprawiać.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 15:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 733i
Kod silnika: M43B16
Jasne.
Przypomnę taką historyjkę z życia wziętą: kiedy Edison dokonał pierwszej prezentacji fonografu, zniesmaczeni członkowie komisji odwrócili się na pięcie - i wyszli - oskarżając wynalazcę... o brzuchomówstwo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 15:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
GEWr napisał(a):
Jasne.
Przypomnę taką historyjkę z życia wziętą: kiedy Edison dokonał pierwszej prezentacji fonografu, zniesmaczeni członkowie komisji odwrócili się na pięcie - i wyszli - oskarżając wynalazcę... o brzuchomówstwo.

przypomnij mi jeszcze który to był rok. W dzisiejszych czasach - czasach nanotechnologii, inżynierii genetycznej, kwantów, podróży kosmicznych wszelkie wynalazki jakie jeszcze nie zostały wynalezione, nie będą nigdy zrozumiałe dla (nie powiem nawet że nikogo tutaj, aby nie urazić), ale nie będą zrozumiałe dla jakiejkolwiek pojedynczej osoby. Wszystko co można było wymyśleć w zaciszu domowego garażu, czy nawet w kilkunastoosobowej grupie naukowców hobbystów w labolatorium z budżetem mniejszym niż 10mln $ rocznie zostało już wymyślone. Rozumiesz? Jak ktoś by mi napisał, że wynalazł figurę geometryczną, która będzie toczyć się lżej niż koło, zareaguje tak samo, jak na magiczne silniki i inne tego typu szarlatańskie newsy. Jeżeli jednak niektórych kręcą takie rzeczy, to jeszcze podobno jest jakiś koleś w polsce, który wynalazł zderzak, który pochłania energię zderzenia, a w środku samochodu do którego został on zamocowany nie zachodzi prawo zachowania pędu. Ot, jak ktoś w klasach 6-8 szkoły podstawowej spał na fizie, to takie rzeczy łyka jak młody :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 15:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 733i
Kod silnika: M43B16
Skoro już usiłujesz "argumentować" wręcz "spaniem na fizie" - to może najpierw zapoznaj się z materiałami dostępnymi pod http://gun-engine.pl/ zanim ośmieszysz się jeszcze bardziej... :luka: usiłujesz wypowiadać się n/t fizyki? Dobrze - ale zamiast o spaniu, użyj argumentacji fizycznej: może wzorami jakimiś się posłuż? Aha, tę akurat lekcję przespałeś? :zawstydzony:

Bo wyglądasz na typowego "wszystkowiedzącego". :D Nawet nie odniósł się konkretnie do zaprezentowanego materiału - tylko (taki "rozsądny" niby...) już z góry wie, że "wszystko bujda", bo to ponoć "wszystko już wynaleziono". :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:04 
GEWr, po 1. uzupełnij pola moje bmw i kod silnika poprawnie, bo póki co to wygląda na kpinę.

Po 2. takich wynalazków jest pełno, co roku pojawiają się kolejne, każdy wynalazca zapewnia, że to rewolucja etc.

Istotnie, to co wkleił Vermilion to jest coś fajnego i konkretnego, a gun engine? Póki co coś z pogranicza nauki i sf. 4 lata od wywiadu z 1. posta, a dalej na YT nie ma filmów z M30 przerobionych na gunengine palących kapcia, więc nie ma się co wczuwać na razie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
a to taki bystrzacha jesteś? Wzorami i argumentacją, niech podeprą się twórcy nieziemskich wynalazków. Nie, ja, to nie ja napisałem, że wynalazłem latający dywan, więc nie ja będę argumentował. A Tobie powiem tylko tyle, że w zeszłym roku mercedes wydał na poszukiwanie nowych technologii sumę tak wielką, że nawet nie potrafiłbyś jej odczytać. Oczywiście wynaleźli kilka cudów, które pewnie zobaczymy w następnej "S-klasie". Perpetum mobile jednak to nie jest. Jeżeli jednak jesteś taki kozak, to opisz mi ten cud nad wisłą, w który mniej się wlewa, a więcej wyciąga. Acha i w skrócie telegraficznym bo słowa pisanego o większej wartości jest w necie, ba nawet na tym forum znacznie więcej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL