BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i Sygnalizacja po wymianie oleju.
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
witam chodzi o sygnalizacje wymiany oleju pod licznikiem kilometrów. mianowicie świeciło mi jedno okienko od oleju wiec wymieniłem bo nadawał sie do wymiany , wlałem nowy olej i dalej świeci tylko jedno ostatnie żółte okienko . Co jest grane ? ktoś wie to prosze o informacje.


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2008, 22:19 przez mirek kraków, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 20:00 
A niby jak samochód sam miał by wyczuć,że zmieniłeś mu olej? :lol:
Poszukaj pod hasłem inspekcja na byle jakim forum bmw i dowiesz się wszystkiego.
Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: wawa
:D :D :D TO POWINNO ROZWIAZAC TWOJ PROBLEM :D :D :D

artukuł jest dziełem Rafała Górskiego:

________________________________________

Resetowanie BMW Service indicator lights
Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika.
Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej.
Resetowanie ustawien komputerka serwisowego.
Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987. Na złączu są numerki, ale mogą być nie czytelne wiec, poniżej zamieszczam rysunek z opisem pinów .
Obrazek

Opis złącza do 1987 (ważniejsze, ciekawsze piny):
1 - Minus
3 - Czujnik temp.
5 - Sygnał z czujnika tlenu
7 - Service indicator
11 - Przekaznik rozrusznika
13 - Zapłon

Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):
1 - Zapłon
7 - Service indicator
11 - Przekaźnik rozrusznika
14 - Plus
16 - Sygnał z czujnika tlenu
19 - Minus
Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.
Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !
W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.
Mam informacje ze po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:
Oil service - od 3s
Inspection - od 12s

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
dzieki serdeczne nie wiedziałem tego ponieważą pierwszy raz sam wymieniałem olej

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:34 ]
no i zrobiłem tak jak pisze zwarłem te dwa piny 7 i 19 bo mam z 1993 roku auto I NIC.nic nie gaśnie , zielone sie nie zaświeciły no i nie wiem co jest grane,dalej świeci pomarańczowa i czerwona. jednym słowem bez zmian. o co tu chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2006, 10:23 
Poszukaj pod hasłem inspekcja znajdziesz wszystko.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2006, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
mirek kraków napisał(a):
dzieki serdeczne nie wiedziałem tego ponieważą pierwszy raz sam wymieniałem olej

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:34 ]
no i zrobiłem tak jak pisze zwarłem te dwa piny 7 i 19 bo mam z 1993 roku auto I NIC.nic nie gaśnie , zielone sie nie zaświeciły no i nie wiem co jest grane,dalej świeci pomarańczowa i czerwona. jednym słowem bez zmian. o co tu chodzi?



W Twoim przypadku należy zrobić tak:

1)Włączyć zapłon(nie uruchamiać silnika)
2)Poprzez żarówkę 12 V, zewrzeć piny 7 i 19, odczekać w zależności co kasujemy, ilość sekund i wyłączyć zapłon.
3)Odłączyć przewód z żarówką

Jeżeli to nadal nic nie da. Wszystko dokładnie jak w opisie za wyjątkiem pinu 19, który pomijamy i podłączamy do masy(-) akumulatora.

Daj znać jaki efekt,

Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2006, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
jest o.k dałem sobie rade . według tej instrukcji którą wkleił roberto sie nie da jest tam błąd ponieważ pisze tam że najpierw zwieramy piny następnie włanczamy zapłon/ Otóż zrobiłem to w odwrotnej kolejności tzn.włączyć zapłłon a nastepnie zewrzeć piny i jest wszystko O.K Elkar dzieki za porade! pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2006, 10:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Lokalizacja: Lubin
mnie tez to niebawem czeka bo swieci mi sie ostatnia zielona :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2006, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
mam 316i '92 jutro jade na wymiane oleju. Mam zrobić tak samo jak mirek???

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
vik_316i napisał(a):
mam 316i '92 jutro jade na wymiane oleju. Mam zrobić tak samo jak mirek???



Jeżeli, kontrolki wymiany na to wskazują, należy wykonać. W przeciwnym wypadku nie ma potrzeby.


Pozdrawiam
Elkar

_________________
Sedan
Diamant-Schwarz
------------------------------------------------------------------
Sprzedam:
- modu³y wejœÌ i wyjœÌ do sterownika Siemens S7-300
- silnik M20B25 2.5l
Kontakt:
507333774


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 10:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
dzięki Elkar :)

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 22:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
a w e36 coupe nie można zapomnieć o zamknięciu drzwi :)

czyli:
zapłon
drzwi
zwieramy piny
czekamy aż się kontrolki zapalą

:)

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 11:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
wlasnie mialem ten sam problem ale juz go rozwiazalem. zwarlem tylko piny 7 i 19 i po klopocie. dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 17:53 
ja mam problem w 318 is jest tam 17 bolców wiecie jaki mam polaczyć zeby wykasować inspekcje olejową pilne


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
a zktorego roku jest twoja beta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 15:49 
1992 318 is pojemnośc 1,8


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Wrocław
Jak załączam zapłon to palą mi się wszystkie zielone kwadraciki. Co to oznacza? W tygodniu jadę na wymianę oleju bo na bagnecie nie wygląda to najlepiej. Czy powinienem zewrzeć piny po wymianie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
wszystkie zielone oznaczaja ze nie ma potrzeby wymieniac oleju ale jezeli przejechales wiecej niz 13tys na sterym oleju to raczej powinienes wymienic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 16:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
moja beta jest z tego samego roku tzn: 1992 i ja ma 20 pinow.sprawdz jeszcze raz dokladnie ile ty masz bo zawsze powinno byc 20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Ja mam e 36 325 tds z 1993 roku i mam tylko 9 pinów. Reszta to puste otwory. Zapalila mi sie juz żółta kontrolka mimo ze wymieniłem olej i zrobiłem na nim dopiero 2,5 tyś km. Inspekcje skasowali mi w serwisie. Teraz próbowałem zrobić to sam ale mi nie wyszło. Wykorzystałem kazda opcje opisaną na forum i nic. Może jest jakiś inny sposób? poradzcie!!!

_________________
www.bmwolsztyn.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL