BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z obrotami , błąd
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
Posiadam, BMW e36 316 M40 z gazem nie wiem, jakiej generacji.

Właśnie dziś wymieniłem SONDĘ LAMBDA, bo miałem cały czas problemy z falującymi obrotami na benzynie i gazie.
Na początku miałem coś popieprzone w instalacji do sondy i nie miałem oryginalnej wtyczki,przewody były po lutowane( już takie auto kupiłem) i po jakimś czasie zaczęły się problemy z obrotami.
Najpierw pojechałem do gaziarza i ten odrazu powiedział mi, że sonda,wiec kupiłem UNIWERSALNĄ za 200zł problem był z tymi polutowanymi przewodami nie było 2x BIAŁEGO,SZAREGO i CZARNEGO tylko te, co są orginalne z wiazki z innymi kolorami niż te, co opisane były w instrukcji do uniwersalnej i mechaniek nie chciał się podjąć podłączenia wiec spróbowałem sam.
Oczywiście nic się nie zmieniło oprócz tego, że paliła mi 20l na 100km.

Teraz mam już przewód oryginalny z wtyczką od strony auta i kupiłem też oryginalną SONDĘ za 708zł i problem mam ten sam obroty falują a program wyświetla ten sam komunikat błędu, co maiłem wcześniej będzie poniżej przetłumaczony na Polski:

Ten błąd jest wyświetlany, gdy DME wykryje nadmierne zakłócenia w mieszance paliwowo powietrznej (zbyt bogata lub uboga) przez dłużej niz. 10 sekund
Możliwe przyczyny:
-pompa paliwa pracuje na sucho
-niepoprawne ciśnienie paliwa
-zawór wtryskowy uszkodzony lub zapieczony (zawieszony)
-czujnik temp silnika uszkodzony
-drugi przeciek powietrza(dosłownie) chyba chodzi o lewe powietrze
-defekt systemu kontroli odparowania paliwa
-licznik masy powietrza uszkodzony
-spalanie zakłócone przez uszkodzenia mechaniczne(świece zapłonowe,ciśnienie,zawory ssące i wydechowe,itp.)


Jeszcze nie byłem u elektromechanika na podłączenie u niego pod kompa, ale podejrzewam, że nadal będzie tak jak było wcześniej sonda nie widoczna.

Dodam, że silnik jest po remoncie kapitalnym, bo wcześniej pękła mi głowica i wszystko jest nowe.


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2007, 18:05 przez zibij79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
zibij79, u mnie jak spadła odma to były podobne objawy tzn. falowały obroty i sondę pokazywało że nie żyje , odłącz wtyczkę od przepływomierza , powinny obroty przestać falować .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: lipa
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
Obpiołem wtyczkę od przepływki i było jeszcze gorzej i dopiero zaczeły falować obroty.

Może ja żle napisałem że falują obroty jest tak że spadaj poniżej 800rpm i normalizują się jest tak cały czas, czy jade czy stoje w miejscu dam tylko w gaz puszczę i spadają poniżej w/w obrotów tylko dlaczego tej sondy nie widać to mnie martwi już tyle kasy wydałem na te auto i teraz już nie wiem co zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 19:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Zobacz czy masz sprawny układ dolotowy tj czy sa sparciałe gumowe opaski, wężyki itp. czysty filtr powietrza - bardzo wazna rzecz na gazie moze przeczyszczenie silniczka krokowego pomoze (tak jak w mojim przypadku pomogło) przy okazji sprawdz jego sprawność mierząc poziom rezystencji, na mierniku omomierza powinno wskazac 8-9 ohma.
Falujące obroty to często przyczyna "lewego" powietrza zasysanego przez wlasnie nieszczelny układ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Po problemie
PostNapisane: 6 lipca 2007, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
Witam ponownie.

Wracam do mojego już byłego tematu z obrotami i sondą lambda, być może pomogę z rozwiązaniem takiego samego problemu jaki ja miałem.
Otóż spadek obrotów był spwodowany nie szczelną klapką w przepustnicy po strzale gazu(mi osobiście raz tak strzelił ale nie wiem ile razy tak się działo poprzedniemu właścicielowi) choć zamontowany ANTY WYBUCH za przepływomierzem zadziałał i spadł to i tak z klapki w przepustnicy zrobił się mały banan i przy każdym odjęciem gazu obroty spadały poniżej 850rpm.
Jeśli chodzi o sondę i błedy odczytu sondy to było to spowodowane uszkodzeniem sterownika i brakiem napięcia na przewodzie sygnałowym na sondę lambda.

Oba te elementy wymieniłem i jest wszystko wpożadku.
Jeżeli ktoś będzie miał problemy z odczytem sondy u elektronika na komputerze i prawdopodobnie on stwierdzi że sonda UMARŁA to proponuje zanim kupicie nową sprawdzić miernikiem przewód sygnałowy przy właczonym zapłonie (SZARY przy sondzie lub ŻÓŁTY z orginalnej wiązki z samochodu najlepiej przy wtyczce do sterownika) czy jest stałe napiecie na sonde a powinno być 0.4V.

Za wszelka pomoc tym którzy chcieli mi pomóc WIELKIE DZIEKI.


Ostatnio edytowano 21 lipca 2007, 15:11 przez zibij79, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
ja wlasnie mam podobne objawy, chodzi nie rowno po puszczeniu gazu....do dolu i znowu do gory sie wyrownuje.... nie wiem czemu ale na wstecznym jest gorzej jak cofam nie wiem czemu moze mi sie wydaje, wymienialem glowice bo po przegrzaniu mialem i pekla, byl robiony rozzad i po poskladaniu wszystkiego takie cos jest juz z tym nie robie ( bo jestem w anglii) po powrocie do polski bede z tym robil za jakis miesiac, prosze o odp jak dowiesz sie co miales zepsute, krokowy czyscilem, jak przeplywke odpinam to auto od razu gasnie, guma nowa przeplywomierza, i dodam ze wydechu spaliny ida tak pyk pyk pyk pyk , czyli nie rowno i slychac to troche dziwnie.....


Aha i co wazne calym silnikiem szarpie .......... na wysokich obrotach auto ma taka sama moc i chodzi idealnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Może pomogę
PostNapisane: 10 lipca 2007, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
Witam postaram ci pomoc.

Najpier powinienes napisac czy masz gaz i jak juz masz ten gaz to na jakim paliwie masz ten problem jak na obu tak jak ja mialem to powinienes rozwiazac ten problem pierw na benzynie a gaz juz pozniej ustawi gazownik jak na gazie to tylko on cie ratuje moja rada to nie grzebac w gazie samemu.

Ja mialem kapitalny remont silnika po peknietej glowicy i oczywiscie tez wymienilem glowice na nowa i mialem nowy problem z obrotami.

Jak czysciles silniczek krokowy to napisz czym czysciles trzeba tez dobrze wysuszyc owy silniczek to bardzo wazne bo jak opary benzyny dostana sie przez niego zamiast powietrza to rozsadzi ci caly dolot, dodaj po wyczyszczeniu nie wielka ilosc oleju najlepiej w spraju do krokowca.

Jesli jestes pewien ze nie masz lewego powietrza to sprawdz sonde lambda najlepiej jechac na diagnostyke kompa i tu napewno zaplacisz okolo 50zl,ale mozna zrobic to samemu.

NAJPIERW ODLACZ AKUMULATOR

Za akumulatorem i za zaslepka jest komputer wyciagnij go i rozbierz oslone plastikowa wtyczki sterownika tak abys mial wszystkie piny na wieszku umieśc kompa gdzies z boku na jakiejs szmacie.

Pierwszy sposób ale będziesz musial wyciągnąć cala sonde z boku silnika do gory żeby to zrobic.

Sonda ma cztery przewody, czarny - masa czyli (-) (podłączamy miernik przewód ujemny do czarnego przewodu sondy, następnie plusowy przewód miernika podłączamy do plusa w akumulatorze i sprawdzamy masę, powinno pokazywać napięcie zgodne z napięciem akumulatora;
dwa białe czyli grzałki, na tych przewodach jest plus, podłączamy plusowy przewód miernika do najpierw jednego a później drugiego przewodu białego, następnie minus miernika podłączamy do minusa akumulatora, w obydwu badaniach przewodów białych powinno buć napięcie takie jak na akumulatorze:
szary, sygnałowy, ustawiamy miernik w zakresie od 0V do 1V jeśli taki zakres posiadasz na mierniku jak nie to ustawna 20V podpinamy pod niego przewód plusowy miernika a minus pod minus na akumulatorze i wtedy zczytujemy sygnał.
Wszystkie próby proponuję przeprowadzić na pracującym silniku, miernik oczywiście musi być ustawiony na prąd stały.
Obserwujemy zmianę napięcia na przewodzie sygnałowym dodając gazu otwierając i zamykając przepustnicę, powinno wahać się w zakresie 0-1V

Drugi sposób

Podłacz akumulator i uruchom silnik na mierniku ustaw na 20V prądu stałego i CZARNY przewod miernika (minus) podlacz do MINUSA akumulatora a drugi CZERWONY (plus) do ŻÓŁTEGO we wtyczce do komputera jest to przewod SYGNAŁOWY na sonde wartość na mierniku powinna caly czas się zmieniac bez ruszania przepustnicy jak się zmienia to sonda dziala.

Jak cos to pisz na email w razie problemow zbigniew-jakubowski@wp.pl albo na GG

PZD zibij79


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Nie nie mam gazu w aucie (na szczescie ) krokowy czyscilem Wd 40 tak mi ktos doradzil .... byl dobrze wyczyszczony, dodam ze auto gorzej chodzilo przed jak po czyszczeniu wiec sie nic nie moglo stac .... w anglii juz nie naprawiam samochodu bo tutaj sa debile, przez nich mialem peknieta glowice, czz jak pojade na aso w PL to odrazu mi powiedza co trzeba wymienic na 100 % czy to nie ma roznicy aso a jakas diagnostyka ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
zibij79, bardzo dobra porada. Proponuje zebys umiescil taki opis w dziale "Zrob to sam", napewno przyda sie innym

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
krecikmlody napisał(a):
Nie nie mam gazu w aucie (na szczescie ) krokowy czyscilem Wd 40 tak mi ktos doradzil .... byl dobrze wyczyszczony, dodam ze auto gorzej chodzilo przed jak po czyszczeniu wiec sie nic nie moglo stac .... w anglii juz nie naprawiam samochodu bo tutaj sa debile, przez nich mialem peknieta glowice, czz jak pojade na aso w PL to odrazu mi powiedza co trzeba wymienic na 100 % czy to nie ma roznicy aso a jakas diagnostyka ????


Jesli chodzi o ASO to dobrze ze pracujesz w Anglii bo napewno duzo zaplacisz, a jesli chodzi o diagnostyke to wystarczy pojechac do jakiegos elektryka samochodowego on powinien miec kompa i program diagnostyczny do samochodow.

A druga sprawa to ktos ci zle doradzil bo WD40 sie stosuje ekstremalnie np (jak chcesz szybko sprzedac auto a cos w nim eletrycznie nie dziala jak powinno ) mnie tak ze tak powiem orżnol sprzedajacy WD dziala na krotki czas.

Co do czyszczenia to ja zastosowalem NITRO dlatego ze szybko sie utlenia i rozpuszcza nagar z oleju i innego syfu (NIE STOSUJ NITRO DO RZECZY W KTORYCH SA JAKIES GOMOWE USZCZELKI BO ROZPUSCI). Po wyschnieciu psiklem olejem w spraju i jest ok.

Sprawdz jeszcze PRZEPUSTNICE tam zawsze byl jest i bedzie sie zbieral olej z syfem i na obkolo klapki przepustnicy tez robi sie nagar, moze przez to klapka sie nie domyka i powstaje tak zwane lewe powietrze. Jak bedziesz rozbieral dolot i zdejmowal przepustnice to uwazaj na papierowa uszczelke dzielaca przepustnice a kolektor bo mozna ja uszkodzic i wtedy tylko jest dostepna w serwisie, chyba ze zrobisz tak jak ja bo ja uszkodzilem i uszczelnisz silikonem REINZOSIL to tez bedzie dobrze.PRZEPUSTNICE NAJLEPIEJ WZIAC POD SWIATLO DZIENNE I SPOJRZEC CZY NIE MA CZASEM JAKIS SZCZELIN W OKOLO.MA BYC SZCZELNA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
ok dzieki jakby co bede pisal na gg jak bede cos potrzebowal.... wielkie dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
okazało się u mnie że dławienie w mojej BMW to wina sondy lambda!! Na komputerze wykazało taki błąd!! Teraz mam problem z dobraniem sondy. Posiadam BMW e36 316i Compact 1.6 Silnik M43. I są dwie sondy na wcisk i wkręcana. Jaka jest do mojego modelu?

PROSZE O POMOC

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL