BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 06:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam, mam zapytanie otóz co jakiś czas podczas sprawdzania samochodu w INPIE wywala mi bląd o numerze 18 i z tlumaczeniem NW_A

Dokladnie tak to wyglada

18 NW_A brak jakiego kolwie sensu :zakrecony: :zakrecony: , wywala, ze to błąd sporadyczny, po skasowaniu jest ok.

Wiem, tylko jak ten bład wywala...zaobserwowałem, że czasami silnik sam sobie podnosi obroty i trzyma dość wysoko (jakieś 900obr./min), jak to zaobserwuje 100%, że będzie właśnie ten niezydentyfikowany bład. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, obroty wracają do stanu jakie powinny być. Nie dzieje się to ciągle od tak raz od wielkiego dzwonu ;)

Nie wiem co robić co to za błąd?Jakaś nieszczelność w dolocie czy jak?
Może ktoś coś więcej wie odemnie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 06:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprobuj disem sie polaczyc, moze pokarze cos konkretnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 07:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Mam taki błąd w pamięci Shadow w INPA, ale nigdy nie udało mi się rozszyfrować co to jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 07:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
fixxxer1 napisał(a):
Mam taki błąd w pamięci Shadow w INPA, ale nigdy nie udało mi się rozszyfrować co to jest.

A obroty podnosiły Ci się tak jak opisałem, czy poprostu wyskoczył błąd i wszystko??
Ciekwe czy podpięcie pod DISa coś wykaże :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 08:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Na bmw-klub, ktos napisal, ze doczytal sie ze jest to blad oznaczajacy uszkodzenie czujnika polozenia walka rozrzadu dolotowego...ciekawe ile w tym prawdy :znudzony:
Kurcze, sa 2 czujniki...ktory to moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Kisiel24 napisał(a):
Na bmw-klub, ktos napisal, ze doczytal sie ze jest to blad oznaczajacy uszkodzenie czujnika polozenia walka rozrzadu dolotowego...ciekawe ile w tym prawdy :znudzony:
Kurcze, sa 2 czujniki...ktory to moze byc??


W BMW z reguły czujnik wlotowy jest taki sam jak wylotowy. Sprawdź instalacje do czujników, czesto znika izolacja i pojawiaja sie problemy.

_________________
!!! Diagnostyka grupy VAG, Opel, Peugeot, Citroen, BMW, Alfa Romeo, Fiat, Renault itp. tel. 692 226 016 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 14:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Cytuj:
Na bmw-klub, ktos napisal, ze doczytal sie ze jest to blad oznaczajacy uszkodzenie czujnika polozenia walka rozrzadu dolotowego...ciekawe ile w tym prawdy :znudzony:
Kurcze, sa 2 czujniki...ktory to moze byc??


Ze strony http://www.my330i.com/odb2.php wyszło:

SAE Code: P1397
BMW-Specific Code: 18
Description: Exhaust Cam Position Sensor Malfunction

Tu tłumaczenie z google: Spalin Cam Pozycja Awaria czujnika (czyli wylotowy?)

W domu mam jeszcze jakiś wykaz kodów błędów z podpowiedziami to jeszcze tam zerknę.
Wieczorkiem coś napisze.

Edit 17:10

Podpowiedź:
Internal check of phase shift from
camshaft sensor - should change
during every crankshaft
revolution.Phase shift occurs due to
2:1 relationship between camshafts.

A tu po wrzuceniu do google tłumacz:
Wewnętrzna kontrola przesunięcia fazowego od
Czujnik wałka rozrządu - powinno się zmienić
podczas każdego wału korbowego
rewolucji. Przesunięcie fazowe występuje ze względu na
02:01 relacji między wałki rozrządu.

Według mnie jest to czujnik położenia wałka rozrządu wylotowy bo "Exhaust" znaczy wydechowy, wydmuchowy. Jakby był wlotowy to by było intake.

Na zdjęciu to czujnik nr 5.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

A błąd dotyczący wlotowego byłby 65 Intake cam position sensor, malfunction.
Takie jest moje zdanie.

shaqal napisał(a):
BMW z reguły czujnik wlotowy jest taki sam jak wylotowy. Sprawdź instalacje do czujników, czesto znika izolacja i pojawiaja sie problemy.


Według realoem wlotowy i wylotowy są inne.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328i
Hej,
Też mi wyskoczył taki błąd i też słyszałem, że to od czujnika położenia wałka. Nie wiem czy to wynik tego błędu, ale podczas jazdy autostradą nagle przestały mi chodzic ze trzy cylindry, spadła moc i wyskoczył check, wieczorem sczytałem błędy i oto co wyszło:

1) 18 NW_A - Error
error freqency : 255
logistic counter: 40
Poniżej był też "no signal"
2) 238 Burning fail cylinder 1
err freq:12
log. count: 39
MISFIRE CARB_A
MISFIRE CARB_B1
MISFIRE CARB_B4
3) 230 control frequence lambde probe Bank 2
err.. freq :1
log. count.: 38
... at the lean range to big
4) 241Burning fail cylinder 4
err.. freq :1
log. count.: 9
Misfire CARB_B1
5) Lambda regulating limit Bank 2
err.. freq :1
log. count.: 28
Mixture limit lean
6) Lambda control tolerance Bank 2
err.. freq :2
log. count.: 40
Deviation rich
7) 154 Unknown error location
err.. freq :2
log. count.: 37
Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don't exist in result record 7!
8) 227 lambda control tolerance Bank 1
err.. freq :1
log. count.: 39
Deviation Lean
9) 240 Burning fail cylinder 3
err freq:5
log. count: 39
MISFIRE CARB_A

MISFIRE CARB_B4
10 ) 239 Burning fail cylinder 3
err freq:5
log. count: 39
MISFIRE CARB_A

MISFIRE CARB_B4
Ciekaw jestem, czy czujnik może narobić takiego bigosu i czy to normalne, że np. jak teraz, check znikł sam z siebie, teraz wszystko śmiga ok. No, może obroty nie za równe ale z grubsza ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 17:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
manik Hm.
Patrząc np na błąd 239 Burning fail cylinder 3, w moim wykazie: Cyl. 2 misfire detected jest podpowiedź:

Crankshaft speed/acceleration is
monitored by crank sensor. Time for
each cylinder combustion is
compared against avg. of others. If
time for cylinder 2 is longer, fault will set.

Po tłumaczeniu w google:
Obroty wału korbowego / przyspieszenie
monitorowane przez korby czujnika. czas na
każdego cylindra spalania
w porównaniu z AVG. innych. jeśli
czas na cylinder 2 jest dłuższy, błąd będzie
zestaw.

Ja na twoim miejscu bym wymienił ten czujnik położenia wałka rozrządu wylotowego, ponieważ jest z nim coś nie tak jak jest błąd. Powinieneś się też zainteresować sondę 2 przed katem (od cylindrów 4,5,6). Sprawdź jak się zachowują napięcia na tej sondzie. Być może ten błąd sondy wywala od czujnika wałka.

PS. Następnym razem wrzuć zrzut ekranu z INPY bo jest łatwiej czytać.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Ostatnio edytowano 24 października 2011, 18:05 przez kkkkamil26, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
serwis bmw zaleca wymiane wszystkich czujnikow polozenia walkow i wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
peter0101 napisał(a):
serwis bmw zaleca wymiane wszystkich czujnikow polozenia walkow i wału


Taaaaaaaaaaaaaaa a najlepiej jeszcze u nich je kupić.

manik a tu jeszcze przemyślenia na temat podpowiedzi.

Cytuj:
Crankshaft speed/acceleration is
monitored by crank sensor. Time for
each cylinder combustion is
compared against avg. of others. If
time for cylinder 2 is longer, fault will set.

Po tłumaczeniu w google:
Obroty wału korbowego / przyspieszenie
monitorowane przez korby czujnika. czas na
każdego cylindra spalania
w porównaniu z AVG. innych. jeśli
czas na cylinder 2 jest dłuższy, błąd będzie
zestaw.


Być może to jest wina czujnika położenia wału? Może źle sczytuje i dlatego są niewypały. (to są tylko moje przemyślenia).
Ja na twoim miejscu najpierw bym wymienił czujnik położenia wałka rozrządu wylotowy (tylko oryginalny) i obserwował co się będzie działo.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dzieki kamil za pomoc, troche rzucila swiatla na moje pytanie...poobserwuje jeszcze, a jak cos to wymienie ten nieszczesny czujnik...i tak jak mowie, jak wzrosna same obroty to na 99% wiem, ze bedzie taki blad w INPIE...no dobra, to cosik wiem juz wiecej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 24 października 2011, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Kisiel a często się pojawia te podnoszenie obrotów? Jeśli naprawdę sporadycznie (nie przeszkadza w użytkowaniu auta) to ja bym na twoim miejscu tego na razie nie ruszał. Dopiero jak się nasili to bym się zajął tym problemem.
Możesz jeszcze sprawdzić, przeczyścić styki w kostce przy tym czujniku oraz obejrzeć przewody czy czasem nie są uszkodzone, tak dla pewności.
No i jak będziesz kupował już czujnik to tylko oryginał.
Ja wychodzę z założenia, że lepiej kupić pewny używany oryginał niż zamiennik.
A najlepiej nówka z ASO tylko wiadomo, że tanio nie jest. W tym przypadku ok 420 zł.

Pozdro
Kamil

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 25 października 2011, 05:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
kkkkamil26 napisał(a):
Kisiel a często się pojawia te podnoszenie obrotów?

No wlasnie nie...czasami jest tak, ze przez kilka tygodni jest ok, a czasami mu cos odbije i podnosi obroty (wtey blad sie generuje), ale puki co bardzo zadko sie to zdarza...
kkkkamil26 napisał(a):
Możesz jeszcze sprawdzić, przeczyścić styki w kostce przy tym czujniku oraz obejrzeć przewody czy czasem nie są uszkodzone, tak dla pewności.

Tak bede chcial wlasnie zrobic w wolnej chwili :)
kkkkamil26 napisał(a):
No i jak będziesz kupował już czujnik to tylko oryginał.

W tej kwesti sie zgadzamy jak najbardziej :)

Dzieki za pomoc kolego :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 26 października 2011, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328i
Witam,
Dziękuję za pomoc, też tak obstawiam, że to ten czujnik. Sprobuję go podmienić w weekend i zobaczę jak to wszystko się będzie sprawowało. Spostrzeżenia wrzucę po przetestowaniu nowego czujnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 28 października 2011, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, za cholere nie moge sciagnac wtyczki z czujnika walka rozarzdu wylotowego...za cholere nie moge go sciagnac...naciskam te dwa motylki po bokach, wtyczka schodzi do pewnego momentu i koniec...masakra!!!!!!!Co dalej, czy wiciagnac czujnik i "na zewnatrz" probowac go odpiac??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 28 października 2011, 18:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Kiedyś jak wymieniałem chłodnicę miałem problem z ściągnięciem kostki od czujnika temperatury. Ale jakoś to rozruszałem i zeszło, ale się namęczyłem.
Wydaje mi się że lepiej jak jest na silniku, bo jest nieruchomy, a jak wykręcisz to go nie utrzymasz w ręku nieruchomo.
Może styki się zapiekły. Próbuj dalej, może się rozrusza albo potraktuj jakimś preparatem.
Tylko najgorsze jest to, że te plastiki to mają już swój wiek i lubią pękać.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 28 października 2011, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
kkkkamil26 napisał(a):
Kiedyś jak wymieniałem chłodnicę miałem problem z ściągnięciem kostki od czujnika temperatury. Ale jakoś to rozruszałem i zeszło, ale się namęczyłem.
Wydaje mi się że lepiej jak jest na silniku, bo jest nieruchomy, a jak wykręcisz to go nie utrzymasz w ręku nieruchomo.
Może styki się zapiekły. Próbuj dalej, może się rozrusza albo potraktuj jakimś preparatem.
Tylko najgorsze jest to, że te plastiki to mają już swój wiek i lubią pękać.

Dokladnie kurde...dokladnie...bede musial jeszcze poprobowac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 30 października 2011, 06:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Udalo mi sie...wyciagnelem czujnik, przeczyscilem go...we wtyczce bylo troche oleju :dobani: :dobani: ,przeczyscilem styki, wyczyscilem sam czujnik i zamontowalem go spowrotem. Tak wiec do obserwacji, ale jak byl olej najprawdopodobniej on zaklucal prace czujnika walka...zobaczymy co wyjdzie z tego czyszczenia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dziwny bląd w INPIE, prośba o pomoc
PostNapisane: 30 października 2011, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kisiel24 napisał(a):
Udalo mi sie...wyciagnelem czujnik, przeczyscilem go...we wtyczce bylo troche oleju :dobani: :dobani: ,przeczyscilem styki, wyczyscilem sam czujnik i zamontowalem go spowrotem. Tak wiec do obserwacji, ale jak byl olej najprawdopodobniej on zaklucal prace czujnika walka...zobaczymy co wyjdzie z tego czyszczenia ;)


W jaki sposob olej dostal sie do wtyczki?
Nie wiem jak w M54, ale w M52 byly problemy z pekajaca izolacja na zylach przewodow (pod glowna izolacja kabla) przy samej wtyczce. Izolacja od ciepla i starosci kruszyla sie i kable zwieraly do siebie. Gdzies pokazywalem nawet zdjecie jak to wyglada. Moze tu tkwi Twoj problem.


tu jest temat:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=57358

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL