BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sprzęgło czy poprostu padająca przepływka?
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Witam. Problem tyczy się BMW 320d 136km M47 :)
Czytałem na forum o ślizgających się sprzegłach ale u mnie jest troche inna przyczyna....
Otóż wymieniłem przepływke na taką samą, tylko używke (znajomy skasował auto i odkupiłem za grosze) i samochód naprawde zbierał się świetnie, zero turbodziur itd.
Jednak po ok 2 miesiącach, pojawił się znowu brak mocy, raz się turbo ciągło, raz nie, np 1,2 bieg wszystko idealnie, a 3,4 juz się niewłanczało....
Bylem pewien że to znowu przepływka (bo ta od znajomego miała zrobioną dziurke), jednak przeczytałem w innym temacie że może się sprzegło ślizgać i przestraszyłem się.. bo co prawda na zimnym silniku czasami zatrzęsię mi autem przy ruszaniu (dwumas, albo poduszki pod silnikiem), ale sprzęgło bierze wysoko. Jednak wszystkie biegi wchodza bez problemu, cały czas wydaje mi się że to była kwestia czujników (masy powietrza, doładowania).
Niestety po kilku przeczytanych tematach trochę się zmieszałem :D :zdziwko:
MAm taką prośbe, gdyby ktoś się orientowal można coś zrobić (oprócz wymiany na nowe) :oczami: by to sprzęgło brało niżej ( obecni bierze mi w połowie), albo odpowietrzyc.
I jak się odpowietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło czy poprostu padająca przepływka?
PostNapisane: 25 grudnia 2010, 18:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
nikt niewie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło czy poprostu padająca przepływka?
PostNapisane: 25 grudnia 2010, 19:10 
Tomek-E46 napisał(a):
jednak przeczytałem w innym temacie że może się sprzegło ślizgać i przestraszyłem się..


To śliza Ci się czy nie? Przecież nikt Ci nie odpowie bez przejechania się autem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło czy poprostu padająca przepływka?
PostNapisane: 25 grudnia 2010, 19:24 
Adam093 napisał(a):
sam nie wiesz co jest z twoim autem nie tak,


nie męcz się, jak nie jest zły za dychę mogę go wziąć :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło czy poprostu padająca przepływka?
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 00:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jezeli padałoby Ci sprzegło, miałbyś objawy chcoćby słabego ciągu auta a wchodzenia mimo to szubkiego na obroty. Jeżeli wina przepływaki, podłącz starą lub odłacz całkowicie i zobacz jak auto się zachowuje, czy jest różnica.

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, potrzebny będzie Ci kanał podspodem niedaleko kurka spustu oleju ze skrzuni jest odpowietrznik, podobny jak na zaciskach hamulcowych.
Ściągnij koreczek gumowy i pompuj pedałem sprzegła około 10 razy wciśnij do spodu i odkręć odpowietrznik. Jezeli będzie wyciekał płyn bez pęcherzykow powietrza to wszystko jest ok, jeżeli nie zakręć kurek puść pedał sprzegla i pompuj dalej, aż nie będzie pecherzyków.
Odpowietrzanie takie same jak w przypadku hamulców. Czyli będzie potrzena Ci jeszcze jedna osoba do pompowania. Pamietaj aby w czasie odpowietrzania pojemnik z plynem hamulcowym był zawsze pełny, nie można dopuścić aby jego brakowało gdyż zamiasta odpowietrzyć to możesz zapowietrzyć cały układ, równiez hamulcowy

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL