BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Witam ostatnio podczas ogledzin komory silnika zauwazyłem ze przy zapalonym silniku bez roznicy zimny czy ciepły kreci sie wentylator tak jak by na wolnych obrotach po malu ale sie kreci co moze byc przyczyna??

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 189
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 vanos
Kolego a przed zapaleniem jak zimny silnik obrócisz ręką ten wentylator czy z oporem się porusza? On ma chodzić cały czas bo tam jest sprzęgło wiskotyczne dzięki któremu wentylator kręci się z różną prędkością w zależności od temperatury silnika. Tzn na zimnym powinien się przez chwile szybko kręcić i ostro wiać, na ciepłym powinien zwolnić i obracać się luźno niezależnie od obrotów silnika. Jednak jakby temp. przekroczyła roboczą to powinno "zasprzęglić" i kręcić się tak szybko lub prawie tak szybko jak obroty silnika i wtedy będzie ostro wiać.
Więc jeśli cały czas się luźno kręci to obstawiałbym już zużytą wiskozę. Sprawdź czy na nieuruchomionym silniku się łatwo kręci czy jest opór jak pisałem (możesz porównać na zimnym i na ciepłym silniku).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 11:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tak jak kolega pisze, na zimnym silniku (zgaszonym) zakrec wentylatorem. Potem zakrec jak silnik bedzie goracy. Powinien sie krecic z wyraznym oporem, zrobi max pol obrotu albo nawet mniej. Jesli opor jest podobny na zimnym jak i cieplym to sprzegielko wiskotyczne do wymiany. Koszt markowego 370zl, jak masz troche umiejetnosci to sam zmienisz. Zrob to zanim zrobi sie cieplo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
dzieki za podpowiedz. a niby dlaczego mam to zrobic zanim sie zrobi ciepło?? czyli jak na zimnym silniku powinno stac w miejscu dobrze kumam

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 20:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
kuki napisał(a):
dzieki za podpowiedz. a niby dlaczego mam to zrobic zanim sie zrobi ciepło?? czyli jak na zimnym silniku powinno stac w miejscu dobrze kumam

Nie ruszaj nic, bo popsujesz. Dobrze jest.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
kręci się zawsze. na zimnym kręci się wolniej a jak silnik jest gorący to wiskoza zasprzęgla i kręci się szybciej. póki jest chłodno to niedziałająca wiskoza nie jest problemem jak będzie ciepło to np w korkach może się zacząć grzać silnik.

zasadniczo na gorącym silniku wiatrak powinien się obrócić z wyraźnym oporem.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
panowie to w koncu jak jedni mowia wymieniac najlepiej juz inni nic nie ruszac kogo mam sluchac ale jedno jest pewne jutro zobacze jak jest na zimnym a jak na cieplym i pochwale sie na forum

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
mroova81 chodzilo o to ze wentylator ma sie krecic caly czas. Wymienic musisz tak czy siak, ale przy obecnych temp masz mniejsza szanse silnik przegrzac. Jak przyjdzie upal, wlaczysz klime, pogonisz troche po miescie a potem staniesz w korku to moze Cie to drogo kosztowac. Padniete Visco to standardowa usterka w BMW.

Sprawdz z jakim oporem uda Ci sie zakrecic na zimnym i cieplym silniku- bedziesz wiedzial czy visco do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 8 marca 2011, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e 39
Kod silnika: m52b20
wiskoza jest tak skąstrułowana ze przy kazdym odpaleniu czy cieply czy zimny ma byc zapieta dopiero po dodaniu gazu ok 3tys obr ma sie rozłaczyc .Powinnes słyszec jej głosniejsza prace jak odpalisz auto lub sprubuj ja zatrzymac jak ci sie uda to do wymiany.doswiatczenie od 10 lat hobbystycznie i zawodowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 9 marca 2011, 11:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 189
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 vanos
Jeśli wiskoze będzie miał sprawną i na zimnym będzie zasuwać aż będzie szumieć to nie radze zatrzymywać wiatraka bo może się to źle skończyć. Ale fakt faktem am chodzić cały czas i gdy silnik ciepły ma być słyszalna. Jeśli tak nie jest lub wisko kręci się jak się mu podoba (czyt. cały czas wolno i bez oporu można nim zakręcić) to świadczy o jego niesprawności i w lecie temperatura silnika może przekroczyć pionową kreskę a to już nie jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 9 marca 2011, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
dzisiaj sprawdzałem jak jest na ciepłym i na zimnym silniku a wiec : na zimnym lekki opór tak jak by " przeskakiwało na zebatce o zab" a na cieplym silniku nie ma wcale oporów bez problemu da sie krecic . to co proponujecie jakie wnioski tym bardziej ze nie jest to najtansza czesc

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
jeśli na ciepłym ma mniejsze opory niż na zimnym to wisko do wymiany, ale zależy czy dobrze nagrzałeś jeśli pojeździłeś po mieście i potem sprawdziłeś to ok, ale jeśli to było zagrzanie aby tylko wskazówka złapała pion to auto było nie dogrzane i dokładnie nie sprawdziłeś, ja po swoim aucie wiem że jeśli się dobrze nagrzeje to wisko z wiatrakiem chodzi głośniej niż silnik po dodaniu gazu, wtedy wiadomo że wisko działa jak należy,

Jeśli okaże się że wisko masz do wymiany to zgłoś się do mnie, ja rozbieram E39 na części i posiadam w tej chwili jeszcze takie wisko w pełni sprawne, oryginał, a cena o wiele niższa niż te 370zł w ASO, jak będziesz coś potrzebował to pisz na pw :]

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 10 marca 2011, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
piorom3 ok bede to mial na uwadze dzieki za poardy

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z wentylatorem
PostNapisane: 10 marca 2011, 22:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w dziale zrób to sam jest opis jak się regeneruje wiskozę. koszt niewielki a ludzie piszą że skuteczne ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL