Witam
Logując auto zwróć uwagę na kąt wyprzedzenia wtrysku.
Parametr zadany i uzyskany porównaj w momencie zaniku mocy .
Miałem taki przypadek...auto jak rakieta a czasem dostawało zamułki.
Wyprzedzenie wtrysku nie trzymało parametry, objaw powodował przycinający się zawór w papie VP44.

Inne nazewnictwo zawór początku tłoczenia.
Wszyscy siedzący w temacie wiedzą że te dwa zawory od kąta i dawki się zacierają, to bolączka vp44.
Po stwierdzeniu usterki pozostaje ci regeneracja....
Gdy któryś z zaworów się przycina wymusza przepływ większego prądu przez tranzystory w sterowniku pompy, to doprowadza do ich spalenia.
Jeśli nic z tym nie zrobisz staniesz któregoś dnia w trasie i nie odpalisz auta.
Nie szukaj problemu w przepływce, gdyby była nie sprawna lub zaniżała nie uzyskał byś takiej mocy .
Przepływka ma to do siebie że albo działa albo nie działa ,gdy nie działa auto cały czas nie jedzie .Gdy działa ale zaniża pomiar auto jadzie ale słabiej, nie występują wtedy opisywane przez Ciebie zaniki mocy.
Przy diagnostyce odłącz całkiem EGR.
Polecam zapoznanie się z tym tematem :
viewtopic.php?f=1&t=89923&p=1086444&hilit=roger#p1086444Pozdrawiam Krzysiek.