BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 06:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Dziś rano jechałem w dłuższą trasę po około 70 km coś zaczęło głośno klekotać i stukać w okolicach silnika. Zatrzymałem się zgasiłem odczekałem chwilę i sprawdziłem czy nie ma wycieków oleju, wskazania bagnetu również. Brak wycieków, olej w normie. Silnika już nie starałem się przeciążać. Po 5 km nasiliło się stukanie jakby ktoś walił po silniku młoteczkiem, po czym silnik nagle zgasł.
Wezwałem autoholowanie i przywiozłem samochód do domu (75 km). Zdjąłem kolektor w celu sprawdzenia klapek zawirowań wszystkie są na miejscu.
Silnik wcześniej nie kopcił, przed samą awarią moc silnika strasznie spadła.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Wszystkie wtryskiwacze regenerowane na jesień ubiegłego roku.
Olej wraz z filtrem wymieniony 2 dni temu na półsyntetyczny Motul 6100 SYNERGIE PLUS (według informacji BMW olej ten może być stosowany gdyż posiada właściwości ACEA B4). Olej ten wybrałem ponieważ musiałem co jakiś czas go uzupełniać, a w dodatku podejrzewam że przebieg może wynosić ~400 tyś. Wyświetla obecnie 245 tyś, lecz wnętrze jest dość zniszczone, a liczba naciśnięć pedała hamulca ma powyżej miliona). Wcześniej jeździłem na Castrol EDGE Sport 0W-40.
Od czego zacząć, aby ustalić przyczynę awarii?

BMW E46 320d z 2002 roku 150KM, skrzynia automatyczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 66
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47D20
Miałem podobne objawy kilka lat temu w Peugocie 405 mi wtedy pękł wałek rozrządu. Pierwszym objawem był (miałem silnik bęzynowy) dziwny dzwięk (stuk) a potem samochód stracił moc zaczął pracować jak diesel aż w końcu umarł :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 23 marca 2011, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jesli masz pojecie i czym to sprawdz sprezanie cos ci to juz powie ,przyczyn pukania moze byc wiele -zakrec silnikem jesli mozesz krecic i posluchaj czy kreci ciezko czy tak jakby brakowalo mu kompresji- wogole ciezko tak na odleglosc cos wyrokowac - napisz co ijak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Zdjąłem pokrywę zaworów i dostałem się do wałków rozrządu.
Wałki całe. Nakręciłem krótki film, tylko zastanawiam się czy w dobrą stronę kręciłem wałem.

http://www.youtube.com/watch?v=r6EYxTp7CEw

Sprężanie postaram się sprawdzić jutro.
Tymczasem jakie są kolejne pomysły?
Co zalecacie sprawdzić dalej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 08:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
moze to ktoras pompa ci pukala -wogole to podwiez auto do jakiegos warsztatu ,ktory dieslami sie zajmuje - niech ci zdiagnozuja co i jak bo na odleglosc to ciezko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Zauważyłem dzisiaj tylko opiłki we filtrze oleju, dalej będę miskę ściągał
w mojej okolicy nie ma żadnego warsztatu, który podjąłby się próby diagnozy i naprawy, uważają, że największy szajs jaki BMW mogło zrobić to ten nieszczęśliwy diesel M47N


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 15:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
zapewne posypała się któraś panewka na wale.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
tommo21 napisał(a):
zapewne posypała się któraś panewka na wale.

co w takiej sytuacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Remont niestety :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Patryk w-wa napisał(a):
Remont niestety :(


czy jeśli to panewki, czy trzeba ściągać głowicę?
czy zawsze robi się szlif wału?
co mogło się jeszcze uszkodzić tłok, korbowód, zawory?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 24 marca 2011, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
jak uszkodziło panewki to radzę wymienić tłoki, reszta powinna być ok.
Sprawdź czy nie ma zarysowań w cylindrze gdzie pada panewka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 25 marca 2011, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
KANO napisał(a):
jak uszkodziło panewki to radzę wymienić tłoki, reszta powinna być ok.
Sprawdź czy nie ma zarysowań w cylindrze gdzie pada panewka

zle - jesli padly panewki to wymienia sie panewki i szlifuje wal a nie cylindry - radze ci jednak zebys sprawdzil z czego sa te opilki -musisz zdjac miske olejowa i sprawdzic panewki na korbowodach i stan walu - jesli dobre jedziesz dalej i sprawdzasz glowne na podporach - jesli panewki polecialy nie musisz zdejmowac glowicy ale nie wiem czy w przypadku bmw da sie tak zrobic bo trzeba rozpiac lub zdjac lancuch - jesli nie masz dostatecznej wiedzy w temacie nie podejmuj sie sam tego robic - mysle jednak , ze musisz poszukac jakiegos w miare sensownego warsztatu - dobry mechanik po opilkach jest w stanie powiedziec ci co padlo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 27 marca 2011, 12:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
U mnie po obróceniu panewki na szczęście nie trzeba było szlifować wału. Nieprzyjemna sprawa taki remont ale cóż - drugie życie dla silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] stukanie i awaria silnika
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Witam po kilku dniach ciężkiej walki zakończonej sukcesem.
Awarii uległa panewka na pierwszym tłoku co następnie spowodowało przekręcenie korbowodu. Wał jest cały, głowica jeszcze nie ściągnięta zobaczymy co da się odzyskać.
Silnik nowy zakupiony i już zamontowany. Swap trwał prawie 3 dni od rana do wieczora w 3 osoby. Nowe serducho pochodzi z Angielskiego E46 Compact z 2004 roku z przebiegiem 90 tyś km (sprawdzana historia auta, serwisu oraz podłączenie pod kompa do licznika stopu) razem z pompą wtryskową i kilkoma podzespołami osprzętu.
Wczoraj wieczorem pierwsze próby odpalenia po odpowietrzeniu CR zaskoczył
Koszty jakie poniosłem to ~5000 zł (nie liczę bezcennych dni nerwów).
Silnik teraz chodzi równo, zdrowy i cichutki zalany świeżutkimi płynami.
Tak przy okazji wszystko wyczyszczone, po uszczelniane.

P.S. Swap 320d to prawdziwa masakra, widać że koncern BMW robi wszystko, aby warsztaty nie miały możliwości takich napraw czy prac, tylko serwisy i to za grube pieniądze.
Przestroga dla kupujących BMW z tym silnikiem, kupujcie samochód ze sprawdzoną historią serwisową, a każde nawet najmniejsze podejrzenie o cofniętym liczniku niech dyskryminuje samochód i piszcie na forum. Silnika nie prześwietlisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL