BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 lipca 2025, 11:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
witam!
Odpala normalnie od strzału, nie ma najmniejszego falowania obrotów. Gdy silnik się rozgrzeje i pojeżdżę trochę, w przeważnie gorący dzień i przeważnie na postoju lub gdy jadę na 1 lub 2 obroty dość mocno falują do tego stopnia, że silnik czasami zgaśnie. Gdy dodaję gazu wtedy bardzo mocno kopci z rury, po czym po 3, 4 minutach wszystko wraca do normy. Dodam, że jestem po wymianie pompy vp44 bo wcześniej odmówiła mi posłuszeństwa :dontgetit: , miałem robioną pełną regeneracje sterownik +mechanika pompy. A na kompie występuje mi tylko błąd przepływomierza, który w najbliższym czasie zamierzam kupić. Dodam ze mam webasto tylko tą pierwszą wersje, dogrzewającą silnik.
Poczytałem trochę na forum ale nie spotkałem jednoznacznej informacji( bo może to być vp44, webasto, wtrysk sterujący). Czy przepływomierz może mieć na to wpływ?
Panowie podpowiedzcie od jakiej strony się za to zabrać?
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich miłośników marki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Czy to może być przepływomierz? A jeśli tak, to czy jakbym go odłączył do czasu zakupu nowego to by to poprawiło sprawę. Wiem że po odłączeniu auto pracuje w trybie awaryjnym, czy tak????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 15:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 2.0d
Witam :) przyłącze sie do tematu, od ddłuzszego czasu moja niunia zaczyna falowac na oborotavh i za cholere nie wiem co to moze byc :/ wyglada to mniej wiecej jak na tym filmie:


http://www.youtube.com/watch?v=m9UEDAeg ... re=related


na komputerze wyskakuje błąd: czujnik obrotu wału korobowego, czy to moze miec wpływ na te falowanie? Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
-piekarz-, jakbyś rzeczywiscie czytał tematy tutaj na forum to byś wiedział że falowanie obrotów i kopcenie jest winą przepłwomierza.... zreszta wyskoczyl błąd czyli do wymiany. Twoja przepłwka padła całkowicie, na uszkodzonej przepływce samochód zachowuje się dokładnie tak jak opisujesz.

Jeżeli odłączysz przepłwke to niebędzie falowania ani kopcenia :) czyli tymczasowo to byłaby najlepsza opcja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 17:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Ja mam podobny problem jak Ty Piekarz. Auto kopci na czarno i brak mocy w dolnym zakresie obrotów.Po odpięciu przepływomierza auto chodzi jak ta lala. Przepływka wymieniona na nową. Auto pojechało na adaptacje, choć wiem że nie trzeba było robić w moim przypadku. Chłopaki zrobili adaptacje i nic nie pomogło. Żadnych błędów na kompie a auto nadal kopci na czarno. W moim przypadku najprawdopodobniej będzie wina pękniętego węża gdzieś między przepływką a kolektorem lub któraś uszczelka padła pod kolektorem dolotowym.Po weekendzie umówioną mam wizytę u mechanika. Zobaczymy co wyjdzie.
PS. Nie wskazane jest jeżdżenie z odpiętym przepływomierzem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
OK dzięki za info i zainteresowanie :ok:
Odnośnie przepływomierza i adaptacji to temat wyczerpał ROGER-NYSA.
mam tylko pytanie o sam wkład przepływomierza, chodzi mi o 7.22684.09.0 pierburg.
testował ktoś przepływomierz pierburg o tym numerze??? czy nie bawić się i montować oryginał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 12:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
-piekarz- napisał(a):
testował ktoś przepływomierz pierburg o tym numerze??? czy nie bawić się i montować oryginał?


Nie będę przeklejał ani traktował translatorem , podaję link do anglojęzycznego forum ..... pierwszy post.
Zainteresowani wyciągną wnioski, PRZEPŁYWOMIERZ NR. 7.22684.09.0 pierburg. Jest ok i jest specjalnie dedykowany dla BMW przez Pierburga.
LINK : http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=74830

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136KM Duze Falowanie obrotów i kopcenie
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
DziękiROGER za fatyge :ok:
tak dla ścisłości to ja mam obudowe przepływomierza o nr końcowym 468 a wkład pierburg 7.22684.08.0 a nie 722684.09.0 dedykowany do bmw. Na tym co mam czyli 08.0 nie miałem problemu przez 5 lat, auto wkręcało się na obroty a ekonomizer od 1-4 biegu zamykał 20l. Ale w końcu padł. Niewiem czy poprzedni własciciel robił jakąkolwiek adaptacje, będe musial sprawdzí przede wszystkim jakie mam oprogramowanie. Dziwi mnie fakt ze ten wkład pierburg 08.0 jest do audi i vw. Być moze poprzedni właściciel po wymianie oryginału o nr 314 zrobił to na tzw. zapchaj dziurę. Ale na początek sprawdze oprogramowanie.
Oczywicie w swoim czasie wszystko opisze :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL