BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 lipca 2025, 05:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Czy możliwe jest rozkodowanie klimatroniku?
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: SWD
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Witam!
Pojechałem do mechaniora zrobić klocki i nabić klimę, bo moja słabo chłodziła (ale chłodziła).
Facet dobił gazu na maszynie, ale po tym zabiegu klima wogóle nie chłodzi. Nie włącza się sprężarka, która działa bez zarzutu.
Mechanik powiedział, że walnięty może być jakiś czujnik, ale mi się jakoś nie chce wierzyć żeby tak nagle samo z siebie się popsuło.
Poczytałem coś o rozkodowaniu klimatronika, że może dawać podobne objawy.
W związku z tym mam pytanie czy odłączenie akumulatora może rozkodować ten panel klimy?

dodam że panel steruje normalnie prędkością nawiewu, kierunkami nawiewu, temperaturą, nie działa tylko świeżo nabita klima.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy możliwe jest rozkodowanie klimatroniku?
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 23:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
po chwili auto powinno się "nauczyć" sterowania nawiewami i sprężarka powinna się załączać.

Domyślam się, że pewnie się "bawiłeś" panelem i sobie zmieniałeś różne tam ustawienia i własnie wtedy powinna się nauczyć.

Robiłeś nawiew tylko na twarz i włączałeś sprężarkę ?

Skąd wiesz, że nie działa sprężarka - bo zajrzałeś pod maskę i nie słyszysz charakterystycznego "cyk" od włączenia, czy Bo po prostu nie wieje zimne w kratek ?

(ja i tak obstawiam, że mechanior coś zje**bał)

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy możliwe jest rozkodowanie klimatroniku?
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Sprawdź czujnik ciśnienia klimatyzacji jest pod lewą lampą stojąc przodem do maski. Ale przede wszystkim najpierw jedź do innego mechanika od klimy niech sprawdzi czy w ogóle jest czynnik w układzie i czy działa kompresor. Przed nabiciem klimy często mechanicy nabijają układ azotem aby sprawdzić szczelność i jeśli załączy się klimę gdy w układzie jest ów gaz to niestety sprężarka może tego nie wytrzymać.

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy możliwe jest rozkodowanie klimatroniku?
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
Witam
Jeśli mechanik używał maszyny do nabicia klimatyzacji na pewno nie użył azotu. Maszyna sprawdza szczelność instalacji podczas wykonywania próżni w układzie. Nawet gdyby użył azotu to czujnik ciśnienia ( presostat) nie pozwoliłby na prace sprężarki. Presostat w takim wypadku robi przerwę w układzie sterowania klimatyzacji ( sprawny jest normalnie zwarty). W układzie freonowym klimatyzacji cisnienie panujące w układzie wysokiego cisnienia HP jest na poziomie około 12 bar a robiąc próbę szczelności azotem układ jest azotowanym wiekszym cisnieniem i ów presotat nie zezwoli na załączenie spreżarki. Jeśli sprężarka nie włącza się przyczyną może być brak freonu. Wtedy na załączenie sprężarki nie zezwala presotat niskiego ciśnienia LP. Częstym błędem fachowców, którzy nabijają klime jest nie sprawdzenie szczelności zaworków serwisowych na których bardzo często jest ulot freonu. Z jakiego rocznika masz auto bo po 98 roku wchodzi do instalacji okolo 780 gram freonu R 134 A a przed 98 rok ponad 1 kg freonu jesli nabił Ci zbyt dużo też nie pójdzie spręzarka ( presostat HP nie pozwoli) :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL