BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 lipca 2025, 05:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
dareks55, ja wymieniam przy takich samych przebiegach :ok:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 20:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Jak nie posmarujesz to nie pojedziesz ;) Wymiana co 10 mimo tego ze ten olej co ja leje ma dedykowane wiecej niz 25 tys teraz nawet nie pamietam ale jak zobaczylem, ze niektrzy wymieniaja go co 30 czy 40tys to troche mnie ciarki przeszly. Wiem technologie itd ale jakos nie mam zamiaru na tym az tak bardzo oszczedzac.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
dareks55 napisał(a):
piszecie ze w nowych samochodach po 30tys km,dobrze BO TERAZ SAMOCHOD JAK SIE ZAJEDZIE TO MA SIE ISC I KUPIC NOWY,PROSTO Z FABRYKI,A NIE TAK ZEBY SOBIE JEZDZIC JAK NAJDLUZEJ.OT CALA FILOZOFIA RZADKICH ZMIAN OLEJOW PRZEZ SERWIS.!ja leje motul,place drogo(z filtrem 270zl) i wymieniam co 10-12tys i tak bede robil dalej,nawet jak kupie nowsze auto.jak kogos niestac na utrzymanie BMW to proponuje zakup Lanosa-podobno tani w utrzymaniu i tez jezdzi.


Każdy może znaleźć sobie jakies wytłumaczenie swoich działań,
ale dobrze jest oprócz własnej opinii mieć też merytoryczne argumenty.
To że jakość dzisiejszych syntetyków jest wielokrotnie wyższa od
starych olejów mineralnych to naukowo udowodniony fakt z którym
się nie dyskutuje.
Nie jest prawdą, że producenci wymyślili sobie okresy inspekcji olejowej
po ponad 30 tys aby zarabiać na naprawach i kolejnych nowych autach,
to totalna bzdura.
Każdemu kto wątpi, radzę porozmawiać z właścicielami firm transportowych
którzy osiągają swoimi ciężarówkami przebiegi po milion km i więcej
a później jeszcze je sprzedają - jeżdżące
- będą z was mieli niezły ubaw, bo oni dobre oleje wymieniają po 50 tys i więcej...

Znałem gościa, który w swoim 635CSI Mobil 1 spuszczał po 20 tys
i lał go do swojego Transportera a tam robił na nim kolejne 20 tys.
Może i lekkie przegięcie, ale osobiście widziałem jak robił to przez kilka lat
a VW nawet od niego kupiłem, pojeździłem nim troche i sprzedałem
i ani ja, ani kolejny klient nigdy nie zauważył jakiegokolwiek problemu z tego tytułu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
Mariusz325 napisał(a):
dareks55 napisał(a):
piszecie ze w nowych samochodach po 30tys km,dobrze BO TERAZ SAMOCHOD JAK SIE ZAJEDZIE TO MA SIE ISC I KUPIC NOWY,PROSTO Z FABRYKI,A NIE TAK ZEBY SOBIE JEZDZIC JAK NAJDLUZEJ.OT CALA FILOZOFIA RZADKICH ZMIAN OLEJOW PRZEZ SERWIS.!ja leje motul,place drogo(z filtrem 270zl) i wymieniam co 10-12tys i tak bede robil dalej,nawet jak kupie nowsze auto.jak kogos niestac na utrzymanie BMW to proponuje zakup Lanosa-podobno tani w utrzymaniu i tez jezdzi.


Każdy może znaleźć sobie jakies wytłumaczenie swoich działań,
ale dobrze jest oprócz własnej opinii mieć też merytoryczne argumenty.
To że jakość dzisiejszych syntetyków jest wielokrotnie wyższa od
starych olejów mineralnych to naukowo udowodniony fakt z którym
się nie dyskutuje.
Nie jest prawdą, że producenci wymyślili sobie okresy inspekcji olejowej
po ponad 30 tys aby zarabiać na naprawach i kolejnych nowych autach,
to totalna bzdura.
Każdemu kto wątpi, radzę porozmawiać z właścicielami firm transportowych
którzy osiągają swoimi ciężarówkami przebiegi po milion km i więcej
a później jeszcze je sprzedają - jeżdżące
- będą z was mieli niezły ubaw, bo oni dobre oleje wymieniają po 50 tys i więcej...

Znałem gościa, który w swoim 635CSI Mobil 1 spuszczał po 20 tys
i lał go do swojego Transportera a tam robił na nim kolejne 20 tys.
Może i lekkie przegięcie, ale osobiście widziałem jak robił to przez kilka lat
a VW nawet od niego kupiłem, pojeździłem nim troche i sprzedałem
i ani ja, ani kolejny klient nigdy nie zauważył jakiegokolwiek problemu z tego tytułu.




jak 'ciął" tak koszty ze przelewal zuzyty olej do drugiego i robil znowu ten sam przebieg,to moge go w pewnym sensie uwazac za takiego"brudasa".nie zapomnij ze paliwo pewnie tez lał na najtanszych stacjach,wiec....tylko wspolczuc...

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
jceel napisał(a):
dareks55 napisał(a):
piszecie ze w nowych samochodach po 30tys km,dobrze BO TERAZ SAMOCHOD JAK SIE ZAJEDZIE TO MA SIE ISC I KUPIC NOWY,PROSTO Z FABRYKI,A NIE TAK ZEBY SOBIE JEZDZIC JAK NAJDLUZEJ.OT CALA FILOZOFIA RZADKICH ZMIAN OLEJOW PRZEZ SERWIS.!ja leje motul,place drogo(z filtrem 270zl) i wymieniam co 10-12tys i tak bede robil dalej,nawet jak kupie nowsze auto.jak kogos niestac na utrzymanie BMW to proponuje zakup Lanosa-podobno tani w utrzymaniu i tez jezdzi.


chcesz zarżąć swój silnik? powinno się wymieniać co 5 tys. km.




KOLESZKO,WYMIENIAJ SOBIE I CO 50tkm,nie interesuje mnie to i nie mam zamiaru sie sprzeczac tutaj z Toba na forum,to Twoja sprawa,Twoj samochod.Babcie dokladaja z rent,bo wnuczek chce BMW a wnuczka zabardzo nie stac na jego utrzymanie...Twoja broszka,nie moja.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 21:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
dareks55 napisał(a):
KOLESZKO,WYMIENIAJ SOBIE I CO 50tkm,nie interesuje mnie to i nie mam zamiaru sie sprzeczac tutaj z Toba na forum,to Twoja sprawa,Twoj samochod.Babcie dokladaja z rent,bo wnuczek chce BMW a wnuczka zabardzo nie stac na jego utrzymanie...Twoja broszka,nie moja.


kolego, z takimi tekstami to sobie daj na wstrzymanie, bo nie zamierzam tolerowac takich kłamliwych wypowiedzi skierowanych w moją strone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
[quote="Mariusz325"]Panowie, czas wymiany oleju zależy wyłącznie od sposobu użytkowania samochodu,
jeśli ktoś jeździ tylko w trasie i do tego spokojnie, komputer wskaże mu maksymalny
dostępny przebieg do wymiany, jeśli ktoś tylko pali gumy w mieście, to taki sam komputer
w jego aucie poprosi go o wymianę znacznie, nieporównywalnie wcześniej.

Prawda, święta prawda...

Tylko nurtuje mnie pytanie skąd komputer to "wie"?
Jakie parametry są monitorowane i przez jakie czujniki,
czy badany jest olej-jego stan ( mało prawdopodobne ),
czy może inne czynniki np, zużycie paliwa, prędkości, przyspieszenia itp, jednym słowem sposób naszej jazdy i na tej podstawie komp "przewiduje" termin wymiany oleum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Technika jazdy
PostNapisane: 1 września 2011, 21:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Przecież napisał, że komputer sugeruję się zużyciem paliwa.
Pali 12, jeżdzi po mieście. Pali 7, lata na trasie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL