BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 17 października 2011, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
witam. zeby nie zakladac 2 tematow to opisze swoje 2 problemy jakie mnie nekaja:)
Jeden z nich to glosna praca wiskozy, tzn wyje normalnie jak odkurzacz:) zaznaczam ze wisco nie jest ori (bylo wymieniane na rzemioslo po dzwonku:) ) postaram sie wrzucic jakis filmik jak nie zapomne nagrac:). Odrazu byl po zalozeniu nowej wiskozy pojawil sie taki problem. nie wiem jak bylo wczesniej, poniewaz auto kupilem wlasnie po stluczce. Wiec moze ma ktos puki co jakis pomysl co to moze byc.

Drugi problem to skrzypienie w lewym przednim kole. podczas jazdy na nierownosciach ze skreconymi kolami w lewo z mala predkoscia da sie to uslyszec, na prostych kolach jest to zdecydowanie mniej slyszalne, a czasem w ogole tego nie slychac. Popsykalem gdzie sie tylko da WD 40. ale to nic nie dalo. Ja obstawiam ze moze to byc tuleja wahacza, ale moge sie mylic. ma ktos na to pomysl?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 17 października 2011, 20:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a na postoju,jak bujniesz autem to też skrzypi?
z tą Viskozą ,to pewnie nic się nie wymyśli,trzeba zmienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 17 października 2011, 20:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
piszczy to sworzen a ,visco pewnie jest zapiete na stale wymien na nowe tylko dobrej firmy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 18 października 2011, 05:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
nie piszczy ale skrzypi. Tak szkrzypi jak bujne autem, ale musze to zrobic bardzo mocno i skrzypi ledwo co. a co do Visco to czy jest mozliwosc naprawy? czy w gre wchodzi tylko wymiana? i jaki jest jego koszt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 18 października 2011, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
film z praca visco
http://www.youtube.com/watch?v=NxjApqk--wY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 16:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
po odgłosie pracy słychać ,że Visko jest sprzęgnięte na stałe
radzę szybko wymienić,bo jak rozleci się wiatrak,to wydatki mogą być większe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
a czy jest to mozliwe ze wisko nowe moglo byc uszkodzone? bo bylo wymieniane po stluczce na nowe( nie pamietam ceny, ale pewnie jedno z tanszych) i odrazu pojawil sie problem. Czy mechanik mogl zrobic cos nie tak czy faktycznie nowe zepsute?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
co do visco nie pomoge.
skrzypienie moze byc zwiazane ze zurzytym gornym mocowaniem amortyzatora z przodu.mialem tak samo,skrzypialo u mnie na nierownosciach,na prostej nie.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
peter0101 napisał(a):
piszczy to sworzen a ,visco pewnie jest zapiete na stale wymien na nowe tylko dobrej firmy

sworzeń zewnętrzny tym bardziej jeśli skrzypi przy skręcie w lewo.

Co do filmiku to trzeba było otworzyć tą maskę . Sprawdź czy możesz w ogóle zakręcić tym wiskiem . Po odgłosie słychać tak jakby w ogóle nie miało poślizgu. Chyba że nie masz płynu w chłodnicy i auto cały czas ma 100C ;).

Wymień wisko zwróci cisię na paliwie ;) bo jak jest cały czas zapięte to silnik ma większe opory i więcej pali. Choć może też tak wyć jak jest jakoś lipnie wykonane i jak się ślizga ale to już sam musisz ocenić zaglądając pod maskę ogólnie sprawa wygląda tak jak wisko działa poprawnie to 1 min po odpaleniu (gdy olej sie rozejdzie) powinno się dać je ręką zatrzymać (ale lepiej nie próbuj ;) ) Dopiero gdy się zagrzeje to urywa palce, ale u ciebie może odrazu urywać :hyhy:

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
ok, w takim razie zobacze jutro pod maske i zobaczymy czy bedzie sie dalo obrocic. a jezeli faktycznie bedzie caly czas zapiete to czy takie wisko http://allegro.pl/nowe-visco-bmw-e46-e3 ... 78892.html da rade? czy tez badziew? ewentualnie jakie polecacie...... oczywiscie nie najdrozsze:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 19 października 2011, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego Visko to ważna sprawa i za bardzo nie można oszczędzać
ta firma z allegro nie ma za dobrych opinii i szkoda kasy
viewtopic.php?f=77&t=82510
zapytaj w tej firmie,mają niezłe ceny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 20 października 2011, 07:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Silesia ma dobre ceny. Stone ma podobne ale o niebo lepiej potrafi doradzić tak więc osobiście jednak polecam Http://!_nie_reklamujemy_! ... jak niema czegoś na stronie to kontaktować się bezpośrednio na sklepie napewno ma

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 31 października 2011, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
witam
kupilem wisko FEBI i okazal sie taki problem ze jednak stare wisko jest dobre. tzn zatrzymam wisko i czuje na rece taki szarpniecia, tak jakby wisko chcialo sie zalaczyc. mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina lozyska na pompie wody. jest to mozliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 1 listopada 2011, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
zależy kiedy to sprawdzasz bo jesli po długim postoju to normalną rzeczą jest że punktowo będzie opór .... Jak auto stoi olej w wisko opada na dół i robi mu się tam ciasno. Jak nie odpalisz auta i pokręcisz wiatrakiem będziesz czuć żę jest luźno i nagle lekki opór i tak w kółko. Tak więc sprawdzaj wisko po np 1 min pracy tak by silnik był zimny (by ci palców nie urwało) a olej już rozprowadzony równomiernie.

Pisałeś wcześniej że wisko wyje więc jak wstawiłeś nowe i dalej wyje to najlepiej na poczatek odpal auto bez wiska i zobacz czy wyje dalej jak pompa to będzie wyć nadal. Następnie zdejmij paski odpal auto i sprawdź czy dalej wyje. Na zdjętych paskach i odpalonym aucie pokręć pompą by sprawdzić czy wycie zmienia natężenie.

Dodam że kiedyś miałem strasznie dziwny przypadek jak dla mnie ... przy kręceniu pompą wydobywały się niesamowite dźwięki , jakby ktoś młotem walił, na pasku był to pisk, piszczało głównie na zimnym, wymieniłem pompę i niby ustało ale po wymianie zrobiło się cieplej gdy przyszły chłodne dni znowu się zaczęło, dziwne też było to że w zależności od tego czy sprzęgło wciśnięte czy nie odgłos narastał bądź malał. Nie ustaliłem do tej pory co to było, autko sprzedane więc nie mam jak tego już sprawdzić ;)
http://pietek.pl/pompa.mp4 ---- a tak to u mnie było słychać - tak jak pisałem przy założonym pasku był pisk ;)

Gdybym napisał jakąś głupotę proszę mnie poprawić (nie chodzi mi o przecinki itp :D)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 2 listopada 2011, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
nie wymienilem wiska bo sie odkrecic nie dalo. Probowalem ja, ale nie dalem rady i pojechalem do mechanika. On tez nie dal rady odkrecic. auto bylo zapalone gdzies 40 min. pozniej zgaszone i odpalone po 2 min i wtedy bylo sprawdzane wisko. Mechanik powiedzial ze jak dla niego wisko jest ok, tylko to lozysko na pompie moze byc wyprane i dlatego tak wyje przy wyzszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
możesz odkrecic sam wiatrak i zobaczyc czy coś się poprawi. Co do wiska to mam nadzieje że braliście pod uwagę że tam jest lewy gwint

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 3 listopada 2011, 06:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Moje BMW: e46 330d
tak tak oczywiscie ze bralismy to pod uwage. da rade odkrecic sam wiatrak bez sciagania chlodnic? bo dojscie tam jest nie za rewelacyjne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 3 listopada 2011, 06:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 87
Lokalizacja: Chrzanów
wazkamax napisał(a):
tak tak oczywiscie ze bralismy to pod uwage. da rade odkrecic sam wiatrak bez sciagania chlodnic? bo dojscie tam jest nie za rewelacyjne



Bez problemu... wchodzisz pod auto, demontujesz przednią osłonę silnika, dwa klucze 32 w łapy
i naprzód. Jednym kontrujesz, drugim ciągniesz (pamiętaj o lewym gwincie na śrubie). Wiatrak wyciągasz
dołem.

Jest trochę zabawy z zamontowaniem wiatraka, bo czasem trudno trafić w gwint, ale dasz radę :)

_________________
--
pozdrawiam
nelson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d. 2 problemy. Skrzypienie w kole i wiskoza
PostNapisane: 3 listopada 2011, 11:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
tak da się sam wiatrak jest on na imbusach. Ciasno niestety ale dasz radę ;). Co do tego co kolega wyżej napisał to kurde z ciekawosci sprawdziłem i ma racje na pompie jest za co złapać by kontrować w e36 1.6 nie było :D w mojej e46 328 też niema za co złapać by kontrować. Mądrze pomyśleli w dieselkach ;]

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL