BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Jestem po wywaleniu klapek zawirowań i wymianie świec (4 spalone). Wszystko było by OK, jednak pojawił się błąd w INPA, a przedwczoraj wyciekł mi płyn z chłodnicy przez korek spustowy, nie wiem czy to przypadek, czy moze to miec zwiazek z tym błędem.... :kwasny: jeśli ktoś wie czym jest spowodowany to proszę o pomoc, bo przekopałem neta i nic. Kolega Roger-Nysa podczas rozmowy tel. stwierdził, że niepodłaczony jest jeden z przewodów podciśnienia. Jednak musze byc pewien na 100% bo nie chce znów jechac do mechanika i ściagać kolektor... On twierdzi ze wszystko napewno podłaczył.

Najpierw pojawiło sie takie coś :

Obrazek

Następnie po przejechaniu kilku km, aż do teraz wygląda to tak :

Obrazek

Dodam ze nie zauwazylem zmian w dynamice auta.


ps. byłem wczoraj w aso po korek spustowy chłodnicy i przy okazji spytałem o ten błąd, odp. wiadomo jaka, przyjedz, podepnij sie pod kompa, zapłac 300zł to Ci powiemy :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Problem dotyczy obwodu sterowania klapkami w kolektorze ssącym. Radze się przypatrzyć tym paskudom. Urwanie takiej klapy powoduje uszkodzenie silnika i remont rzędu 3 tyś zł. :(
Tematów dotyczących klap jest mnóstwo na forum.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Toudi,
Emil116 napisał(a):
Jestem po wywaleniu klapek zawirowań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Widze, że nikt nie wie co dokladnie oznacza ten bląd :| W przyszłym tyg. postaram się podjechać do mechaniora, ściągnąc kolektor i zobaczyć jak sytuacja z wężykami podciśnienia wygląda. Być moze któryś faktycznie jest niepodłaczony lub w którymś miejscu występuje nieszczelność. Zastanawiam się też, czy nie zdemontować całej gruszki sterujacej i zaślepić weżyk. Co o tym sądzicie nie wywli błędu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
biały_wilk napisał(a):
masz no signal czyli coś jest nie podłaczone....


"No signal" raczej występuje jak bym zdemontował zaworek, bo pisałem z kolegą który zdemontował gruche a zaworek zaślepił i żadnych błedów nie ma.

Wczoraj po raz kolejny ściągnąlem kolektor i okazało się że wszystkie wężyki podłączone, oraz kostki więc to odpada... dla pewności zmieniłem jeszcze na nowe. Na weekend podłącze pod kompa i zobaczymy czy wisi dalej, ale skoro wszystko było dobrze podłączone to raczej tak :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 14:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Emil116, masz automata?

Masz no signal a wszystko jest podłączone, dlatego, zę jak wywalał klapki to zaślepił przewód podciśnienia od klapek. Ja mialem w M57 taki zaworek podciśnienia, który sterował klapkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Tomek-E46 napisał(a):
Emil116, masz automata?

Masz no signal a wszystko jest podłączone, dlatego, zę jak wywalał klapki to zaślepił przewód podciśnienia od klapek. Ja mialem w M57 taki zaworek podciśnienia, który sterował klapkami.


Tak mam automata. U mnie też jest zaworek, ale jak napisałem wyżej po wywaleniu gruszki sterującej i zaslepieniu weżyka podciśnienia idącego z zaworka do gruchy nie powinno być żadnego błedu. Pomijajac ten fakt ja mam gruszke nie ruszaną odpiełem tylko cięgno sterujące klapkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 15:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
To tym jednym blędem się nie przejmuj, błąd jest wlasnie po zaślepieniu tego wężyka. To niema żadnego wpływu na moc ani prace silnika.

A co do drugiego błędu. Miałem taki sam w M57 3.0d z Automatem, bylem z tym u mechaniora i niepamietam dokładnie czy to było spowodowane słabym ładowaniem akumulatora czy zawieszającym się termostatem egr (miałem oba problemy). Dlatego niechce Cie wprowadzać w błąd ale niewiem czy niemasz którejś z tych rzeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
Ale napisałem przecież i to nie raz że nie mam zaslepionego węzyka
Moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z termostatem Egr bo nie byloby napisane swirl flap lub jak w 2 skanie Buxom Flap. To jest ten sam kod błedu, tylko treść inna jak kolwiek to brzmi, a zmieniło sie po przejechaniu 50km jak wspomnialem na samym początku postu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 15:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
NAPISALEŚ WYRAŹNIE:
Emil116 napisał(a):
odpiełem tylko cięgno sterujące klapkami.


czyli już wiesz skąd masz 1 bład...

co do drugiego błędu, to możliwe że niema to nic wspólnego z moim przypadkiem :) możliwe że poprostu mialem taki błąd wcześniej a nikt go nie skasował... i pewnie tak bylo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
cięgno sterujące to jest metalowy pręt wychodzący z gruchy, który otwiera i zamyka klapy, nie ma tam żadnego czujnika, wszyscy to wywalaja i nie ma zadnego błedu. A pierwszy i drugi bład to to samo bo taki sam kod zobacz sobie na screanach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320dA błędy w INPIE
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 39
Moje BMW: e46 320dA
Kod silnika: M47N
kilka dni temu podlączylem pod kompa skasowalem blad i jak narazie nie powrócił, tylko dziwne ze dalej nie wiadomo czym byl spowodowany i ze sam "sie naprawił"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL