BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] PROBLEM Z XENONAMI SŁABO SWIECĄ
PostNapisane: 19 lipca 2007, 21:48 
PROBLEM POMOCY
XENONY SWIECĄ ALE SŁABO A DŁUGIE SWIATŁA ZA MOCNO POMOCY


Ostatnio edytowano 20 lipca 2007, 22:43 przez Wojtek P Bmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 22:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
O kurde, pojechałeś po bandzie, kolego. Opisz dokładniej swój problem i wyłącz capslock.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PROBLEM Z XENONAMI SŁABO SWIECĄ
PostNapisane: 20 lipca 2007, 08:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
Wojtek P Bmw napisał(a):
PROBLEM POMOCY
XENONY SWIECĄ ALE SŁABO A DŁUGIE SWIATŁA ZA MOCNO POMOCY


- zabrudzone/zakurzone szkła reflektorów albo/i soczewki
- źle ustawione światła
- różowa poświata i niedostateczna moc światła = nadchodzi czas wymiany paliników
-xenony od wersji angielskiej :hyhy:

kłopotów z instalacją bym się nie nie doszukiwał bo by nie świeciły wogule... jedyne co to może być coś z ukł poziomowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
U mnie jest ten sam problem.

Xenon słabo świeci.

Ustawiałem kilka razy i jest juz chyba najlepiej jak sie da tj ze spokojnie cos widze na trasie, ale na litość: w Hondzie CRX z 1989 mialem zwykłe swiatła 2 razy lepsze, na jakichs starych seryjnych żarówkach.

Zastanawiam sie czy to nie jest kwestia lamp. Mam takie:

http://allegro.pl/item214297098_lampy_p ... brio_.html

Czy ktoś załozył takie lampy ??
Jesli by sie okazało ze ktos załozył takie lampy i pogorszyły mu sie swiatłą, to własciwie nie musiałbym dłuzej szukac przyczyny.

PS: Xenony swięcą na kolor błekitno - biały , wiec raczej nie ma tu mowy o wypaleniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 11:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
czyzby to byl pseudo xenon HID kit?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Nie wiem co to za kit.

W każdym razie mam takie lampy, do nich mam zestaw przetwornic i żarniki.
Auto kupiłem na xenonach i takich lampach, wiec nie mam doswiadczenia co by bylo np na tym samym xenonie i zwykłej lampie oryginalnej, albo co by bylo na tych lampach i zarówkach zwykłych (niexenonowych)

Dlatego prosze o porady, bo widze ze ktos juz ma taki problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
to dlatego pisze, ze prawdopodobnie lampy masz przystosowane do zwyklych zarowek, a ktos poprostu wsadzil xenon kit, czyli zarowki odpowiadajace H1/H4/H7 i nie spelnia to swojego zadania.

Najlatwiejszym sposobem bedzie wymontowanie lampy i spojrzenie na odblysnik od tylu. Powinno byc gdzies wytloczone jaki typ zarowki pasuje. Jezeli bedziesz mial H1/H4/H7 tzn ze winnym jest xenon kit.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Cos to wyjasnia, ale zatem jaka konkluzja:

To są zamienniki tuningowe oryginalnym lamp. Czy to oznacza ze w e36 nie rady mieć dołożonych xenonów (niezależnie czy lampa soczewkowa bmw czy tez lampa soczewkowa typu tuning)??

Czy moze trzeba miec inny zestaw xenonów??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
W oryginale nie bylo xenonow. Tak wiec kazdy zestaw xenon nie bedzie oryginalny. Mozemy ewentualnie szukac lamp zamiennikow przystosowanych do xenonow i majacych homologacje (ciezko z tym).

Kilej napisał(a):
Czy to oznacza ze w e36 nie rady mieć dołożonych xenonów (niezależnie czy lampa soczewkowa bmw czy tez lampa soczewkowa typu tuning)??

Oznacza, to ze mozesz sobie zrobic lampy pseudo xenonowe, czyli przetwrnice + chinskie zarniki, ale nikt nie da Ci gwarancji, ze taki zestaw bedzie dobrze swiecil. Oczywiscie pomijajac aspekty prawne

Mala literowka byla, juz poprawilem


Ostatnio edytowano 20 lipca 2007, 12:23 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 12:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Taki zestaw bedzie bardzo dobrze swieci np. w oryginalnych lampach boscha z soczewka. Byl gdzies nawet test w ktorym wlasnie te lampy wyszly idealnie 5/5. Jezeli chodzi o jakies "chinskie" reflektory to z tym moze byc roznie ale.. nie powinno byc tragicznie. Obstawiam zly montaz/palnik nie przystosowany pod typ reflektora H1/H7 lub padajace palniki badz przetwornice. Ewentualnie mozna sie jeszcze przygladnac odblysnikowi.. moze ktos wczesniej mial tam wsadzona 100W zarowke i juz go nie ma ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
W takim razie zrobie fotki lamp, montażu i tego jak to świeci.
Moze cos wskuramy razem :)

Najciekawsze w tym jest to ze palniki sprawiają wrażenie mocno swięcacych (mam w rodzinie Alfe z oryginalnym xenonem i mam porownanie), ale jakos nie widac odzwierciedlenia tego na drodze.

Wogóle ciekawostką jest że na granicy obszaru ziemii oswietlanej wyraźnie widać taką linie tj jak lampy swięcą wyznaczając takie jakby serduszko (nie wiem do czego porownac)oswietlone na jezdni albo inaczej mowiac oswietlone pole, to u mnie wyraźnie widać linie wyznaczające zakres tego swiecenia.
Zrobie foty

Moze rzeczywiscie są złe palniki, hmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Oki czekamy na fotki.
Pisales, ze ustawiales juz kilka razy swiatla. Ale pytanie jak? czy z przyrzadem czy na oko?
Moim zdaniem nie ma co porownywac HIDow do oryginalnych xsenonow z prostego wzgledu: lampa xenonowa zostala stworzona do zarnikow xenonowych a lampa zwykla do zwyklej zarowki

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 08:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
Kilej napisał(a):
Wogóle ciekawostką jest że na granicy obszaru ziemii oswietlanej wyraźnie widać taką linie tj jak lampy swięcą wyznaczając takie jakby serduszko (nie wiem do czego porownac)oswietlone na jezdni albo inaczej mowiac oswietlone pole, to u mnie wyraźnie widać linie wyznaczające zakres tego swiecenia.
Zrobie foty

Moze rzeczywiscie są złe palniki, hmm


to wcale nie jest ciekawostka, tym właśnie różni się xenon od zwykłej H4 że jest dokładnie widoczne odciecie pomiedzy granicą zasięgu świateł :) mi się wydaje że masz lampy przystosowane do żarówek halogenowych a taka soczewka ma całkiem inną ogniskową i inaczej skonstruowany odbłyśnik.. i efekt może być taki jak mówisz widac że palnik daje sporo światła ale przez złą konstrukcje lampy światło nie jest skupiane czy rozpraszane w taki sposób żeby dać odpowiedni efekt na drodze.. a co do HID-ów to one może by dawały rade bo tam jest jakaś osłona i odległośc palnika ustalona żeby to dawało radę ale kolega raczej ma normalne palniki wsadzone w lampy pod halogenowe żarówki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL