BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 530D - Pare pytan przed kupnem ...?
PostNapisane: 21 lipca 2007, 15:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
Witam Serdecznie.

Jestem na kupnie auta rocznik 2003-2004. Mam prosbe do Panow, ktorzy ten model maja o pare slow odnosnie eksplatacji i ewentualnej awaryjnosci jesli taka wystepuje.

Pytanie moje nasuwa sie, poniewaz myslalem kupic MB E220 CDI, ale po tym jak sie nasluchalem oraz naczytalem jakie te auta ze silnikami Common Rail sa delikatne i bardzo awaryjne to jednak wole inna tez prestizowa i luksusowa marke jaka jest BMW.

Pierwsze pytanie laika czy silniki sa TDI czy CDI w tych nowych E60 530d ???
Czy Panowie musza wlewac Super Diesel czy auto przyjmuje grzecznie inny ON... i nie sprawia problemow???

Jak z elektronika oraz zawieszeniem ?

Mysle ze to wszystko i z gory bardzo dziekuje za wszelkie odpowiedzi lub moze linki dotyczace informacji odnosnie awaryjnosci i eksplatacji tego modelu.

Z powazaniem,

Rafal

_________________
Pozdrawiam, Rafal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 15:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Pierwsze pytanie laika czy silniki sa TDI czy CDI w tych nowych E60 530d ???

Typu TDI i CDI BMW już nie stosuje od dawna - od 2000 roku królują już tylko Common Rail i z tym musisz się liczyć kupując każdy inny model BMW z silnikiem diesla
Cytuj:
Czy Panowie musza wlewac Super Diesel czy auto przyjmuje grzecznie inny ON... i nie sprawia problemow

Sam fakt zastosowania systemu wtrysku Common Rail już świadczy o tym, że w kwestii jakości paliwa silniki te są bardzo wybredne, a to głównie ze względu na trwałość i żywotność zastosowanych podzespołów - zresztą jak w każdej marce z silnikiem na tym samym systemie wtrysku.
Cytuj:
Jak z elektronika oraz zawieszeniem

Elektronika w tym modelu jest już na bardzo zaawansowanym poziomie - zresztą nie od dawna tak jest - i wszelkie próby dokonania naprawy na własną rękę kończą się niestety fiaskiem. W wielu przypadkach konieczne jest odwołanie się z pomocą do autoryzowanego serwisu, gdyż warsztatowe realia na to nie pozwalają, ale jesteśmy Polakami i wszystkiego próbujemy :D Na szczęście awaryjność elektroniki nie jest aż tak duża.
Co do zawieszenia to wątek ten jest zawsze kontrowersyjny i nie tylko odnośnie BMW. Trzeba liczyć się z faktem, że Nasza rzeczywistość na polskich drogach pozostawia wiele do życzenia, w związku z czym wszystko jest zależne od tego, kto i jak jeździ. Wytrzymałość zawieszenia jest dobra ale do najlepszych zaliczyć nie mogę, nie mniej jednak jest komfortowe :D



Ps
Cytuj:
poniewaz myslalem kupic MB E220 CDI

Zawsze mnie drażniło zastosowanie w przednim zawieszeniu łożysk stożkowych w kołach - BMW z tym zakończyło wraz z ostatnim modelem E21, ale w mercedesie stosują je nadal - porażka :dobani:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
rafalek76 napisał(a):
ale po tym jak sie nasluchalem oraz naczytalem jakie te auta ze silnikami Common Rail
ten silnik to też Common Rail druga generacja chyba ;) . Co do użytkowania to pisz PW do Przemek bo on ma taką , albo poczekaj aż wątek zauważy też zacznie zachwalać :hyhy: ,

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 17:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
Czytajac posty na forum, rozne artykuly z sieci wychodzi na to ze jednak Benzynki sa mniej awaryjne i moze nawet tansze w naprawach niz dizelki...hmmmm

Jesli ktos robi rocznie 10-20k to chyba lepiej benzynke taka 2.0 np ?

_________________
Pozdrawiam, Rafal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: KNURÓW
Zamaina 3.0d na 2.0 benzymowe do tak duzego auta to nieporozumienie, to jest za słaby silnik!!! Bierz 3.0d lub benzyne ale od 2.5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
rafalek76 napisał(a):
benzynke taka 2.0 np


W e60 nie ma silnika 2.0. Najmniejszy silnik to 2.2 i jak na ten model auta to jest troszkę za słaby. e60 są dosyć ciężkimi autami.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL